Geestige/Geestelijke gaven van Trees

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Jessy schreef: Zij hebben immers de ervaring niet gehad en kunnen derhalve niet anders dan alles op te hangen aan god het brein.
Sorry Jessy, maar daar weet jij helemaal niets van. We hebben geen behoefte aan jouw vooroordelen over anderen, maar aan verifieerbaar bewijs en logische verklaringen en argumenten. Dat is het enige dat geldt in een discussie. Jouw vooroordelen over anderen zijn niet relevant.
Nu en ik weet zeker dat het geen hallucinaties zijn. IK treed bewust uit mijn lichaam en kan derhalve hun verklaringen niet aannemen daar ik weet waar ze de mist ingaan.

Als jij dat bewust kunt, bewijs het dan! Vertel me welk boek naast mij ligt. Of laat je 'gave' onderzoeken in een laboratorium. Dan kunnen we deze discussie afsluiten; is het misverstand uit de wereld. Nu blijft het slechts bij woorden die anderen dan maar moeten aannemen.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jezelf spirituele talenten toekennen is praktisch altijd een vorm van pathologisch narcisme.
Liegen en zelfbedrog horen daarbij.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Trees
Forum fan

Re: Geestige/Geestelijke gaven.

Bericht door Trees »

Hallo cluny,
cluny schreef:
Trees schreef:Hallo cluny,
Wie denk je wel dat je bent en wie denk je dat ik ben?
Ik denk dat jij bent jezelf bent zoals ook ik mezelf ben.

Vriendelijke groeten,

Trees.
Is dit een staaltje van jouw 'wijsheid'?
Dommetje spelen
Ik weet in alle eerlijkheid en oprechtheid geen beter antwoord.

Vriendelijke groeten,

Trees.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

cluny schreef:
Trees schreef:Hallo cluny, Ik denk dat jij bent jezelf bent zoals ook ik mezelf ben.

Vriendelijke groeten,

Trees.
Is dit een staaltje van jouw 'wijsheid'?
Dommetje spelen
Ik weet in alle eerlijkheid en oprechtheid geen beter antwoord.

Vriendelijke groeten,

Trees.
Wat geeft jou het recht om mijn verhaal aan Marinus zo schaamteloos als excuus te misbruiken om jouw kinderachtige uit je ongrondstoffelijke duim gefantaseerde zwam-zweef spiruele kwakzalverij praatjes hier neer te kunnen pletteren?
Negatieve entiteiten die mij lastig vallen omdat mijn levenswijze niet goed zou zijn.
Ben je niet goed in je hoofd?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Trees
Forum fan

Geestige/Geestelijke gaven.

Bericht door Trees »

Hallo cluny,

Iedereen heeft hier het recht om zijn dan wel haar visie op hetgeen hier op het Forum geplaatst wordt te geven.

Daarnaast zul je niet kunnen aantonen dat ik persoonlijk over jou geschreven heb wat jij nu schrijft:
omdat mijn levenswijze niet goed zou zijn.
Tenslotte: Ik heb hier al eerder geschreven dat ik hier vanuit mijn eigen kennis en opgedane ervaringen van o.a. de afgelopen 27 jaar spreek. Dus als er al sprake van zou zijn dat ik jou (ver-)oordeel, (ver-)oordeel ik tevens mezelf.

Vriendelijke groeten,

Trees.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

@ Trees:

je hebt ergens gelijk; posts op een openbaar forum: daar mag iedereen aan refereren. Wel vind ik het smakeloos dat je de ervaringen van Cluny en mij met slaapverlamming duidt met jouw gebrekkige begrip van de wereld.

Ik zie het als volgt: in je lichaam zit een mechanisme wat er voor zorgt dat je lichaam verlamt tijdens je slaap. Dit om te voorkomen dat je heel gekke dingen gaat doen tijdens de slaap. Meestal wordt je wakker en schakelt je lichaam tegelijkertijd deze verlamming uit. Soms echter wordt je wakker in een nog verlamd lichaam. Het is dan alsof je geest alleen bestaat omdat je je nog niet gewaar bent van je lichaam.

Voor sommigen is de ervaring enorm beangstigend. Bij ondergetekende komt dat met name door zijn ietwat irrationele angst om levend begraven te worden. Vandaar dat ik meestal niet meer kan slapen na een episode. De uitputting valt mee omdat ik het maar een paar keer per jaar heb en dan meestal op het einde van de nacht.

Dit duidt niet op negatief karma of wereldse verleidingen, maar het is een perfect te verklaren verschijnsel. Jouw onzinnig gebrabbel omtrend slaapverlamming is dan ook ergerlijk. Maar goed dat zou je zelf nu ook moeten doorhebben.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Iedereen heeft hier het recht om zijn dan wel haar visie op hetgeen hier op het Forum geplaatst wordt te geven.

Daarnaast zul je niet kunnen aantonen dat ik persoonlijk over jou geschreven heb wat jij nu schrijft:
omdat mijn levenswijze niet goed zou zijn.
Tenslotte: Ik heb hier al eerder geschreven dat ik hier vanuit mijn eigen kennis en opgedane ervaringen van o.a. de afgelopen 27 jaar spreek. Dus als er al sprake van zou zijn dat ik jou (ver-)oordeel, (ver-)oordeel ik tevens mezelf.

Vriendelijke groeten,

Trees.
Ik ben allerminst onder de indruk van je zelfaangemeten gekte zeker als ik nu lees dat je al 27 jaar normalen lastig valt met je kinderachtige en feitelijk onjuiste en niet eens grappige of orginele flauwekulverhaaltjes voor de allersimpelsten van geest.
Wat ik beschreven heb is een vervelende manier van wakker worden, nog niet zo vervelend als wakker worden nadat je je hebt verslikt en helemaal niet in verhouding met wakker worden door kramp in je kuit.
Niet meer en niet minder.
Zielig als een volwassene dat spitirueel gelul over negatieve entiteiten niet alleen serieus neemt maar daar dwangmatig ook normalen mee lastig valt.
Laatst gewijzigd door Cluny op 30 nov 2007 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Devious schreef
Sorry Jessy, maar daar weet jij helemaal niets van. We hebben geen behoefte aan jouw vooroordelen over anderen, maar aan verifieerbaar bewijs en logische verklaringen en argumenten. Dat is het enige dat geldt in een discussie. Jouw vooroordelen over anderen zijn niet relevant.

Vooroordeel noem je het.
Nou nee. Aan hand van de wetenschappelijke verklaringen kan ik zeer goed opmaken dat deze die alles ophangen aan het brein zulke ervaringen niet hebben gehad. Dan zouden ze beter weten. Zouden anders met het fenomeen omgaan.
Wat logica betreft is deze alleen geldig betreffende de hedendaagsche verklaringen door de wetenschap?
Welke verklaringen dan b.v. de verklaring dat
Slaapverlamming of slaapparalyse is een slaapstoornis waarin spieren in het lichaam vlak voor het in slaap vallen of direct na het ontwaken verlamd zijn. De verlamming kan gepaard gaan met hallucinaties.

Het verschijnsel is relatief onbekend en er wordt nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Om deze reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van het verschijnsel. Vermoed wordt dat minstens 20% van de mensen ooit last heeft gehad van slaapverlamming.
Verlamming van de spieren treedt normaliter op tijdens de REM-slaap. Alleen de oogspieren en het hart zijn dan nog actief.

Deze verlamming treedt op ter voorkoming dat bewegingen in dromen echt uitvoerd worden.`
Waarom deze verklaring?
Om een onderscheid te maken met slaapwandelaars?
Slaapwandelaars kunnen gaan wandelen, gaan eten enz , maar ja zij dromen niet.
Als men een slaapwandelaar in de ogen kijkt ziet men duidelijk dat hij niet ‘thuis’ is of anders gezegd dat zijn persoonlijk bewustzijn afwezig is. terwijl de hersenen wel de werkzaamheden vertonen die men nodig heeft die handelingen te verrichten welke men met slaapwandelen verricht. Waarom ontbreekt daar de verlamming die op zou treden ter voorkoming dat bewegingen in dromen ook echt uitgevoerd zouden worden?

Volgens de wetenschap zou slaapverlamming zich afspelen
Het speelt zich af vlak voor men in slaap valt en vlak voor het ontwaken.
Dit zou al te denken moeten geven.
Het persoonlijk bewustzijn krijgt de slaapverlamming mee.
Anders zou men niet kunnen aangeven dat het net was of men zich niet meer kon bewegen.

Maar ja dan wordt eraan gebreid
Hallucinaties
Slaapverlamming is nauw verbonden met de REM-slaap, de slaapfase waarin men droomt. Hierdoor treden er tijdens de verlamming soms hallucinaties op. Personen die gebruik maken van XTC-achtige stoffen geven vaker aan deze klachten te hebben. Het zou dus een eventueel gevolg van hersenbeschadiging door drugsgebruik kunnen zijn. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen hypnagogische en hypnopompische hallucinaties, respectievelijk net voor het inslapen en net na het ontwaken. Dit verschijnsel kan bijzonder realistisch overkomen en gaat vaak gepaard met een extreme angst. Het kan gaan om visuele, auditieve, tactiele en gevoelsmatige gewaarwordingen. Voorbeelden van hallucinaties die relatief vaak voorkomen zijn: enz

Het is nauw verbonden men de remslaap waarin men droomt. Daardoor zouden tijdens de verlammingen soms hallucinaties optreden.
Deze verklaring moet men ja geven om de volgens hun, de hallucinaties die dan kunnen optreden te verklaren.
Er is een groot verschil tussen dromen die men zich later terug kan herinneren en de ervaring dat men wakker is en zich niet meer kan bewegen.
Daarbij komt nog dat personen die gebruik maken van XTC achtige stoffen vaker deze klachten zouden hebben. Daarom zou slaapverlamming eventueel een gevolg kunnen zijn van hersenbeschadiging door drugsgebruik kunnen zijn. Hier wordt het ‘eventueel’ afgedaan als een hersenbeschadiging door het gebruik van drugs zou worden veroorzaakt. Waar werken drugs op in? Hebben al deze mensen die drugs gebruikte en deze ervaring hebben gehad een hersenbeschadiging?

En de personen dan die geen hersenbeschadiging hebben nog ooit in hun leven drugs hebben gebruikt en ook deze ervaring hebben gehad?
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Marinus schreef:@ Trees:

je hebt ergens gelijk; posts op een openbaar forum: daar mag iedereen aan refereren. Wel vind ik het smakeloos dat je de ervaringen van Cluny en mij met slaapverlamming duidt met jouw gebrekkige begrip van de wereld.

Ik zie het als volgt: in je lichaam zit een mechanisme wat er voor zorgt dat je lichaam verlamt tijdens je slaap. Dit om te voorkomen dat je heel gekke dingen gaat doen tijdens de slaap. Meestal wordt je wakker en schakelt je lichaam tegelijkertijd deze verlamming uit. Soms echter wordt je wakker in een nog verlamd lichaam. Het is dan alsof je geest alleen bestaat omdat je je nog niet gewaar bent van je lichaam.

Voor sommigen is de ervaring enorm beangstigend. Bij ondergetekende komt dat met name door zijn ietwat irrationele angst om levend begraven te worden. Vandaar dat ik meestal niet meer kan slapen na een episode. De uitputting valt mee omdat ik het maar een paar keer per jaar heb en dan meestal op het einde van de nacht.

Dit duidt niet op negatief karma of wereldse verleidingen, maar het is een perfect te verklaren verschijnsel. Jouw onzinnig gebrabbel omtrend slaapverlamming is dan ook ergerlijk. Maar goed dat zou je zelf nu ook moeten doorhebben.
De zwarte entiteiten hebben jou duidelijk meer in de greep dan mij.
Het kan natuurlijk aan de alcohol of drugs liggen, ik denk dat het vooral komt van sexuele perversiteiten waar te veel aan toegegeven wordt.
Maar ik ga de negatieve entiteiten vanaf nu te lijf, te beginnen met een sexuele totaalonthouding welke ik 27 jaar hoop vol te houden.
Doe je gezellig mee, Marinus?
Doen joh, 27 jaar zijn zo voorbij en ik kan voor je uittekenen hoe je verbeterde persoonlijkheid er dan zal uitzien.
Het is het waard!
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

cluny schreef: De zwarte entiteiten hebben jou duidelijk meer in de greep dan mij.
Het kan natuurlijk aan de alcohol of drugs liggen,!
Nee joh, het ligt aan het teveel koffiedrinken, hoe meer je van dat zwarte goedje drinkt hoe meer je zwarte entiblabla gaat zien !

Zie mij b.v, jaren geen koffie meer gedronken en voilla nergens last meer van. Dus mijn advies:

STOPPEN MET DAT KOFFIE LURKEN !!!

8)
Fuck met alles.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Jessy schreef:Nou nee. Aan hand van de wetenschappelijke verklaringen kan ik zeer goed opmaken dat deze die alles ophangen aan het brein zulke ervaringen niet hebben gehad. Dan zouden ze beter weten. Zouden anders met het fenomeen omgaan.
Dit is pertinent niet waar. Lees je soms over zaken heen? Hier hebben verschillende mensen, waaronder ikzelf, aangegeven dat ze wel degelijk ook zulke 'ervaringen' hebben gehad, van slaapverlamming tot aan herhaaldelijk uittreden aan toe. En toch worden het geen zwevers zoals jij. Toch kan men ondanks die ervaringen het heel goed duiden als veroorzaakt door het brein.
Dus nee Jessy, niet iedereen die deze ervaringen heeft 'weet wel beter' op de manier waarop jij dat duidt. Ja, ze weten zeker wel beter! Maar dan op een rationele manier. En dat heeft met gezond nadenken te maken, en niet zondermeer aannemen dat allles 'echt' is wat als echt ervaren wordt op het moment van zo'n beleving. Wie weet hier nu beter.

En zeker als er wetenschappelijke verklaringen voor zijn, en men deze ervaringen zelfs spontaan kan opwekken door een bepaald gedeelte van het brein te stimuleren, dan zal een gezond denkend mens deze niet bagataliseren. Als je wil zweven, kan je zweven, maar dat is geen waarheid hoe graag je dat ook wil geloven.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Koffie

Bericht door The Prophet »

Oh, daar kan ik me nu eens van harte bij aansluiten. Koffie is een uitvinding van de duivel. Iemand die spiritueel puur en zuiver wil blijven, drinkt thee.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

En zeker als er wetenschappelijke verklaringen voor zijn, en men deze ervaringen zelfs spontaan kan opwekken door een bepaald gedeelte van het brein te stimuleren, dan zal een gezond denkend mens deze niet bagataliseren. Als je wil zweven, kan je zweven, maar dat is geen waarheid hoe graag je dat ook wil geloven.
Natuurlijk is dat waar heb ik nooit ontkend.

Waarom zou men dat niet kunnen opwekken in dat gedeelte waar dit kan plaatsvinden.
Dat geeft niet aan dat het door het brein veroorzaakt word, het werd toch gestimuleerd van buiten op het brein in te werken en daarop reageerde het brein. Waarom zou het brein dan niet dat doen waarvoor het bestemd is als een orgaan te funcioneren.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Jessy schreef:Waarom zou het brein dan niet dat doen waarvoor het bestemd is als een orgaan te funcioneren.
Hey: ziekteinzicht!!!
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Trees (of was het Jessy, of was het ...?),

Jij 'treed uit'!
En je weet dit zeker!

Gefeliciteerd!
Ik ben bereid om jou een ticket naar Amerika (USA) voor te schieten.
Het enige wat ik vraag is dat je hem dubbel terug betaald.

Geloof me! Dit is gouden deal voor je!
Het is een gouden deal omdat ik je 1.000.000 dollar garandeer! GARANDEER JA!
1.000.000 keiharde dollars! Dat is nog alijd ongeveer 700.000 euro!
En het enige wat ik 'slechts' daarvan vraag is dat je de ticket van ongeveer 700 euro dubbel terug betaald!

Dat is toch een gouden deal!
Nogmaals! Mijn aanbod is absoluut eerlijk, reëel en is zelfs wettelijk vastgelegd!
Die (ongeveer) € 700.000 zijn echt van jou! Ik hou je zeer beslist niet voor de gek.

Het enige wat je moet doen...en dat zal voor jou een fluitje van een cent moeten zijn...is even onder gecontroleerde omstandigheden aantonen dat je over deze bijzondere gave beschikt. Nadat dit bevestigd is, uiteraard onder verifieerbare wetenschappelijk condities, krijg je deze (ongeveer) € 700.000 ($ 1.000.000) direkt op je bankrekening gestort.

DIT IS GEEN GRAP!!!

Interesse???

MvG, Wim Ahlers.
Laatst gewijzigd door wahlers op 30 nov 2007 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Plaats reactie