Sexuele dilemma's

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

LordDragon
Bevlogen

Re: Sexuele dilemma's

Bericht door LordDragon »

balkon schreef:Ken je het verhaal van Roald Dahl over het abatoir? Ik geloof dat het "Pig" heet. Hij was geen onverdienstelijk schrijver.
Zie je wel :D

MVG, LD.

Edit Kitty: quote toegevoegd voor de duidelijkheid.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
XveganxchickX
Forum fan

Bericht door XveganxchickX »

Bibelebons schreef:Dus wie dat wil doen, mag dat wat mij betreft. Als het dier maar geen pijn lijdt. En iemand die dat doet moet zich daar dus aan houden. Of anders... Straf. Je begrijpt wat ik bedoel.

Volgende vraag: hoe weet iemand of een dier pijn heeft. Ik zou zeggen pak geen dier dat klein is, als je man bent.
Dus als een man een merrie of ezel bestijgt dan is dat ok?

Sorry maar "geen pijn aandoen" is écht niet voldoende hoor, als het dier niet wil dan moet je dat ook respecteren.
Ergens in ... (weet het land niet meer) werd een ezelinnen bordeel geopend. Kortom: mannen konden betalen voor seks met vrouwelijke ezels.

Vind jij dit goed dan?!
Sorry maar dat is puur verkrachting en misbruik!

Een man met een klein lulltje kan ook een vrouw pijnloos verkrachten (zeker als ie bvb zo'n soort van drugs in der drankje doet waarbij men "gewilliger" wordt). Is dat dan ook "ok"???
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

XveganxchickX schreef: Dus als een man een merrie of ezel bestijgt dan is dat ok?

Sorry maar "geen pijn aandoen" is écht niet voldoende hoor, als het dier niet wil dan moet je dat ook respecteren.
En als het dier niet protesteert, dan is het geen probleem voor jou?

Trouwens die "als het dier niet wil dan moet je dat ook respecteren" geld dat voor alles? Dieren mogen nergens toe gedwongen worden? Als men een kweek programma wil opzetten voor bepaalde dieren maar die dieren willen niet meewerken dan moet men dat respecteren en eventueel het kweekprogramma staken?
XveganxchickX schreef:Ergens in ... (weet het land niet meer) werd een ezelinnen bordeel geopend. Kortom: mannen konden betalen voor seks met vrouwelijke ezels.

Vind jij dit goed dan?!
Of het goed is, laat ik in het midden maar ik ben niet van mening dat alles wat niet goed is automatisch bij wet verboden moet worden. Dieren zijn geen mensen, en verkrachting en misbruik zijn woorden die wat mij betreft niet van toepassing zijn op dieren maar enkel op mensen. Een boel handelingen die mensen bij dieren toepassen om te kunnen kweken zouden ook als verkrachting en misbruik bestempeld worden als ze op mensen werden toegepast. Je kan de zaken dus niet zomaar van hoe mensen elkaar horen te behandelen over zetten naar hoe mensen dieren horen te behandelen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik denk dat als een ezel niet wil, je een flinke trap voor je kl*ten kunt krijgen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
balkon
Banned

Bericht door balkon »

Kitty schreef:Ik denk dat als een ezel niet wil, je een flinke trap voor je kl*ten kunt krijgen.
...maar in het slachthuis staan de diertjes altijd te kwispelen met hun staarten (als die er niet al na hun geboorte zijn afgeknipt)...:-)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

balkon schreef:
Kitty schreef:Ik denk dat als een ezel niet wil, je een flinke trap voor je kl*ten kunt krijgen.
...maar in het slachthuis staan de diertjes altijd te kwispelen met hun staarten (als die er niet al na hun geboorte zijn afgeknipt)...:-)
Beweert iemand dat hier?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

LordDragon
Bevlogen

Edit Kitty: quote toegevoegd voor de duidelijkheid.
Elaba! Affirmatief 8)
Ik denk dat als een ezel niet wil, je een flinke trap voor je kl*ten kunt krijgen.
eveneens mee eens!!!

balkon
maar in het slachthuis staan de diertjes altijd te kwispelen met hun staarten
in het slachthuis niet, maar als ik er een in het vizier heb op 450 meter afstand dan kwispelt die meestal wel nog, tot ik schiet. Sni-sna-snappie? :D

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
XveganxchickX
Forum fan

axxyanus schreef:
XveganxchickX schreef: Dus als een man een merrie of ezel bestijgt dan is dat ok?

En als het dier niet protesteert, dan is het geen probleem voor jou?
Als het noch een probleem voor de bestijger is, en noch een probleem voor de "bestegene", waar moei ik me dan mee?
Ieder diertje zijn pleziertje denk ik dan!
Trouwens die "als het dier niet wil dan moet je dat ook respecteren" geld dat voor alles? Dieren mogen nergens toe gedwongen worden? Als men een kweek programma wil opzetten voor bepaalde dieren maar die dieren willen niet meewerken dan moet men dat respecteren en eventueel het kweekprogramma staken?
En voor wie dient dat kweekprogramma, buiten de mens die die dieren nog te zien wil krijgen in het echt en niet enkel op een plaatje?

Wanneer dieren die met uitsterven bedreigd zijn, het "prettiger" vinden om in de natuur rond te lopen en daarmee meer kans hebben om echt uit te sterven, dan heb ik dat liever dan dat ze daar opgesloten moeten zitten om als kweekmachines gebruikt te worden.
XveganxchickX schreef:Ergens in ... (weet het land niet meer) werd een ezelinnen bordeel geopend. Kortom: mannen konden betalen voor seks met vrouwelijke ezels.

Vind jij dit goed dan?!
Of het goed is, laat ik in het midden maar ik ben niet van mening dat alles wat niet goed is automatisch bij wet verboden moet worden. Dieren zijn geen mensen, en verkrachting en misbruik zijn woorden die wat mij betreft niet van toepassing zijn op dieren maar enkel op mensen. Een boel handelingen die mensen bij dieren toepassen om te kunnen kweken zouden ook als verkrachting en misbruik bestempeld worden als ze op mensen werden toegepast. Je kan de zaken dus niet zomaar van hoe mensen elkaar horen te behandelen over zetten naar hoe mensen dieren horen te behandelen.
Ik ben veganist en dus ben ik erg rechtlijnig inzake het gebruik van dieren. Boven vernoemde dingen keur ik dus zeker niet goed: dieren kunstmatig met een ijzeren staaf bevruchten, ik denk niet dat je hiervoor echt een kenner moet zijn om te weten dat dieren dat niet leuk vinden.
Bij iedere diersoort is er een voorspel en bepaalt het wijfje of en met wie ze zal paren. Als de boer met zijnen stok aankomt heeft het dier geen keuze. Ik twijfel er niet aan dat die koe/dat varken dat niet leuk vinden.

@ Kitty: zowel bij honden als bij paarden gebeurt het wel vaker dat de poten vastgehouden/gebonden worden.
Bij ezels kan dat dus ook zeer zeker!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Waar iemand zin in heeft om een vastgebonden ezel te bestijgen. Dan ben je eigenlijk wel heel zielig.

XveganxchickX
Forum fan

Ik weet niet wat er zo fantastisch aan is.
Hier alvast de link, heb het even opgegoogeld:

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... cces.dhtml
Aan de Caribische kust van Colombia zijn de broers Julio César en Carlos Andrés Sierra na lange werkloosheid dan maar begonnen met een ezelinnenbordeel. En de zaak loopt als een trein.

Dertig ezelinnen telt het bordeel en de klant betaalt tussen 10.000 en 20.000 pesos (3,26 en 6,52 euro). Hoewel de broers discreet willen zijn over hun zaak, vertelden ze de plaatselijke krant De Vrijheid dat een voormalige burgemeester, een ex-gemeenteraadslid en een ex-parlementariër tot hun beste klanten behoren. De zaak is een gigantisch succes.

Naar verluidt heeft menige Caribische Colombiaan zijn eerste ervaring met een ezelin en sommigen kunnen de gewoonte niet meer loslaten.
Ik weet niet of de ezelinnen worden vastgebonden, maar het lijkt me toch niet leuk om frequent zomaar bestegen te worden.
Sowieso seksen ezels niet behalve wanneer ze vruchtbaar zijn (bijna geen enkele diersoort - op een aantal aapsoorten, en de mens of course - na dan), dus dan zou het mij ook straf lijken dat ze het wel fijn vinden als een man hun penetreert.
LordDragon
Bevlogen

Sowieso seksen ezels niet behalve wanneer ze vruchtbaar zijn (bijna geen enkele diersoort - op een aantal aapsoorten, en de mens of course - na dan), dus dan zou het mij ook straf lijken dat ze het wel fijn vinden als een man hun penetreert.
Goei move vegan helemaal met je eens de nagel op de kop!
Waar iemand zin in heeft om een vastgebonden ezel te bestijgen. Dan ben je eigenlijk wel heel zielig.
Komaan kitty, niks boven sex he, jouw ventje bint toch ook steeds je benen vast :wink:

Dus weeral volledig met je eens, ik zou niet eens willen een vastgebonden menselijke vrouw bestijgen, dan kan ze immers toch niet strelen. Rare ideeën van sex hebben sommige mensen toch hoor. :(

MVG, LD.
Bibelebons
Geregelde verschijning

Bericht door Bibelebons »

XveganxchickX schreef:
Dus als een man een merrie of ezel bestijgt dan is dat ok?

Ergens in ... (weet het land niet meer) werd een ezelinnen bordeel geopend. Kortom: mannen konden betalen voor seks met vrouwelijke ezels.

Vind jij dit goed dan?!

Een man met een klein lulltje kan ook een vrouw pijnloos verkrachten (zeker als ie bvb zo'n soort van drugs in der drankje doet waarbij men "gewilliger" wordt). Is dat dan ook "ok"???
Eigenlijk wel. Ja, als een dier niet wil dan moet je er vanaf blijven. Dat vind ik ook.

Ik denk in Viëtnam? Het lijkt mij zeker niet goed, een dierenbordeel. Omdat vrouwen soms zelf kiezen voor de prostitutie, maar een dier zal niet weten wat "het" overkomt. Dat lijkt mij dierenmishandeling.

Je hebt mij beet. Kijk, ik vind dit geen leuk onderwerp om over te praten, maar ik weet dus van dat boek dat soms vrouwen het bijvoorbeeld met hun huisdier doen, mannen soms met vee. Het is smerig, maar het gebeurt. Ga liever aan je sociale vaardigheden werken denk ik dan. Maar zo werkt het niet. En daar valt weinig aan te doen.

Ik heb de dierenbescherming niet hierover gehoord. Of ik heb het steeds gemist. Toen mijn nichtje en ik dat boek hadden gevonden waren we boos dat de dierenbescherming er niks over zei. Later besloten we dat het zelf ook dieren***ers waren en zetten we het onderwerp van ons af. Ik vind het bijvoorbeeld ook erg dat de habitat van dieren steeds maar ingepikt wordt door mensen. Maar wat kun je eraan doen?! Alleen blijven praten, en hopen dat het denken en de keuzes van mensen daardoor veranderen.
Bibelebons
Geregelde verschijning

balkon schreef:
Mag het dier wel doodgaan?
Neen. Ik begrijp wel dat een wanhopig of beetje pervers iemand eens een keer iets in die richting met een dier doet, maar ik denk wel dat het niet goed is om er een gewoonte van te maken. Mens met mens, dat lijkt mij het beste voor iedereen. Na het lezen van Xvanchickx (God, zeg ik het goed) stel ik dus mijn mening bij. Thnnkz X!
Bibelebons
Geregelde verschijning

balkon schreef: Nog een gedachteëxperiment dan maar:

Er is een goed lopend abatoir. Men vindt het volstrekt normaal dat dieren doodgemaakt worden t.b.v. het avondmaal, net als velen dat hier vinden. Seks met dieren beschouwt men als dieren mishandeling. Nu is er iets vreemds aan de hand. Tot zover is er nog niets vreems aan de hand. De dieren worden hier echter niet op de 'reguliere' wijze gedood, maar worden gedood door een penis heel hard in het dier te steken waardoor het dier op slag dood is. De slachter heeft dan meestal een orgasme.

Hoe zit het dan in dit geval? Ik zou het in ieder geval niet weten!
Hahaha, ik denk niet dat je iemand ah lachen wilde maken, maar sorry dat was mijn eerste reactie. Ik denk dat het wel pijn doet zoiets en dat mag dan niet he. Ook niet als het dier meteen dood is.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Kitty schreef:Waar iemand zin in heeft om een vastgebonden ezel te bestijgen. Dan ben je eigenlijk wel heel zielig.
Tja het zal best zielig zijn. Maar er zijn veel zaken waarvan ik denk dat het zielig is. Het is bv. zielig dat iemand die in een rusthuis zit, beroep moet doen op een vrijwilliger om bezoek te krijgen omdat de familie niet omkijkt.

Maar dat op zich is toch geen reden om daar met misprijzen naar te kijken of om het te verbieden?!
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Plaats reactie