Wilders weggelopen uit Catshuis
Moderator: Moderators
Re: Wilders weggelopen uit Catshuis
Twee jaar terug had onze populist een onveranderbaar breekpunt.
De AOW op 65.
6 Uur na de uitslag werd dit onveranderbaar breekpunt zonder dat iemand erover begon bij het grof vuil gezet.
Hoeveel mensen die juist daarom op hem gestemd hebben zullen zich genaaid voelen zonder dat ze zoenen mochten?
Ik blijf bij mijn conclusie.
De AOW op 65.
6 Uur na de uitslag werd dit onveranderbaar breekpunt zonder dat iemand erover begon bij het grof vuil gezet.
Hoeveel mensen die juist daarom op hem gestemd hebben zullen zich genaaid voelen zonder dat ze zoenen mochten?
Ik blijf bij mijn conclusie.
Na 12 september staat alles weer open!!!
Ondemocratisch?! Maak het niet mal. De PVV kent 1 lid, dhr Wilders. Wilders bepaalt, en wie betaalt wil Wilders niet kwijt. Niet transparant, geen bestuur, geen democratie. De heer Brinkman zal daar best wel eens een keer een boekje over open kunnen doen. Neen de PVV is GEEN democratische partij.BadAssChick schreef:stel al dat SP PVV en PVDA zoveel stemmen krijgen <dus wat de kiezer wil> dan werken de andere partijen wel tegen
kijk maar naar de vorige verkiezingen , PVV haalde een grote winst maar de andere partijen wilden niet met Wilders samenwerken , ook al kiest heel nederland voor deze 3 partijen , Rutte en z,n zooitje negeren totaal wat het volk wil en dat noemen ze democratie
Ondemocratisch zei je? Niet alleen was de meest logische combinatie, paars-plus, afgeketst. VVD, en ik durf mij er weer eens over op te winden, had last van het "Verdonktrauma" van Rutte.
Ik neem je mee naar de verkiezingsstrijd om het leiderschap en de periode daarna binnen de VVD. Rutte was destijds voor een belangrijk deel van de VVD niet rechts genoeg. Verdonk ging de strijd aan, en VVD verloor steun... Dus werd Ijzeren Rita vriendelijk verzocht zichzelf op eigen kracht de VVD uit te trappen. En toen kon Rutte stralen, niets verdeel en heersch, neen, VVD was eenduidig en duidelijk. Maar toch Rutte, die verdonk er ondemocratisch uitzette, had wel een trauma, het verdonk-trauma.Maar Rutte en zijn trauma wonnen, toen moest het rechts, zo rechts mogelijk. Ook voor Verdonk en haar aanhang. Vingerlikkend keken de oude Verdonk aanhangers toe. "Desnoods maar de liberale agenda opzij schuiven voor een super-rechtse ondemocratische partij", hoorde hij ze fluisteren. En zo geschiedde, immers Wilders kende Rutte nog, toen Rutte nog tot de "linker/midden flank" van de VVD behoorde, dat zou hij wel aankunnen.
Om het ondemocratische in deze beslissing nog even kracht bij te zetten, werd het een gedoogconstructie. De gedoger ondemocratisch, maar samen in de regering kwam de grootste verliezer! DAT is ondemocratisch.
Maar goed, zo geschiedde, en dan heeft het niks zin om je druk te maken, hoewel ik me toch weer daartoe laat verleiden. En zo geschiedde een tijdje, met horten en stoten, maar toen kwam Brinkman (na wat voorbevingen binnen de PVV). Tja, toen was deze ondemocratische constructie met die ondemocratische gedoger en die ondemocratisch in de regering gekomen verliezer, het CDA de meerderheid kwijt. "Dat is niet best. Straks moet het kabinet met democratische partijen samen", aldus dacht Rutte. Dus nam hij de gang naar de meest ondemocratische partij voor wat extra zeteltjes, de SGP.
Neen BAC, deze regeringsperiode blinkt niet uit in democratische idealen. De PVV blinkt niet uit in de interne democratie. September is er een nieuwe kans voor de democratie. En ik zie onze staat nu even floreren. Goed debat, scherp naar elkander, en toch allen een gemene deler "samen uit de crisis". September gaan we weer stemmen. En wachten we af of met deze ervaring in onze rugzak hoe daarnaar geluisterd gaat worden.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
En ongeveer 2 jaar daarna weer. We hebben in 10 jaar 5 kabinetten gehad. Dus vrees niet, en blijf betrokken.Loekie1 schreef:Na 12 september staat alles weer open!!!
Groet,
Bob
Dat is natuurlijk een drogreden, maar om er toch op in te gaan, het gaat er in de politiek ook om wat je NIET zegt, of zegt NIET te willen (om een oude leus van de SP er maar bij te halen, stem tegen...)BadAssChick schreef:
en Emil Roemer zegt in feite precies het zelfde als Wilders en over hem wordt er niet geklaagd...vind ik wel frapant
wee de wolf die in een zwart daglicht staat
Groet,
Bob
Ronald Plasterk: 'Wat er zoal valt onder het nu verhoogde 'luxe' btw-tarief: wc-papier, tandpasta, shampoo, luiers, afwasmiddel, hondenbrokken, T-shirts.´
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637/VK ... oten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus ook kattenvoer. Wéér meer katten naar de asiels. Wéér meer dierenleed.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637/VK ... oten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mahalingam
- Ervaren pen
Ik hoop dat de Queen het ontslag weigert. Immers het kabinet heeft een meerderheid in de kamer voor het allerbelangrijkste: verhoging van de lasten.
Het is wel vaker voorgekomen dat er een kabinetswisseling was zonder verkiezingen.
Een paar ministers weg en vervangen door D66-ers en Gr.Linksers en zo en de rit kan verder.
Of anders zoals staatsrechtelijk gebruikelijk een motie in de kamer die de regering weg stuurt.
Het is wel vaker voorgekomen dat er een kabinetswisseling was zonder verkiezingen.
Een paar ministers weg en vervangen door D66-ers en Gr.Linksers en zo en de rit kan verder.
Of anders zoals staatsrechtelijk gebruikelijk een motie in de kamer die de regering weg stuurt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Nou, onze kat zal never nooit naar het asiel gaan hoor. Ik las dat er al een asiel in de buurt al vol zit met katten die gewoon gedumpt zijn vanwege de crisis. IK ben wel benieuwd wat deze "regering" als luxe aanmerkt. WC papier? Dus weer terug naar reepjes krant? Voer voor huisdieren? Is voedsel tegenwoordig een luxe?Loekie1 schreef:Ronald Plasterk: 'Wat er zoal valt onder het nu verhoogde 'luxe' btw-tarief: wc-papier, tandpasta, shampoo, luiers, afwasmiddel, hondenbrokken, T-shirts.´
Blues - Bob schreef over de PVV:

Deze dictator Wilders wil niet eens tonen vanwaar hij zijn donaties voor de partijkas krijgt.Hij schijnt geen euro van de overheid te krijgen zoals andere partijen omdat de PVV niet aan bepaalde gestelde eisen voldoet. Dat wenst Wilders super geheim te houden en hij wil er zelfs een hoge boete voor riskeren door de herkomst van die gelden geheim te houden. Ik heb wel een bruin vermoeden wie die donateurs zijn maar zonder steekhoudend bewijs zegt dat natuurlijk niets. Maar waarom wil Wilders die gulle gevers geheim houden? Lekker transparant!Ondemocratisch?! Maak het niet mal. De PVV kent 1 lid, dhr Wilders. Wilders bepaalt, en wie betaalt wil Wilders niet kwijt. Niet transparant, geen bestuur, geen democratie. De heer Brinkman zal daar best wel eens een keer een boekje over open kunnen doen. Neen de PVV is GEEN democratische partij.

Pechtold hoorde ik net op de radio zeggen dat het boodschappenkarretje ´dus´ ontzien wordt, hij gebruikt zeker geen wc-papier en deodorant.
Dan kan je hem beter geen hand schudden!Loekie1 schreef:Pechtold hoorde ik net op de radio zeggen dat het boodschappenkarretje ´dus´ ontzien wordt, hij gebruikt zeker geen wc-papier en deodorant.

Weet iemand waar het hoge btw-tarief allemaal voor geldt betreffende huishoudelijke zaken? Ik kan het nergens vinden op internet.
De PVV is dan ook geen partij. Geen leden > geen partij.Cactus schreef:Blues - Bob schreef over de PVV:
Deze dictator Wilders wil niet eens tonen vanwaar hij zijn donaties voor de partijkas krijgt.Hij schijnt geen euro van de overheid te krijgen zoals andere partijen omdat de PVV niet aan bepaalde gestelde eisen voldoet. Dat wenst Wilders super geheim te houden en hij wil er zelfs een hoge boete voor riskeren door de herkomst van die gelden geheim te houden. Ik heb wel een bruin vermoeden wie die donateurs zijn maar zonder steekhoudend bewijs zegt dat natuurlijk niets. Maar waarom wil Wilders die gulle gevers geheim houden? Lekker transparant!Ondemocratisch?! Maak het niet mal. De PVV kent 1 lid, dhr Wilders. Wilders bepaalt, en wie betaalt wil Wilders niet kwijt. Niet transparant, geen bestuur, geen democratie. De heer Brinkman zal daar best wel eens een keer een boekje over open kunnen doen. Neen de PVV is GEEN democratische partij.
Zijn hoofdsponsor: Taliban?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Cactus schreef:Nou, onze kat zal never nooit naar het asiel gaan hoor. Ik las dat er al een asiel in de buurt al vol zit met katten die gewoon gedumpt zijn vanwege de crisis. IK ben wel benieuwd wat deze "regering" als luxe aanmerkt. WC papier? Dus weer terug naar reepjes krant? Voer voor huisdieren? Is voedsel tegenwoordig een luxe?Loekie1 schreef:Ronald Plasterk: 'Wat er zoal valt onder het nu verhoogde 'luxe' btw-tarief: wc-papier, tandpasta, shampoo, luiers, afwasmiddel, hondenbrokken, T-shirts.´
Krijgt de Telegraaf toch weer nut.
Maar voor de dieren is het wel ernstig, ja ..... Er zal vast niet veel eten overblijven!
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
@ HenkM
Daarom schijnt de PVV toch een partij te zijn al is het met 1 lid.
Sponsoren worden angstvallig geheim gehouden.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... medium=RSS
http://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid
Ja, er is 1 lid, ene Wilders.De PVV is dan ook geen partij. Geen leden > geen partij.
Zijn hoofdsponsor: Taliban?
Daarom schijnt de PVV toch een partij te zijn al is het met 1 lid.
Sponsoren worden angstvallig geheim gehouden.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... medium=RSS
http://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid