axxyanus schreef: ↑12 sep 2023 08:38
HierEnNu schreef: ↑12 sep 2023 00:18
Wat is het probleem met drag queens?
Nou, om die vraag maar gelijk te beantwoorden: precies niks.
Waarbij je weer de context negeert. Je verwisselt namelijk de vraag waar het om gaat. De vraag waar het om gaat is de volgende:
Wat is er mis met een actie waarbij enkel en alleen Drag Queens uitgenodigd worden om voor te lezen.
Het antwoord op die vraag is niet noodzakelijk het zelfde antwoord als de vraag wat er mis is met Drag Queens. Wat daar mis mee is, is dat men een actie onderneemt met een politiek thema waarbij men instrumenteel kinderen inzet.
Dat punt mis ik inderdaad!
De bieb ondernam geen actie met een politiek thema waarbij men instrumenteel kinderen inzet. Dat deed die politicus! De bieb organiseerde gewoon een voorleesmiddag voor kleuters met als thema Opa's Pride omdat zulks actueel was vanwege de plaatselijke Pride.
axxyanus schreef:Dat je steeds opnieuw terugkeert naar de vraag "Wat het probleem is met Drag Queens" illustreert voor mij hoe jij het punt steeds opnieuw mist.
Voor mij illustreert deze opmerking dat jij het punt mist dat dit hele gebeuren gepolitiseerd is door die politicus die wel degelijk als argument gebruikt dat het Draqg Queen zijn van de voorlezer het probleem is waarmee kids niet mogen worden opgezadeld.
En zulks is ook de teneur in dit topic!
Ik herhaal ff mijn antwoord aan Dickemick, want ik weet niet of je dat leest.
want ik vind zulks als anwoord nu op jou van toepassing
Het is wel zo dat er tijdens de Pride in de bieb wordt voorgelezen
uit het
voorleesboek voor kinderen met de titel
Opa's Pride
- Vroeger liep Opa samen met Opie mee met Pride-parades. Milly zou dit jaar maar wat graag met Opa willen meelopen, maar voor zo’n uitstapje is hij nu te oud. Dan heeft Milly een briljant idee: wat als ze de Pride nu eens in Opa’s eigen stad vieren? Opa is meteen enthousiast en samen gaan ze aan de slag. En nog leuker: iedereen helpt mee. Er worden spandoeken gemaakt, vlaggetjes opgehangen en liedjes geoefend. En op de dag zelf? Dan komt het hele dorp samen en viert iedereen zijn ware zelf. Opa’s Pride is een hartverwarmend prentenboek waarbij de prachtige kleuren van de pagina’s spatten! Een kleurrijk boek waarin diversiteit in al haar vormen wordt gevierd.
Er is mijns inziens terecht een Drag Queen uitgenodigd zodat de kinderen bij eventuele vragen waarom mensen die deelnemen aan de Pride zich meestal uitbundig verkleden daarmee direct terecht kunnen bij een ervaringsdeskundige. Ze hebben jouw ervaringsdeskundigheid als ouwe opa waarschijnlijk niet uitgenodigd
omdat jij minder expertise kunt bieden wat de Pride betreft.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.