95 stellingen / vragen aan een christen (Believer in Jahwe)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Rereformed »

Believer in YHWH schreef:
Rereformed schreef:'t Is een vreselijk lange weg vanuit de denkwereld van Believer naar een modern wereldbeeld te reizen.

Beste rereformed je zult begrijpen dat ik jouw verhaal iets anders lees.

Je hebt een opvoeding gehad die je de waarheid heeft voorgehouden.
Evenwel nooit een relatie gekregen met God en bent blijven hangen in godsdienst en religie.

Iedere posting van je is een uitstekende illustratie van hoezeer jouw geloof je beschadigt als mens. Omdat je geloof geen raad weet met mensen zoals ik móet jij wel met zo'n idiote stelling komen alsof jij mijn innerlijk leven kunt beschouwen en daar conclusies uit kan trekken terwijl je er niets van afweet. Je geloof maakt je niet alleen doof en blind en dom, zij maakt je ook tot de arrogantste kwast die er maar rondloopt.

Malle jongen, slechts iemand die niet durft te leven heeft je woestijnhuisje nodig. Ik ben er blij mee dat ik dat geloofshutje kwijt ben. Het was een cel van 2 bij 2 meter, met nauwelijks een raampje om naar buiten te kijken. Tegenwoordig vlieg ik rond als een vogel en snuif ik iedere dag de heerlijke boslucht op. En wanneer ik loop dan loop ik op Fins graniet. Daar had Jezus zelfs nog nooit van gehoord.
Born OK the first time
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Samante schreef: Je kunt beter atheïst zijn dan dat je gelooft in dergelijke nonsens.
In mijn ogen is de wereld beter af met een nieuwe spiritualiteit zonder kronkels en tegenstrijdigheden. Maar als een dergelijke spiritualiteit niet mogelijk is hoop ik dat de mensheid volledig atheïst wordt.
Je kunt hedendaagse vraagstukken niet oplossen met antieke en achterhaalde instrumenten. Of ga je nog steeds naar de barbier om je kiezen te laten trekken?
Hoewel ik hier niet ben om mijn levensbeschouwing te onderzoeken, maar die van een ander, namelijk de christenlijke, toch even kort voor de context.
Volgens mij is het onmogelijk om consequent te zijn in spiritualiteit. Sommige mensen vind je liever dan andere. In de ene situatie laat je je principes makkelijker varen dan in andere. Sommige principes zijn zelf onderling tegenstrijdig, dus wanneer ze in een situatie in conflict komen, maak je ter plekke een weging. Heel menselijk, zo menselijk dat de god waarvan alhier geclaimed wordt dat deze zou bestaan die mens niet gecreeerd zou kunnen hebben. Je hoeft namelijk geen god te zijn, dat als principes (ook bijbelse) tegenstrijdig zijn, mensen niet vroom kunnen zijn en dus niet aan de gestelde eisen kunnen voldoen. Als je twee wetten maakt, en die zijn in een situatie tegenstrijdig, dan moet je er 1 breken. Zo simpel is het volgens mij.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Believer in YHWH schreef:In jouw argumentatie stel je genocide gelijk aan liefdeloosheid.

Dat is een aanname.
Heel juist. Dat is mijn moreel standpunt.

En jouw morele standpunt is dus dat genocide ook een uiting van liefde kan zijn.

Vandaar dat grapjas ook een mooie omschrijving voor je is, tenzij je echt meent wat je zegt, maar zo kwaad denk ik niet over je.
Born OK the first time
Believer in YHWH
Banned

Bericht door Believer in YHWH »

Doppelganger schreef:
Misschien aardig om eens een idee te krijgen wat je ontkent?
Dat klinkt lachwekkend hypocriet uit de mond van iemand die het bestaan van miljoenen andere goden a priori uitsluit zonder er ooit kennis van te hebben genomen.
Ik sluit ze niet uit. Demonenen bestaan. Je leest niet wat ik schrijf. Je bent bevooroordeeld. Dat is geen vrijdenken dat is bitterheid.
Quote ingekort
Jim
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
Believer in YHWH
Banned

Rereformed schreef:
Believer in YHWH schreef:In jouw argumentatie stel je genocide gelijk aan liefdeloosheid.

Dat is een aanname.

En jouw morele standpunt is dus dat genocide ook een uiting van liefde kan zijn.

Vandaar dat grapjas ook een mooie omschrijving voor je is, tenzij je echt meent wat je zegt, maar zo kwaad denk ik niet over je.

En daar raak je precies de kern.

Mijn basis is God. Bij jou jezelf.
Wat je daarmee doet is jezelf op de troon zetten. "Mijn wil geschiede".

Uiteindelijk zal de Heer tegen jou zeggen: jouw wil geschiede inderdaad.

Maar dat kun je dan niet Hem verwijten. Laat de Hemel vandaag mijn getuige zijn dat jij rereformer het evangelie kent en afwijst.

Ik zal voor je bidden man.....
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Believer in YHWH schreef:Als jij vindt dat God liefdeloos is zou je dat moeten aantonen.
Haha, grapjas! Alsof jij ook maar enige waarde hecht aan aantonen! We blijven lachen met je.
Born OK the first time
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Believer in YHWH schreef:Wel eens voor de rechter gestaan met een ooggetuige die tegen je pleit?
Gelukkig net zomin als u, maar dat is ook niet relevant. U ontkracht met deze non-sequitur in elk geval niet het overbekende feit dat ooggetuigenverslagen vreselijk onbetrouwbaar zijn.
Believer in YHWH schreef:]Welk extern bewijs is er dat ik besta? Toch schrijf je. Leven is niet mogelijk als jouw vraag steeds wordt gesteld voor welke beweging dan ook. Kortom: het is een intellectueel vermaak dit soort vragen te pas en te onpas te stellen.
Het is niet onredelijk en onlogisch te veronderstellen dat er een persoon van vlees en bloed achter de gebruiker Believer in YHWH zit, maar dat is niet wat ik bedoelde. Extern bewijs voor uw bestaan kunnen bijvoorbeeld een geboortewijs, overlijdensakte of foto's van u zijn. Dat maakt het, ook als ik u nog nooit in levenden lijve gezien heb, een stuk aannemelijker dat u bestaat of bestaan heeft.
Believer in YHWH schreef:Ik sluit ze niet uit. Demonenen bestaan. Je leest niet wat ik schrijf. Je bent bevooroordeeld. Dat is geen vrijdenken dat is bitterheid.
Nee, u leest niet wat ik schrijf. Ik had het over goden, niet over demonen. En als wat ik zeg klopt, ben ik niet bevooroordeeld, dus die beschuldiging van u snijdt geen hout. Het is hypocriet om anderen te beschuldigen van het ontkennen van de christelijke god, terwijl er miljoenen goden zijn waarin u zichzelf nooit verdiept heeft, maar waarvan u het bestaan wél ontkent.
Laatst gewijzigd door Doppelgänger op 17 jun 2011 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Believer in YHWH schreef:Demonenen bestaan.
wat denk je van eerst aantonen?
Je leest niet wat ik schrijf.
Oh, da's net leuk op te merken. We spellen juist ieder woord van je. En Dubbelganger doet het zelfs dubbel.
Je bent bevooroordeeld.
Ooit wel eens in de spiegel gekeken?
Dat is geen vrijdenken dat is bitterheid.
Oei, wat zijn we toch bitter. :lol:
Born OK the first time
Believer in YHWH
Banned

Doppelganger schreef:
Believer in YHWH schreef:Voor de onderbouwing. Zie de Bijbel.

Probleem is niet het gebrek aan onderbouwing. Probleem is jouw keuze die te ontkennen.

En dat is niet mijn probleem overigens maar dat van jou.
De bijbel is nu juist hetgeen hier ter discussie staat. U dient dus met externe bronnen te komen die de gebeurtenissen die daarin staan bevestigen. Anders zou ik met het boek Dune van Frank Herbert kunnen bewijzen dat er reusachtige zandwormen bestaan.

Nog maar een keer dan.

Profetie en vervulling van profetie is een bewijs.
De Bijbel zelf is bewijs (samenhang, structuur en logische lijn van genesis tot openbaring).
De schepping is bewijs.
Extra bijbelse bronnen zijn bewijs.
Wonderen en genezingen zijn bewijs.
Israel is bewijs.
Zelfs de verbetenheid van atheisten is bewijs.

Zou dus zeggen "bewijs genoeg". Is ook een boek dat ik je kan aanraden.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Rereformed schreef:

Dat is een aanname.

En daar raak je precies de kern.

Mijn basis is God. Bij jou jezelf.
Wat je daarmee doet is jezelf op de troon zetten. "Mijn wil geschiede".
je kent jezelf niet goed genoeg Believer. Jouw basis is niet God, want daarover zouden wij mensen geen boe of bah kunnen zeggen, maar jouw geloof is een egotrip, waarbij je de fabeltjeskrant gebruikt als bron om je fantasie en machtswellust mee te bevredigen. Als er iemand op een hoge troon zit ben jij het wel.
Uiteindelijk zal de Heer tegen jou zeggen: jouw wil geschiede inderdaad.
Precies. Hoor het hem eens zeggen tegen jou: "Zoals je waan is zo zal je leven zich verslijten".
Maar dat kun je dan niet Hem verwijten.
Dat doe ik ook niet hoor. De woestijngod had zo zijn plaats in de woestijn. Ik gun het die mensen van 4000 jaar geleden. Misschien niet van harte, maar toch, zolang ze mij in Finland maar vrij in de bossen laten rondlopen.
Laat de Hemel vandaag mijn getuige zijn dat jij rereformer het evangelie kent en afwijst.

Ik zal voor je bidden man.....
Daar ben ik blij om, dan kun je misschien nog eens overtuigd raken van de nutteloosheid van die bezigheid.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Believer in YHWH schreef:Profetie en vervulling van profetie is een bewijs.
De Bijbel zelf is bewijs (samenhang, structuur en logische lijn van genesis tot openbaring).
De schepping is bewijs.
Israel is bewijs.

Maar ja, daar staat tegenover dat JIJ het bewijs bent van de vruchten van het vrome geloof. En aan de vruchten herken je de boom tenslotte.
Born OK the first time
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Believer in YHWH schreef:Nog maar een keer dan.

De schepping is bewijs.
Israel is bewijs.

U ziet zaken, waarvoor op zich al geen bewijs is, als bewijs? En in welk realiteit is dat toelaatbaar?
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Believer in YHWH
Banned

Rereformed schreef:
Rereformed schreef:'t Is een vreselijk lange weg vanuit de denkwereld van Believer naar een modern wereldbeeld te reizen.

Beste rereformed je zult begrijpen dat ik jouw verhaal iets anders lees.

Je hebt een opvoeding gehad die je de waarheid heeft voorgehouden.
Evenwel nooit een relatie gekregen met God en bent blijven hangen in godsdienst en religie.

Iedere posting van je is een uitstekende illustratie van hoezeer jouw geloof je beschadigt als mens. Omdat je geloof geen raad weet met mensen zoals jij móet jij wel met zo'n idiote stelling komen alsof jij mijn innerlijk leven kunt beschouwen en daar conclusies uit kan trekken terwijl je er niets van afweet. Je geloof maakt je niet alleen doof en blind en dom, zij maakt je ook tot de arrogantste kwast die er maar rondloopt.

Malle jongen, slechts iemand die niet durft te leven heeft je woestijnhuisje nodig. Ik ben er blij mee dat ik dat geloofshutje kwijt ben. Het was een cel van 2 bij 2 meter, met nauwelijks een raampje om naar buiten te kijken. Tegenwoordig vlieg ik rond als een vogel en snuif ik iedere dag de heerlijke boslucht op. En wanneer ik loop dan loop ik op Fins graniet. Daar had Jezus zelfs nog nooit van gehoord.

Toe maar. Jongen, kwast, mal, idioot, doof, blind,arrogant. De waarheid van het Woord raakt je kennelijk gezien de persoonlijke aanval die volgt.

Snuif maar veel boslucht. Ik hoop dat je lang gezond blijft. Heb je nog lang tijd om na te denken.
Ik zegen je. In Jezus naam.

Heb_4:12 Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten;

Believer in YHWH
Banned

Doppelganger schreef:
Believer in YHWH schreef:Nog maar een keer dan.

De schepping is bewijs.
Israel is bewijs.

U ziet zaken, waarvoor op zich al geen bewijs is, als bewijs? En in welk realiteit is dat toelaatbaar?
In die van mij. Prijs God daarvoor!
Na 39 jaar atheisme werd ik omarmd door Zijn liefde. Glorie voor Hem.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ik sluit ze niet uit. Demonenen bestaan. Je leest niet wat ik schrijf. Je bent bevooroordeeld. Dat is geen vrijdenken dat is bitterheid.
Hoe ziet zo'n demon er uit? Dan ga ik eens een beetje opletten. Zit nu al vaak met vogelgids en verrekijker naar spechten te loeren maar demonen spotten is natuurlijk veel cooler. Is er een easy demon gids, met welk voer kan ik ze lokken en zijn ze ook tam te maken?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Gesloten