Kabinet-Schoof: wedervaardigheden
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Kabinet-Schoof: wedervaardigheden
1,1 miljard extra voor defensie? Dat is in totaal zo'n 24 miljard: 2% van het BBP, de minimumdoelstelling van de NAVO, géén ambitieniveau. De EU overlegt veel, maar stelt er geen daden tegenover.
Zionist
Zeg het nou maar zoals het is, misschien gaat het meevallen, maar het Westen heeft (nog) niet echt de ruggegraat die noodzakelijk is tegen Russen. De Amerikanen voorop. Trump lijkt met de Russen te heulen. Wel Ukraine, dat al lang bij de EU wil, binnenhengelen met wat meer miljarden geld dan de Russen erin wilden stoppen, maar in de rit als er gedonder komt toch die relatie steeds wat slapjes verdedigen. De Russen hebben al aardig wat land nu..ChaimNimsky schreef: ↑16 apr 2025 17:35 1,1 miljard extra voor defensie? Dat is in totaal zo'n 24 miljard: 2% van het BBP, de minimumdoelstelling van de NAVO, géén ambitieniveau. De EU overlegt veel, maar stelt er geen daden tegenover.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... e-politiekPieter Omtzigt verlaat definitief de landelijke politiek. Dat laat de NSC-leider vanavond weten in een videoverklaring. Omtzigt zegt te kiezen voor zijn gezin en gezondheid. "Echt herstel van mijn burn-out lukt gewoon niet in de hectiek van de huidige Haagse politiek."
Verbaast me niets. Ik meende het te zien aankomen.
En hij heeft niet kunnen doen wat hij misschien wel had gewild in dit kabinet.
Zijn performance was ook niet bijzonder sterk.
Hoelang kan NSC zonder hem...
Een zegen voor de Nederlandse politiek en, naar ik vermoed, een opluchting voor hem en zijn familie.Gerard R. schreef: ↑18 apr 2025 20:00https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... e-politiekPieter Omtzigt verlaat definitief de landelijke politiek. Dat laat de NSC-leider vanavond weten in een videoverklaring. Omtzigt zegt te kiezen voor zijn gezin en gezondheid. "Echt herstel van mijn burn-out lukt gewoon niet in de hectiek van de huidige Haagse politiek."
Zijn optreden in de toeslagen affaire verdient alle lof maar zijn initiatief voor NSC heeft niet meer dan een krachteloos, besluiteloos niet tot daden in staat kabinet opgeleverd. Daarnaast heeft de man voor mij afgedaan toen hij besloot niet de ziektewet in te haan en daarmee een hoop geld te incasseren waar hij geen recht op had.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Volgens mij ga je pas na twee jaar "de ziektewet in ", en heb je gedurende die twee jaar recht op doorbetaling. Ik weet niet of een 2e kamerlid slechts 70% krijgt doorbetaald, of net als veel werknemers het volle salaris. Een probleem is ook dat een parlementariër pas kan worden vervangen als hij uittreedt, niet als hij zich ziek meldt. Dus of jouw voorstellinf van zaken correct is, kan ik niet noch bevestigen noch ontkennen.Mullog schreef: ↑18 apr 2025 21:00Een zegen voor de Nederlandse politiek en, naar ik vermoed, een opluchting voor hem en zijn familie.Gerard R. schreef: ↑18 apr 2025 20:00https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... e-politiekPieter Omtzigt verlaat definitief de landelijke politiek. Dat laat de NSC-leider vanavond weten in een videoverklaring. Omtzigt zegt te kiezen voor zijn gezin en gezondheid. "Echt herstel van mijn burn-out lukt gewoon niet in de hectiek van de huidige Haagse politiek."
Zijn optreden in de toeslagen affaire verdient alle lof maar zijn initiatief voor NSC heeft niet meer dan een krachteloos, besluiteloos niet tot daden in staat kabinet opgeleverd. Daarnaast heeft de man voor mij afgedaan toen hij besloot niet de ziektewet in te haan en daarmee een hoop geld te incasseren waar hij geen recht op had.
Ik wens u alle goeds
Het gaat niet om salaris maar om allerlei vergoedingen. In het Parool van 7 november 2024 is uitgerekend dat Omtzigt door zich niet ziek te melden € 6.000 ontvangen heeft waar hij vanwege niet aan het werk geen recht op had (bron)Peter van Velzen schreef: ↑19 apr 2025 05:30Volgens mij ga je pas na twee jaar "de ziektewet in ", en heb je gedurende die twee jaar recht op doorbetaling. Ik weet niet of een 2e kamerlid slechts 70% krijgt doorbetaald, of net als veel werknemers het volle salaris. Een probleem is ook dat een parlementariër pas kan worden vervangen als hij uittreedt, niet als hij zich ziek meldt. Dus of jouw voorstellinf van zaken correct is, kan ik niet noch bevestigen noch ontkennen.Mullog schreef: ↑18 apr 2025 21:00Een zegen voor de Nederlandse politiek en, naar ik vermoed, een opluchting voor hem en zijn familie.Gerard R. schreef: ↑18 apr 2025 20:00
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... e-politiek
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het lijkt er op dat Omtzig er mee stopt.
Niet bekend wat dan de gevolgen zijn.
https://nos.nl/artikel/2564111-nsc-leid ... -lukt-niet
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
We gaan over tot de orde van de dag.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑19 apr 2025 10:48 Het lijkt er op dat Omtzig er mee stopt.
Het lijkt er niet op, het is zoTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑19 apr 2025 10:48 Het lijkt er op dat Omtzig er mee stopt.
viewtopic.php?p=657960#p657960
Uiterst bedenkelijk. Trump leert het de wereld, hij doet het:
https://nos.nl/l/2566388
Je ziet bv. ook dat Internationaal Recht zeer zwaar onder druk staat. Het is bijna afgeserveerd. Net als bv. de VN.
Ik zal wel weer te zwartgallig zijn, maar het lijkt er naar mijn idee ook voortdurend op met dit geklooi, dat men om heel groot (oorlogs)geweld vraagt. En dat men pas tot rede zal komen bij het likken der wonden en het begraven enz. van scheepsladingen doden, familie, vrienden, kennissen etc.. Als dat dan nog kan... En misschien wordt recht dan weer wat het was. Maar naar mijn idee kan dat moment verder weg lijken dan we dachten... Gevraagd: wat steun van niet bevoordeelde lieden in de regering en instanties.
https://nos.nl/l/2566388
Het is wereldwijd nu er een extreem-rechtse wind waait. Zéker niet alleen bij kleinere zaken.Nederlandse rechters roepen politici op de rechtspraak te beschermen. Rechters worden steeds vaker als zondebok gebruikt wanneer politieke oplossingen voor maatschappelijke problemen uitblijven, schrijft de Raad voor de rechtspraak in het nieuwste jaarverslag.
Voorzitter Henk Naves van de raad vindt het begrijpelijk dat er kritiek kan komen op een uitspraak van rechters. Als voorbeeld noemt hij de rechtszaak tussen Milieudefensie en Shell over het verminderen van de CO2-uitstoot, die samenhangt met het Nederlandse klimaatbeleid.
"De rechter oordeelt niet over wat wenselijk is, maar over wat volgens het recht mag, en dat is een fundamenteel verschil", zegt de voorzitter. (..)
"Rechterlijke uitspraken, met vaak een winnaar en een verliezer, roepen soms heftige emoties op", aldus Naves. "Zeker als het gaat om maatschappelijke kwesties waarbij mensen recht tegenover elkaar staan."
Hij heeft minder begrip voor politici die de onvrede aanwakkeren over uitspraken van rechters en niet zoeken naar een oplossing voor maatschappelijke problemen. "Dan ondermijnen ze het gezag van de rechter en het vertrouwen in de rechtsstaat", aldus Naves.
Je ziet bv. ook dat Internationaal Recht zeer zwaar onder druk staat. Het is bijna afgeserveerd. Net als bv. de VN.
Ik zal wel weer te zwartgallig zijn, maar het lijkt er naar mijn idee ook voortdurend op met dit geklooi, dat men om heel groot (oorlogs)geweld vraagt. En dat men pas tot rede zal komen bij het likken der wonden en het begraven enz. van scheepsladingen doden, familie, vrienden, kennissen etc.. Als dat dan nog kan... En misschien wordt recht dan weer wat het was. Maar naar mijn idee kan dat moment verder weg lijken dan we dachten... Gevraagd: wat steun van niet bevoordeelde lieden in de regering en instanties.
Premier Schoof noemt het plan van Israël om Gaza volledig te bezetten ‘zorgelijk’.
Allemachtig, dat hakt erin. Daar zullen ze in Israël niet van terug hebben. En de platgebombardeerde, uitgehongerde Gazanen zullen deze kwalificatie als een warme steun in de rug ervaren!!
Het kabinet lijkt te gaan ontwaken uit deze diepe kop-in-het-zand coma.
Allemachtig, dat hakt erin. Daar zullen ze in Israël niet van terug hebben. En de platgebombardeerde, uitgehongerde Gazanen zullen deze kwalificatie als een warme steun in de rug ervaren!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑08 mei 2025 07:17 Premier Schoof noemt het plan van Israël om Gaza volledig te bezetten ‘zorgelijk’.
Zouden ze deze brief gaan lezen?
https://nos.nl/l/2567263
Ik ondersteun dit zeer hoewel ik besef dat als men eenmaal met bommen en granaten gooit het nog weinig zin heeftBurgemeester Halsema van Amsterdam roept het kabinet op om de verwoesting van Gaza en de uithongering van en moord op Palestijnen door Israël te stoppen. Dat zei ze na vragen in de gemeenteraad. Volgens de burgemeester grijpt het lot van de Palestijnen veel Amsterdammers aan: "Het NIOD en vele onafhankelijke mensenrechtenorganisaties spreken niet voor niets van genocidaal geweld. We moeten het politieke meningsverschil achter ons laten", aldus Halsema.(..)
Ze benadrukte dat er geen dubbele standaard kan zijn als het om mensenrechten gaat: "Dat betekent dat Hamas vervolgd moet worden, dat betekent dat antisemitisme altijd en overal moet worden bestreden. En dat betekent ook dat de internationale gemeenschap, Europa en Nederland zich achter onschuldige Palestijnen en Gazanen moet scharen, die misdadig worden vermoord."
Om haar woorden kracht bij te zetten stuurt Halsema morgen een brief naar de regering met de oproep om het geweld te stoppen: "Het Nederlandse kabinet zegt streep in het zand te trekken, maar dat is alleen betekenisvol als het tot praktische daadkracht leidt, als de Israëlische regering tot de orde wordt geroepen en vrede wordt afgedwongen. De verwoesting van Gaza moet stoppen, de uithongering moet stoppen, de moord op Palestijnen moet stoppen." (..)
om verstandige dingen te zeggen. En dit kabinet rent niet zo hard.
Femke's egotrip...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick