Post-Trump periode.
Moderator: Moderators
Re: Post-Trump periode.
Toch staat mijn verstand erbij stil, dat de helft van de Amerikanen zou willen leven onder een soort dictaat van een
psychisch uit balans zijnde man met heel veel geld en een reuze grote bek. Daar lijkt het toch erg veel op, of niet?
Is het dan alleen de eeuwige huiltoon, die ze mooi vinden, het clownsgedrag, het altijd zwart maken van alles dat hij niet is enz. enz.. steeds vergroten van zijn rijkdom, zijn ego, dus ook de mythe? Of wat?? Volgens mij willen Amerikanen dat niet
van een leider. (???)
In mijn beleving krijgt dit land wederom een enorme dreun op het imago door alleen al zijn nabijheid.
De VS wás weer een beetje hersteld van de vorige 4 Trumpchaos-jaren en nu gaat het wellicht opnieuw?? Werkelijk niet te geloven. Gemiddeld staat hij nu een beetje voor op Harris na de eerdere voorsprong van haar, melden veel Amerikaanse bronnnen.
En wat ik helemáal niet snap is dat Harris mensen niet helpt met hun dagelijkse boodschappen enz..
Volgens mij verkoopt ze haar product niet echt voldoende. Maar ik geef toe, dat ik het ook niet zou weten hoor als ik kijk naar (veel) Amerikaanse media.
Waarom ze tegenwoordig veelal zo staat te kraaien ipv. zoals aan het begin van deze rit melden "dat ze dat type wel kent",
een vorm, die haar enorm paste (vond ik)? Verkeerd gecouched misschien?
Wie weet hoe 'mooi' het wordt als Trump wint, maar ik denk dat de hele wereld wel eens ernstig terug zal denken aan
mooie tijden van vroegah, die toch ook al niet echt mooi waren, want zo mooi IS het allemaal niet uiteraard.
psychisch uit balans zijnde man met heel veel geld en een reuze grote bek. Daar lijkt het toch erg veel op, of niet?
Is het dan alleen de eeuwige huiltoon, die ze mooi vinden, het clownsgedrag, het altijd zwart maken van alles dat hij niet is enz. enz.. steeds vergroten van zijn rijkdom, zijn ego, dus ook de mythe? Of wat?? Volgens mij willen Amerikanen dat niet
van een leider. (???)
In mijn beleving krijgt dit land wederom een enorme dreun op het imago door alleen al zijn nabijheid.
De VS wás weer een beetje hersteld van de vorige 4 Trumpchaos-jaren en nu gaat het wellicht opnieuw?? Werkelijk niet te geloven. Gemiddeld staat hij nu een beetje voor op Harris na de eerdere voorsprong van haar, melden veel Amerikaanse bronnnen.
En wat ik helemáal niet snap is dat Harris mensen niet helpt met hun dagelijkse boodschappen enz..
Volgens mij verkoopt ze haar product niet echt voldoende. Maar ik geef toe, dat ik het ook niet zou weten hoor als ik kijk naar (veel) Amerikaanse media.
Waarom ze tegenwoordig veelal zo staat te kraaien ipv. zoals aan het begin van deze rit melden "dat ze dat type wel kent",
een vorm, die haar enorm paste (vond ik)? Verkeerd gecouched misschien?
Wie weet hoe 'mooi' het wordt als Trump wint, maar ik denk dat de hele wereld wel eens ernstig terug zal denken aan
mooie tijden van vroegah, die toch ook al niet echt mooi waren, want zo mooi IS het allemaal niet uiteraard.
** ¥ **
Zou dit Harris' versie van Hillary Clinton's 'Basket of Deplorables' opmerking over Trump-aanhangers in 2016 kunnen gaan worden:
Uit- en weglachen van 'Christ' roepers onder begeleiding van massaal gelach 'You guys are at the wrong rally' 'You meant to go to the smaller one down the street' https://youtu.be/cm9HR4qa_w0?si=5wUeK19ayKVfGzJd
(Harris sprak over abortus, en Trump's benoemingen waardoor Roe versus Wade werd teruggedraaid.)
Uit- en weglachen van 'Christ' roepers onder begeleiding van massaal gelach 'You guys are at the wrong rally' 'You meant to go to the smaller one down the street' https://youtu.be/cm9HR4qa_w0?si=5wUeK19ayKVfGzJd
(Harris sprak over abortus, en Trump's benoemingen waardoor Roe versus Wade werd teruggedraaid.)
Het venijn zit 'm in het staartje!
Deze laatste weken gaan de Obama's op campagne voor Harris.
Rereformed krijgt gelijk, Trump wordt verslagen, eindelijk opluchting voor mij:
- ik heb er nu alle vertrouwen in dat Harris de verkiezing gaat winnen,
echter, dat zij daadwerkelijk president wordt moet ik eerst zien dan pas geloven.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Ja.
Dat zou vast dwarsliggen worden.
Dat doen Republikeinen sowieso sinds het geval Bush. Democratie.
Dat zou vast dwarsliggen worden.
Dat doen Republikeinen sowieso sinds het geval Bush. Democratie.
** ¥ **
Er komt toch wat weerstand tegen Trump:
https://abcnews.go.com/Politics/john-ke ... =115061457
Kijken of de Trump-stemmer dat ook ziet.
https://abcnews.go.com/Politics/john-ke ... =115061457
Hoor je het ook eens van iemand die het wel kan weten..John Kelly comes out swinging against Trump, says he fits 'fascist' definition
Kelly said Trump said he wants generals like the ones Adolf Hitler had.
ByTal Axelrod
October 23, 2024, 6:45 PM
Trump labeled a ‘fascist’ by former chief of staff
ABC News political director and Washington bureau chief Rick Klein has the latest on criticis...Show More
John Kelly, a former four-star Marine general and former chief of staff to former President Donald Trump, hammered his old boss in a stunningly public fashion on Tuesday -- just two weeks before Election Day.{..}
The former general held nothing back, arguing that Trump could fit the bill of a "fascist." (..)
Kijken of de Trump-stemmer dat ook ziet.
** ¥ **
Gaat Taylor Swift dan het verschil maken? Een pesterij van de Trump-campagne boven een concert in Florida met een opmerking over 'Cat Ladies' zou niet zo slim zijn geweest. Swift heeft zich na een ander geintje van de Trumpcampagne sowieso nu voor Harris en Walz uitgesproken https://youtu.be/8BAzWk50e-Q?si=o6JeysO220VkRmXJ
Nee. Want het gaat in Amerika helemaal niet om de popular vote. De Swingstates. Daar gaat het om.B.S. schreef: ↑23 okt 2024 20:54 Gaat Taylor Swift dan het verschil maken? Een pesterij van de Trump-campagne boven een concert in Florida met een opmerking over 'Cat Ladies' zou niet zo slim zijn geweest. Swift heeft zich na een ander geintje van de Trumpcampagne sowieso nu voor Harris en Walz uitgesproken https://youtu.be/8BAzWk50e-Q?si=o6JeysO220VkRmXJ
Sommige mensen beseffen nog niet helemaal dat Amerika geen democratie is.
Het IS een democratie, er zijn verschillende soorten democratie mogelijk.Peter_1 schreef: ↑24 okt 2024 12:23Nee. Want het gaat in Amerika helemaal niet om de popular vote. De Swingstates. Daar gaat het om.B.S. schreef: ↑23 okt 2024 20:54 Gaat Taylor Swift dan het verschil maken? Een pesterij van de Trump-campagne boven een concert in Florida met een opmerking over 'Cat Ladies' zou niet zo slim zijn geweest. Swift heeft zich na een ander geintje van de Trumpcampagne sowieso nu voor Harris en Walz uitgesproken https://youtu.be/8BAzWk50e-Q?si=o6JeysO220VkRmXJ
Sommige mensen beseffen nog niet helemaal dat Amerika geen democratie is.
Maar het is wel in mijn beleving een heel bizarre vorm van democratie.
Geld hebben is van eminent belang bijvoorbeeld...
** ¥ **
Dan nog zouden Taylor Swift fans in één of meer swingstates het verschil kunnen maken...
Anekdotisch:
Een mij bekende Amerikaan (met Nederlandse wortels) die zich identificeert als 'Libertarian' heeft al een vroege stem op Harris uitgebracht. Dat had ik nou nooit achter hem gezocht (hij ziet Trump wel als charlatan overigens.)
Een andere kennis heeft familie in de States die Democratisch zou zijn, maar toch grotendeels voor Trump zou gaan, want een vrouw aan het roer...nee, een vent, 'Daddy Trump is een veel veiligere keus in deze enge wereld...
Anekdotisch:
Een mij bekende Amerikaan (met Nederlandse wortels) die zich identificeert als 'Libertarian' heeft al een vroege stem op Harris uitgebracht. Dat had ik nou nooit achter hem gezocht (hij ziet Trump wel als charlatan overigens.)
Een andere kennis heeft familie in de States die Democratisch zou zijn, maar toch grotendeels voor Trump zou gaan, want een vrouw aan het roer...nee, een vent, 'Daddy Trump is een veel veiligere keus in deze enge wereld...
.. die veroorzaakt wordt door enge mannen, die denken dat oplossingen in oorlog, roof, verlinking, treiter enz. zitten.B.S. schreef: ↑24 okt 2024 15:16 Dan nog zouden Taylor Swift fans in één of meer swingstates het verschil kunnen maken...![]()
Anekdotisch:
Maar ja... ga het maar eens 'verkopen' aan de mensen. Hoe slim is een mens in de kudde...?
** ¥ **
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... ar-per-dagGerard R. schreef: ↑21 okt 2024 20:42Ik heb me laten vertellen, dat het niet mag van de wet.gerard_m schreef: ↑21 okt 2024 20:29 De Amerikaanse verkiezingen worden nu letterlijk een loterij , dankzij Elon Musk.
Veel triester wordt het niet.
Voor Trump stemmers wellicht een goede motivatie om te gaan stemmen.
Meestal zijn dat niet de meest succesvolle mensen. Elon Musk zelf is hierbij een opmerkelijke uitzondering.
Eerder smeet de miljairder er al 75 miljoen tegenaan om de Trump campagne te steunen. Er schijnt hem een baantje beloofd te zijn als adviseur in de regering Trump.
De uitslag wordt een loterij en ik hoop dat ik ernaast zit, maar ik zet mijn fles wijn op Trump (als hij wint, heb ik iets sterkers nodig).
Maar ja... je weet hoe het is met mensen die giga-rijk zijn hè?...
Ik denk dat de VS voor mij toch een beetje obscuur begint te worden heel zacht gezegd.
Het Amerikaanse ministerie van Justitie heeft miljardair Elon Musk gewaarschuwd dat het weggeven van een miljoen dollar per dag aan kiezers mogelijk in strijd is met de wetgeving. Dat meldt CNN op basis van ingewijden.
De afdeling van het ministerie die onderzoek doet naar mogelijke wetsovertredingen rond de verkiezingen heeft een brief gestuurd aan America PAC, het politieke actiecomité van Musk. (,,)
** ¥ **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Nee, maar Trump spreekt hem gewoon vrij met een presidentieel pardon, zoals hij met zoveel van zijn misdadige handlangers heeft gedaan. Harris heeft nu zelfs nationaal bijna haar meerderheid verloren en alle swingstates zijn nu in handen van Trump volgens de peilingen. Bye bye democratie van de VS, bye bye Oekraine, bye bye NAVO, bye bye EU en een sterk en eensgezind Europa. Trump hekelt Europa en ziet meer in Poetins Rusland en China.
Heb me gelukkig emotioneel voorbereid in plaats van de hoop kunstmatig hoog te houden en depressief te worden bij winst van Trump. En mijn troost is, dat Israel alles mag van Trump, die zelfs "illegale" nederzettingen legaliseert zoals Reagan en juist graag een aanval op het atoomprogramma van Iran wil.
Zionist
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ik kan niet anders dan me volledig hierbij aansluiten! Ik zou echt voor Kamilla zijn maar om principiële redenen zou ik voor Trump kiezen! Ik weet dat dat hier voor mij een paria status oplevert maar het is niet anders!ChaimNimsky schreef: ↑24 okt 2024 23:15 Heb me gelukkig emotioneel voorbereid in plaats van de hoop kunstmatig hoog te houden en depressief te worden bij winst van Trump. En mijn troost is, dat Israel alles mag van Trump, die zelfs "illegale" nederzettingen legaliseert zoals Reagan en juist graag een aanval op het atoomprogramma van Iran wil.
quote fix — chromis
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als iemand hoop wil https://youtu.be/KRhBEYvGwaY?si=EJtzJXQjqtnHlY9w (Kijk het ook echt).
Maar Harris - wat wilmhe met een ampagne: stop Trump, stem voor mij en dan zien we wel verder. En abortus, abortus, abortus, abortus...
Maar Harris - wat wilmhe met een ampagne: stop Trump, stem voor mij en dan zien we wel verder. En abortus, abortus, abortus, abortus...
-
ChaimNimsky
- Superposter
Het is slechts een heel schrale troost, maar net voldoende om me niet depressief te laten worden. Ben nog steeds heeeeeel erg bang voor Trump (hoe zwak Harris ook moge zijn), want die man betekent wellicht het einde van de democratie van de VS, van Oekraine, van de NAVO, van de EU en een verenigd Europa.lost and not found yet! schreef: ↑24 okt 2024 23:27Ik kan niet anders dan me volledig hierbij aansluiten! Ik zou echt voor Kamilla zijn maar om principiële redenen zou ik voor Trump kiezen! Ik weet dat dat hier voor mij een paria status oplevert maar het is niet anders!ChaimNimsky schreef: ↑24 okt 2024 23:15 Heb me gelukkig emotioneel voorbereid in plaats van de hoop kunstmatig hoog te houden en depressief te worden bij winst van Trump. En mijn troost is, dat Israel alles mag van Trump, die zelfs "illegale" nederzettingen legaliseert zoals Reagan en juist graag een aanval op het atoomprogramma van Iran wil.
Heb het bekeken, maar hoopgevend is het allesbehalve. Wall Street Journal gaf Harris een tijdje geleden nog een voosprong, maar daar staat ze nu achter met 3%. Forbes/HarrisX gaf Harris een tijdje geleden nog een voorsprong van maarliefst 4%, maar nu staat ze achter met 2%. Dat zijn de meest recente peilingen en zeker geen MAGA zooi. Mag ik je vragen: ben jij niet bang voor een Trump presidentschap?B.S. schreef: ↑25 okt 2024 00:47 Als iemand hoop wil https://youtu.be/KRhBEYvGwaY?si=EJtzJXQjqtnHlY9w (Kijk het ook echt).
quote fix — chromis
Zionist