Wel, misschien kun je eens duidelijk uitleggen wat er acrobatisch aan is, en de vragen beantwoorden. De schrijver waar jij dat artikel van hebt gepost, en waarop dit een reactie is, vergoelijkte toch wel degelijk de genocides en slachtpartijen in de Bijbel. De boodschap van dat artikel komt op mij over (en gezien de reacties van Rereformed en anderen, sta ik hierin niet alleen) alsof ik wel heel erg onredelijk ben, als ik het spietsen van kinderen en massaal slachten van volkeren door de israëlieten veroordeel, en die god natuurlijk, die daarin actief deelneemt.Frank C schreef:Over woordacrobatiek gesproken….Devious schreef:Wel, wel, wel. De veronderstelde Schepper van miljarden sterrenstelsels, kiest één klein melkwegstelseltje uit, en van de honderden miljarden sterren in dat stelsel, kiest hij er één uit - ergens in een uithoek; het tipje van zo'n sliert - , en op één van de vele onbeduidende planeetjes gaat dit wezen - deze bovengalactische planetenjongleur - zich bemoeien met de koehandel van een barbaars nomadenvolkje. Hoe geloofwaardig is dat? Vraag je jezelf dat wel eens af?![]()
Dat zegt die schrijver toch ook overduidelijk? Dat die god zich actief bemoeit met de besognes van dat nomadenvolk? Wel, op zulke dwaze drogredenaties en vergoelijkingen van genocide, past enkel een reactie als deze. Wie absurde dingen roept of citeert, kan dergelijke reacties verwachten.
Misschien kun je eens serieus antwoord geven op enkele vragen.

Kom maar eens met concrete antwoorden, en ik vermoed dat er dan serieuze reacties komen. Probeer het eens

Een vriendelijke groet.