Volgens mij heeft die Noach behoefte aan een goede coach. Het bewijst natuurlijk ook dat goed zeemanschap zich niet goed laat vervangen door goedgelovigheid.Mullog schreef: ↑03 jan 2018 15:56 Er is hier zelfs een filmpje van.
En er wordt geschreven,Er zijn zeven personen en dieren aan boord. De KNRM probeert de opvarenden in veiligheid te brengen. Zij hebben reddingsvesten gekregen.
wat dan weer tot de vragen leidt,
- Kreeg Noach ook reddingsvesten?
- Waar zijn al die andere dieren?
En het is niet de eerste keer.
- En ga zo maar door...
Een Ark die weg wil uit Urk, het moet niet gekker worden...Vorige maand ging de Ark ook al op drift en werd volgens de havenmeester ook een meerpaal uit de kade gerukt. De 70 meter lange boot ligt drie maanden bij Urk.![]()
Ark van Noach Dordrecht- Krimpen - Leeuwarden
Moderator: Moderators
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Re: Ark van Noach Dordrecht- Krimpen - Leeuwarden
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ja logisch.
Met een schip dat gebouwd is voor hoogwater daarmee moet je niet op laagwater gaan varen.
PS.
Laagwater is voor het zoeken van spijkers niet voor ark-varen.
Met een schip dat gebouwd is voor hoogwater daarmee moet je niet op laagwater gaan varen.
PS.
Laagwater is voor het zoeken van spijkers niet voor ark-varen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Ik dacht al dat ik het verkeerd had verstaan.
Losgeslagen Urk richt ravage aan in Ark,
dat vond ik vreemd.
Losgeslagen Urk richt ravage aan in Ark,
dat vond ik vreemd.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Ik vraag me af of die verzekerd is. Of zou god al die jachten met een vingerknip herstellen?
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Tsja, ik weet niet of orthodoxe protestanten zich tegenwoordig verzekeren. Ik hoop het in ieder geval voor degenen wier eigendom door dat gevaarte zijn beschadigd. Ik verwacht niet dat het opperwezen hier een wonder voor over zal hebben.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Of er komt weer een zondvloed en zal de ark los moeten komen en heeft God een handje geholpen of de ark is een voorbeeld van hovaardigheid en blasfemie en heeft God een waarschuwing gegeven gelijk aan die bij de toren van Babel. Verstaat iemand de Urkers nog?
In beide gevallen is het een bewijs van Gods bestaan.
In beide gevallen is het een bewijs van Gods bestaan.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik heb ook nog wel goed nieuws hierover.
Wat dat arkje volgens de bijbel gebouwd dan was hij doormidden gebroken en was het leed niet te overzien geweest.
Gelukkig was hij nog die de helft van de echte lengte en wijselijk voorzien van wat stalen spanten.
Wat dat arkje volgens de bijbel gebouwd dan was hij doormidden gebroken en was het leed niet te overzien geweest.
Gelukkig was hij nog die de helft van de echte lengte en wijselijk voorzien van wat stalen spanten.
En was hij op een stalen ponton gebouwd.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 jan 2018 15:21 Ik heb ook nog wel goed nieuws hierover.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat klopt.Fish schreef: ↑04 jan 2018 15:26En was hij op een stalen ponton gebouwd.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 jan 2018 15:21 Ik heb ook nog wel goed nieuws hierover.
Maar er zijn ook stalen binten gebruikt, ook al wordt het ontkend.
Ook had Noach zo'n stalen onderstel niet.
Dat had hij ook helemaal niet nodig, net zo min als die stalen binten. De Ark (de echte!,... van Noach!) is namelijk van goferhout gebouwd. En iedereen weet wat daar de kwaliteit van is!
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ja dat is die variant van waaibomen hout.
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Jammer dat de goferboom uitgestorven is. Hout sterker dan staal: daar weet ik wel toepassing voor - en nog CO2-opslaand ook in plaats van het resultaat van CO2-spuiende hoogovens en bessemerprocedé.
Een Ark in Urk !? Eén grote taalverwarring.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Zou Noach ook een ork of twee aan boord gehad hebben?
Noach kan wel degelijk stalen binten hebben gebruikt. De techniek was voor de zondvloed redelijk ver ontwikkeld. Denk aan Atlantis.
In ieder geval hadden ze in de tijd van Noach al mobieltjes. Dat moet toch wel iets zeggen over de stand van de techniek, die door de zondvloed verloren is gegaan.
In ieder geval hadden ze in de tijd van Noach al mobieltjes. Dat moet toch wel iets zeggen over de stand van de techniek, die door de zondvloed verloren is gegaan.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.