Oem-Imran schreef
als je het op zo een manier gaat aan pakken bij je kinderen dan pak je het zeker verkeerd aan,want het betekend dat je je kind angst in boezemt en niet de liefde die het kind zou moeten voelen voor z`n schepper.
waarom heeft een almachtige schepper aanbidding en liefde van zijn/haar schepselen nodig???
Oem-Imran schreef
dat is trouwens wat veel niet moslims wel weer doen bij hun kinderen.
ze boezemen hun kinderen in angst voor de islaam te hebben.
wij,ik vindt het niet erg,want de kans is erg groot dat ze later juist door die angst heen gaan breken en voor de islaam zullen gaan kiezen.
Het is eerder zo dat angst voor de omgeving (sociale druk en repressie) een keuze afdwingt.
Oem-Imran schreef
als ouder leer je ze dat ze het goede dienen te doen en het slechte te laten(zoals we dat ook moeten doen) voor de goede daden worden ze meermaals beloont dan voor de slechte daden.
Allah is goed en houd van goede dingen.
Ik begrijp je niet helemaal je schrijft :voor de goede daden worden ze meermaals beloont dan voor de slechte daden? Dus slechte daden worden ook beloont maar minder vaak
En of Allah voor ieder even goed is laat ik maar in het midden. Wat mij overigens op de betekenis van het woord barmhartig brengt. Dit wordt naar mijn idee in het wilde weg als ware het een mantra gebruikt, waarbij de betekenis van het woord niet echt begrepen schijnt te zijn.
Heb je overigens al eens naar de historische bronnen van de koran gezocht?
En zou de profeet in het huidig strafrecht ongestraft mogen blijven voor diens daden (Roof, moord, pedofilie)?