Allah test mensen. Waarom?
Moderator: Moderators
Re: Allah test mensen. Waarom?
Die angst is zeer begrijpelijk. Allereerst treed je toe tot de groep die volgens je ex-religie tot de slechtste schepselen behoort, vijand is van Allah en eeuwig het vuur in gaat. Vervolgens staat er officieel de doodstraf op volgens de ahadith en de islamitische rechtscholen. Ook onze vriend Sur bevestigde hier dat een afvallige straf verdient (vermoorden klinkt zo akelig). Voorbeelden van het daadwerkelijk uitvoeren van deze straf zijn er helaas ook. Op zijn minst kun je toch grote problemen verwachten met je familie die 100% moslim is. Lijkt mij geen makkelijk verhaal om mee te dealen.
De andere kant is dat deze verschijnselen minder zouden worden als meer mensen de islam (openlijk) zouden verlaten. Zolang afvalligheid geheim wordt gehouden, blijft de mythe onder moslims in stand dat afvalligheid nooit voorkomt.
De andere kant is dat deze verschijnselen minder zouden worden als meer mensen de islam (openlijk) zouden verlaten. Zolang afvalligheid geheim wordt gehouden, blijft de mythe onder moslims in stand dat afvalligheid nooit voorkomt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
wat dacht je ervan, dat je een goede kans hebt dat je je goede band met je familie kwijtraakt? Ook al word je dan niet gestraft. Ik ben er mijn man door kwijtgeraakt, niet eens mijn ouders of hele familie. Ik heb ook getwijfeld of ik niet gewoon kon doorgaan met een minimum aan inspanning, geloof me, want het is een zeer zware periode en veel mensen nemen toch de stap niet, ze laten het gewoon doorsudderen.
Gerard en Petals, ik begrijp dat ook wel.
Afvalligheid en familie weet ik via JG wel behoorlijk wat van.
Dat het in de moslim wereld ook zo werkt snap ik dan ook wel.
Maar ik had het antwoord zo graag van Khayyam willen horen.
Afvalligheid en familie weet ik via JG wel behoorlijk wat van.
Dat het in de moslim wereld ook zo werkt snap ik dan ook wel.
Maar ik had het antwoord zo graag van Khayyam willen horen.
Hij heeft daar al over geschreven, een paar posts boven jouw vraag.Jim schreef:Maar ik had het antwoord zo graag van Khayyam willen horen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Slecht gelezen, inderdaad.
Familie banden weerhouden Khayyam ervan om uit de islamitische kast te komen.
Op den duur lijkt mij zo een spagaat ook geestelijk niet echt vol te houden overigens, maar dat is aan Khayyam zelf.
Familie banden weerhouden Khayyam ervan om uit de islamitische kast te komen.
Op den duur lijkt mij zo een spagaat ook geestelijk niet echt vol te houden overigens, maar dat is aan Khayyam zelf.
- Jabba de Hut
- Forum fan
M.i. komt het door dat de 90% van de islamitische wereld vmbo nivo is EN qua ontwikkeling nog in de middeleeuwen leeft. Zo ook de familie van Khayyam waarschijnlijk.
In de beschaafdere kringen wordt er weliswaar afkeurend doch laconiek gereageerd op afvalligheid.
Maar ik heb dit soort discussies vaker gevoerd. De buitenstaanders en google-experts zeggen dat de extreme islam de islam is. Ik weiger me in dat hokje te laten stoppen.
In de beschaafdere kringen wordt er weliswaar afkeurend doch laconiek gereageerd op afvalligheid.
Maar ik heb dit soort discussies vaker gevoerd. De buitenstaanders en google-experts zeggen dat de extreme islam de islam is. Ik weiger me in dat hokje te laten stoppen.
Of ik nu google of niet, O de I lees of de berichten van Sur hier op het forum. Elke moslim beweert, dat er maar één Islam is (en dus niet een gematigde of fundamentele of wat dan ook).De buitenstaanders en google-experts zeggen dat de extreme islam de islam is. Ik weiger me in dat hokje te laten stoppen.
Veel moslims denken waarschijnlijk net als jouw omgeving laconiek over doden bij afvalligheid en stenigen bij overspel. Maar als je het op de man afvraagt, en dat is aan Sur gedaan, zegt die niet, dat is allemaal flauwe kul, dat geldt niet meer. Nee er wordt gedraaid, ze moeten erkennen, dat het er echt staat en dat mogen ze niet ontkennen, veranderen, vernieuwen, maar ze omzeilen het met allemaal voorwaarden en dus komt het niet voor en er staat toch ook zus en zo in de Koran.
Het wachten is op de geleerden c.q. fatwas die zeggen, dat al deze straffen geabrogeerd zijn en vervangen door je moet zelf maar weten wat je doet, even goede vrienden. Niet alleen hier, maar zeker in de Islamitische landen. We passen de sharia aan aan de moderne tijd.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Is dit wel wat je denkt?Khayyam schreef:Hoewel ik niet denk dat ze me zouden vermoorden, heb ik TOTAAL geen idee wat er zou kunen gebeuren mocht ik mijn afvalligheid openbaar maken in mijn streng Islamitische omgeving: Enkele suggesties:
-Mijn vader krijgt een hartaanval.
- Ze denken dat ik ben gebrainwashd door de zionisten/joden/<insert-generic-enemy-of-islam>
- Ze denken dat ik door een moeilijke periode ga en dat indien ik genoeg bid het over gaat.
- Ze zullen een mega bid-partij voor me op touw zetten zodat Allah(swt) mijn geloof teruggeeft.
In het ergere geval kunnen ze me verstoten en/of radicaal anders tegenover me gedragen.
Hoe dan ook: Afvalligheid komt ZEER zelden voor(in het openbaar!) en waarschijnlijk zouden ze geeneens kunnen weten wat ze moeten doen VOORAL omdat ik (in mijn familie) het meeste kennis heb over Islam.
Dogmatische, onderdrukkende, totalitaire godsdiensten, waarvan Islam een zeer goed voorbeeld is, tonen exact dezelfde karakteristieken als totalitaire regimes.
- Je hebt een Leider die heel veel van je houdt, die een zeer goed persoon is(temmiste, propaganda doet je dat geloven) etc etc., maar toch heeft hij concentratiekampen(=hel) waar hij velen martelt.
(Dit leider is Allah/Mo bij islam.)
- Andersdenkenden worden meteen de mond gesnoerd,- ze hebben een pesthekel aan (pers)vrijheid. Kritiek wordt totaal niet geduld.
- Ze zijn paranoia, en denken dat de hele wereld een kwaad plannetje gesmeden heeft om hen uit te roeien/te onderdrukken. (Zeer van toepassing op islam, die denkt dat de wereld zowat alles(Alle wetenschap(!!) te danken heeft aan de Islamitische wetenschappers, maar dat het westen zowat alle wetenschap heeft ge-copypaste.) Of neem de enorme paranoia en de vele conspiracy theories die zeer populair zijn bij moslims( trefwoorden: joden, zionisme, illuminatie, 911 inside job, nwo, iraq, iran, israel)
- Hun zielige achterstand verwijten ze altijd aan USA/zionisten/kuffaar/etc, in plaats van hun eigen ideologie grondig onder de loep te nemen.
Of is het een mistgordijn en propaganda?
so hey. Ik schrik hier wel van. Ik ben zelf Turkse, maar dit soort radicale praktijken kennen wij niet.Khayyam schreef:Hoewel ik niet denk dat ze me zouden vermoorden, heb ik TOTAAL geen idee wat er zou kunen gebeuren mocht ik mijn afvalligheid openbaar maken in mijn streng Islamitische omgeving: Enkele suggesties:
-Mijn vader krijgt een hartaanval.
- Ze denken dat ik ben gebrainwashd door de zionisten/joden/<insert-generic-enemy-of-islam>
- Ze denken dat ik door een moeilijke periode ga en dat indien ik genoeg bid het over gaat.
- Ze zullen een mega bid-partij voor me op touw zetten zodat Allah(swt) mijn geloof teruggeeft.
In het ergere geval kunnen ze me verstoten en/of radicaal anders tegenover me gedragen.
Hoe dan ook: Afvalligheid komt ZEER zelden voor(in het openbaar!) en waarschijnlijk zouden ze geeneens kunnen weten wat ze moeten doen VOORAL omdat ik (in mijn familie) het meeste kennis heb over Islam.
Dogmatische, onderdrukkende, totalitaire godsdiensten, waarvan Islam een zeer goed voorbeeld is, tonen exact dezelfde karakteristieken als totalitaire regimes.
- Je hebt een Leider die heel veel van je houdt, die een zeer goed persoon is(temmiste, propaganda doet je dat geloven) etc etc., maar toch heeft hij concentratiekampen(=hel) waar hij velen martelt.
(Dit leider is Allah/Mo bij islam.)
- Andersdenkenden worden meteen de mond gesnoerd,- ze hebben een pesthekel aan (pers)vrijheid. Kritiek wordt totaal niet geduld.
- Ze zijn paranoia, en denken dat de hele wereld een kwaad plannetje gesmeden heeft om hen uit te roeien/te onderdrukken. (Zeer van toepassing op islam, die denkt dat de wereld zowat alles(Alle wetenschap(!!) te danken heeft aan de Islamitische wetenschappers, maar dat het westen zowat alle wetenschap heeft ge-copypaste.) Of neem de enorme paranoia en de vele conspiracy theories die zeer populair zijn bij moslims( trefwoorden: joden, zionisme, illuminatie, 911 inside job, nwo, iraq, iran, israel)
- Hun zielige achterstand verwijten ze altijd aan USA/zionisten/kuffaar/etc, in plaats van hun eigen ideologie grondig onder de loep te nemen.
Ik ben tamelijk vrij opgevoed. Zelf een 'radicale' puberteit ondergaan haha uit vrije wil. K heb uiteindelijk er voor gekozen. Om toch om zonder god verder te gaan.. Maar k schrik toch van enkele levenservaringen.
Welkom,sev_sev schreef:
so hey. Ik schrik hier wel van. Ik ben zelf Turkse, maar dit soort radicale praktijken kennen wij niet.
Ik ben tamelijk vrij opgevoed. Zelf een 'radicale' puberteit ondergaan haha uit vrije wil. K heb uiteindelijk er voor gekozen. Om toch om zonder god verder te gaan.. Maar k schrik toch van enkele levenservaringen.
Misschien wil je van het voorstel-topic gebruik maken om je nader voor te stellen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
zo sweet. Dank je. Ik zal even naar t desbetrffende topic kijken.doctorwho schreef:sev_sev schreef: Welkom,
Misschien wil je van het voorstel-topic gebruik maken om je nader voor te stellen.
Ik denk niet echt dat ik capabel ben om mee te discussieren,
ik ben meer een passieve forummer.
Geeft niets. Je bent ook als meelezer van harte welkom.sev_sev schreef:
zo sweet. Dank je. Ik zal even naar t desbetrffende topic kijken.
Ik denk niet echt dat ik capabel ben om mee te discussieren,
ik ben meer een passieve forummer.
Groeten,
Piet
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
\vegan-revolution schreef:Ik ben al diverse keren op dit forum tegengekomen dat moslims allerlei negatieve zaken die op deze aarde plaatsvinden uitleggen als testen die Allah voor mensen bedacht heeft.
Ik wil hierbij nader inzoomen op dat argument.
Want wat voor zin heeft het voor een almachtig opperwezen om mensen te testen om daarmee naar een bepaalde situatie toe te groeien? Waarom mensen door middel van testen onnodig laten lijden gedurende een lange tijdsspanne, als je de ideale situatie, waarvan gezegd wordt dat daar naar toe gegroeid moet worden, DIRECT door dat almachtige opperwezen gecreëerd kan worden? Wat is daar de zin van?
Een hogere entiteit kent de mens toch door en door?
Zo wordt er ook gesproken,... dus heb je weer een boeiende tegenstelling.
Welke zin er van is? In mijn ogen: GEEN
Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Beste mensen even on topic...
Allah test "Moslims"/gelovigen deze die in het boek geloven.
Dus met tegenslagen in het leven blijven geloven in de Heer en niet de rug keren.
iemand met ziekte Kankr....hij weet dat ie dood gaat maar accepteert het en is niet verdrietig.
Geduld houden...Maar hij zou ook kunnen twijfelen over God en boos zijn waarom hem dit is overkomen.
De gelovigen worden getest.
Allah test "Moslims"/gelovigen deze die in het boek geloven.
Dus met tegenslagen in het leven blijven geloven in de Heer en niet de rug keren.
iemand met ziekte Kankr....hij weet dat ie dood gaat maar accepteert het en is niet verdrietig.
Geduld houden...Maar hij zou ook kunnen twijfelen over God en boos zijn waarom hem dit is overkomen.
De gelovigen worden getest.
Die zaken overkomen niet-gelovigen in gelijke mate, hoor.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford