@ vuurdoorn
Meestal gaat dat zo,als je maar qua geloof op gelijke voet met elkaar staat,wordt je geaccepteerd.Maar sinds je afvallig bent geworden willen ze je niet meer herkennen.
Die man uit de kroeg ,daar zul je wellicht meer steun aan hebben dan de zgn vrienden die geen vrienden bleken te zijn.Deze man zijn hart is groter dan de doorsnee christen.
van wedergeboren christen tot............
Moderator: Moderators
- miss marple
Die ervaring heb ik niet altijd. Kom ik mensen uit de gemeente tegen in het dorp, wordt ik nog steeds heel vriendelijk begroet, en ook wel aangesproken. Maar je zit ineens op een andere 'golflengte". En dat gaat wel eens moeilijk samen.Maar sinds je afvallig bent geworden willen ze je niet meer herkennen.
Misschien werkt het wel twee kanten uit, en zeggen de gelovige: sinds hij/zij niet meer gelovig is, is hij zo veranderd, de klik is er niet meer.
Wanneer ik nog eens iemand van mijn vroegere kerkgemeente tegenkom en ze doen overdreven aardig ben ik juist achterdochtig, aangezien ik geleerd heb dat ze alleen aardig doen, omdat ik in hun ogen een verloren schaap ben dat teruggevoerd dient te worden naar het evangelie van den Heere Jezus Christus en de kudde................
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Wees niet bang!Kochimodo schreef:Wanneer ik nog eens iemand van mijn vroegere kerkgemeente tegenkom en ze doen overdreven aardig ben ik juist achterdochtig, aangezien ik geleerd heb dat ze alleen aardig doen, omdat ik in hun ogen een verloren schaap ben dat teruggevoerd dient te worden naar het evangelie van den Heere Jezus Christus en de kudde................
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Ahhh, de favo tekst van je collega CvE.
Ach, het is precies wat Vuurdoorn al schreef, je zit nu op een hele andere golflengte en dus kom ik tegenwoordig niet verder dan even een hand opsteken en goeiemoggel e.d. te zeggen
Ze noemen me al iig geen broeder meer.........

Ach, het is precies wat Vuurdoorn al schreef, je zit nu op een hele andere golflengte en dus kom ik tegenwoordig niet verder dan even een hand opsteken en goeiemoggel e.d. te zeggen
Ze noemen me al iig geen broeder meer.........

Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)