999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

BadAssChick
Ervaren pen

Re: 999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Bericht door BadAssChick »

en dan vinden ze dieren wreed,dit is gewoon beestachtig

en dan claimen ze nog een vredelievend religie te hebben
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Beste deelnemers, de topicstartster vroeg of dit topic gesloten kan worden. Wat denken jullie hiervan. Een tussenoplossing is ook mogelijk. We kijken naar het eerste getal en maken hier iets anders van. En halen de doelstelling.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
MariekeV

Bericht door MariekeV »

Beste PietV.

oei nu moet ik je gaan aanklagen omdat je de inhoud van een PB openbaart aan 6 miljard medemensen....

ja lijkt mij een goed idee om mijn wat al te ambitieuze doelstelling aan te passen. Bijv gewoonweg een "9" van de wagen te laten vallen. Dan zijn we er al dik overheen zelfs.

Even serieus: ik ben eigenlijk een hele onervaren forummer.(voor zover dat niet al duidelijk was) Ik heb misschien ook helemaal geen talent hiervoor. Sorry dat ik jullie heb lastiggevallen. Ik ga maar gewoon boeken lezen. Nu het nog kan, nu de bibliotheken nog niet wegbezuinigd zijn, zeg maar....

groeten Mariekev
Godzijdank hebben we Kuitert
Jinny

Bericht door Jinny »

MariekeV, ervaren forummer wordt je vanzelf (athans de meesten dan).
Maak je niet druk, voel je niet schuldig over een topic, er is nog altijd het moderatieteam dat eea in de hand probeert te houden.

Persoonlijk zie ik dit als een hilarisch topic.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Dat mag. Maar jij stelt mij een vraag en ik zoek naar een mogelijke oplossing? En ik stel op voorhand dat ik niet zomaar een topic kan sluiten. En hierover ruggespraak moet houden met degenen die in dit topic schrijven. Want anders komt er een nieuw topic 999 klachten over het sluiten van een topic zonder opgaaf van reden. En nogmaals niet alles wat mensen aan mij vragen kan ik op eigen houtje uitvoeren. In dit geval heb ik medewerking nodig. Om het voor alle partijen zuiver te houden niet alleen voor degene die vraagt of het dicht mag. Aan de andere kant heb je gelijk. Mijn excuses dat ik naar jou heb verwezen. Het had in algemene termen gemoeten.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Ik nodig Marieke V uit om aan te geven welke richting ze op wil met dit topic. Voor nu neem ik even aan dat de reden dat ze dit topic gesloten wil hebben omdat het topic weinig serieuse redenen omvat.

Persoonlijk sluit ik me bij Jim aan, en vind ik het erg grappig. Ik voel mij even zo vrij om een alternatief aan te dragen (die werkt als mijn aanname correct is). Ik wil voorstellen de niet serieuze reacties in een apart topic, de parodie-variant, in de babbelbox te plaatsen, alwaar deze wellicht meer tot hun recht komen (vanaf post 2 dus :? ). Dit topic kan dan overblijven voor mensen die serieus willen reageren, voor zover die er zijn.

Omdat ik zie dat Marieke V via de moderatie probeert leiding te nemen in haar geesteskindje, dit topic, raad ik haar aan dat meer actief te doen. En actief te sturen in een draad, en mede-forumers aan te geven welke richting je heen wilt, als het de andere kant op gaat. Voor mij kwam dit verzoek een beetje uit de lucht vallen. Verder vind ik niet zozeer dat ze uit onervarenheid zich maar bij de pakken neer moet zetten, een boek lezen mag natuurlijk altijd. Maar onervarenheid is niet echt de meest overtuigende reden om ergens mee te stoppen. The day we stop learning, is the day we stop living.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
MariekeV

Bericht door MariekeV »

Jim schreef:
Persoonlijk zie ik dit als een hilarisch topic.
Beste Jim en anderen,
Het is helemaal niet als een hilarisch topic bedoeld door mij. Misschien heb ik in mijn aanzet daar wel aanleiding voor gegeven, het is niet de eerste keer dat ik geheel verkeerd begrepen word, dus dat neem ik dan verder niemand kwalijk.
Ik heb het topic eigenlijk geopend omdat ik er iets tegenover wilde zetten, tegenover die 1001 redenen om geen moslim te worden. Ik vind het idee van lijstjes maken zelf heel prettig, ik zoek dan ook geen discussie in dit topic. Ik weet wel dat ik daarmee dan al niet de doelstelling van FT onderschrijf, die immers luidt "discussie".
maar ik waardeer het nu wel dat er reacties komen in de trant van "How to survive Freethinker".
PietV. schreef: Maar jij stelt mij een vraag en ik zoek naar een mogelijke oplossing? En ik stel op voorhand dat ik niet zomaar een topic kan sluiten. En hierover ruggespraak moet houden met degenen die in dit topic schrijven.
Ik ben zelf ook geen voorstander van de harde autoritaire manier, om zomaar een topic te sluiten.
Excuses aangenomen.
Blues-Bob schreef:Ik nodig Marieke V uit om aan te geven welke richting ze op wil met dit topic. Voor nu neem ik even aan dat de reden dat ze dit topic gesloten wil hebben omdat het topic weinig serieuse redenen omvat.
De reden waarom ik het topic graag gesloten zou willen hebben is inderdaad omdat het teveel ruimte geeft aan hilariteit en te weinig aan serieuze reacties. Toch vind ik een opsplitsing in een babbelbox-gedeelte en een serieus gedeelte ook weer een verminking van het geheel.

Er is ook nog een ander gegeven dat bij mij meespeelt op de achtergrond: het is een beetje persoonlijke informatie , ik ben licht autistisch (Syndroom van Asperger). Ik ben gewend (uit pure noodzaak) om de dingen een voor een te doen, en dat geldt ook voor zo'n topic: als het ene niet afgesloten is kan ik niet verder met het volgende.
Multitasken is niet zo mijn ding.

Voor de rest doe ik verwoede pogingen om heel normaal te doen, hoor :D

Ik stel nu voor dat het topic geopend blijft voor serieuze reacties.

Bedankt in ieder geval voor de tips.

MariekeV
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

MariekeV schreef:Ik heb het topic eigenlijk geopend omdat ik er iets tegenover wilde zetten, tegenover die 1001 redenen om geen moslim te worden.
Ik ben wel benieuwd naar jouw motivatie om daar iets tegenover te willen zetten. Wat drijft jou daartoe? Ben je op de een of andere manier gecharmeerd van de islam of zo?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
siger

Bericht door siger »

MariekeV schreef:Ik ben gewend (uit pure noodzaak) om de dingen een voor een te doen, en dat geldt ook voor zo'n topic: als het ene niet afgesloten is kan ik niet verder met het volgende.
Marieke,

Je moet ook beseffen dat als je eenmaal een topic geopend hebt, je er geen controle meer over hebt. Ik heb al zoveel topics geopend, en er is er zelden een geëindigd waar ik hoopte (behalve die waar nooit gereageerd werd misschien.) Binnen ruime perken kan iedereen posten wat hij of zij wil. Bekijk het post per post, niet topic per topic.

Tenslotte is een topic openen normaliter een standpunt ter discussie op tafel gooien.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Ik stel nu voor dat het topic geopend blijft voor serieuze reacties.
MariekeV schreef:1. Moslims zijn (als ik het goed heb begrepen) gewend om hun verjaardag niet te vieren, want haram. persoonlijk heb ik als kind al een grondige hekel gehad aan het vieren van mijn verjaardag.
Lotje schreef:2. Het zorgt voor innerlijke rust en geeft een basis van waaruit je het leven tegemoet kan treden.
Dat waren ze volgensmij.

3. Je kan naar Mekka en Medina reizen, iets wat ik altijd al heb willen doen.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Nummer 3 is al genoemd, maar dan met ironische ondertoon.

Veel humor en creativiteit tot nu toe waar ik wel van heb genoten.
Maar ik ben net als V-R ook wel benieuwd naar de redenen van Marieke om dit topic te openen voor serieuze reacties. Voor mijzelf sprekend, als ik serieuze redenen zou zien om moslim te worden, zou ik het wel doen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Serieuze reacties die voor sommige mensen kunnen gelden, o.a.
4) om niet in de hel te komen
5) omdat je partner moslim is en de islam vereist dat jij het ook wordt
6) om bij de ummah, de islamitische gemeenschap te horen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
siger

Bericht door siger »

Het probleem is misschien dat elke serieuze reactie onvermijdelijk een grappige ondertoon heeft.
Hoe serjeus kan je antwoorden op een niet-serjeuze vraag?
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Niemand verplicht je iets te doen waar je niet toe in staat bent.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
MariekeV

Bericht door MariekeV »

vegan-revolution schreef:
MariekeV schreef:Ik heb het topic eigenlijk geopend omdat ik er iets tegenover wilde zetten, tegenover die 1001 redenen om geen moslim te worden.
Ik ben wel benieuwd naar jouw motivatie om daar iets tegenover te willen zetten. Wat drijft jou daartoe? Ben je op de een of andere manier gecharmeerd van de islam of zo?
Beste vegan-revolution,

Ja, ik ben op een of andere manier gecharmeerd van de islam of zo, inderdaad. "Gecharmeerd" vind ik misschien niet helemaal het goede woord, gefascineerd is misschien beter.
Ik heb het altijd al heel fascinerend gevonden waar mensen in geloven en wat hen drijft, en ook waar ze niet in geloven. Als kind wilde ik graag het klooster in.
Zoals ik in mijn openingstopic heb gezegd wil ik de Koran lezen. Het zou heel erg goed kunnen zijn dat het me raakt en dat ik moslim word, het kan ook goed zijn dat ik het na het lezen naast me neerleg, en meer begrip er voor heb waarom moslims bepaalde dingen denken of doen. Er schijnen mensen te zijn die van de ene op de andere dag zomaar moslim worden. Ik weet in ieder geval dat ik zelf zo niet in elkaar zit.
Mijn vader heeft voor mij de Bijbel samengevat tot "Onderzoekt alles en behoudt het goede." Daar leef ik naar.
Ik hou niet van islam-bashing en ik hou zeer zeker ook niet van islam-basher-bashing. Ik hou sowieso niet van bashing.
Heb ik zo je vraag een beetje beantwoord ?

met vriendelijke groeten MariekeV
Plaats reactie