Die Muslimfrage
Moderator: Moderators
Re: Die Muslimfrage
Beste Appelflap,
Je bedoelingen zijn wellicht heel nobel.
Maar je emoties spelen je parten en je ziet waarschijnlijk dingen die er niet zijn.
Wees gerust dat ik voldoende levenservaring heb om een toestand in te schatten.
De mails die ik krijg zijn géén noodkreten maar uitingen van bevrijding.
Je moet mij natuurlijk niet geloven en je kan klacht tegen mij neerleggen bij
de politie wegens het niet verlenen van hulp aan vrouwen in nood.
Stan
Je bedoelingen zijn wellicht heel nobel.
Maar je emoties spelen je parten en je ziet waarschijnlijk dingen die er niet zijn.
Wees gerust dat ik voldoende levenservaring heb om een toestand in te schatten.
De mails die ik krijg zijn géén noodkreten maar uitingen van bevrijding.
Je moet mij natuurlijk niet geloven en je kan klacht tegen mij neerleggen bij
de politie wegens het niet verlenen van hulp aan vrouwen in nood.
Stan
Ben je vanwege je moslim echtgenote moslim geworden? Of leerde je die pas kennen nadat je moslim werd. Hoe meer ik van je lees, hoe onbegrijpelijker ik het vind dat je moslim bent geworden, vandaar mijn vraag, om het enigszins te begrijpen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
@Kitty
Ik heb 9 jaar in Italië gewoond a rato van +- 6 maanden/jaar.
Toen ik mijn huis verkocht om een ander te kopen werd de Euro ingevoerd
en beseften de Italianen plots dat hun huizen te goedkoop waren.
De prijzen schoten de hoogte in en ik kon niks meer vinden naar mijn zin.
Ik ben toen in andere landen gaan zoeken en uiteindelijk ben ik in Marokko
terecht gekomen. (straks moeten we naar de babbelbox) En dan in de crisis
van mijn leven beland enz.. Koran gekocht uit interesse voor de cultuur...
het Licht gezien...en sindsdien onafgebroken met Islam bezig geweest...
Ik was gescheiden en mijn tuinman had een leuke zuster... en ze leefden
nog lang en gelukkig. Ik ben dus géén moslim geworden omwille van mijn
echtgenote maar het had best gekund maar dan hadden we het zoals de
meesten (82%) niet lang volgehouden. Nog vragen?
Ik zie dit hele scenario dus niet als toeval, maar ik ben dan ook moslim.
Het grote verschil met andere moslims ligt in het autodidact zijn !
Géén indoctrinatie, géén betutteling wat ik overigens niet zou verdragen.
Ik heb een hekel aan machtsmisbruik en ik ruik het van op 10 KM afstand.
Alleen van Hem kan ik het verdragen omdat Hij mij zelf laat beslissen.
Genoeg outing voor vandaag.
Ik wil hier een bijlage toevoegen over de Zee van de Waarheid maar
mijn txt of doc of html wil hij niet oploaden . Het zij zo.
Ik heb 9 jaar in Italië gewoond a rato van +- 6 maanden/jaar.
terecht gekomen. (straks moeten we naar de babbelbox) En dan in de crisis
van mijn leven beland enz.. Koran gekocht uit interesse voor de cultuur...
het Licht gezien...en sindsdien onafgebroken met Islam bezig geweest...
Ik was gescheiden en mijn tuinman had een leuke zuster... en ze leefden
nog lang en gelukkig. Ik ben dus géén moslim geworden omwille van mijn
echtgenote maar het had best gekund maar dan hadden we het zoals de
meesten (82%) niet lang volgehouden. Nog vragen?
Ik zie dit hele scenario dus niet als toeval, maar ik ben dan ook moslim.
Het grote verschil met andere moslims ligt in het autodidact zijn !
Géén indoctrinatie, géén betutteling wat ik overigens niet zou verdragen.
Ik heb een hekel aan machtsmisbruik en ik ruik het van op 10 KM afstand.
Alleen van Hem kan ik het verdragen omdat Hij mij zelf laat beslissen.
Genoeg outing voor vandaag.
Ik wil hier een bijlage toevoegen over de Zee van de Waarheid maar
mijn txt of doc of html wil hij niet oploaden . Het zij zo.
Zelfindoctrinatie.
Bestaat dat woord?
Bestaat dat woord?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
@Stan,
Je hebt hier al meer privégegevens meegedeeld dan de rest van ons samen. Dat is mooi, want het draagt bij aan deze diskussie; maar nu loop je het risico dat sommigen je intieme leven gaan kwetsen. Daarom een tip: als je bovenaan de pagina kijkt kan je op "gebruikerspaneel" klikken. Dan verschijnt er een optie "vijandenlijst", een beetje ongelukkige naam, want het enige wat gebeurt als je er een nickname in dropt, is dat je van die persoon geen last meer hebt.
Je hebt hier al meer privégegevens meegedeeld dan de rest van ons samen. Dat is mooi, want het draagt bij aan deze diskussie; maar nu loop je het risico dat sommigen je intieme leven gaan kwetsen. Daarom een tip: als je bovenaan de pagina kijkt kan je op "gebruikerspaneel" klikken. Dan verschijnt er een optie "vijandenlijst", een beetje ongelukkige naam, want het enige wat gebeurt als je er een nickname in dropt, is dat je van die persoon geen last meer hebt.
Stan,stan schreef:Ik heb 9 jaar in Italië gewoond a rato van +- 6 maanden/jaar.
terecht gekomen.
Je moet de Italiaanse levensstijl goed gekend hebben. Hoe voelde Marocco dan aan? Het zijn beide mediterrane culturen, met ik vermoed overeenkomsten én verschillen?
(PS: enkel antwoorden als je wil)
@Siger
Nogmaals bedankt,beste Siger.
Diegene die een ander wil kwetsen of belachelijk maken laat zien hoe kwetsbaar hij zelf is en hoe belachelijk hij zichzelf maakt. Hij/zij geeft uiting aan zijn zwakte. Mij er aan ergeren doe ik al lang niet meer.
Als het de spuigaten uitloopt zal de moderator wil ingrijpen heb ik gemerkt.
Dit forum is voor mij heel leerrijk geweest. Ik heb mijn conclusies kunnen trekken over de verhoudingen tussen gelovigen en ongelovigen en ik denk dat de verhoudingen vergelijkbaar zijn met andere bekende sites alleen word je hier niet verwijderd, word je niet als bedreigend ervaren en blijft iedereen gewoon bij zijn standpunt waar dan ook niets mis mee is.
Ik zal het binnenkort dan ook voor bekeken houden. Als er specifieke vragen zijn over de Islam mag je die altijd blijven stellen. Ik stuur je een PB.
Vriendelijke groet
Nogmaals bedankt,beste Siger.
Diegene die een ander wil kwetsen of belachelijk maken laat zien hoe kwetsbaar hij zelf is en hoe belachelijk hij zichzelf maakt. Hij/zij geeft uiting aan zijn zwakte. Mij er aan ergeren doe ik al lang niet meer.
Als het de spuigaten uitloopt zal de moderator wil ingrijpen heb ik gemerkt.
Dit forum is voor mij heel leerrijk geweest. Ik heb mijn conclusies kunnen trekken over de verhoudingen tussen gelovigen en ongelovigen en ik denk dat de verhoudingen vergelijkbaar zijn met andere bekende sites alleen word je hier niet verwijderd, word je niet als bedreigend ervaren en blijft iedereen gewoon bij zijn standpunt waar dan ook niets mis mee is.
Ik zal het binnenkort dan ook voor bekeken houden. Als er specifieke vragen zijn over de Islam mag je die altijd blijven stellen. Ik stuur je een PB.
Vriendelijke groet
Het was toch een aardig bezoekje.
Je bent een niet alledaagse moslimbekeerling.
Maar mij heb je niet kunnen overtuigen dat je een redelijke moslimbekeerling bent.
Maar mij heb je niet kunnen overtuigen dat je een redelijke moslimbekeerling bent.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Je moet de Italiaanse levensstijl goed gekend hebben. Hoe voelde Marocco dan aan? Het zijn beide mediterrane culturen, met ik vermoed overeenkomsten én verschillen? quote siger
@Siger
Beide landen hebben een mooi patrimonium. Ze hadden beide een mooie cultuur.
In Italië leeft die cultuur verder. In Marokko is die stilgevallen. De Berbercultuur
wordt door de Arabisering vernietigd in een razend snel tempo. Vooral door de
schotelantennes en de Sheihks die hun Islam komen verkondigen in de huizen.
Ik heb de teloorgang van traditionele bruiloftsfeesten en de erbij horende muziek
en dans meegemaakt. Muziek is haraam, dans is haraam, zang is haraam.
Je buurman is haraam je buurvrouw is haraam. De volksIslam gaat kapot, de mensen
worden streng voor elkaar, de ziekte slaat toe tot in de onbereikbare bergdorpen.
Erg,erg,erg! Ik ben zo dom geweest om een TV te kopen voor de imam omdat die
in de moskee woont en ik dacht dat de nieuwsuitzendingen hem wel zouden interesseren.
Hij heeft een paraboolantenne op de moskee gezet en op een jaar tijd is deze autodidact
en vriendelijke imam verandert in een islamist die de dorpelingen dwingt, bekritiseert,
voorliegt. Hij dwingt de jeugd om les te komen volgen en maakt het hen moeilijk zodat
ze een afkeer krijgen van de Islam. Zijn Islam ! Dat is positief en een signaal en ik
maak hem nu verwijten en hij kan niet anders doen dan vriendelijk blijven want als ik
mij tegen hem keer krijgt hij het moeilijk. Zijn invloed is al tanend en als het zo
verder gaat zal hij opstappen om verder te gaan studeren in Sa. Ar. wat hem helemaal
in het extremistische kamp zal doen belanden.
Maar de mensen in Marokko zijn net als in Italië vriendelijk, ze zijn wel veel armer en het
leven is er erg goedkoop. De groenten smaken nog niet naar water en het verschil met
hier is groot. De Italiaanse wijn is rijker en gevarieerder dan in Marokko. Ik mag hem toch
niet drinken. Het weer is over het ganse jaar bekeken aangenamer in mijn stuk Marokko.
De koning is de absolute en onbetwiste leider (Emir al Moemimeen, leider der gelovigen)
wat hem gevreesd maakt bij voor- en tegenstanders. Als hij iets zegt is dat voor iedereen
wet. Wie dat in vraag stelt verdwijnt. Als hij naar België en Nederland zou komen om te
zeggen dat die hoofddoekenkwestie nu maar eens afgelopen moest zijn en ze de wetten van
deze landen moeten volgen zou er niet één nog een vinger in de lucht durven steken.
Maar hij komt niet, nog niet. Marokko moderniseert supersnel, te snel misschien. De mensen
kunnen niet volgen. Ik wil nog weleens naar Italië als ik wat centen bijeen krijg !
Vr. groet stan
@Siger
Beide landen hebben een mooi patrimonium. Ze hadden beide een mooie cultuur.
In Italië leeft die cultuur verder. In Marokko is die stilgevallen. De Berbercultuur
wordt door de Arabisering vernietigd in een razend snel tempo. Vooral door de
schotelantennes en de Sheihks die hun Islam komen verkondigen in de huizen.
Ik heb de teloorgang van traditionele bruiloftsfeesten en de erbij horende muziek
en dans meegemaakt. Muziek is haraam, dans is haraam, zang is haraam.
Je buurman is haraam je buurvrouw is haraam. De volksIslam gaat kapot, de mensen
worden streng voor elkaar, de ziekte slaat toe tot in de onbereikbare bergdorpen.
Erg,erg,erg! Ik ben zo dom geweest om een TV te kopen voor de imam omdat die
in de moskee woont en ik dacht dat de nieuwsuitzendingen hem wel zouden interesseren.
Hij heeft een paraboolantenne op de moskee gezet en op een jaar tijd is deze autodidact
en vriendelijke imam verandert in een islamist die de dorpelingen dwingt, bekritiseert,
voorliegt. Hij dwingt de jeugd om les te komen volgen en maakt het hen moeilijk zodat
ze een afkeer krijgen van de Islam. Zijn Islam ! Dat is positief en een signaal en ik
maak hem nu verwijten en hij kan niet anders doen dan vriendelijk blijven want als ik
mij tegen hem keer krijgt hij het moeilijk. Zijn invloed is al tanend en als het zo
verder gaat zal hij opstappen om verder te gaan studeren in Sa. Ar. wat hem helemaal
in het extremistische kamp zal doen belanden.
Maar de mensen in Marokko zijn net als in Italië vriendelijk, ze zijn wel veel armer en het
leven is er erg goedkoop. De groenten smaken nog niet naar water en het verschil met
hier is groot. De Italiaanse wijn is rijker en gevarieerder dan in Marokko. Ik mag hem toch
niet drinken. Het weer is over het ganse jaar bekeken aangenamer in mijn stuk Marokko.
De koning is de absolute en onbetwiste leider (Emir al Moemimeen, leider der gelovigen)
wat hem gevreesd maakt bij voor- en tegenstanders. Als hij iets zegt is dat voor iedereen
wet. Wie dat in vraag stelt verdwijnt. Als hij naar België en Nederland zou komen om te
zeggen dat die hoofddoekenkwestie nu maar eens afgelopen moest zijn en ze de wetten van
deze landen moeten volgen zou er niet één nog een vinger in de lucht durven steken.
Maar hij komt niet, nog niet. Marokko moderniseert supersnel, te snel misschien. De mensen
kunnen niet volgen. Ik wil nog weleens naar Italië als ik wat centen bijeen krijg !
Vr. groet stan
Laatst gewijzigd door stan op 26 sep 2009 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Cluny,Cluny schreef:Het was toch een aardig bezoekje.
Dat heb ik ook niet geprobeerd. Had dat maar eerder gezegd.
Ik dacht dat wij het over Middeleeuwse architectuur hadden.
Groetjes stan
Het meest redelijke van jou vind ik dat jij als moslimbekeerling in een moslimland bent gaan wonen.stan schreef:Beste Cluny,Cluny schreef:Het was toch een aardig bezoekje.
Groetjes stan
Een na te volgen voorbeeld, niet alleen voor alle europese moslimbekeerlingen, maar ook voor alle europese moslims.
- Praetorian
- Forum fan
Dit toont aan dat racisme nog altijd aanwezig is in Nederland.Cluny schreef:Het meest redelijke van jou vind ik dat jij als moslimbekeerling in een moslimland bent gaan wonen.stan schreef:Beste Cluny,Cluny schreef:Het was toch een aardig bezoekje.
Groetjes stan
Een na te volgen voorbeeld, niet alleen voor alle europese moslimbekeerlingen, maar ook voor alle europese moslims.
Als ik jou was Stan, zou ik mij van dit soort onzinnige posts niet te veel aantrekken. Ze getuigen van weinig fatsoensbesef.
Gladiator in arena consilum capit!
Malo mori quam foedari!
Malo mori quam foedari!
Welk ras is Stan?
- Praetorian
- Forum fan
Van welk ras is Stan?Cluny schreef:Welk ras is Stan?
Hoezo, gaat hij dan van jou een merkteken opgeplakt krijgen?
Trouwens het antwoord is vrij simpel: Stan is van het menselijke ras.
Eigenlijk bestaan domme vragen volgens mij niet. Alhoewel, de vraag 'Van welk ras is Stan?' zou hoog kunnen eindigen in de top 10.
Gladiator in arena consilum capit!
Malo mori quam foedari!
Malo mori quam foedari!
Jij beschuldigt mij van racisme.Praetorian schreef:Van welk ras is Stan?Cluny schreef:Welk ras is Stan?
Hoezo, gaat hij dan van jou een merkteken opgeplakt krijgen?
Trouwens het antwoord is vrij simpel: Stan is van het menselijke ras.
Eigenlijk bestaan domme vragen volgens mij niet. Alhoewel, de vraag 'Van welk ras is Stan?' zou hoog kunnen eindigen in de top 10.
Dat betekent minimaal dat hij en ik van een verschillend ras zijn.
En dat ik mijn eigen ras superieur vind t.o.v. die van hem.
Eigenlijk zou ik een klacht moeten indienen voor deze ernstige beschuldiging.