Ambitieuze Ruimteprojecten
Moderator: Moderators
Re: Ambitieuze Ruimteprojecten
Voor al diegene die twijfelen aan het nut.
Er zijn (commerciële) bedrijven, die wel het nut ervan inzien om grondstoffen te delven.
https://www.nu.nl/tech/6241502/japan-la ... issie.html
Er zijn (commerciële) bedrijven, die wel het nut ervan inzien om grondstoffen te delven.
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die er niet is,
maar hem toch vind.
Gaat de commercie zich er weer mee bemoeien. Betekent dat ook daar weer gelazer van komt. Landen die rechten op de maan gaan afkopen, uitbuiten en.... uiteindelijk verdedigen.
Stop alle energie liever in onze aarde
Stop alle energie liever in onze aarde
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Daar ga ik in mee.
De zelfde groep die onze aarde onleefbaar aan het maken is, wil nu ook de Maan naar de gallamiezen helpen.
Verantwoord wetenschappelijk onderzoek moet kunnen, maar geen commercie op de Maan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ik lees daar:FransP schreef: ↑11 dec 2022 10:44 Voor al diegene die twijfelen aan het nut.
Goed voor de werkgelegenheid en gastarbeiders kunnen straks daar terecht.Op den duur wil ispace grondstoffen en water op de maan delven. Dat kan helpen bij het bouwen van een bemande basis op de maan.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Internationaal is af gesproken , dat partijen en landen geen aanspraak op ruimte objecten kunne doen. Uitgezonderd basis die ze zelfgebouwd hebben.
die er niet is,
maar hem toch vind.
die er niet is,
maar hem toch vind.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ja dat is typisch Amerikaans het werken met claims.
Natuurlijk gaan ze dan op den duur steeds meer ruimte rond hun gebouwen aan de claim toevoegen.
Ik vraag mij wel eens af, of mensen die de planeet zo graag willen red den, of ze zelf ook maar een kilometer minder rijden/vliegen/eten.
Of zelfs minder of geen kinderen willen. Eten ze minder, voor de hulp behoevende.
Of zelfs minder of geen kinderen willen. Eten ze minder, voor de hulp behoevende.
Laatst gewijzigd door FransP op 11 dec 2022 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.
die er niet is,
maar hem toch vind.
die er niet is,
maar hem toch vind.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat is geen eerlijke vraag.
De vraag is als zoiets algemeen zou worden, willen ze het dan steunen?
Leg uit waarom niet eerlijk ?
Is het dan alleen gebonden aan landen en/of bedrijven ?
Is het dan alleen gebonden aan landen en/of bedrijven ?
die er niet is,
maar hem toch vind.
die er niet is,
maar hem toch vind.
Mijn voornaamste voertuig is al tientallen jaren de fiets, voor langere afstanden gecombineerd met de trein; telt dat?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Aangezien de aarde niet te redden is omdat zij vroeg of laat toch zal vergaan, doe of laat ik helemaal niets om haar te redden. Wel ga ik wat betreft mijn 'footprint' die ik achtelaat daar meestal heel bewust en gewogen mee om en dat doe ik al
sinds ik het rapport 'De grenzen aan de groei' van 'De Club van Rome' las:
The Limits to Growth [scan van originele uitgave, in pdf-vorm]
Ik rijd al jaren geen auto meer, ik wandel en fiets en zo mogelijk mijd ik zelfs het openbaar vervoer al moet ik dan soms 20km heen en weer fietsen. Koeiemelk drink ik nog maar zelden, vlees eet ik nog slechts om de anderse dag en de groentes verbouw ik zo veel mogelijk zelf en/of haal ik net als de eitjes bij de lokale boer.
Zover ik weet heb ik zelf slechts één kind verwekt en nog voor mijn zoon geboren werd heb ik me laten steriliseren. Als er iets dergelijks als reïncarnatie bestaat en ik me dit leven kan herinneren, dan zal ik me echter zeker niet meer laten sterilisteren, integendeel, dan hoop ik als vrouw geboren te worden en minstens 11 kinderen te mogen baren zodat ik coach kan worden van mijn eigen voetbalelftal!
Wie er van overtuigd is dat er geen toekomst is voor komende generaties, is er mijns inziens eigenlijk [onbewust?] van overtuigd dat er geen toekomst is voor die persoon zelf.
De jeugd van tegenwoordig IS onze toekomst!
Ik ga zeker niet minder eten voor hulpbehoevenden waar dan ook, maar zodra ik in mijn hier en nu met een hulpbehoevende een klik heb, deel ik daar eventueel zelfs mijn laatste boterham mee! Voedsel deel ik zelfs regelmatig met hulpbehoevende dieren.
Bemenste maanbases zijn een doel en daartoe wil men eerst drinkwater vinden.
NOS Nieuws vandaag, 06:36 schreef:
Weer een lander onderweg, wordt het niet wat druk bij de maan?
<<< knip >>>
In jaren is het niet zo druk geweest bij de maan. Waarom eigenlijk? En wat levert het op?
Té druk is het nog zeker niet volgens planeetwetenschapper Wim van Westrenen, hoogleraar aan de Vrije Universiteit Amsterdam. "Nee, nog lang niet. Onze maan is groot genoeg. Als er maanbases komen, komt er misschien een moment dat er twee op bijna dezelfde plek gebouwd worden, maar zelfs dan is er genoeg ruimte."
Die bemenste maanbases zijn een doel waar zowel de VS en Europa als China naar streeft. En die nieuwe space race is ook de reden dat er naast de bemenste maanprogramma's zoveel landers, rovers en satellietjes op weg gaan naar onze naaste buur. Ook China heeft nog drie maanlanders gepland de komende jaren.
<<< knip >>>
Maar de heilige graal bestaat 50 jaar na de Apollo-missies niet meer uit maanstenen, maar uit water. Water dat essentieel is voor maanbases waar astronauten straks langer moeten kunnen verblijven.
Ja, ik ben altijd fan geweest van ruimtevaart, techniek was mij immer heilig, maar nu andere planeten/manenTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑11 dec 2022 13:18Daar ga ik in mee.
De zelfde groep die onze aarde onleefbaar aan het maken is, wil nu ook de Maan naar de gallamiezen helpen.
Verantwoord wetenschappelijk onderzoek moet kunnen, maar geen commercie op de Maan.
ook onder dreiging gaan komen, wordt het minder. Kan ook de leeftijd zijn hoor.
De Mens kán het niet op Aarde (crux voor mij), maar gaat nu ook het zonnestelstel verpesten, zoiets voel ik.
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Ook de klimaatmitigatie en weersvoorspellingen en -waarschuwingen hier op aarde doen hun voordeel met ruimteprojecten.
KNMI op 12 december 2022 schreef:
Nieuwe satelliet zorgt voor betere weersverwachting
<<< knip >>>
Gedetailleerdere weerbeelden
De nieuwe weersatellieten maken de weersverwachting vanaf 2024 nauwkeuriger. De oude satelliet gaf een beeld van Nederland in blokken van ongeveer 3 bij 6 kilometer. De nieuwe satelliet geeft weerbeelden in blokken van 1 kilometer bij 1,5 kilometer.
Daarnaast kan de satelliet in uitzonderlijke weersituaties sommige satellietbeelden elke 2,5 minuut leveren. De extra informatie is vooral van belang bij gevaarlijk en/of snel ontwikkelend weer.
Hierdoor zien meteorologen veel meer details die informatie kunnen geven over nog te ontwikkelen of al aanwezig gevaarlijk weer. Het KNMI wil deze satellietbeelden inzetten om de waarschuwingssystematiek te verbeteren.
<<< knip >>>
Ook stimuleert EUMETSAT wetenschappelijk onderzoek bij alle Europese weerdiensten, zoals het KNMI, om nieuwe toepassingen met die weerbeelden te ontwikkelen en ze geschikt te maken voor klimaatmonitoring.
En kijk, het gedonder begint al. 1Aarde is niet genoeg.
https://www.nu.nl/tech/6245346/nasa-hoo ... -maan.html
https://www.nu.nl/tech/6245346/nasa-hoo ... -maan.html
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick