Zeitgeist, the movie

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Ik ben van mening dat het WTC 7-gebouw door 'controlled demolition' is ingestort.

Ja
7
21%
Nee
26
79%

Totaal aantal stemmen: 33

Theoloog

Bericht door Theoloog »

Trees schreef:
Sararje schreef:
Trees schreef: Dit is volledig off-topic.
Nee dat is het niet, het is exemplarisch voor dezelfde manier van debatteren.
Naast het feit dat het wel degelijk off-topic is worden mij hier door Theoloog bepaalde denkbeelden opgelegd.
Wanneer hier een onderwerp over graancirkels en/of UFO's geopend wordt, dan merken jullie eventueel wel of ik er ja dan nee een bepaalde mening over heb.
Nee, Trees. Ik trek een vergelijking tussen jouw manier van argumenteren en de manier van argumenteren die een UFO-gelovige er op nahoudt: never mind the evidence, je kunt aandragen wat je wilt, maar als ik naar zo'n cirkel/ WTC7 kijk en de getuigenissen lees, dan zegt mijn intuitie mij dat hier grotere dingen in het spel zijn.

Dat is het punt van overeenkomst. Ik heb nergens beweerd dat je in UFO's gelooft. Ik heb beweerd dat je redeneert zoals een UFO gelovige ook doet (maar dan op zijn obsessie).
FonsV
Diehard

Controlled

Bericht door FonsV »

Dag Trees,
Je schreef:Mijn visie is gebaseerd op wat ik met mijn ogen van deze instorting heb gezien,
Was je toevallig op dat moment in New York? :?
Je schreef:… op de diverse getuigenverklaringen die ik heb gehoord
Hadden die ook ter plekke staan te kijken? :?
Je schreef:… op de voorkennis die er naar mijn mening van te voren over was.
Volgens wie had 'men' er voorkennis van? :?
Je schreef:Ik weet dat het mager is en niet voldoet aan de standaarden…
Dit ben ik volledig met je eens. :)

Ik zou zeggen: neem eens rustig - vooral rustig en vooral alle - tijd om de vandaag geplaatste url te bekijken. http://www.debunking911.com/pull.htm Wellicht kom je dan op andere gedachten. :wink:

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Trees
Forum fan

Zeitgeist/Instorting WTC 7-gebouw.

Bericht door Trees »

Dag Fons,

Zoals jij gisteren een link had voor mij, heb ik er een voor jou: http://www.waarheid911.nl/inhoud.html
Net als jij zou ik zeggen:
neem eens rustig - vooral rustig en vooral alle - tijd om de vandaag geplaatste url te bekijken.
Wellicht kom je dan op andere gedachten. :wink:
Ik ben in elk geval nog niet op andere gedachten gekomen naar aanleiding van jouw url.

Groeten,

Trees.
Cluny
Banned

Re: Zeitgeist/Instorting WTC 7-gebouw.

Bericht door Cluny »

Trees schreef:Dag Fons,

Zoals jij gisteren een link had voor mij, heb ik er een voor jou: http://www.waarheid911.nl/inhoud.html
neem eens rustig - vooral rustig en vooral alle - tijd om de vandaag geplaatste url te bekijken.
Ik ben in elk geval nog niet op andere gedachten gekomen naar aanleiding van jouw url.

Groeten,

Trees.
Ik doe geen moeite meer om jou rede bij te brengen over de ineenstorting van de '911-gebouwen'.
Vanwege totaal ontbreken van elk vorm van bouwtechnische kennis en een stuitend ontbreken aan realiteitszin.
Je weet wel van die bullshitdetector (die jij niet hebt en ook niet wil hebben).
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
wahlers
Bevlogen

Re: Zeitgeist/Instorting WTC 7-gebouw.

Bericht door wahlers »

Trees schreef:Dag Fons,

Groeten,

Trees.
Trees,

Noem één voor één de bezwaren op, met concrete argumenten, die ingaan tegen één, meerdere of alle verklaringen die opgesomd, beargumenteerd en met verifieerbaar bewijs worden aangetoond op de link vermeld door Fons.

Het simpele antwoord 'ik geloof het niet' en 'ik bekijk de videofilmpjes op een andere manier' is geen argument en komt dus niet in aanmerking als argument.

Eveneens wil ik je er op wijzen dat ik op bladzijde 12 al het volgende tegen je gezegd had (waar je overigens niet op bent ingegaan), en ik citeer:
Ik verwacht van jou, net als ik dat gedaan heb, dat je de honderden en honderden regels tekst kritisch doorleest en alle bijbehorende videos - videos die slechts ter illustratie zijn voor al het bewijs en dus geen bewijs an sich zijn - deze videos dus kritisch bekijkt. En pas met een afgewogen conclusie komt nadat je al dit materiaal en alle gesuggereerde referenties bekeken en bestudeerd hebt.
Nogmaals en ter nadruk:
Video's kunnen uitermate suggestief worden weergegeven afhankelijk van de motivatie en intentie van degene die de video wil weergeven.

En hier volgt de € 100 vraag maar weer eens:
  • Welke verklaring heb jij voor het feit dat de gebouwen lijken te zijn ingestort door controlled demolitian, dit terwijl het onmogelijk is - onmogelijk! - om een controlled demolitian in en/of een brandend gebouw en/of een door een vliegtuig zwaar beschadigd gebouw te garanderen?
Als je deze vraag niet kan beantwoorden - en ik voorspel dat deze vraag niet is te beantwoorden. het is immers tegenstrijdig! - hoe kun je dan nog zo hardnekkig vast blijven houden aan de fabel van controlled demolitian?

Trees, je zou bij mij een enorm respect verdienen als je je fout in deze toegeeft. Dit siert een ware zoeker zoekende naar de waarheid. Er naast zitten met een conclusie, gebaseerd op foutieve of onvolledige informatie, is niet erg. Maar vasthouden aan een conclusie en je kop in het zand steken voor meer en betere informatie is een wetenschappelijke doodzonde.

Ik ben misschien hard in (sommige van) mijn antwoorden. Maar zo is nu eenmaal de wetenschap onverbiddelijk hard daar waar het de wetenschappelijke feiten en afgeleide conclusies betreft.

Jouw conclusie van controlled demolitian is niet te handhaven in het licht van de beschikbare feiten materiaal. Met name vanwege de inherente en onoplosbare tegenstrijdigheid van controlled demolitian in combinatie met vuur en substantiële constructuele beschadigingen.

Dit alles los van het feit dat het op de hele wereld nog nooit is voorgekomen dat een controlled demolitian ooit is uitgevoerd zonder langdurige voorbereiding en zichtbare voorbereiding.

Denk daar ook eens over na!

Als de zichtbare voorbereiding weggewerkt is dat vergt dit extra werk en extra voorbereiding. Bush was nog geen jaar president. Dit betekent dat deze 'conspiracy' al onder Clinton's termijn voorbereid is. Waarom?
Daarbij ga ik natuurlijk gemakshalve even voorbij aan het feit dat je geen controlled demolitian kan garanderen bij een grote brand en zware constructuele beschadigingen.

Tevens ga ik voorbij aan het feit dat het een 'hell lot easier', goedkoper en 'safer' is - dus minder risico! - om alle WTC 7 kantoren te strippen van, en te vervangen door, computers, meubilair en papieren. En het gestripte materiaal op een geheime locatie te verbranden of op andere wijze te vernietigen (bijvoorbeeld naast een atoombom bij een ondergrondse atoomproef! Temperaturen tot 10 miljoen graden. Totale vernietiging 100% gegarandeerd!). Waren ze bij de CIA zo dom om dit niet in te zien? Maar iedereen schijnt wel zo slim te zijn om volledig te zwijgen? En niemand heeft een geweten om ook maar enig bewijsmateriaal toe te spelen aan (bijvoorbeeld) de Washington Post? Hetzelfde geldt voor de opruimers van de WTC gebouwen. Niemand heeft ook ooit maar iets verdachts gezien of heeft een geweten om dit al dan niet anoniem te vermelden?

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Pharos2001

Re: Zeitgeist, the movie

Bericht door Pharos2001 »

Ja ik heb zeitgeist gezien en vond het HDD vervuiling. Ik heb 2,5+Tb aan ruimte maar vond die 550Mb een soort puist die uitgeknepen moest worden. Ik vond die 9/11 docu die die jongen gemaakt had al niets & een pseudo vervolg werd niet beter.
Hoe raap je het bij elkaar?

Misschien help dit> [-o<
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Shadow schreef:
De explosions gehoord?
Ja 3 stuks op het moment dat de toren begint in te storten, 0:18 in dit filmpje:

http://www.youtube.com/user/IC911STUDIE ... fNLz8zWwaM
Wat goed genoeg is voor een complottheorist alsmede islamtolerist is niet goed genoeg voor een autonoom realist.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Shadow schreef:
De explosions gehoord?
Ja 3 stuks -boeboeboem - op het moment dat de toren begint in te storten, ongeveer 0:18 in dit filmpje
Vraag me af wat die helicopter daar deed...

http://www.youtube.com/user/IC911STUDIE ... fNLz8zWwaM
Als complottheorist kan jij vast wel een goede reden verzinnen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

LordDragon schreef:idd 3 explosies, dus je hoort drie knallen, je hoort knallen gelijk in het filmpje van fischook. Je hoort dus explosies, interessant, en ja ga maar weer jullie cia broek aandoen en zeggen dat het drogreden zijn, loop dan meteen eens na hoeveel covert ops de cia de laatste decennia heeft uitgevoerd. Nogmaals ik weet het niet zeker maar ik geloof in niets, en zeker niet in cia american (bush dream) bullschit gezeik.

Wat er verkeerd is aan kritische kijk overhouden op rapporten van instanties gelijk de cia begrijp ik dus totaal niet. De cia heeft mutherfukkin bin laden en de taliban getrained tegen de russen en nu zijn ze plots vijanden, maak dat de kat wijs.

MVG, LD.

ps één tip; money, money, money, always funny, in a rich mans world. :)
en ja ga maar weer jullie cia broek aandoen en zeggen dat het drogreden zijn
Dit lijkt wel een drogreden.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Shadow schreef:Volgens mij hoor ik daarna ook nog explosies net als in het filmpje van Fishhook maar kan dat niet met zekerheid zeggen door die stomme helicopter, wat doet dat ding daar eigenlijk? Sight seeing?
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

7/9/2010 en wees gerust ik ben niet de hoofdredacteur van die gazet. :D
Nieuwe beelden 9/11 doen nieuwe vragen rijzen

Zaterdag is 9/11 alweer negen jaar geleden. Net in de week van die herdenking zijn er nieuwe beelden opgedoken over de vreselijke terroristische aanval op de WTC-torens. Op de al die jaren geheim gebleven beelden is onder meer Michael Hess, een in de VS bekende 9/11-getuige, close in beeld te zien terwijl hij om hulp schreeuwt. Die man sprak eerder over een mysterieuze explosie in de tweede WTC-toren na het instorten van de eerste. Zijn kompaan Barry Jennings (kort na 9/11 in verdachte omstandigheden overleden) had het in zijn getuigenis aan de BBC destijds over een reeks lijken bij het verlaten van het gebouw tijdens zijn redding. Deze beelden lijken de versie van Hess en Jennings te ondersteunen.
De beelden lagen jarenlang opgeslagen bij het National Institute of Standards and Technology, dat onderzoek doet naar de ramp. Onder druk van het 'International Center for 9/11 Studies' heeft het instituut de beelden via YouTube openbaar gemaakt op grond van de vrijheid op informatie.

Crisiscentrum verlaten
Michael Hess en Barry Jennings overleefden allebei de zwaarste aanslag ooit op Amerikaanse bodem. Ze hadden een verantwoordelijke functie in het bestuur van de stad New York. Nadat de vliegtuigen zich in de WTC-toren hadden geboord, trok het tweetal naar het crisiscentrum voor noodsituaties van de stad op de 23ste verdieping van WTC 7, de tweede WTC-toren die werd aangevallen. Hoewel het centrum (dat in 1999 werd opgericht) juist bedoeld was om de reactie op een mogelijke terreuraanslag te coördineren, troffen ze daar niemand aan.

Explosie
Jennings getuigde na 9/11 aan de BBC dat hij wel nog dampende koffietassen aantrof in het crisicentrum. Vreemd genoeg overleed Jennings in verdachte omstandigheden net voor de BBC zijn getuigenis over 9/11 uitzond. Uit de getuigenissen van Hess en Jennings blijkt ook dat ze een explosie hoorden in de trappenhal en daardoor vast kwamen te zitten. Jennings verklaarde dat hij toen hij uiteindelijk gered werd door brandweerlui bij het naar buiten rennen over een reeks lijken moesten stappen in de lobby. Heel vreemd, want toen stond de de tweede WTC-toren nog recht.

Raadsel
Waarom deze beelden geheim moesten blijven, is een raadsel. Hess is er wel duidelijk op te zien, terwijl hij door een gebroken raam om hulp schreeuwt. Op die manier ondersteunen de beelden het verhaal van Jennings en Hess en mogelijk is hun versie van de feiten (die maar zelden bevestigd werd) bezwarend voor de hulpverlening die duidelijk mank liep de dag van de grootschalige aanval op New York. Kortom, ook negen jaar na de feiten blijft het raadsel rond 9/11 bijzonder groot. (kh)
bron http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... jzen.dhtml

negen jaar lang werden deze beelden geheim gehouden, nota bene beelden van getuigen die beweren ontploffingen gehoord te hebben.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Jinny

Bericht door Jinny »

En hoe weten ze zo zeker dat het ontploffingen water?
Instortende gebouwen die niet vooraf gestript zijn bouwen intern heel veel luchtdruk op die zich explosief een weg naar buiten baant over het algemeen.
LordDragon
Bevlogen

en hoe weet jij zo zeker dat het er geen waren? Zekerheden zijn in deze, niet de zeitgeist movie, maar het gebeuren van 9/11 ver te zoeken. Misschien is het wel de bedoeling dat de mensen beginnen speculeren en dat er zo groepjes ontstaan die over elkaars hoofden heen roepen dat ze precies weten wat er nu exact allemaal gebeurt is. Zo komt de waarheid immers nooit aan het licht. Remeber roswell, de regering heeft toen het gerucht dat er aliens in het spel waren in de hand gewerkt, dat was handig om de verantwoordelijkheid van spionage vluchten met supersonische toestellen over Rusland van zich af te schuiven, "mo da kunnen wij niet man, dan zijn de aliens", heel geinig allemaal.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

LordDragon schreef:en hoe weet jij zo zeker dat het er geen waren? Zekerheden zijn in deze, niet de zeitgeist movie, maar het gebeuren van 9/11 ver te zoeken. Misschien is het wel de bedoeling dat de mensen beginnen speculeren en dat er zo groepjes ontstaan die over elkaars hoofden heen roepen dat ze precies weten wat er nu exact allemaal gebeurt is. Zo komt de waarheid immers nooit aan het licht. Remeber roswell, de regering heeft toen het gerucht dat er aliens in het spel waren in de hand gewerkt, dat was handig om de verantwoordelijkheid van spionage vluchten met supersonische toestellen over Rusland van zich af te schuiven, "mo da kunnen wij niet man, dan zijn de aliens", heel geinig allemaal.

MVG, LD.
Het gaat erom dat de dragende constructies van de gebouwen door de hitte van een 'gewone' brand zodanig ondermijnd waren dat ze onder hun eigen gewicht bezweken. Dat er tijdens het instorten vreemde geluiden ontstaan is geen aanleiding om er allerlei mafkezenverhalen bij te verzinnen.
Je moet niet zoveel weed roken en je af en toe onder de gewone mensen begeven.
LordDragon
Bevlogen

Je moet niet zoveel weed roken en je af en toe onder de gewone mensen begeven.
hm? wat is dit nou weer? ach ja, jouw argumentatie, juist. :o

MVG, LD.
Plaats reactie