Dit houdt in dat alle niet-moslims slechte mensen zijn.goede personen worden niet geroosterd.
Volgens mij geloof je dat niet.
Moderator: Moderators
Dit houdt in dat alle niet-moslims slechte mensen zijn.goede personen worden niet geroosterd.
een kind net als een volwassene leert van Allah te houden.gerard_m schreef:Een kind moet liefde voelen voor Allah. Maar liefde laat zich niet dwingen, dat is een van de kenmerken van liefde.als je het op zo een manier gaat aan pakken bij je kinderen dan pak je het zeker verkeerd aan,want het betekend dat je je kind angst in boezemt en niet de liefde die het kind zou moeten voelen voor z`n schepper.
Een kind speelt samen met niet-moslim kinderen in de zandbak. Hij maakt nog geen onderscheid tussen moslims en niet-moslims. Dat wordt hem pas later aangeleerd.
Als je om je heen kijkt naar alle niet-moslims en je realiseert dat Allah die allemaal eeuwig gaat martelen, hoe kun je dan nog liefde voelen voor Allah?
je kan goed zijn voor je medemens,maar je goedheid stijgt niet en heeft voor Allah dus geen waarde,want je ontkent hem al in de eerste plaats.gerard_m schreef:Dit houdt in dat alle niet-moslims slechte mensen zijn.goede personen worden niet geroosterd.
Volgens mij geloof je dat niet.
Wat bedoel je met gestegen goedheid?Oem-Imran schreef: je kan goed zijn voor je medemens,maar je goedheid stijgt niet en heeft voor Allah dus geen waarde,want je ontkent hem al in de eerste plaats.
Nee hoor, mensen die in God geloven maar geen moslim zijn, ontkennen Hem helemaal niet. Dit is trouwens de grote meerderheid van de gelovigen.je kan goed zijn voor je medemens,maar je goedheid stijgt niet en heeft voor Allah dus geen waarde,want je ontkent hem al in de eerste plaats.
de islaam is geopenbaard voor alle mensen dus ook de mensen die joods of christenen zijn.gerard_m schreef:Nee hoor, mensen die in God geloven maar geen moslim zijn, ontkennen Hem helemaal niet. Dit is trouwens de grote meerderheid van de gelovigen.je kan goed zijn voor je medemens,maar je goedheid stijgt niet en heeft voor Allah dus geen waarde,want je ontkent hem al in de eerste plaats.
Je zult misschien wel mensen kennen die je graag mag en die op een mooie manier leven, maar niet de islam volgen. Het lijkt me gewoon erg moeilijk om van God te houden en tegelijk te geloven dat Hij alle niet-moslims eeuwig gaat martelen.
Ik weet dat je geleerd hebt dat dit rechtvaardig is, maar gewoon van mens tot mens: heb je nooit moeite gehad met die gedachte?
Hier zit je op een spoor. Blijven afvragen.Oem-Imran schreef:ik vraag me dan af hoe kan je goed zijn voor je medemens die je van geen enkele nut kan voorzien.
Waar baseer jij op dat andere geschriften onafgemaakt zijn? En wat is er fout aan onaf ook te zien als voor verbetering vatbaar op het moment voortschrijdend inzicht dit nodig mocht maken? Dat scheelt weer uitlegkunde om wat krom is toch recht te praten.Oem-Imran schreef:[
de islaam is geopenbaard voor alle mensen dus ook de mensen die joods of christenen zijn.
hiermee neemt de islaam de plaats in van de eerder gezonden geschriften die helaas onafgemaakt zijn gebleven.
Duidelijk antwoord Oem Imran. Het moge duidelijk zijn dat ik je visie op wat een goed mens is niet deel.goede personen worden niet geroosterd.
het gaat hierbij om zondaren en daar sta ik volledig achter.
als mens zijn we tijdelijk op deze aarde met alles wat daarbij hoort hebben we tijdelijk te leen en dat moeten we op een goede manier terug geven.
ze weten dat als je als kind overlijd je naar het paradijs gaat ongeacht wat je ouders zijn en dat je het dus overneemt.petals schreef:Duidelijk antwoord Oem Imran. Het moge duidelijk zijn dat ik je visie op wat een goed mens is niet deel.goede personen worden niet geroosterd.
het gaat hierbij om zondaren en daar sta ik volledig achter.
als mens zijn we tijdelijk op deze aarde met alles wat daarbij hoort hebben we tijdelijk te leen en dat moeten we op een goede manier terug geven.
Ik ben het geheel met je eens dat we hier tijdelijk zijn en alles te leen hebben. Des te meer reden om goed te zijn voor je medemens en geen andere mensen op grond van hun geloof minder goed te gaan noemen of de hel toe te bedelen. Ik denk dan ook anders over wat 'op een goede manier teruggeven' betekent. Liever mensen helpen dan ze te veroordelen en te bestraffen. Waarom doet Allah dat eigenlijk niet? Hij is toch almachtig?
Maar je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag: hoe ga je dat aan je kinderen uitleggen?
Hoe vertel je kinderen hierover als ze vragen hebben over die aardige kindertjes waar ze nu mee spelen en die straks naar de hel gaan? Hoe doe je dat zonder ze angst aan te jagen.
siger schreef:Hier zit je op een spoor. Blijven afvragen.Oem-Imran schreef:ik vraag me dan af hoe kan je goed zijn voor je medemens die je van geen enkele nut kan voorzien.
Daar heb ik zo m'n twijfels bij. Sowieso is er toch maar één echte islamitische stroming en gaan alle anderen naar de hel? Hoe weet jij dat je de juiste stroming aanhangt?ze weten dat als je als kind overlijd je naar het paradijs gaat ongeacht wat je ouders zijn en dat je het dus overneemt.
kinderen zijn nog onschuldig dus hun treft geen blaam,maar dit veranderd naarmate ze volwassen zijn en dan zijn zij verantwoordelijk voor hun daden.
vandaar dat ik bij OI gebanned ben?Samsa schreef:Ik heb niet de illusie dat iemand die niet eens werkwoorden kan vervoegen of aan interpunctie kan doen überhaupt iets anders kan doen dan internetsites en andere mensen napraten. Wat ik hier lees is gewoon een herhaling van een herhaling van een herhaling van de meest *simplistische* uitspraken op islamitische sites en van personen op OI.
De discussie is alweer 5 pagina's verder in een paar uur en er staan meer vragen open dan er ooit beantwoord zullen worden...
Selfpeptalk van een moslima.Oem-Imran schreef:vandaar dat ik bij OI gebanned ben?Samsa schreef:Ik heb niet de illusie dat iemand die niet eens werkwoorden kan vervoegen of aan interpunctie kan doen überhaupt iets anders kan doen dan internetsites en andere mensen napraten. Wat ik hier lees is gewoon een herhaling van een herhaling van een herhaling van de meest *simplistische* uitspraken op islamitische sites en van personen op OI.
De discussie is alweer 5 pagina's verder in een paar uur en er staan meer vragen open dan er ooit beantwoord zullen worden...
als er iemand is die een ander niet na praat dan ben ik dat wel.
het is eerder op de ongelovige van toepassing die andere na praten.