Abortus bij Syndroom van Down?

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

sarnian
Bevlogen

Re: Abortus bij Syndroom van Down?

Bericht door sarnian »

Digit schreef:Sarnian, Om mij een tiental pagina's leeswerk te besparen zou ik je willen vragen om één of twee linken te plaatsen naar je kernargument(en). Kan dat ?
Niemand van de groep van abortus voorstanders hier heeft rekening gehouden met de tijd die het mij nam voor al het lees en typewerk in het beantwoorden van al hun vele reacties.
Neem gerust alle tijd om eens lekker in dit topic terug te gaan en die punten zelf te vinden.
.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

XveganxchickX schreef:Hoe "'eigen" is die ervaring dan wel Sarnian? Was je zelf ongewenst kind of ga je met ongewenste kinderen om?
Neem mijn woord daarvoor maar aan. Het Internet is de laatste plaats voor het plaatsen van zulke details, helaas, omdat onze verharde maatschappij zoiets vaak misbruikt.
XveganxchickX schreef:Bedenk mss dat ook ik wel eens uit eigen, persoonlijke, ervaring zou kunnen spreken...
Is ook onbelangrijk in een polemiek over moreel esthetische onderbouwing voor/tegen abortus.
.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

sarnian schreef:.... het noemen van ook maar één geldige moreel ethische ondersteuning voor abortus. De vele gegeven praktische argumenten ten gunste van abortus zijn wat mij betreft geen geldige moreel ethische ondersteuning.
Een argument en vraag, die je misschien over het hoofd hebt gezien door wat erboven stond (massamoord). Wellicht was deze al eerder voorbij gekomen, maar wat is je reactie hierop?
Joehn schreef:.... omdat de ouders meer over hun nog-niet-kind te zeggen hebben, dan wie dan ook. Wie ben ik (zijn wij) om hen te vertellen dat het niet mag/wel moet ... ?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
siger

Bericht door siger »

sarnian schreef:
siger schreef:Juist. En het is ook een ontmaskering van iemand die beweerde geen keuzes te willen opdringen, maar plots het recht te kiezen zelf een maffiapraktijk noemt.
Ach ja, dat wordt dan wel gezegd door iemand die eerst mij van "erg schijnheilige manieren" beschuldigd zonder daarbij ook maar één enkele onderbouwing daarvoor te (kunnen) geven .....
.
De bewijzen voor je schijnheiligheid kan je zo teruglezen. Ik heb er te veel werk in gestoken, dus zoek het maar zelf.
siger

Bericht door siger »

sarnian schreef:Persoonlijke ervaring : ik heb diverse keren van zeer dichtbij meegemaakt dat vrouwen die reeds een afspraak hadden met Bloemenhoven (en zelfs één keer dat een vrouw die al voor de deur van Bloemenhoven stond) op het laatste moment besloten toch van de abortus af te zien, en het kind te voldragen.
Zou je geen activist zijn die scheldwoorden als "maffia" en bedreigingen als "moord" staat te schreeuwen aan de ingang van klinieken?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

sarnian schreef: Waar ik het meeste problemen mee heb bij de voorstanders van abortus is hun onvermogen tot realisatie om abortus te willen zien voor wat het werkelijk is : het doelbewust uitdoven van leven, van menselijk leven in zijn vroegste stadium van ontwikkeling.
Zelfs als ik meega in je redenering. anticonceptie doet net hetzelfde

je kunt dus niet tegen abortus en tegelijkertijd voor anticonceptie zijn.
in die zin heb ik inderdaad meer respect voor de paus als voor jou. onzen duitser is tenminste consequent
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

siger schreef:De bewijzen voor je schijnheiligheid kan je zo teruglezen. Ik heb er te veel werk in gestoken, dus zoek het maar zelf.
Ik hoef niets terug te lezen. Ik weet dat er geen sprake is van schijnheiligheid van mijn kant.
Ik vroeg jou ook helemaal nergens om. Jij vroeg mij wat ...
.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Joe Hn schreef:Een argument en vraag, die je misschien over het hoofd hebt gezien door wat erboven stond (massamoord). Wellicht was deze al eerder voorbij gekomen, maar wat is je reactie hierop?
Ik heb geen idee waar jij hier naar verwijst. Datum en tijd?
.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Last van Oost-Indische dysleksxie ? :shock:

Het staat notabene in het bericht
waar je net op gereageerd hebt.
Zo ben ik snel met je uitgepraat.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

sarnian schreef:
Joe Hn schreef:Een argument en vraag, die je misschien over het hoofd hebt gezien door wat erboven stond (massamoord). Wellicht was deze al eerder voorbij gekomen, maar wat is je reactie hierop?
Ik heb geen idee waar jij hier naar verwijst. Datum en tijd?
.
Hij bedoelt natuurlijk de quote die eronder staat! Mensenlief je bent toch niet dom of zo?? #-o
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

siger schreef:Zou je geen activist zijn die scheldwoorden als "maffia" en bedreigingen als "moord" staat te schreeuwen aan de ingang van klinieken?
Activist ? Ik heb in het Ethische Dillemma forum in een topic over abortus over geldig moreel ethische ondersteuning voor abortus gevraagd. Tot nu toe heb ik daar nog niets van gezien, trouwens.

Waarom zou een vasthoudend en op moreel ethische gronden tegenstander van abortus een activist moeten zijn die voor een kliniek ingang gaat staan met borden en/of loudhailer?

Plaats je zulke vragen vaker, of alleen maar wanneer je gefrustreerd raakt omdat je je zin niet krijgt?
.
siger

Bericht door siger »

Sarnian weigert ook maar iets te onderbouwen: hij zegt "waarom daarom" en scheldt verder iedereen de huid vol die tracht een verschillend standpunt te verduidelijken. Zo, daar ben ik ook weer mee klaar.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Wie zou hier zijn zin moeten krijgen? Ik zie je steeds eenzelfde vraag herhalen terwijl je blind blijft voor de antwoorden. Ik zie hier een topic dat uiteindelijk alleen herhalingen van hetzelfde oplevert. Een slotje lijkt nabij als er geen nieuwe inbreng komt. Het herhalen van eenzelfde vraag waar dus veel al uitgebreid op hebben geantwoord, lijkt mij niet zinvol.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

appelfflap schreef:Zelfs als ik meega in je redenering. anticonceptie doet net hetzelfde je kunt dus niet tegen abortus en tegelijkertijd voor anticonceptie zijn. in die zin heb ik inderdaad meer respect voor de paus als voor jou. onzen duitser is tenminste consequent

Even heel duidelijk : abortus is het uitdoven (= vermoorden) van een menselijk leven in een vroeg stadium van ontwikkeling. Een NIEUW menselijk leven dus.

Anticonceptie is het voorkomen dat een eicel en een zaadcel bij elkaar komen, en een NIEUW leven met andere DNA ontstaat. Zonder het bij elkaar komen is er dus geen nieuw leven. Abortus is dus iets geheel anders dan anticonceptie.

Je kunt dus volkomen terecht tegen abortus zijn en tegelijkertijd voor anticonceptie.

Jouw gevoelens t.o.v. de paus zijn wat mij betreft weinig ter zake. Wel een erg vreemde zienswijze !
.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Kitty schreef:[color=#FF0040]Wie zou hier zijn zin moeten krijgen? Ik zie je steeds eenzelfde vraag herhalen terwijl je blind blijft voor de antwoorden. Ik zie hier een topic dat uiteindelijk alleen herhalingen van hetzelfde oplevert. Een slotje lijkt nabij als er geen nieuwe inbreng komt. Het herhalen van eenzelfde vraag waar dus veel al uitgebreid op hebben geantwoord, lijkt mij niet zinvol. [/color]
Ik wil helemaal mijn zin niet halen. Ik heb duidelijk gesteld hoe ik over abortus denk, en wat de moreel ethische ondersteuning daarvoor is.
Vervolgens duikelt een hele groep pro-choicers en-masse over me heen ( inclusief jij zelf ) met PRAKTISCHE argumenten en redenen ten gunste van abortus.
Als ik dan daarop herhaaldelijk mijn vraag moet herhalen naar wat de moreel ethische ondersteuning voor abortus is, is dat voor jou reden voor een slotje hier?

Misschien maar beter dat je dat doet. Het is pijnlijk om te zien hoe de pro-choice groep hier afgaat !
.
Gesloten