Theoloog schreef:Fbs: je moet de dingen even in proportie blijven zien. Er lopen om en nabij de honderd personen in de allesbedekkende nikaab in Nederland, op een bevolking van 16 miljoen, en op 400.000 tot 700.000 moslims (schatting van mijn kant, i.v.m. de opmerking van Hans Jansen dat die miljoen moslims in werkelijkheid lang niet allemaal geloven in de islam.
De meeste van die dames doen geen vlieg kwaad, net zo min als gereformeerde vrouwen in zwarte kniekousen en jurken kwaad doen. Sommige die ik heb horen spreken zijn zelfs zeer geëmancipeerd en mondig.
Dus hoe vaak zal het gebeuren dat zo'n dame betrokken is bij een misdrijf en erop staat haar sluier op te houden? En hoe groot is de kans dat bij een aanslag tientallen nikaabs betrokken zijn (bovendien: die vallen onmiddelijk op bij zo'n gebeurtenis, wat me een goede zaak lijkt)
Je geopolitieke overwegingen doen in deze discussie niet terzake.
Tjonge wat een felheid, haha.
Om even met die geopolitieke overwegingen te beginnen, Het ziet er naar uit dat ze hout gaan snijden, maar alla, ik zal het er verder niet over hebben hier.
'Geëmancipeerd en mondig', heeft dat betrekking op die zwarte kousen draagsters?
Want geëmancipeerd slaat zekerlijk niet op die andere groep!
Die het in potentie best zouden kunnen zijn, maar vergooien voor dat soort kleding en daarmee samenhangende zaken!
Dan de opvallende groep nikaabs?(die jij aanhaalt om de onzin van mijn betoog te onderlijnen?)
Misschien om politie af te leiden van de werkelijke fanatici? Zodat die hun slag kunnen slaan?(de geschiedenis staat bol van de vele 'geintjes' op dat vlak)[Ik fantaseer nog even door haha]
Dat er een hoop moslims rondlopen die hun geloof niet zo erg geloven is mij bekend, maar tevens is mij bekend, dat nationaal chauvinistische overwegingen ondanks de islam toch ineens hechte banden kunnen smeden die zij over het algemeen met de autochtone bevolking NIET hebben(denk daarbij aan voetbalwedstrijden tussen herkomstlanden en nederland bv.)
Er zelfs sprake is van latente haat die te dicht onder het oppervlak woedt.
Overigens, ben ik langs meerdere in's en out's gerend die met deze stelling in dit topic te maken hebben zonder mij echt uit te spreken daarover.(m.i.)
De haalbaarheid van zo'n verbod had meer mijn interesse, en daarop doorfilosoferend....!
Want dat vereist doortastend optreden ipv. theedrinken!
(en dat m.i. veroorzaakt door de geopolitieke denkwijze der grote jongens die van thee houden)