Boek uitgeven

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Blackadder
Ervaren pen

Re: Boek uitgeven

Bericht door Blackadder »

Jim schreef:Had ie maar een vak moeten leren.... (mijn grootvader draait zich nu om in zijn graf, 48 jaar posterijen :D )
niet zeuren:

'Neither rain nor snow nor glo m of ni t can stay these mes engers abo t their duty'

Don't arsk us about:
Rocks
Troll's with sticks
All sorts of dragons

Mrs Cake
Huje green things with teeth
Any kinds of black dogs with orange eyebrows
Rains of spaniel's
Fog

Mrs Cake
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Robert

Bericht door Robert »

Proficiat Rereformed met het volwassen geworden geloof in boekvorm. De peuterjaren jaren voorbij moet je maar denken en zo te horen een big-boy geworden. Zal wel herfst worden voor ik de bestelling ga doen denk ik want in de zomerperiode zijn er andere leuke dingen. :toothy2:
lowflyer

Bericht door lowflyer »

Beste Rereformed. Na alles wat ik hier heb gelezen ga ik nu je boek bestellen! Wat een enthousiasme zeg \:D/ . En ..... ik wil/ kan nog heeeel veel leren. :study: Wie niet?! Maar misschien wordt ik ooit nog een hoogvlieger?
"Geen betere hemel dan een goed leven." Grt, Lowflyer.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

lowflyer schreef:Beste Rereformed. Na alles wat ik hier heb gelezen ga ik nu je boek bestellen! Wat een enthousiasme zeg \:D/ . En ..... ik wil/ kan nog heeeel veel leren. :study: Wie niet?! Maar misschien wordt ik ooit nog een hoogvlieger?
Glimlach... mij hebben ze altijd hoogvlieger genoemd en ik heb er juist veel werk voor moeten doen om wat lager te vliegen. :)
Lager vliegen levert tenslotte meer realiteit op.
Born OK the first time
lowflyer

Bericht door lowflyer »

Beste Rereformed. Heb je boek uit. Mooie, prettig leesbare stijl. Behalve de Bijbelteksten, die heb ik ook niet helemaal gelezen (om te kotsen soms!). Als ex rk. heb ik natuurlijk erg weinig ervaring met bijbeltekst, vandaar dat me dat in het in het begin een beetje overviel (ben soms ook wat ongeduldig met lezen) ..................... Pakkend verhaal over je oom. Ook aangrijpend hoe jij je "omwenteling" bent doorgeworsteld. Aan het eind kreeg ik wel een beetje het idee dat helemaal loslaten toch nog wat moeite kost? Je spreekt ook over Volwassen Geloof, alsof je toch "iets" wilt vasthouden, maar op jouw manier. Kan "natuurlijk zijn" dat ik dat verkeerd interpreteerde. Ook mooi hoe je in je boek "(zelf)kritiek op je denken" verwerkt. Ik wist echter niet alle "gefingeerde" personen te plaatsen. Petje af hoe jij van je boek een levenswerk (er in vastgebeten als een terriër) wist te maken. Wat een studie! Alle respect. Ik zal je forumnaam nu echt nooit meer fout schrijven. Heb nu dus ook een foto van je, alleen wat donker nu je tussen m'n andere boeken instaat. Zal je af en toe "luchten". Groet en geniet daar waar je uithangt, sorry, leeft en woont. Peter.
pst. Schreef en onderstreepte ik altijd in mijn boeken met pen, in jouw boek voor het eerst met vulpotlood.
"Geen betere hemel dan een goed leven." Grt, Lowflyer.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

lowflyer schreef:Zal je af en toe "luchten".
:lol:
Fijn, ik hoop nog lang fris te blijven.

Wat het boek betreft, het merendeel ervan is nu tien jaar oud, en inderdaad was het proces van deconversie toen nog niet geheel af. Ik zou tegenwoordig niet meer in dezelfde trant kunnen schrijven. Hoewel het vorig jaar pas in boekvorm is uitgegeven heb ik geprobeerd om 'de worsteling van de gelovige' zoveel mogelijk te behouden, omdat mijn boek in de eerste plaats bedoeld is voor hele of halve gelovigen. Ik wil dat een gelovige het boek zonder grote tegenzin beetpakt en gaandeweg vele zaken herkent uit zijn/haar eigen leven, en daarom dieper en dieper met het geloof in de knoop komt. Liever dan me als felle atheïst te laten zien verleid ik ze tot het opgeven van bijbelgeloof.

Het boek is overigens deel 1 van een trilogie. In het boek De God die ver te zoeken is spreek ik me wel uit als atheïst en in mijn Commentaar op Nietzsches Zarathoestra wordt 'geloof' op een andere manier aangekleed.
Ik moet me er nog toe zetten om ook deze twee schrijfsels in boekvorm uit te geven. Ik heb daar waarschijnlijk eerst een schop onder mijn kont voor nodig.
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

SCHOP
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Jin schreef:SCHOP

Nee, dat was een spade voor in de tuin. Dat helpt niet.
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

:D :D :D
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Blackadder schreef:'Neither rain nor snow nor glo m of ni t can stay these mes engers abo t their duty'
Hmz, ik kende wel deze:

Neither snow nor rain nor gloom
of night shall stay these couriers from the swift
completion of their appointed rounds.

Ik vermoed dat Terry Pratchett hier geleend heeft van Laurie Anderson, maar kweeniezeker.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Plaats reactie