Dit juich ik zeker toe! Ook al moet je wel beseffen dat de Israelisch zeer terughoudend zullen zijn! Dit verhaal hebben ze al vele malen op een achteraf negatieve manier gehoord en meegemaakt! Maar ik wens ze oprecht veel succes samen met veel Israelische vrienden, die het lot van de Palestijnen heel hoog op hun agenda hebben staan!LordDragon schreef:bron http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... seBootGazaDuitse joden bereiden vloot naar Gaza voor
De Duitse tak van de organisatie Europese Joden voor Rechtvaardige Vrede bereidt een missie voor met humanitaire hulp voor Gaza. Eind juli zou de boot vertrekken.
Het initiatief is opmerkelijk omdat de opvarenden voor een groot deel joden zullen zijn met daarbij zelfs een aantal Israëli's. "De passagierslijst is nog niet opgesteld, maar we krijgen enorm veel aanvragen", melden de initiatiefnemers.
De boot zal geladen zijn met schoolmateriaal, speelgoed, kledij en muziekinstrumenten voor de kinderen in Gaza. "Na de aanval op de internationale vloot op 31 mei is deze vloot dringender dan ooit", klinkt het nog.
"We weten niet of Israël ons zal doorlaten. We hebben contact met de overheid. In een eerste reactie zei de ambassade dat ze ons niet kon helpen, maar de onderhandelingen gaan voort", besluit de organisatie.
Een nieuwe wending?![]()
MVG, LD.
Aanval Israël op Gazavloot wekt woede wereld
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: Aanval Israël op Gazavloot wekt woede wereld
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Toen ik vorig jaar een paar weken in Israel was voel mij die gespletenheid enorm op. Ik heb er vele mensen gesproken over allerlei zaken en dan komt al snel ook politiek ter sprake. Domweg kwam ik twee soorten Joden tegen.PietV. schreef:Dapper van deze Joden. Het ontkracht ook het beeld, wat soms naar voren wordt geschoven dat alle Joden sympathisant zijn en hun eigen politiek vergoelijken. En dat de buitenwereld zich afkeert tegen alle Joden. Het is echter een gespleten land.
Aan de ene kant Joden die kritisch naar de door Israel gevoerde politiek keken. Over het algemeen hadden deze mensen een genuanceerde mening over de gehele problematiek rondom het conflict tussen Joden en Palestijnen.
Aan de andere kant Joden die helemaal achter het gevoerde beleid stonden, geen enkel kritiekpunt duldden, mensen met andere meningen steevast als vijanden en mogelijke terroristen beschouwen, en dus geen enkele nuance hadden.
Zeer apart om mee te maken.
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Frodo schreef:
Je had mijn reactie niet beter kunnen verwoorden!Zeer apart om mee te maken.
We will dance again!
Panorama, vanavond 21:30 BBC1
As controversy over Israel's blockade of Gaza still rages, Jane Corbin asks what really happened on the Mavi Marmara, when Israeli commandos seized the ship and nine people died. Panorama has exclusive new video and interviews with Israeli soldiers and activists involved.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Turkije schort militaire deals met Israël op
ANKARA - Turkije schort alle militaire akkoorden met Israël op. Dat heeft de de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu vrijdag gezegd.
De relatie tussen de twee landen is gespannen sinds Israël in mei vorig jaar een Turks schip met hulpgoederen voor Gaza enterde. Negen Turkse activisten kwamen toen om het leven.
Verder liet de minister weten dat Turkije zijn ambassadeur uit Israël terughaalt en dat het de Israëlische ambassadeur in Ankara uitwijst.
De relatie tussen de twee landen is gespannen sinds Israël in mei vorig jaar het Turkse schip Mavi Marmara met hulpgoederen voor Gaza enterde. Negen Turkse activisten kwamen toen om het leven.
Resultaat
Een VN-commissie onder leiding van de voormalige Nieuw-Zeelandse premier Geoffrey Palmer presenteerde donderdag het resultaat van het onderzoek dat het heeft gedaan naar het incident met de Mavi Marmara.
De commissie concludeerde dat Israël ''buitensporig en onredelijk'' geweld heeft gebruikt bij het incident. Het rapport stelde dan ook dat Israël excuses zou moeten aanbieden en een schadevergoeding zou moeten betalen.
De relatie tussen de twee landen is gespannen sinds Israël in mei vorig jaar een Turks schip met hulpgoederen voor Gaza enterde. Negen Turkse activisten kwamen toen om het leven.
Verder liet de minister weten dat Turkije zijn ambassadeur uit Israël terughaalt en dat het de Israëlische ambassadeur in Ankara uitwijst.
De relatie tussen de twee landen is gespannen sinds Israël in mei vorig jaar het Turkse schip Mavi Marmara met hulpgoederen voor Gaza enterde. Negen Turkse activisten kwamen toen om het leven.
Resultaat
Een VN-commissie onder leiding van de voormalige Nieuw-Zeelandse premier Geoffrey Palmer presenteerde donderdag het resultaat van het onderzoek dat het heeft gedaan naar het incident met de Mavi Marmara.
De commissie concludeerde dat Israël ''buitensporig en onredelijk'' geweld heeft gebruikt bij het incident. Het rapport stelde dan ook dat Israël excuses zou moeten aanbieden en een schadevergoeding zou moeten betalen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Laat me raden, dat gaan ze niet doen, ze gaan in de zelfmedelijdenmodus en hun recht op aanvallen baseren op de tweede wereldoorlog.
Het gaat nog een lange winter worden ben ik bang.
Het gaat nog een lange winter worden ben ik bang.
Israel kan beter een confrontatie met Turkije vermijden. Turkije is nog altijd lid van de NAVO. Een aanval op een lid van het bondgenootschap, geldt als aanval op het gehele bondgenootschap. Wanneer Israel weer een boot uit Turkije zou aanvallen zou dat wel eens vervelende consequenties kunnen hebben en Israel weet dat ! Ik denk dat Israel eieren voor zijn geld kiest.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
He zou inderdaad veel beter voor Israel zelf zijn om excuses aan te bieden, maar helaas werken de extreem-rechtse partijen in Netanyahu's regering niet echt mee.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Lees, de religieuze partijen.helaas werken de extreem-rechtse partijen in Netanyahu's regering
Ik denk dat deze regel niet opgaat vwb Israël. Dit land neemt een bijzondere positie in en weet dat het gesteund wordt door de VS. Zelfs een resolutie heeft geen schijn van kans. Het veto ligt al klaar.biemer schreef:Israel kan beter een confrontatie met Turkije vermijden. Turkije is nog altijd lid van de NAVO. Een aanval op een lid van het bondgenootschap, geldt als aanval op het gehele bondgenootschap. Wanneer Israel weer een boot uit Turkije zou aanvallen zou dat wel eens vervelende consequenties kunnen hebben en Israel weet dat ! Ik denk dat Israel eieren voor zijn geld kiest.
- Hiëronymus
- Ervaren pen
Dit lijkt me wel een hele hysterische blik op de zaak, er is helemaal geen sprake van dat Israël Turkije zou aanvallen. Het discussiepunt is of er een schadevergoeding moet worden betaald (rapport zegt: ja) en of de blokkade van Gaza illegaal is (rapport zegt: nee). Jij maakt het wel weer heel erg spannend.biemer schreef:Israel kan beter een confrontatie met Turkije vermijden. Turkije is nog altijd lid van de NAVO. Een aanval op een lid van het bondgenootschap, geldt als aanval op het gehele bondgenootschap. Wanneer Israel weer een boot uit Turkije zou aanvallen zou dat wel eens vervelende consequenties kunnen hebben en Israel weet dat ! Ik denk dat Israel eieren voor zijn geld kiest.
Op welke gronden baseert het rapport deze veronderstelling?Hiëronymus schreef: en of de blokkade van Gaza illegaal is (rapport zegt: nee). Jij maakt het wel weer heel erg spannend.