95 stellingen / vragen aan S.Stahl/Believer in jahwe

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
karin
Forum fan

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door karin »

Dus ieder woord wat jij hier gesproken heb is het woord van God?

Trouwens, "Gij zult niet doodslaan komt allang voor in de wetten van bijvoorbeeld Hamurabi, 2000 jaar voordat de bijbel geschreven werd, dus God is ook niet erg orgineel...

Maar goed, wat ik zie is dat je maar wat aan het zwetsen bent en wanneer je een moeilijke vraag wordt gesteld schiet je gauw op andere onderwerpen. Persoonlijk vind ik jouw parels maar wat dooddoenertjes en als deze de woorden van God vertolken dan heb je maar een miezerig Godje...

Maar nog even terugkomen op die aantijging tegen BAC, als iemand dus een keer niet wil helpen wil dat persoon dan ook allerlei slechte dingen doen?

Help jij altijd de andere?

Is het goed om altijd de andere te helpen?
Laatst gewijzigd door karin op 17 aug 2011 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Believer in YHWH schreef:
Zeer lege ideologie produceert zeer lege gedragingen.

Waarom zouden we niet alle geestelijk gehandicapten een spuitje geven? Problemen daarmee BAC?

Of de baby van de buurvrouw verkrachten? Als je er nou lol aan beleeft en er mee weg kan komen.......

Moreel verwerpelijk? Hoezo?
Moraal is van vroeg evolutionaire oorsprong en komt ook bij onze mede-dieren voor dus dat hoef je alvast niet voor Jahweh te claimen.
Daarnaast is je reactie op BAC een zeer simplistische drogreden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Believer in YHWH schreef:Gij zult niet doodslaan. Net nog geworpen. Richting voorstanders van abortus. Voor of na de bevalling maakt kennelijk niet zoveel uit.
Dat is dan niet zo mooi, dat je tegen het ontwerp van die god ingaat. God is namelijk de grootste aborteur die je kunt verzinnen, als je tenminste van zoiets als een god uitgaat.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Salomon

Bericht door Salomon »

BadAssChick schreef:
Wat betreft Petrus; dit is de grootste flauwekul. Petrus kon waarschijnlijk niet schrijven en hij heeft zijn brief gewoon kunnen dicteren aan Marcus bijvoorbeeld.
De Griekse Petrus bevat inderdaad een aantal woorden, die nergens in het NT voorkomen, zoals Tartarus. Zoiets kan een andere auteur verraden, of was de vertaler hier zo vrij geweest een Griekse uitdrukking te gebruiken? Ik denk het laatste.
Wat zal er nou met Tartarus bedoeld worden? Als ik de tekst uit 2 Petrus 2:4 goed interpreteer dan zijn nu al demonen opgesloten in Tartarus. Hoe kunnen ze dan nu de aarde misleiden? Kan God niet direct alle demonen in Tartarus of weet ik waar donderen? Dat zou elk weldenkend mens bedenken, maar God heeft in zijn almacht weer iets beters bedacht.

2 Petrus 2:
1 Toch zijn er destijds onder het volk ook valse profeten opgetreden, en zo zullen er ook onder u dwaalleraren verschijnen. Ze zullen met verderfelijke ketterijen komen en zelfs de meester die hen heeft vrijgekocht verloochenen. Daarmee bewerken ze spoedig hun eigen ondergang. 2 Velen zullen hun losbandig gedrag overnemen en zo de weg van de waarheid in opspraak brengen. 3 Gedreven door hebzucht zullen ze u bedriegen met misleidende verhalen, maar hun vonnis is allang geveld, hun ondergang laat niet op zich wachten.
4 Immers, God heeft zelfs engelen die gezondigd hadden niet gespaard maar hen in de Tartarus geworpen. Daar, in de diepste duisternis, blijven ze opgesloten om hun vonnis af te wachten.
PietV.
Erelid

Re: 95 stellingen / vragen aan S.Stahl/Believer in jahwe

Bericht door PietV. »

Welkom Salomon,

Een kleine intro met deze link voor nieuwkomers

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 26&t=11739" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht je op of aanmerkingen hebben over de vragen dan kun je ook naar het origineel gaan.

Groeten,

Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie