appelfflap schreef:axxyanus schreef:
Als je niet kan uitmaken of beesten instemmen met seks en het daarom verkeerd is, dan is op die grond alles wat wij doen met beesten verkeerd want dan kunnen wij van niets uitmaken of beesten er al dan niet instemmen. Het enige alternatief is dan alle beesten in de natuur vrijlaten.
ONZIN
denk aan huisdieren voederen of verzorgen. geeft je niet het recht om dat beest anaal te verkrachten.
je kunt ook niet uitmaken of baby's al dan niet instemmen met seks. derhalve is het verrkeerd hen de nodige verzorging te geven? mja 
 
Waarom geeft het voederen of verzorgen wel het recht om dieren op te sluiten in een kooi of ze na een tijdje te slachten? Ga je argumenteren dat we kinderen na ze een tijdje verzorgd te hebben ook mogen slachten?
appelflap schreef:axxyanus schreef:
Het zijn ad hoc redenen. Je gebruikt ze omdat ze net op dit moment van toepassing zijn maar je past ze niet in hun algemeenheid toe.
ik heb het over seks. niet over verzorgen, eten geven, dierenarts bezoek edm.
 
Dat is naast de kwestie. Als jij argumenteert dat iets niet mag omdat het aan een bepaalde eigenschap voldoet, dan geef je daarmee aan dat die eigenschap bepalend is om iets te verbieden. Als dan blijkt dat er een boel andere zaken zijn die aan die eigenschap voldoen die je niet wil verbieden dan blijkt daaruit dat die eigenschap weinig te maken heeft met waarom je iets wil verbieden. Ze was alleen net bruikbaar om de indruk te geven dat je een reden had.
appelflap schreef:axxyanus schreef:
Mijn eventueel onvermogen om jouw vragen te beantwoorden impliceert niet dat jij geldige argumenten hebt aangehaald. 
ik heb redenen aangehaald waarom seks met beesten fout is. vind jij dit onterechte, ongeldige of stompzinnige redenen dan is dat jouw goed recht. ik laat verdere pogingen achterwege.
 
Het gaat niet om wat ik vind. Ik heb aangetoond dat je die reden zelf ook niet geldig vind.
Om een analogie te gebruiken: Als iemand taart wil verbieden en als reden opgeeft: Omdat taarten zoet zijn. Maar later blijkt dat hij geen probleem heeft met heel wat andere zaken die zoet zijn, dan weten we dat zoet zijn niet de echte reden was voor het verbieden van taart. Was dat wel zo geweest dan had hij namelijk alles verboden wat zoet was. Zoet zijn was dus voor die persoon zelf geen geldige reden om iets te verbieden.
Als jij dus zegt, we kunnen niet uitmaken of dieren seks willen of niet daarom moet seks verboden worden dan volgt daaruit dat aangezien we niet kunnen uitmaken of dieren geslacht willen worden of niet daarom slachten moet verboden worden en ook volgt daaruit dat aangezien we niet kunnen uitmaken of dieren door ons verzorgd willen worden of niet daarom verzorgen van dieren verboden moet worden.
Als je niet akkoord kunt gaan met die twee laatste besluiten dan moet je toegeven dat "We kunnen niet uitmaken of dieren A willen of niet" geen goede reden is om A te verbieden en dan kan je dat dus niet gebruiken als argument om seks met dieren te verbieden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman