Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.

Bericht door Fish »

Theoloog schreef:We hebben in Nederland iets minder dan een miljoen mensen met een moslimachtergrond en verder nog zo'n dertigduizend joden, meen ik. Zodra uit al die mensen duizenden mannen naar voren stapt en zegt dat ze hun eigen besnijdenis als een probleem ervaren, ga ik het als een probleem beschouwen. Zolang dat niet het geval is, kun je je afvragen of het wel werkelijk zo'n probleem is.
Hoezo een probleem, ze kunnen immers niet ervaren hoe het is om sex te hebben met iets anders dan een vereelte eikel?
(met excuses voor de platvloerse uitspraak)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Theoloog schreef:maar hier massaal hun mond over houden.
Feiten, cijfers, Ali. Dan praten we verder.
:mrgreen:
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Zullen we dit onderwerp verplaatsen naar een eigen topic : dit is nu een verzameltopic voor allerlei discussies die door elkaar gevoerd worden en dat komt de duidelijkheid niet ten goede. (Het is maar een idee).

Ik zou deze http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =25&t=7801 willen voorstellen (in t forum ethische dilemma's).
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Samsa schreef:Zullen we dit onderwerp verplaatsen naar een eigen topic : dit is nu een verzameltopic voor allerlei discussies die door elkaar gevoerd worden en dat komt de duidelijkheid niet ten goede. (Het is maar een idee).

Ik zou deze http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =25&t=7801 willen voorstellen (in t forum ethische dilemma's).

Ok.
*Hind*
Geregelde verschijning

Bericht door *Hind* »

petals schreef:persoonlijk vind ik om diverse reden de psychologische schade die kinderen toegebracht wordt, door het erin hameren van hel en verdoemenis en het benadrukken van wij (de gelovigen) tegenover zij (de vervloekte ongelovigen) nog veel erger dan de besnijdenis....
Dat is dus juist iets wat wij niet doen.
*Hind*
Geregelde verschijning

Bericht door *Hind* »

Petals, op je lange reactie kom ik ook nog terug. Maar niet nu acuut. Ik moet hier even over nadenken.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

*Hind* schreef:
petals schreef:persoonlijk vind ik om diverse reden de psychologische schade die kinderen toegebracht wordt, door het erin hameren van hel en verdoemenis en het benadrukken van wij (de gelovigen) tegenover zij (de vervloekte ongelovigen) nog veel erger dan de besnijdenis....
Dat is dus juist iets wat wij niet doen.
hoe doen jullie dat dan? Als goede gelovige moet je je kind toch beschermen tegen het hellevuur, door heel duidelijk uit te leggen wat de voorwaarden zijn om er NIET in terecht te komen. Volgens de islam is dat duidelijk: 5 keer per dag bidden, absoluut geen shirk plegen zijn de belangrijkste voorwaarden. Wat zeg jij dan als je kind je vraagt: maar mama, wat gebeurt er dan met iemand die een atheist is? Of met een boeddhist die knielt voor een afgodsbeeld? Hoe leg je het uit aan je kind? Je kind zal onherroepelijk die vraag stellen. Het enige zalvende antwoord dat ik heb gehoord van moslims is Allah is vergevingsgezind. Inmiddels heb ik geleerd dat dit NIET is voor ongelovigen, slechts voor de dienaren die hem gehoorzamen.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

als je het op zo een manier gaat aan pakken bij je kinderen dan pak je het zeker verkeerd aan,want het betekend dat je je kind angst in boezemt en niet de liefde die het kind zou moeten voelen voor z`n schepper.

dat is trouwens wat veel niet moslims wel weer doen bij hun kinderen.
ze boezemen hun kinderen in angst voor de islaam te hebben.
wij,ik vindt het niet erg,want de kans is erg groot dat ze later juist door die angst heen gaan breken en voor de islaam zullen gaan kiezen.

als ouder leer je ze dat ze het goede dienen te doen en het slechte te laten(zoals we dat ook moeten doen) voor de goede daden worden ze meermaals beloont dan voor de slechte daden.
Allah is goed en houd van goede dingen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De grootste pijler van de islam is angst hebben voor de hel.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

als je het op zo een manier gaat aan pakken bij je kinderen dan pak je het zeker verkeerd aan,want het betekend dat je je kind angst in boezemt en niet de liefde die het kind zou moeten voelen voor z`n schepper.
Oem Imran, ik herhaal de vraag van hierboven die ik ook aan Hind heb gesteld, voor jou:
hoe doen jullie dat dan? Als goede gelovige moet je je kind toch beschermen tegen het hellevuur, door heel duidelijk uit te leggen wat de voorwaarden zijn om er NIET in terecht te komen. Volgens de islam is dat duidelijk: 5 keer per dag bidden, absoluut geen shirk plegen zijn de belangrijkste voorwaarden. Wat zeg jij dan als je kind je vraagt: maar mama, wat gebeurt er dan met iemand die een atheist is? Of met een boeddhist die knielt voor een afgodsbeeld? Hoe leg je het uit aan je kind? Je kind zal onherroepelijk die vraag stellen. Het enige zalvende antwoord dat ik heb gehoord van moslims is Allah is vergevingsgezind. Inmiddels heb ik geleerd dat dit NIET is voor ongelovigen, slechts voor de dienaren die hem gehoorzamen.
Hoe kun je liefde hebben voor een Schepper die anderen eeuwig gaat roosteren?
Ontzag, ja, angst, ja, maar liefde is mij nog niet gelukt. Dat is iets wat ik ook ECHT niet snap.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Een kind moet liefde voelen voor Allah. Maar liefde laat zich niet dwingen, dat is een van de kenmerken van liefde.

Een kind speelt samen met niet-moslim kinderen in de zandbak. Hij maakt nog geen onderscheid tussen moslims en niet-moslims. Dat wordt hem pas later aangeleerd.

Als je om je heen kijkt naar alle niet-moslims en je realiseert dat Allah die allemaal eeuwig gaat martelen, hoe kun je dan nog liefde voelen voor Allah?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Oem-Imran schreef
waarom heeft een almachtige schepper aanbidding en liefde van zijn/haar schepselen nodig???

Oem-Imran schreef
dat is trouwens wat veel niet moslims wel weer doen bij hun kinderen.
ze boezemen hun kinderen in angst voor de islaam te hebben.
wij,ik vindt het niet erg,want de kans is erg groot dat ze later juist door die angst heen gaan breken en voor de islaam zullen gaan kiezen.
Het is eerder zo dat angst voor de omgeving (sociale druk en repressie) een keuze afdwingt.

Oem-Imran schreef
als ouder leer je ze dat ze het goede dienen te doen en het slechte te laten(zoals we dat ook moeten doen) voor de goede daden worden ze meermaals beloont dan voor de slechte daden.
Allah is goed en houd van goede dingen.
Ik begrijp je niet helemaal je schrijft :voor de goede daden worden ze meermaals beloont dan voor de slechte daden? Dus slechte daden worden ook beloont maar minder vaak :?
En of Allah voor ieder even goed is laat ik maar in het midden. Wat mij overigens op de betekenis van het woord barmhartig brengt. Dit wordt naar mijn idee in het wilde weg als ware het een mantra gebruikt, waarbij de betekenis van het woord niet echt begrepen schijnt te zijn.
Heb je overigens al eens naar de historische bronnen van de koran gezocht?
En zou de profeet in het huidig strafrecht ongestraft mogen blijven voor diens daden (Roof, moord, pedofilie)?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
siger

Bericht door siger »

doctorwho schreef:Wat mij overigens op de betekenis van het woord barmahartig brengt. Dit wordt naar mijn idee in het wilde weg als ware het een mantra gebruikt, waarbij de betekenis van het woord niet echt begrepen schijnt te zijn.
Inderdaad, barmhartig is een veroveraar die genade (nog zo'n woord) schenkt aan sommige onderworpenen. Maw. het is iets wat je afsmeekt van een moorddadige tiran, of tenminste iets waarmee je hem tracht te paaien.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

petals schreef:
Oem Imran, ik herhaal de vraag van hierboven die ik ook aan Hind heb gesteld, voor jou:
Hoe kun je liefde hebben voor een Schepper die anderen eeuwig gaat roosteren?
Ontzag, ja, angst, ja, maar liefde is mij nog niet gelukt. Dat is iets wat ik ook ECHT niet snap.

goede personen worden niet geroosterd.
het gaat hierbij om zondaren en daar sta ik volledig achter.
als mens zijn we tijdelijk op deze aarde met alles wat daarbij hoort hebben we tijdelijk te leen en dat moeten we op een goede manier terug geven.
Plaats reactie