En dit is de dooddoener die iedere discussie op slot zet.Geloof is iets tussen God en de mens. Alleen als je gelooft kun je God leren kennen, anders niet. En dat geloof is feitelijk vertrouwen. Hoe moet ik jou overtuigen om God te vertrouwen?
Maar goed. Een poging:
Of tussen mens en "god"? Of bepaalt God wie wel/niet in Hem gelooft? Zorgt Hij ervoor dat de ene mens wel de godsanttene heeft, de ander niet?Geloof is iets tussen God en de mens
Of geef je hier zelf het antwoord al?
Dus alleen als je, tegen alle logica, rede in, in een buiten-tijd-en-ruimte staande God gelooft, dan bestaat Hij ook werkelijk in de echte wereld? Of alleen in je eigen bewuste gecreëerde geloofswereld?Alleen als je gelooft kun je God leren kennen, anders niet.
Een zelf opgelegd vertrouwen! Niet een vertrouwen zoals we doorgaans een stelling of iemand vertrouwen. Want, je MOET eerst zelf open staan op te geloven. Vervolgens geloof je het ook en dan ineens vertrouw je je eigen geloof!En dat geloof is feitelijk vertrouwen. Hoe moet ik jou overtuigen om God te vertrouwen?
Jij hoeft MIJ niet te overtuigen, dat moet God zelf doen! Door zich kenbaar te maken en NIET slechts door er in te gaan geloven. Zo naief ben ik helaas niet.