Revolutie in Egypte??

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Revolutie in Egypte??

Bericht door appelfflap »

wat de belgische aarstbisschop allemaal uit zijn nek kletst is ook niet om vrolijk van tge worden
ik hoop alleen dat de gemiddelde mens verstandig genoeg is om in te zien dat niet alle zoveel miljoen gedoopte belgen zijn mening onderschrijven en in de praktijk trachten te brengen.

loekie
jouw redenering volgende zou europa ook nog steeds in de donkere middeleeuwen moeten zitten.
er nu systematisch vanuit gaan dat moslim genetisch niet in staat zou zijn om dezelfde evolutie door te maken doet mij toch de wenkbrauwen fronsen.

maar het is zoals JAgang zegt.
misschien moet je zelf eerst eens uitmaken wat je nu echt wil. gun je die mensen democratie, vrijheid,... of is je angst voor de islam zou paranoïde groot dat je hen gewoon dictatorgewijs wil blijven onderdrukken?
make your choice.

ik kan je wel gerust stellen. de doorsnee egyptenaar wil heus niet zijn 7jarig dochtertje besnijden of op het 8jarig buurmeisje kruipen onder het mom van huwelijk.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

appelfflap schreef:
wat de belgische aarstbisschop allemaal uit zijn nek kletst is ook niet om vrolijk van tge worden
ik hoop alleen dat de gemiddelde mens verstandig genoeg is om in te zien dat niet alle zoveel miljoen gedoopte belgen zijn mening onderschrijven en in de praktijk trachten te brengen.

.
Goede inhoudelijke reactie van een docu van 50 minuten, 15 minuten na plaatsing.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Het doet er ook niet toe. Er is geen alternatief dan hen mee te laten doen in het democratisch proces in Egypte, ongeacht de mogelijke consequentie's.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

appelfflap schreef: jouw redenering volgende zou europa ook nog steeds in de donkere middeleeuwen moeten zitten.
er nu systematisch vanuit gaan dat moslim genetisch niet in staat zou zijn om dezelfde evolutie door te maken doet mij toch de wenkbrauwen fronsen.
Dat kan inderdaad niet met de islam omdat de Koran letterlijk genomen wordt en dat is een verplichting.

Als jij valse voorlichting op forums mag verkondigen, mag ik de waarheid zeggen. Of mag dat niet?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jagang schreef:Het doet er ook niet toe. Er is geen alternatief dan hen mee te laten doen in het democratisch proces in Egypte, ongeacht de mogelijke consequentie's.
De docu gaat niet over Egypte.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Loekie1 schreef: Dat kan inderdaad niet met de islam omdat de Koran letterlijk genomen wordt en dat is een verplichting.
er zijn voldoende christenen vanaf de middeleeuwen tot vandaag die ook menen dat de bijbel het letterlijke, onveranderlijke en perfecte woord van god is.

jij hanteert natuurlijk ddemagogische truk dat alle moslims hetzelfde zijn met hetzelfde wereldbeeld wat uiteraard dikke flauwe kul is en enkel dient ter bangmakerij.

en dat is zo spijtig in dit verhaal. altijd dwepen met democratie en mensenrechten tot puntje bij paaltje komt en dan maar angst zaaien om hen hun mensenrechten te ontzeggen omdat er een kans bestaat dat het misschien fout afloopt.
een risico datj e moet nemen maar het is een keuze vh egyptische volk en niet van de bange Nederlander.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

appelfflap schreef:
Loekie1 schreef: Dat kan inderdaad niet met de islam omdat de Koran letterlijk genomen wordt en dat is een verplichting.
er zijn voldoende christenen vanaf de middeleeuwen tot vandaag die ook menen dat de bijbel het letterlijke, onveranderlijke en perfecte woord van god is.

jij hanteert natuurlijk ddemagogische truk dat alle moslims hetzelfde zijn met hetzelfde wereldbeeld wat uiteraard dikke flauwe kul is en enkel dient ter bangmakerij.

en dat is zo spijtig in dit verhaal. altijd dwepen met democratie en mensenrechten tot puntje bij paaltje komt en dan maar angst zaaien om hen hun mensenrechten te ontzeggen omdat er een kans bestaat dat het misschien fout afloopt.
een risico datj e moet nemen maar het is een keuze vh egyptische volk en niet van de bange Nederlander.
Dat vind jij, ik vind iets anders. Mag dat of is dat nu al verboden?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef:

Zucht. Niet Loeki bedenkt dit, maar de koran.

De koran zelf stelt dat de koran het letterlijke woord van Allah is. De bijbel zegt dit niet van zichzelf.

Dat is geen demagogische truk, maar gewoon de tekst van de koran. Dat wellicht niet alle moslims het zo zien (en de koran dus niet volgen), doet daar niets aan af. Dat jij het liever anders ziet, ook niet.

Misschien is het wel toeval dat mensenrechten in vrijwel alle islamitische landen problematisch zijn, en komt het allemaal goed in Egypte. Ik hoop het van harte.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Fishhook schreef:
Jagang schreef:Het doet er ook niet toe. Er is geen alternatief dan hen mee te laten doen in het democratisch proces in Egypte, ongeacht de mogelijke consequentie's.
De docu gaat niet over Egypte.
Nee, daarom valt het ook buiten dit topic. Het gaat nu over de activiteiten van de broederschap in Egypte.
Documentaires pro/contra zijn er genoeg.

Zo veel zelfs dat het een mist wordt, en ik daar geen oordeel over wil geven.
Wanneer onderwerpen me te onduidelijk worden, distantieer ik me er van.
Laatst gewijzigd door Jagang op 07 feb 2011 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

gerard_m schreef:Zucht. Niet Loeki bedenkt dit, maar de koran.

De koran zelf stelt dat de koran het letterlijke woord van Allah is. De bijbel zegt dit niet van zichzelf.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran

Wikipedia stelt "wordt gezien als".
Dat is iets anders dan "het staat in de Koran".
Henry Ford
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Jagang schreef:
gerard_m schreef:Zucht. Niet Loeki bedenkt dit, maar de koran.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran

Wikipedia stelt "wordt gezien als".
Dat is iets anders dan "het staat in de Koran".
Het staat wel in de koran.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Loekie1 schreef:Het staat wel in de koran.
Show me the candy!
Henry Ford
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Jagang schreef:
Loekie1 schreef:Het staat wel in de koran.
Show me the candy!
Mag je zelf doen, of vraag het je imam.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Je kan de quotes toch wel vinden op het internet? De hele Koran staat online!
http://www.koranonline.nl/koran/nl/?go=NL
Ik hoef jouw huiswerk toch niet te doen?
Als je deze gelezen hebt, kan je de verzen waar je op doelt zo opzoeken.

Gerard_M?
Henry Ford
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Jagang schreef:Je kan de quotes toch wel vinden op het internet? De hele Koran staat online!
http://www.koranonline.nl/koran/nl/?go=NL
Ik hoef jouw huiswerk toch niet te doen?
Als je deze gelezen hebt, kan je de verzen waar je op doelt zo opzoeken.

Gerard_M?
Commandeer je hondje.
Plaats reactie