Melk komt toch uit zo'n kartonnetje joh... vanuit de supermarkt .Jim schreef:Leeuw?
Die weet waarschijnlijk niet eens waar de melk geproduceerd wordt.
In de fabriek zal het antwoord luiden denk ik.

Moderator: Moderators
Melk komt toch uit zo'n kartonnetje joh... vanuit de supermarkt .Jim schreef:Leeuw?
Die weet waarschijnlijk niet eens waar de melk geproduceerd wordt.
In de fabriek zal het antwoord luiden denk ik.
It's not what it looks like...Fish schreef:Leeuw schreef: Ga eens naar de boerderij om te zien hoeveel homoseksuele dieren je tegenkomt.
Wel een op een boerderij gerweest?
De uitslag van het experiment was helder: als de vrouwelijke vissen een neutrale video voorgeschoteld kregen, deed dit ze niet zo veel. Maar bij zowel de video’s van homo- als heteroseks toonden ze veel interesse. Ze gingen dan heel dicht bij het mannetje op het videoscherm in de buurt zwemmen, om aan te geven dat ze ook wel zin hadden. Het maakte hierbij dus niet uit of de vrouwen keken naar mannetjes die met vrouwtjes of met andere mannen seks hadden; van beide raakten ze opgewonden.
Precies, dus wil je niet vergelijkbare, domme opmerkingen maken over homoseksuelen alsjeblieft?Leeuw schreef:Mijn ervaring is dat je met zulke opmerkingen niet langer welkom bent op zo'n forum.Jagang schreef: Als ik omgekeerd op een christelijk forum roep dat christelijke geestelijken kinderverkrachters zijn, en dat hun darkroom de slaapzaal is, zal de wereld te klein zijn.
Dit levert je alleen maar meer problemen op.Voor mijn zondige natuur kies ik ook niet bij mijn geboorte. Waarom zou ik het 'onderdrukken' of willen veranderen? Omdat ik graag ervan bevrijd wil worden.Verder: Voor je seksualiteit kies je niet, net zo min als voor je huidskleur of je geslacht.
Waarom zou je dat een heel leven moeten onderdrukken?
Welk doel is daarmee gediend?
Overschat jezelf niet..Alles wat ik weet over het onderwerp...
Dat de homoseksuele geaardheid een neurologische basis heeft, is inmiddels vrij betrouwbaar aangetoond....leid mij naar de overtuiging dat het een combinatie is van opvoeding, rolmodellen, voeding, genetische aanleg en als laatste 'het uit de kast komen' als keuze.
Bram Kaandorp schreef:It's not what it looks like...Fish schreef:Leeuw schreef: Ga eens naar de boerderij om te zien hoeveel homoseksuele dieren je tegenkomt.
Wel een op een boerderij gerweest?
Je hebt het niet beweerd, maar verwacht je dan helemaal geen enkele positieve resultaten en getuig je dan enkel vanwege dat het je plicht is? Ik mag toch wel aannemen dat je verwachtingen toch wel iets hoger gestemd moeten zijn indien je werkelijk gelooft dat dat je een werktuig bent in de handen van de geest van God?Leeuw schreef:Leeuw schreef:Dit is zo'n wereld van verschil tussen wat ik geloof dat de Bijbel leert en wat 'ze' meestal leren.Heb ik dat beweerd soms? Het onderwerp is ontspoord, ik heb het niet gezocht maar geef alleen aan wat ik geloof.En dacht je toen je op dit forum kwam nou heus dat daarvoor hier belangstelling zou bestaan?
Ook hadden ze geen gevangenissen vol met beroepscriminelen die op kosten v.d. belasting betaler kost en inwoning kregen om vervolgens weer los gelaten te worden in de maatschappij alwaar zij met in het gevang opgedane kennis en kennissen hun professie tot een nieuw hoogtepunt wisten te brengen.Vilaine schreef:Een bloederige boel bij jullieLeeuw schreef:Ik vind het juist enorm verstandig om de Bijbelse geboden te volgen.
Exodus 12:15. Exodus 22:19 Exodus 21:12. Exodus 21:15,16,17. Exodus 21:22 en 23. Exodus 21: 28 en 29 Exodus 22:18 ; Exodus 35: 2
Leviticus 20: 27. Leviticus 24: 16. Leviticus 20: 18. Leviticus 20: 10, 11, 12, 15. Leviticus 21: 9. Leviticus 18: 22 en 20: 13 . Leviticus 18: 22 en 20. Leviticus 24: 17 en 21.
Deuteronomium 13: 1, 2, 9 en 10. Deuteronomium 19: 18, 19 en 21. Deuteronomium 22: 23, 24, 25.
Deuteronomium 22: 13, 14, 20 en 21. Deuteronomium 22: 22. Deuteronomium 21: 18-21.
Nou ja, je kent ze beter dan ik en zult ze ook beter weten te vinden.
Eigenlijk niet zoveel slimmer. Men is nu wel veel humaner geworden dan pakweg 2000 jaar geleden. Stenigen heeft men hier al een tijdje afgeschaft, behalve in die landen waar godsdienst nog regeert .Leeuw schreef: Ook hadden ze geen gevangenissen vol met beroepscriminelen die op kosten v.d. belasting betaler kost en inwoning kregen om vervolgens weer los gelaten te worden in de maatschappij alwaar zij met in het gevang opgedane kennis en kennissen hun professie tot een nieuw hoogtepunt wisten te brengen.
Stomme mensen vroeger he. Gelukkig zijn wij veel slimmer nu.
Je theorie is helder, echter mijn logica is ook helder voor diegene die wel in de almachtige God v.d. Bijbel gelooft.Berjan schreef: Dat zijn allemaal verhalen beste leeuw. Het is een "achteraf is de koe in de kont kijken" verhaal geworden. De Joden waren een klein volkje. En werden continue door volkeren ingenomen. Vervolgens komt een zelfverklaard priester met het idee dat dit door hun omgang met Jahweh komt. Dus wordt er opgeroepen tot bekering. Vervolgens denkt een koning van een overwinnend land: "Laat ik die joden maar weer terugsturen" en dat werd vervolgens volgens hetzelfde principe weer een daad van hun Jahweh.
Klopt.Dat het voor jou zo eenkennig is geworden is wel duidelijk. Maar jij bent dan ook een christen, met een christelijke bril op.
Je stelling gaat ervan uit dat het alleen maar draait om slim of niet slim. Dat leert de Bijbel niet, nergens wordt de vrouw als dom bestempeld. Er is eenvoudig een rolverdeling neergezet waarbij de vrouw niet boven de man geplaatst is. 1 Petrus 3:1-7Die vrouw heeft er voor gestudeerd beste leeuw. Dan moet je haar inzicht niet uit de weg gaan, door te stellen dat zij vrouw is. Vrouwen zijn net zo slim als mannen, en misschien nog wel slimmer. Je mag best voor jezelf menen dat vrouwen dit en dat niet mogen, maar als dit aan de hand van de bijbel is moet je niet doen als de wetten in de bijbel zo goed zijn, dat zijn ze duidelijk niet. Wees blij dat je in Nederland woont, en niet in landen waar ze zich aan de heilige boeken houden.
Zij vreesden voor hun positie die werd ondermijnd door de werken en de prediking van Jezus. Hun religie was voor hen een middel om hun positie te behouden. Zij zochten niet naar de waarheid v.d. oudere geschriften maar creëerden zelf de waarheid die hen uitkwam. Johannes 11:47-48Of je moet denken, waar ik steeds meer naar geneigd ben, dat Jezus een rebel was. Een zeloot. En dat hij daarom werd gekruisigd. En niet vanwege blasfemie, maar gewoon rebellie dus.
Ja ik geef het op, het is heel duidelijk dat je te slim voor me bent. Ik ben niet opgewassen tegen jouw superieure redenatie vermogen en je kennis van de ware geschiedenis van het Christendom.aton schreef:Mijn vragen te moeilijk ?Leeuw schreef:Zoals ik al eerder tegen je zei ga ik op deze manier niet met iemand in gesprek.aton schreef: Dat heb je helemaal niet jij leugenaar, enkel wat mantra's afhaspelen, verder kom jij gewoon niet.
Dat begrijp ik.Bonjour schreef:Waar ik veel moeite mee hebt is dat jij (Leeuw) in een gesprek met atheïsten allerlei beweringen als waar naar voren schuift die nog bewezen moeten worden. Als we die beweringen zouden verwijderen, blijft er heel weinig over.
Tja, misschien is dit forum wel voor jou wat hoog gegrepen. Iets voor jou om mee te beginnen ?:Leeuw schreef: Ja ik geef het op, het is heel duidelijk dat je te slim voor me bent. Ik ben niet opgewassen tegen jouw superieure redenatie vermogen en je kennis van de ware geschiedenis van het Christendom.
Ik moet het helaas drie keer lezen. Zou je iets duidelijker kunnen zijn. Want waar wil je naar toe? Zeg je de Bijbelschrijvers creëerden hun eigen waarheden. Met andere woorden ze namen een loopje met de werkelijkheid. En dat deed Jezus althans ook, althans het is niet echt bekend wat hij deed want de beeldvorming liep via derden.Leeuw schreef: Zij vreesden voor hun positie die werd ondermijnd door de werken en de prediking van Jezus. Hun religie was voor hen een middel om hun positie te behouden. Zij zochten niet naar de waarheid v.d. oudere geschriften maar creëerden zelf de waarheid die hen uitkwam. Johannes 11:47-48
Uiteraard kun je stellen dat Jezus dit ook deed d.m.v. een andere uitleg die Hem beter uitkwam. Als het Bijbelse verslag echter waarheidsgetrouw is zul je zien dat Hij toen niet kwam om een aardse positie te bemachtigen en op dat moment in te nemen.