Boek uitgeven
Moderator: Moderators
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Re: Boek uitgeven
Kan je letterlijk iemand met dat boek om de oren slaan.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ja, wees voorzichtig wanneer je je hand uitsteekt en het aan de gelovige aanbiedt. Hij zou zo maar kunnen denken dat je hem gewapend te lijf gaat.The Prophet schreef:Kan je letterlijk iemand met dat boek om de oren slaan.
Born OK the first time
Klasse, eindelijk nou al die worstelingen. Zoektocht naar uitgevers en filosoferen over Het Boek. En het nodige gedram van onze kant
Ga hem bestellen en geef hem aan mijn vrouw. Ik ken de inhoud langzamerhand wel
. En als je ooit in de buurt bent dan kom je hem maar signeren.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Nogmaals gefeliciteerd RR. En mochten de 300 euro voor het omzetten naar ePub alleen een layout kwestie zijn, dan wil ik me daar nog wel eens over buigen. Waarschijnlijk is het best haalbaar om het zelf te doen. (Uit betrouwbare bron weet ik dat de tekst heel secuur in Word is opgemaakt met strikt gebruik van stijlen. Dit moet het omzetten naar ePub vergemakkelijken).
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ongelooflijk wat een geschiedenis er allemaal aan vooraf is gegaan! Mijn eerste bijdrage op dit forum was de aankondiging van dit boek, in 2004: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... f=17&t=342" onclick="window.open(this.href);return false;PietV. schreef:Klasse, eindelijk nou al die worstelingen. Zoektocht naar uitgevers en filosoferen over Het Boek. En het nodige gedram van onze kant![]()
Ik wilde het ergens onder de aandacht brengen en vond nergens anders een geschikte plek dan het Freethinkerforum dat toen net opgericht was.
En dit was overigens jouw eerste reaktie toen: "Een persoonlijk iniatief wat ik toejuich.
Er is sinds die tijd nog eindeloos aan gesleuteld, aangezien ik op Freethinker bleef en het mij gaandeweg duidelijk werd dat ik nog lang niet klaar was met mijn reis naar volwassen denken. (Devious en Skeptic en ene Jutter namen mij meteen flink onder handen.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Kiwi schreef:Nogmaals gefeliciteerd RR. En mochten de 300 euro voor het omzetten naar ePub alleen een layout kwestie zijn, dan wil ik me daar nog wel eens over buigen. Waarschijnlijk is het best haalbaar om het zelf te doen. (Uit betrouwbare bron weet ik dat de tekst heel secuur in Word is opgemaakt met strikt gebruik van stijlen. Dit moet het omzetten naar ePub vergemakkelijken).
Oh geweldig. Dan zal ik het naar je opsturen.
Born OK the first time
Waarschijnlijk heb je het verkeerde poppetje gebruikt.Rereformed schreef:
En dit was overigens jouw eerste reaktie toen: "Een persoonlijk iniatief wat ik toejuich."
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Chapeau Reref. Een prestatie van formaat.
Een toost: Dat het nog velen meer zal bereiken en hun denken positief beïnvloeden.
Een toost: Dat het nog velen meer zal bereiken en hun denken positief beïnvloeden.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Gefeliciteerd!
Het boek zal binnen niet al te lange tijd in mijn boekenkast staan. Op de plek waar ooit de bijbel heeft gestaan natuurlijk.
Het boek zal binnen niet al te lange tijd in mijn boekenkast staan. Op de plek waar ooit de bijbel heeft gestaan natuurlijk.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
- Mark Twain
Gefeliciteerd Rereformed, al iemand op het oog voor een review?Rereformed schreef:Wat grappig dat je dat vandaag schrijft. Werk is af![]()
Het boek is juist klaar en bestelbaar!
Ik heb alvast de link bij mijn onderschrift op het christenforum gezet.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- windsurfer
- Diehard
Van harte gefeliciteerd ! Knappe prestatie hoor, dat dwingt wel respect af.Rereformed schreef:Ongelooflijk wat een geschiedenis er allemaal aan vooraf is gegaan! Mijn eerste bijdrage op dit forum was de aankondiging van dit boek, in 2004: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... f=17&t=342" onclick="window.open(this.href);return false;PietV. schreef:Klasse, eindelijk nou al die worstelingen. Zoektocht naar uitgevers en filosoferen over Het Boek. En het nodige gedram van onze kant![]()
Ik wilde het ergens onder de aandacht brengen en vond nergens anders een geschikte plek dan het Freethinkerforum dat toen net opgericht was.
En dit was overigens jouw eerste reaktie toen: "Een persoonlijk iniatief wat ik toejuich."
Er is sinds die tijd nog eindeloos aan gesleuteld, aangezien ik op Freethinker bleef en het mij gaandeweg duidelijk werd dat ik nog lang niet klaar was met mijn reis naar volwassen denken. (Devious en Skeptic en ene Jutter namen mij meteen flink onder handen.)
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
gefeliciteerd! Zit er op het moment nog in te lezen, vanavond laatste bespreking van Nietzsche met de leesclub. Het boek zal heel belangrijk worden voor diegenen die het hard nodig hebben als steun, als ze de religie verlaten. En zal ook mensen binnen de religie hopelijk doen nadenken.
@Rereformed,
Mijn gelukwensen met het verschijnen van je (levens-)boek.
Gelovigen willen in principe voor geen goud van hun geloof af. Als er dan toch enige twijfel is, lijkt het mij dat in eerste instantie verwijzing naar je website de aangewezen weg is.
Een dik boek lezen over het afvallen van het christelijke geloof zal door de achterban niet gewaardeerd worden. Het aanschaffen van het e-book kan dan het alternatief zijn, maar geld uitgeven voor het verliezen van je geloof is denk ik voor velen een brug te ver.
Tenslotte: als het proces doorzet, komt uiteindelijk ongetwijfeld het moment dat men zich het boek, in welke vorm dan ook, wil aanschaffen.
Mijn gelukwensen met het verschijnen van je (levens-)boek.
Ik ben er een voorstander van om het boek op internet beschikbaar te houden.Kitty schreef:Is het nu eigenlijk geen tijd om het van internet af te halen? Of op die plek een inleiding te geven en een verwijzing naar je echte boek?
Gelovigen willen in principe voor geen goud van hun geloof af. Als er dan toch enige twijfel is, lijkt het mij dat in eerste instantie verwijzing naar je website de aangewezen weg is.
Een dik boek lezen over het afvallen van het christelijke geloof zal door de achterban niet gewaardeerd worden. Het aanschaffen van het e-book kan dan het alternatief zijn, maar geld uitgeven voor het verliezen van je geloof is denk ik voor velen een brug te ver.
Tenslotte: als het proces doorzet, komt uiteindelijk ongetwijfeld het moment dat men zich het boek, in welke vorm dan ook, wil aanschaffen.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Yours schreef:maar geld uitgeven voor het verliezen van je geloof is denk ik voor velen een brug te ver.
Ja, zo dacht ik in eerste instantie ook. Het gaat er bij mij tenslotte niet om of ik er ook maar wat aan verdien. Ik heb het 7½ jaar geleden als de verlokkelijke vruchten aan de boom in het midden van de hof neergezet, en vertrouwde erop dat het bijbelverhaal gelijk heeft en alle gelovigen er stiekem van eten. En daar ging het mij om. Zelfs een beetje ervan eten en verteren kan een fundamentalist veranderen in iets waar je je een hoop minder zorgen over hoeft te maken.Tenslotte: als het proces doorzet, komt uiteindelijk ongetwijfeld het moment dat men zich het boek, in welke vorm dan ook, wil aanschaffen.
Born OK the first time
-
Destinesia
Toch gun ik het je van harte na al jouw overdenkingen en bevindingen. Dan kun je misschien weer eens een nieuwe sneeuwruimer betalen om je voordeur vrij van sneeuw te houden. Ik hoop zelfs dat er nog eens een boek zal komen van jouw hand.Rereformed schreef:Ja, zo dacht ik in eerste instantie ook. Het gaat er bij mij tenslotte niet om of ik er ook maar wat aan verdien.
Rereformed schreef:Ik heb het 7½ jaar geleden als de verlokkelijke vruchten aan de boom in het midden van de hof neergezet, en vertrouwde erop dat het bijbelverhaal gelijk heeft en alle gelovigen er stiekem van eten.
Ik ben blij dat het nu eindelijk als echt boek bestaat, en het geld meer dan waard want ik had een paar jaren geleden eerlijk gezegd vaak problemen om ontspannen te kunnen blijven lezen vanaf een bureaustoel starend naar een lichtend scherm. Dan waren er nog de vele links binnen jouw hoofdstukken waar ik dan zo nodig op moest klikken, waarin wéér links te vinden waren om daarna met vier vensters tegelijk geopend volledig de draad kwijt te raken vanwaar ik ook al weer begonnen was met lezen. Daarna ging ik met prikkende ogen, pijn in mijn rug en een muisarm slapen.
Ik wist ook nooit waar ik gebleven was.