lostandfound over evolutie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Tsjok45 schreef: Nota ;
In Finland, is lactose intolerantie zelfs volkskwaal nummer 1.
Op elk product dat men in Finland in de supermarkt aantreft staat dan ook zeer expliciet vermeld of het lactose bevat.
Om toch ook melk te kunnen drinken puilen de schappen daar uit van de lactose vrije melk.
____schijnt het
Klopt, maar Finland is dan ook helemaal melkproduktgek. In de winkels kun je algemeen de volgende soorten melk kopen:
volle melk, halfvolle, 1% melk, vetvrije melk,
vetvrije lactosevrij, halfvolle lactosevrij,
diverse soorten hyla-melk, dwz 'weinig lactose bevattend'
en nog melk die 's nachts gemolken wordt, waar meer melatonine in zou zitten (het schijnt nutteloos te zijn. In één melatoninepil zit 100.000 keer meer melatonine).
Voor karnemelk, yoghurt, kwark enz is er een gelijksoortige kermis.

Wat 'volkskwaal no 1' betreft wordt op de Finse Wiki enkel hart- en vaatziekten, diabetes, kanker, psychische kwalen (zelfmooord) en ongelukken genoemd.
Born OK the first time
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

hart- en vaatziekten, diabetes, kanker, psychische kwalen (zelfmooord)
Wat je opnoemt zijn doodsoorzaken veroorzaakt door erge degeneratieve ziekten die meestal terminaal worden

Dat zijn geen kwalen ....of grote ongemakken zoals bijvoorbeeld
verkoudheden ,griep , allergieen en dergelijke ...die kunnen natuurlijk ook dodelijk worden ( en voor ergecomplicaties zorgen ) ...maar meestal kan men ze mits een paar goede voorzorgen ( en een paar onthoudingen ) in acht te nemen , beheersen en zelfs preventief vermijden ...
Dat is een andere categorie dan die categorie van finaleziekten en onomkeerbare doodsoorzaken ....

Maar goed het is natuurlijk een beetje letterneuken en pedant vitten overhet verschil tussen kwaaltjes en ziekten ....

Het is in elk geval wel zo dat het hoogste percentage aan lactose intolerantie voor koemelk ( in Noord , Midden en west europa )voorkomt in Finland ....

( ik herhaal nog even wat reeds was geplaatst in mijn post daarover)
90% van de Denen en Zweden zijn lactose resistent ( verteren dus koemelk als volwassene ) .
Het 'Noord-Europese' gen is ontdekt door het screenen van 4 Finse families die juist niet lactose resistent ( of wel degelijk Lactose-intolerant )waren.
In de Finse controle groep van de studie uit 2002 (Enattah et al Nat Genetics) was ongeveer 2/3 lactose resistent, (33´% is dus intolerant )dat percentage is inderdaad aanmerkelijk verschillend van dat in Zweden en Denemarken ( = 10% intolerant )
---> wat een goede reden kan zijn om in Finland de waarschuwing op de etiketten te plaatsen .... maar 33% is wel de minderheid (ook in <finland )....
(de info is afkomstig van Wessel ...een Nederlandse Wetenschapper( psychologie dacht ik) die ook al een paar jaren in Finland woont )

In Belgie (en Nederland ?) is lactose intolerantie tegenwoordig 20%

OPMERKING
ER is ook een verschil tussen lactose intolerantie en de "zeldzame "( 5% ) lactose-allergie of koemelkallergie ( ook bij babies---> een paar kunnen dan wel zonderproblemen geitenmelk drinken /maar dat is ook al niet te verteren door alle allergische babies )
http://www.hulporganisaties.be/pages/de ... NL&Id=3001
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 17 jan 2009 22:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Sararje schreef:Als ik die twee met elkaar vergelijk, zie ik een heel wat andere postings in de laatste paar postings dan die wat eerder zijn gemaakt.
Dat klopt dat heb je goed gezien.

Wat ik daar vooral aan op merk is dat ruuddo zich heel goed na de eerste reacties op zijn eerste postings realiseerde dat het werken naar zijn gewilde oplossing via een wat ingewikkelder weg moet.
Maar goed jij meent dat hij het voordeel van de twijfel moet krijgen, prima.

Maar als ik hier begin te lezen kan ik niet anders dan flink achter mijn oor krabben.

Op Wo Sep 03, 2008 7:07 am deed je ruuddo een voorstel waarop hij naar mijn mening niet is ingegegaan, ik vraag me af waarom niet.
Sararje schreef:Misschien een idee om eerst maar wat boekjes te gaan lezen. In het boekentopic kan je heel veel boeken inclusief bespreking/recentie vinden over dit onderwerp.
Na deze oproep werd pas echt duidelijk wat ruuddo eigenlijk weet (of liever gezegd niet weet) van de evolutietheorie.
Zelfs iets basic als de gemeenschappelijke voorouder blijkt hem vreemd te zijn.

Zoals Tsjok al aangeeft is het hier voor ons nu moeilijk te bepalen waar nu exact de schoen wringt.
Dat komt doordat ruuddo niet echt duidelijk maakt wat zijn probleem nu eigenlijk is en omdat ruuddo van de hak op de tak springt.
Ook weten we niet wat ruuddo nu wel weet van de evolutietheorie waardoor het moeilijk wordt om gericht zijn vragen te beantwoorden.
Het zou zomaar kunnen dat hem een antwoord wordt gepresenteerd waarbij feiten en jargon wordt gebruikt waarmee hij niet bekend is.

Dus ruuddo om ons op weg te helpen je van dienst te kunnen zijn in je leerproces de volgende vragen:
1. Welke boeken heb je gelezen over de evolutietheorie?
2. Welke websites heb je verzameld om kennis op te doen omtrent de evolutietheorie?
3. Zijn er specifieke niches binnen de evolutietheorie waar je moeite mee hebt en zo ja welke?
4. Welke onderdelen binnen de evolutietheorie beschouw je als bewezen feiten?
5. Welke onderdelen binnen de evolutietheorie beschouw je als niet bewezen en waarom?
6. Heb je alternatieve verklaringen voor de eventuele niet bewezen onderdelen uit punt 5?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Tsjok45 schreef:
Super - baby is in elk geval geen bodybuilder die steroiden en zo heeft genomen( een fenotypîsch opgekweekt produkt net zoals een bonsai dat is( maar dan omgekeerd in het gevalvan die japanse kreupelboom ) of een "gefotoschopt" kunstwerkje
Dus graag een link naar een artikel of het (eventuele ) onderschrift bij dijouw geleende foto]
Je hebt gelijk.
Ik moet inderdaad wat zorgvuldiger zijn met het vertellen wat mijn bronnen zijn.

Ik vergeet nog wel eens waar ik mijn informatie vandaan gehaald heb.
Zal proberen hier wat zorgvuldiger in te zijn.
Kon de site van de hond die ik gezien had niet zo vlug meer achterhalen maar in de volgende link staat hij ook, samen met wat andere voorbeelden.
Hier staat ook de superbaby bij.

http://www.who-sucks.com/people/monstro ... y-pictures

De volgende link gaat over myostatine
http://www.watisgenomics.nl/genomics/ge ... 01330.html
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Tsjok45 schreef:
Je zou bijna denken dat ruuddo van Peter Scheele heeft gesnoept (degeneratie).
Ja zoiets in die richting ..... zou me niets verbazen
malaria /sikkelcelanemie
delta-32 mutatie
A1-Milano mutatie

Als je terug kijkt kun je zien dat het toch echt de gegevens zijn van de links die jij opgegeven hebt.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

@ Ruuddo
Eerst en vooral
hartelijk dank voor die link over de gespierde hond en myostatine mutaties
Daar heb ik wat aan
:wink:

Als je terug kijkt kun je zien dat het toch echt de gegevens zijn van de links die jij opgegeven hebt.
Wel , Sheele (en ook PB )heeft het ook voortdurend over jouw ."leitmotief "
...en ook over schetenwapperij :lol: ipv peer reviewed consensus in het vakgebied evolutie-biologie ; waar je toch eerst enkele jaartjes moet voor studeren (of geinterresseerd en autodidactisch over lezen ) aan iets anders dan een zondagschool of in de daar gebruikelijke literatuur of voortdrijvend op evangelisatie-drang en het grote gelijk ...wat dan nog wordt vergezeld van een portie gescheld en verzengende hoogmoed in de schrijfsels van beide vermelde heerschappen .... :roll:
( voor alle duidelijkheid ik ben OOK GEEN wetenschapper :maar dat is niet nodig om minstens een paar oplichterijen te herkennen )

Niemand betwist immers dat evolutie het gevolg kan zijn van degeneratie
maar het niet de enige weg die de evolutieprocessen volgen , zoals Sheele steeds tracht te beweren ....

Er is zijn ook evolutie-resultaten die het gevolg zijn van het verwerven van nieuw genetisch kapitaal (althans dat is nog steeds de consensus in de legitieme evolutie-biologie , tot spijt van wie het benijd ..)
--> duplicaties
en van herschikkingen ( shuffling ) of recombinaties /
zelfs als gevolg van mechanismen als HGT , (natuurlijke) genoverdracht door middel van vectoren en fusie ( = zowel soorthybridisatie als endosymbiosis ) net zoals die ook op artificieele wijze mogelijk zijn gebleken binnen de wetmatigheden van de materie

Ok

....Jij wilt dus waarschijnlijk ( of vergis ik me) TOCH voorbeelden van "voor"deel-mutaties die stoelen op informatie en genenaangroei ipv van op verlies van info en genenkapitaal ( kapotte of zelfs "uitgeschakelde "genen ) en recombinaties ? ....

-Polyploidie is er één van ( dat komt vooral veel voor bij planten )
zoek maar even zelf op voorbeelden van polyploidie

Bovendien
Zoals reeds gezegd zit zoiets ( = het adaptiatonistische discour over de noodzaak van voor- of nadeel en onmisbare aanwezigheid van selektiedruk , dat nog bij veel biologen als enig zaligmakend wordt gehuldigd , waarbij o.a.zowel neutrale mutaties , genetische drift en contingency worden opzij geschoven ) vol met theoretische wolfklemmen en schietgeweren :

1.- voor en nadeel =
= hangt af van de omgeving waarin het organisme leeft en (vooral) zich al dan niet voortplant ....Een krakende knar met reuma en veel nakomelingen is "fitter " ( in evolutie-biologische zin ) dan een olympische atleet of een 110 jarige nog heldere universiteits professor ,(en beiden ) zonder nakomelingen

En voordeel of nadeel voor wie ? ( voor demens , voor zijn parasieten ? voor zijn microbieele predatoren (=pathogenen ) )

2.-Hangt er ook af in hoeverre een "populatie " als geheel het langer uitzingt dan anderen die vroeger uitsterven onder dezelfde stress, bijvoorbeeld ....

- Organismen die steeds langer leven (en zeer succerijk zijn in het voortplanten ) dan wat de oorspronkelijke levensduur van een voorouders was , riskeren vlugger overbevolking , panepidemieen en uitsterven

2.- Recombinaties creeren wel degelijk nieuwe mogelijkheden
.....of "betekenissen" ( in de zin van nieuwe orders of potentieele genprodukten ) wanneer de genen waarvan ze deel uit maken worden ingeschakeld = tot expressie komen ..(Bijvoorbeeld door enhancers ) of uitgeschakeld tijdens de verschillende stadia van de diverse ontwikkelingstadia gedurende de ganse levensloop

-ik wijs er ook op dat zogenaamde " kapotte " genen( zeker wanneer het puntmutaties betreft die het gen uitschakelen ,terug kunnen muteren naar hun oorspronkelijke staat
--> "back mutations " ) sommigen menen dat er ook ( uitgeschakelde) atavistische genen in het genoom aanwezig zijn ( kippenembryo's die terug tanden kunnen krijgen )

Verder denkt men tegenwoordig ook niet meer alleen dat " genen" zo exclusief allerbelangrijkst zijn (= genetisch determinisme; en het oude genetische dogma :een gen --> een eigenschap) = maar zijn het vooral de verschillende schakelpatronent (tijdens de ontwikkeling ) die mogelijk zijn , bij aanwezigheid van duizenden genen ( netwerken dus = net zoals een muziekstuk wordt gespeeld op toetsinstrumenten door afwisslend de toesten" aan en uit" te zetten ) ... en dat die worden gestuurd vanuit de niet voor genprodukten coderende sequenties van het genoom
en , oh ja ;
er bestaan ook instrumenten die niet worden bespeeld door mensen maar door de wind ,bijvoorbeeld (eolische harp , indonesische wind-gamelang )

Bovendien is recombinatie ( heel eenvoudig gesteld)
Net zoiets als het analoge ( ik WEET dat een analogon NIET het echte ding kan vervangen /het is slechts ter verduidelijking ) geval van letteromkeringen in woorden =
bijvoorbeeld "God" en "dog" zijn wel degelijk verschillende begrippen ,
ondanks het feit dat ze recombinaties zijn van dezelfde drie letters ( ze zijn anagram en in dit geval ook palindroom ( leesrichting dus )van elkaar)

(Het eerste woordje/begrip is ( voor velen ) nonsens , het tweede woord is een dierlijke soort waarvan sommige vertegenwoordigers (bijvoorbeeld ) een genetische myostatine -mutatie hebben ondergaan ...alhoewel ook vele chinese "goden " worden afgebeeld als gelukkige vetzakken :lol: )

Merk ook op dat ook genetische informatie soms in andere leesinrichtingen wordt afgelezen (en partituren kan je ook achterste voren of van onder naar boven aflezen en spelen , (of beter nog ) je kan zelfs de sleutel veranderen en je muziekblad omkeren )

Evolutie als feit en als wetenschappelijke theorieen is het verhaal dat wordt verteld met de woorden van de ontdekte fossielen de gekonstateerde biodiversiteit , de biologische empirisch gekonstateerde feitelijkheden en materieele bewijsstukken
en de moeilijke grammatica van de nog steeds lopende ingewikkelde ontdekkingen en technologieen uit de genetica en de moleculaire biologie ..... en het doen van voorspellingen en werkzame praktische toepassingen ...... uiteraard....

En ja het is ongeloofelijk komplex ...en wordt steeds ingewikkelder
Misschien zou Darwin tegenwoordig niet eens meer kunnen slagen aan een moderne universiteit :shock: Maar dat zullen we nooit weten ..... :lol: :angel12:

Groet
Ni dieu , Ni maitre
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Hallo tsjok.

Ik vind het fijn dat jij eea aan mij probeert uit te leggen maar ik denk dat jij vergeet dat ik maar een eenvoudige boere L ben op dit gebied.
Ben maar een eenvoudige arbeider, die deze materie probeert te doorgronden.
Tsjok45 schreef: mechanismen als HGT, soorthybridisatie als endosymbiosis, artificieele
adaptiatonistische, discour, contingency, demens,
microbieele predatoren (=pathogenen ), potentieele genprodukten, enhancers,
schakelpatronent
Dit is voor mij nog abacadabra.
Probeer me er in te verdiepen, maar denk dat daar veel tijd voor nodig is.
Tsjok45 schreef: hartelijk dank voor die link over de gespierde hond en myostatine mutaties
Daar heb ik wat aan
Als jij vindt dat ik de verkeerde sites aanhaal, hoop ik dat je dat ook aangeeft.
(en ook waarom)

Krijg het idee, dat evolutie eigenlijk niet weggelegd is voor de "normale" man en dat we dit maar gewoon moeten aannemen.
Tsjok45 schreef: Wel , Sheele (en ook PB )heeft het ook voortdurend over jouw ."leitmotief "
Over mij?
Kan jij mij daar een link van geven?

Wie is PB?
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

ruuddo schreef:Krijg het idee, dat evolutie eigenlijk niet weggelegd is voor de "normale" man en dat we dit maar gewoon moeten aannemen.
Je moet niets zomaar aannemen.

Het is ook daarom dat ik je deze vragen stel:

2. Welke websites heb je verzameld om kennis op te doen omtrent de evolutietheorie?
3. Zijn er specifieke niches binnen de evolutietheorie waar je moeite mee hebt en zo ja welke?
5. Welke onderdelen binnen de evolutietheorie beschouw je als niet bewezen en waarom?
6. Heb je alternatieve verklaringen voor de eventuele niet bewezen onderdelen uit punt 5?

Door deze vragen te beantwoorden hebben we hier een idee hoe we antwoorden moeten formuleren.
Dat is toch niet zo een vreemde vraag?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

PB = Peter Borger. Iemand die meent het "Darwinisme" te hebben weerlegd. Hij heeft zelf een alomvattende "theorie" opgesteld. Diverse critici hebben al tig keer op fouten in zijn redeneringen gewezen, maar hij gaat stug door en is niet te beroerd om bij anderen zijn mening te komen spammen. Hij gebruikt daarbij een heleboel discussietrucs.

http://www.volkskrantblog.nl/blog/5720
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

ruuddo schreef: Krijg het idee, dat evolutie eigenlijk niet weggelegd is voor de "normale" man en dat we dit maar gewoon moeten aannemen.
Geldt dat niet voor alle wetenschappelijke kennis?

Ik heb wel gestudeerd, maar geef mij een afstudeerverslag van willekeurig student in een wetenschap die ik niet gevolgd heb en behalve de inleiding en de conclusie (als die tenminste op Havo niveau zijn opgeschreven zodat oom en tante van de aankomend academicus er ook nog wat van snappen) zal ik er weinig tot niks van snappen.

Neem iets 'eenvoudigs' als een modern straal vliegtuig. Een Boeing of een Airbus. Die bestaan al 50 jaar. Snap ik er ook maar iets van? Eigenlijk niet. Ja het is iets met lucht inlaat en dan brandstof erbij en dan spuit die lucht er zo hard weer uit dat een vliegtuig van 200,000 kg ermee kan vliegen.. ???!!!????

Nu kan je dit nog wel bestuderen, met wat middelbare school kennis en uiteindelijk ook wel begrijpen... Althans dat dacht ik, maar het gaat het ene oor in en het andere oor weer uit. Als je mij nu vraagt om de werking van de straal motor echt uit te leggen, dan sta ik met de mond vol tanden, en moet het weer helemaal opnieuw gaan opzoeken op wikipedia of een goed ouderwets boek.

ik heb lang in studentenhuizen gewoond, met studenten van verschillende studies, van rechten tot informatica, van kunstacedemie tot werktuigbouwkunde.

Wat me opvalt is dat de meeste studenten helemaal niet erg 'slim' zijn. Een groot aantal studeert gewoon omdat hetgeen is waarmee je een goede baan kan krijgen later en ze op school goed genoeg waren om naar het wetenschappelijke onderwijs te kunnen.

Kijk je echter in hun kamers in de boekenkast dan valt op dat een verontrustend hoog aantal:

A. geen boekenkast hebben
B. alleen studieboeken lezen (+ de Donald Duck)
C. De rest van de kamer is gevuld met DVD's, computers, hockystick, bierglazen, kleding, condooms, etensresten en pokerchips.

Kortom het lijken wel jonge MENSEN die bezig zijn het leven te ontdekken en dat veel interessanter vinden dan kennis.

De intellectueel (m/v) die echt dieper nadenkt bestaat ook wel, maar is zeker niet de standaard op de huidige universiteit / hogeschool

Als je jezelf een 'normale man' , wat is dat dan? Iemand die niet gestudeerd heeft? Maar wel nadenkt over dit soort zaken? Dan verdien je al een groot compliment. Je kijkt al verder dan menig universitair student die ik ken. (overigens wil ik studenten niet neerzetten als stomme hedonisten, veel van hun gedrag is te verklaren uit onze extreme welvaart , gecombineerd met de leeftijd van 18-25) Vaak zie je die mensen op latere leeftijd als ze eenmaal aan het werk zijn wel uitgroeien tot veel diepere persoonlijkheden terwijl ze rond de 20 toch vooral met muziek alcohol en sex bezig waren.

Maar voor iedereen geldt wel, dat je veel moet aannemen. Omdat je eigen kennis bij lange na niet toereikend is om het wiel opnieuw uit te vinden, een wiel dat gedurende eeuwen door duizenden mensen voor jou is tot stand gekomen. Je kan wel als je dat leuk vind, die geschiedenis gaan bestuderen en zo meer te weten komen over hoe en waarom de wetenschap bij dat wiel is uitgekomen.

Die wetenschap bracht ons zo die Boeing, en kernenergie en CRT scans en kunstheupen en robotautotjes die nu al 5 jaar op Mars rondrijden. En ook de evolutietheorie...

Net zomin als ik van nature iets snap van die boeing, robotjes of een computer of een medisch apparaat, snap ik ook niks van evolutie. Maar als ik erover lees dan merk ik dat het een groot geheel is dat ontzettend goed in elkaar zit en hoe groots en vaag en ver weg het ook vaak ook is, ik merk toch dat het heel erg overeen komt met de kleinere dingen die ik zelf met eigen ogen kan zien in de natuur. Het is gewoon de verklaring die het allerallermeest overeenkomt met alle waarnemingen die we doen, daarom "winnen" de evolutionisten ook elk debat met hun tegenstanders, ze staan op de rots en niet op drijfzand.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Als jij vindt dat ik de verkeerde sites aanhaal, hoop ik dat je dat ook aangeeft.

Ik ben wel degelijk blij met de link die je me gegeven hebt ....
Waarom denk je dat het mogelijk een "verkeerde " site zou zijn ( of eentje die mij in het "verkeerde keelgat" schiet ?)

Wees gerust ,
moest je ooit linken naar een "verkeerde "( =nonsens en oplichter ) site( bijvoorbeeld Dr Dino en/of revolutietheorie en/of Schepper en Zoon )dan zal ik waarschijnlijk niet de enige zijn om je te wijzen op de komplete idiote waardeloosheid ,kromme prietpraat ,ergerlijke onkunde en afschuwelijke leugenachtigheid van die sites , (uiteraard in verband met de lopende diskussies en informatieverstrekking over evolutiewetenschappen )....

Dit zijn immers minderwaardige propaganda -organen van fundamentalistische sectarische gelovigen en zeker geen wetenschaps-educatieve of feitelijke informatie verstrekkende stichtingen ....het zijn zelfs autoritaire , betweterige en met hellevuur dreigende zeloten van donderprekers-organisaties en media-"dominees" en "creation-ministries en missions " ; die ook rationeel nadenkende modernere gelovigen ( bijvoorbeeld --> theistiische evolutionisten )graag als ketters en afvalligen afschilderen ....
Imitaties van een bepaald soort fanatieke middeleeuwers overgoten mét een dom /geldverslaafd amerikaans junk- sausje en alweer "nieuwe " uitleg van de schriften der brons en ijzertijd herders uit het midden oosten : ze claimen zelfs af en toe nieuwe inspiraties visioenen , profetieen , openbaringen en wonderen

Groet
Ni dieu , Ni maitre
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Erik schreef:

Door deze vragen te beantwoorden hebben we hier een idee hoe we antwoorden moeten formuleren.
Dat is toch niet zo een vreemde vraag?
Nee, vind ik geen vreemde vraag.

1: Heel soms National Geographic Magazine (is ondertussen al een tijdje geleden)
In een heel ver verleden Darwins The Origin of Species.

Is inderdaad niet echt veel, geef ik direct toe.
Had voor Sinterklaas een boek gevraagd over evolutie, maar helaas niet gekregen.

2: Hierin moet ik toegeven dat ik daar erg slordig in ben geweest.
(zie mijn antwoord aan tsjok)
Ga proberen als ik een vraag heb, ook een verwijzing te geven naar de links waar ik mijn informatie vandaan heb.

3: Sorry, maar deze vraag begrijp ik niet helemaal, wil je die even toelichten, of op een andere manier stellen?

4: De onderwerpen in de hier voorgaande berichten, vind ik een duidelijk voorbeeld van evolutie.

5: Dit vind ik een moeilijke vraag.
Ik probeer te achterhalen hoe genetische informatie toegevoegd wordt aan het genoom en dat dit ook een duidelijk voordeel oplevert.
Maar tsjok heeft een aantal links toegevoegd, die ik zo snel mogelijk ga bekijken.

6: Nee, die heb ik niet en ik ga er van uit dat punt 5 mij ook op een gegeven moment ook duidelijk wordt.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

ruuddo schreef:3: Sorry, maar deze vraag begrijp ik niet helemaal, wil je die even toelichten, of op een andere manier stellen?
Heb je problemen met enkel de genetica of bijvoorbeeld ook met het fossielenbestand (paleontologie) of met de geologie?

Overigens kan ik je aanraden om vooral ook wat boeken van bijvoorbeeld Richard Dawkins, CarlZimmer e.d. over evolutie te lezen.
Die sluiten meer aan bij wat we nu weten over evolutie.
Als je al een overtuigd evolutionist bent door alleen National geographic en "On the Origin of Species", dan zul met geen mogelijkheid meer kunnen twijfelen als je Dawkins en zo gelezen hebt.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Heel soms National Geographic Magazine (is ondertussen al een tijdje geleden)
In een heel ver verleden Darwins The Origin of Species.

Is inderdaad niet echt veel, geef ik direct toe.

Ach, de laatste, twee decennia is de biologie ( meer bepaald de evolutie-biologie de genetica , de evo-devo etc...) bijzonder goed opgeschoten ( en ook zijn erg veel nieuwe technologisch hulpmiddelen en ontwikkelingen bij de diverse onderzoeken en verdere verfijningen van de reeds verworven kennis , ingezet ) .... er zijn zelfs vele nieuwe vakgebieden onstaan binnen die wetenschappen .....Ook de paleontologie en de paleo-antropologie hebben niet stil gezeten :veel belangrijke nieuwe vondsten werden de laatste15 jaar gedaan ;waaronder vele nieuwe sleutel-fossielen( walvissen /tiktaalik / vele transitionnals /vondsten uit onze eigen hominide-stamboom
tussenvormen bestaan niet ?
TussenvormenII

Wanneer je dus tegenwoordig nog zinnig wilt bezig zijn met enige "discussie "rond de "evolutie-wetenschappen " dan moet je , je feitelijke beginkennis voortdurend up-daten met de niet aflatende stroom vernieuwingen en ontdekkingen ( ook buiten het "gebied " )
en dan nog kan je slechts hopen ooit een beter( en gedetailleerder) begrip te krijgen over een zeer klein deelgebied van een of andere discipline daarbinnen ...het is een kwestie van jaren studie en een niet aflatende interesse .....en respect voor het feitelijke ( niet uitsluitend logisch uit premissen en axioma's afleidbare ) tastbare materiaal. dat zowel koppig onherleidbaar als beschikbaar als omzeilbaar , bewijsstukken levert voor het beste verklaringsmodel dat we tegenwoordig hebben voor het bestaan van (bijvoorbeeld ) de overweldigende en nog steeds bestaande biodiversiteit ....

Het darwinjaar
is trouwens een heel goede gelegenheid om aan die up -datings te doen ;wereldwijd is een ongekende weelde aan educatieve en informatieve initiatieven over juist de vele aspecten van de evolutiewetenschappen opgezet

Hieronder zal ik ( bijvoorbeeld) trachten zo goed mogelijk sommige initiatieven te vermelden
Afbeelding
http://evodisku.multiply.com/journal/it ... _NEDERLAND_

http://evodisku.multiply.com/journal/it ... AAR_BELGIE_

En er zijn ook een heleboel mensen die begonnen zijn Darwin opnieuw te (her)lezen (vanuit de huidige kennis en situatie ipv de Victoriaanse Tijd )

On the Origin of Species
Ni dieu , Ni maitre
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Erik schreef: Overigens kan ik je aanraden om vooral ook wat boeken van bijvoorbeeld Richard Dawkins, CarlZimmer e.d. over evolutie te lezen.
Die sluiten meer aan bij wat we nu weten over evolutie.
Als je al een overtuigd evolutionist bent door alleen National geographic en "On the Origin of Species", dan zul met geen mogelijkheid meer kunnen twijfelen als je Dawkins en zo gelezen hebt.
Mag ik daar Bas Haring (Kaas en de evolutie theorie) en Neil Shubin ( De vis in ons) aan toevoegen? Beide boeken zijn voor de niet wetenschapper (zoals ik) zeer goed te begrijpen.
Verder is er nu ook Evolutie voor dummies maar dat heb ik zelf nog niet gelezen.

PS: Hier een review door Gert Korthof, even naar beneden scrollen.
http://evolutie.blog.com/
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie