chris
jouw vraag
Maar je trekt dus de onafhankelijkheid van de wetenschappers in twijfel vanwege vermeende achtergordijnse afspraakjes met de grootindustrie. Wat is het belang van die grootindustrie om dat te doen?
jouw eigen antwoord
Tot nu toe is namelijk alleen pijnlijk duidelijk dat de olie-lobby bezig is met slinks geld toespelen aan politici en nep-grassroot-organisaties om te doen alsof de fossiele brandstoffen geen rol spelen.
euh? de olie-lobby is toch grootindustrie? ? Je geeft een opmerking en beantwoord meteen ook je eigen vraag? Mij geen probleem hoor
Of de burger/consument de schuld heeft of de grootindustrie dat is pas de volgende stap. Mag ik er trouwens op wijzen dat de industrie produceert naar vraag (toegegeven: vaak een zelf gecreëerde vraag, zie spelcomputers, ueberhippe mobieltjes en dergelijke), dus de schuldvraag ligt zeker niet helemaal aan één kant.
ik kaats de bal terug, wie beinvloed de mensen hun koopgedrag? Als je een nieuwe pc koopt je komt thuis en sluit hem aan op het internet dan vind je weer een betere. Ja mag nooit tevreden zijn voor langere tijd je moet aanhoudend consumeren. Economix en Politix, de twee nieuwe goden van deze tijd worden gevoed door de grootindustrie. Ik werk niet (meer) voor ze en ik gebruik alles op, tv van 12 jaar oud, auto van 11 jaar oud, pc van 10 jaar oud, wel upgedate, maar zelfde case enzomeer gehouwe. gsm van ettelijke jaren. Maar mijn gedrag is slecht voor de economie, ik moet meer kopen, meer weggooien dat nog macheert, meer consumeren! Dat verschijnsel is niet de fout van de mensen, hun fout is dat ze zwak of dom zijn om aan die levenstijl toe te geven, maar ze wordt wel van smorgens tot savonds op jou geprojecterd in elke reclame die je hoort of ziet. En die wordt betaald en gemaakt door de grootindustrie.
Hoe bedoel je dat? Als de mens niet, wie of wat dan?
Volkomen normale natuurlijke processen, die reeds meermaals op aarde zijn voorgekomen. We hebben er data over, en die is bestudeert.
Wat gebeurt er als een vulkaan uitbarst? Is de mens daar ook voor verantwoordelijk?
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.