Believer in YHWH schreef:Rereformed schreef:'t Is een vreselijk lange weg vanuit de denkwereld van Believer naar een modern wereldbeeld te reizen.
Beste rereformed je zult begrijpen dat ik jouw verhaal iets anders lees.
Je hebt een opvoeding gehad die je de waarheid heeft voorgehouden.
Evenwel nooit een relatie gekregen met God en bent blijven hangen in godsdienst en religie.
Iedere posting van je is een uitstekende illustratie van hoezeer jouw geloof je beschadigt als mens. Omdat je geloof geen raad weet met mensen zoals ik móet jij wel met zo'n idiote stelling komen alsof jij mijn innerlijk leven kunt beschouwen en daar conclusies uit kan trekken terwijl je er niets van afweet. Je geloof maakt je niet alleen doof en blind en dom, zij maakt je ook tot de arrogantste kwast die er maar rondloopt.
Malle jongen, slechts iemand die niet durft te leven heeft je woestijnhuisje nodig. Ik ben er blij mee dat ik dat geloofshutje kwijt ben. Het was een cel van 2 bij 2 meter, met nauwelijks een raampje om naar buiten te kijken. Tegenwoordig vlieg ik rond als een vogel en snuif ik iedere dag de heerlijke boslucht op. En wanneer ik loop dan loop ik op Fins graniet. Daar had Jezus zelfs nog nooit van gehoord.