Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.

Bericht door gerard_m »

goede personen worden niet geroosterd.
Dit houdt in dat alle niet-moslims slechte mensen zijn.

Volgens mij geloof je dat niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

gerard_m schreef:
als je het op zo een manier gaat aan pakken bij je kinderen dan pak je het zeker verkeerd aan,want het betekend dat je je kind angst in boezemt en niet de liefde die het kind zou moeten voelen voor z`n schepper.
Een kind moet liefde voelen voor Allah. Maar liefde laat zich niet dwingen, dat is een van de kenmerken van liefde.

Een kind speelt samen met niet-moslim kinderen in de zandbak. Hij maakt nog geen onderscheid tussen moslims en niet-moslims. Dat wordt hem pas later aangeleerd.

Als je om je heen kijkt naar alle niet-moslims en je realiseert dat Allah die allemaal eeuwig gaat martelen, hoe kun je dan nog liefde voelen voor Allah?
een kind net als een volwassene leert van Allah te houden.
door al het moois wat hij ons heeft gegeven, en blijft geven.

mijn kinderen spelen met niet moslim kinderen en dat gaat heel goed.
zij hebben hun normen en waarde en hun vriendje heeft de zijne.
een niet moslim kind wordt ook later aangeleerd dat er een verschil is met z`n moslim kind.
nogmaals dat recht is van Allah de schepper.
wij zijn op aarde gezet als onze tijdelijke verblijfplaats en daar horen ook regels bij.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

gerard_m schreef:
Dit houdt in dat alle niet-moslims slechte mensen zijn.

Volgens mij geloof je dat niet.
je kan goed zijn voor je medemens,maar je goedheid stijgt niet en heeft voor Allah dus geen waarde,want je ontkent hem al in de eerste plaats.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Oem-Imran schreef: je kan goed zijn voor je medemens,maar je goedheid stijgt niet en heeft voor Allah dus geen waarde,want je ontkent hem al in de eerste plaats.
Wat bedoel je met gestegen goedheid?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

je kan goed zijn voor je medemens,maar je goedheid stijgt niet en heeft voor Allah dus geen waarde,want je ontkent hem al in de eerste plaats.
Nee hoor, mensen die in God geloven maar geen moslim zijn, ontkennen Hem helemaal niet. Dit is trouwens de grote meerderheid van de gelovigen.

Je zult misschien wel mensen kennen die je graag mag en die op een mooie manier leven, maar niet de islam volgen. Het lijkt me gewoon erg moeilijk om van God te houden en tegelijk te geloven dat Hij alle niet-moslims eeuwig gaat martelen.

Ik weet dat je geleerd hebt dat dit rechtvaardig is, maar gewoon van mens tot mens: heb je nooit moeite gehad met die gedachte?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

gerard_m schreef:
Nee hoor, mensen die in God geloven maar geen moslim zijn, ontkennen Hem helemaal niet. Dit is trouwens de grote meerderheid van de gelovigen.

Je zult misschien wel mensen kennen die je graag mag en die op een mooie manier leven, maar niet de islam volgen. Het lijkt me gewoon erg moeilijk om van God te houden en tegelijk te geloven dat Hij alle niet-moslims eeuwig gaat martelen.

Ik weet dat je geleerd hebt dat dit rechtvaardig is, maar gewoon van mens tot mens: heb je nooit moeite gehad met die gedachte?
de islaam is geopenbaard voor alle mensen dus ook de mensen die joods of christenen zijn.
hiermee neemt de islaam de plaats in van de eerder gezonden geschriften die helaas onafgemaakt zijn gebleven.

ik ken wel mensen die goed zijn voor hun naasten,maar niet volgens de islaam leven.
ik vraag me dan af hoe kan je goed zijn voor je medemens die je van geen enkele nut kan voorzien(dus je niets kan geven of ontnemen)terwijl je de schepper loochent door hem niet te aanbidden zoals alleen hem alleen toekomt???

dit is rechtvaardigheid Gerard je bent naar mijn idee te emotioneel aangelegd vandaar dat je het anders ziet.
siger

Bericht door siger »

Oem-Imran schreef:ik vraag me dan af hoe kan je goed zijn voor je medemens die je van geen enkele nut kan voorzien.
Hier zit je op een spoor. Blijven afvragen.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Oem-Imran schreef:[
de islaam is geopenbaard voor alle mensen dus ook de mensen die joods of christenen zijn.
hiermee neemt de islaam de plaats in van de eerder gezonden geschriften die helaas onafgemaakt zijn gebleven.
Waar baseer jij op dat andere geschriften onafgemaakt zijn? En wat is er fout aan onaf ook te zien als voor verbetering vatbaar op het moment voortschrijdend inzicht dit nodig mocht maken? Dat scheelt weer uitlegkunde om wat krom is toch recht te praten.

Afgemaakt en onveranderlijk in casu niet objectief onderbouwde leer riekt naar orthodoxie en zet de deur wijd open voor fundamentalisme.

Kan je eens in eigen woorden aangeven wat jouw leer laat prevaleren boven 10.000 andere goden/religie's waaruit men zou kunnen kiezen?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

het gaat hierbij om zondaren en daar sta ik volledig achter.
als mens zijn we tijdelijk op deze aarde met alles wat daarbij hoort hebben we tijdelijk te leen en dat moeten we op een goede manier terug geven.
Duidelijk antwoord Oem Imran. Het moge duidelijk zijn dat ik je visie op wat een goed mens is niet deel.
Ik ben het geheel met je eens dat we hier tijdelijk zijn en alles te leen hebben. Des te meer reden om goed te zijn voor je medemens en geen andere mensen op grond van hun geloof minder goed te gaan noemen of de hel toe te bedelen. Ik denk dan ook anders over wat 'op een goede manier teruggeven' betekent. Liever mensen helpen dan ze te veroordelen en te bestraffen. Waarom doet Allah dat eigenlijk niet? Hij is toch almachtig?

Maar je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag: hoe ga je dat aan je kinderen uitleggen?
Hoe vertel je kinderen hierover als ze vragen hebben over die aardige kindertjes waar ze nu mee spelen en die straks naar de hel gaan? Hoe doe je dat zonder ze angst aan te jagen.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

petals schreef:
het gaat hierbij om zondaren en daar sta ik volledig achter.
als mens zijn we tijdelijk op deze aarde met alles wat daarbij hoort hebben we tijdelijk te leen en dat moeten we op een goede manier terug geven.
Duidelijk antwoord Oem Imran. Het moge duidelijk zijn dat ik je visie op wat een goed mens is niet deel.
Ik ben het geheel met je eens dat we hier tijdelijk zijn en alles te leen hebben. Des te meer reden om goed te zijn voor je medemens en geen andere mensen op grond van hun geloof minder goed te gaan noemen of de hel toe te bedelen. Ik denk dan ook anders over wat 'op een goede manier teruggeven' betekent. Liever mensen helpen dan ze te veroordelen en te bestraffen. Waarom doet Allah dat eigenlijk niet? Hij is toch almachtig?

Maar je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag: hoe ga je dat aan je kinderen uitleggen?
Hoe vertel je kinderen hierover als ze vragen hebben over die aardige kindertjes waar ze nu mee spelen en die straks naar de hel gaan? Hoe doe je dat zonder ze angst aan te jagen.
ze weten dat als je als kind overlijd je naar het paradijs gaat ongeacht wat je ouders zijn en dat je het dus overneemt.
kinderen zijn nog onschuldig dus hun treft geen blaam,maar dit veranderd naarmate ze volwassen zijn en dan zijn zij verantwoordelijk voor hun daden.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

siger schreef:
Oem-Imran schreef:ik vraag me dan af hoe kan je goed zijn voor je medemens die je van geen enkele nut kan voorzien.
Hier zit je op een spoor. Blijven afvragen.

dwaalspoor wil je zeggen,nee dank je die tijd heb ik gehad.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

ze weten dat als je als kind overlijd je naar het paradijs gaat ongeacht wat je ouders zijn en dat je het dus overneemt.
kinderen zijn nog onschuldig dus hun treft geen blaam,maar dit veranderd naarmate ze volwassen zijn en dan zijn zij verantwoordelijk voor hun daden.
Daar heb ik zo m'n twijfels bij. Sowieso is er toch maar één echte islamitische stroming en gaan alle anderen naar de hel? Hoe weet jij dat je de juiste stroming aanhangt?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ik heb niet de illusie dat iemand die niet eens werkwoorden kan vervoegen of aan interpunctie kan doen überhaupt iets anders kan doen dan internetsites en andere mensen napraten. Wat ik hier lees is gewoon een herhaling van een herhaling van een herhaling van de meest *simplistische* uitspraken op islamitische sites en van personen op OI.

De discussie is alweer 5 pagina's verder in een paar uur en er staan meer vragen open dan er ooit beantwoord zullen worden...
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

Samsa schreef:Ik heb niet de illusie dat iemand die niet eens werkwoorden kan vervoegen of aan interpunctie kan doen überhaupt iets anders kan doen dan internetsites en andere mensen napraten. Wat ik hier lees is gewoon een herhaling van een herhaling van een herhaling van de meest *simplistische* uitspraken op islamitische sites en van personen op OI.

De discussie is alweer 5 pagina's verder in een paar uur en er staan meer vragen open dan er ooit beantwoord zullen worden...
vandaar dat ik bij OI gebanned ben?

als er iemand is die een ander niet na praat dan ben ik dat wel.
het is eerder op de ongelovige van toepassing die andere na praten.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Oem-Imran schreef:
Samsa schreef:Ik heb niet de illusie dat iemand die niet eens werkwoorden kan vervoegen of aan interpunctie kan doen überhaupt iets anders kan doen dan internetsites en andere mensen napraten. Wat ik hier lees is gewoon een herhaling van een herhaling van een herhaling van de meest *simplistische* uitspraken op islamitische sites en van personen op OI.

vandaar dat ik bij OI gebanned ben?

als er iemand is die een ander niet na praat dan ben ik dat wel.
het is eerder op de ongelovige van toepassing die andere na praten.
Selfpeptalk van een moslima.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie