Geestige/Geestelijke gaven van Trees
Moderator: Moderators
Inmiddels ben ik erachter waar Jessy, Trees en ook Antiscience aan lijden. Zij kunnen geen onderscheid maken tussen verstoringen van het brein die soms vreemde 'ervaringen' tot gevolg hebben en werkelijkheid. Uitgaande van hun denkwijze waren de zwarte mannetjes die mijn zoon uit de muur zag komen ten gevolge van de eerste verschijnselen van zijn epileptie geen waan maar werkelijkheid. Toen deze verschijnselen op den duur overgingen in grote aanvallen met schuim op de mond en hevige schokken is hij toch maar op medicijnen gezet. Waarschijnlijk in hun ogen erg zonde want wie weet wat een werkelijkheid hij had ervaren tijdens deze aanvallen. Toch is hij zonder deze 'realiteiten' beter af, want het is knap lastig zomaar onverwacht aan het schokken en schuimbekken te gaan. Niemand is meer psychisch gestoord in hun ogen, hoe gekker hoe wijzer is hier van toepassing. Het is natuurlijk wel een handige oplossing om met je 'gekte' om te gaan, en het bespaard de gezondheidszorg ook wel het nodige geld dat anders zou besteed worden aan dure medicijnen om de stoornis te onderdrukken. En is het ook niet juist het kenmerk van de persoon met de zodanig verstoorde geest dat hij zijn eigen verstoring niet meer herkent? Gelukkig worden ze nog wel herkent door mensen waarbij het brein nog werkt zoals het hoort.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Nee.Jessy schreef: Primaat schreef
Je projecteert je eigen emotionele of psychische afhankelijkheid van je eigen geruststellende gedachte en fantasieën op mij ..Het blijkt dat je lijd aan emotionele of psychische afhankelijkheid van geruststellende (zelf) verzonnen mentale fantasiën.
Het lijkt er meer op dat je tijdens het opgroeien van peuter naar tiener niet hebt geleerd dat het ontzettend kinderachtig is om elke keer als je het niet meer weet "wat je zegt ben jezelf" te zeggen. Vooral argumentloze zweverikken gebruiken dat kinderachtige en domme debatingtrucje veelvuldig al roepen ze dan wat anders.
Projectie! is dan het stopwoordje
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Kitty schreef:Inmiddels ben ik erachter waar Jessy, Trees en ook Antiscience aan lijden. Zij kunnen geen onderscheid maken tussen verstoringen van het brein die soms vreemde 'ervaringen' tot gevolg hebben en werkelijkheid...En is het ook niet juist het kenmerk van de persoon met de zodanig verstoorde geest dat hij zijn eigen verstoring niet meer herkent?
Herkennen van storingen in je eigen persoon is voor iedereen de grootste kluif in het leven. Ze te herkennen, of zelfs al de bereidheid ernaar op zoek te gaan, is een zeer grote deugd. En elke grote deugd is altijd een zeldzaamheid.
Aangezien voor deze personen 'de wetenschap' en hun eigen persoon synoniem zijn móeten ze de kritiek natuurlijk ook wel opvatten als een aanval op hun persoon. Vandaar dat ze de afgelopen bladzijden na de psychologische analyse van Socratoteles niets anders meer hebben kunnen schrijven dan kribbige opmerkingen. Het is inderdaad opvallend hoe weinig van de rationele boodschap opgevangen en doordacht wordt.
Voet bij stuk houden wanneer men onredelijk is levert als resultaat een persoon als Antiscience op: iemand die ik al een half jaar of een jaar ofzo niets anders meer heb zien schrijven dan onophoudelijk sneren naar rationele mensen en het steeds maar hameren op het gelijk van 'zijn ervaringen'. Ik vind het bijzonder jammer; ik herinner me dat je ooit ook wel eens in staat was tot opbouwende bijdragen.
Indien je uitvoerig met elkaar de zaken hebt doorgenomen maar er een afwijkende mening op blijft nahouden, is het beter zo'n zaak naast je neer te leggen, en je tijd niet verder verknoeien aan het afreageren van je gekrenkte gevoelens. Er is een wereld van zaken waar je nuttige bijdragen aan zou kunnen leveren.
Born OK the first time
Geestige/Geestelijke gaven.
Hallo Kitty,
Epileptische aanvallen worden nogal eens voorafgegaan door het zien van wat men noemt ‘aura’s’. Ik denk dat die zwarte mannetjes die je zoon uit de muur zag komen negatieve entiteiten zijn. De enige remedie om epileptische aanvallen te voorkomen is door medicijnen te gebruiken, die tegenwoordig buitengewoon goed zijn. Het is een enorme vooruitgang dat die er zijn; ze maken het leven voor mensen zoals jouw zoon gelukkig weer leefbaar.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Epileptische aanvallen worden nogal eens voorafgegaan door het zien van wat men noemt ‘aura’s’. Ik denk dat die zwarte mannetjes die je zoon uit de muur zag komen negatieve entiteiten zijn. De enige remedie om epileptische aanvallen te voorkomen is door medicijnen te gebruiken, die tegenwoordig buitengewoon goed zijn. Het is een enorme vooruitgang dat die er zijn; ze maken het leven voor mensen zoals jouw zoon gelukkig weer leefbaar.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Laatst gewijzigd door Trees op 29 nov 2007 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals jullie weten geloof ik in een leven na de dood. Zoals je sterft, leef je verder. Indien er een leven is geleid dat gekenmerkt wordt door haat en hartstocht, zorgt deze eigen afstemming ervoor dat je terecht komt in een sfeer die hetzelfde is. Je creëert dus je eigen afstemming die, wanneer je daarvoor kiest, weer kunt verlaten. Er bestaat dus geen eeuwige verdoemenis. Het is in die sfeer, in tegenstelling tot wat velen denken niet heet, maar juist koud. Wel is het zo dat het vuur van de eigen haat en hartstocht brandt. De aarde is direct toegankelijk voor deze, zoals ik ze noem negatieve entiteiten. Waar ze de kans krijgen en men er open voor staat nemen ze bezit van mensen en dwingen hen dat te doen waar zij behoefte aan hebben. In de eerste plaats is dat dus het warme lichaam, dat voedsel opneemt waar zij van profiteren. Daarnaast leggen ze hun slachtoffer hun wil op en dwingen hen tot het drinken van alcohol, het beleven van sexualiteit, het gebruik van drugs enz.. kortom alles wat hun leven plezierig maakt. Daarbij denkt de mens vaak dat hij/zij dat allemaal vanuit de eigen vrije wil doet, het tegendeel is echter nogal eens waar. Het leven van een mens interesseert deze negatieve entiteiten niets, het laat hun volkomen koud dat zij levens vernietigen. Als het leven van hun slachtoffer eindigt, zoeken ze gewoon een ander mens op die daarvoor open staat en zetten ze hun leven voort.
Negatieve entiteiten zorgen o.a. ook voor de slaapverlamming. Ze omvatten je dan met een ongekende kracht waar je menselijk gesproken niet of nauwelijks tegen op gewassen bent. Het is belangrijk om niet in paniek te raken en inderdaad zaak het dagdagelijkse bewustzijn weer te bereiken. Het is een uitputtende strijd. Tevens durf je daarna niet of nauwelijks meer te slapen. Dat kan o.a. leiden tot algehele uitputting.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Negatieve entiteiten zorgen o.a. ook voor de slaapverlamming. Ze omvatten je dan met een ongekende kracht waar je menselijk gesproken niet of nauwelijks tegen op gewassen bent. Het is belangrijk om niet in paniek te raken en inderdaad zaak het dagdagelijkse bewustzijn weer te bereiken. Het is een uitputtende strijd. Tevens durf je daarna niet of nauwelijks meer te slapen. Dat kan o.a. leiden tot algehele uitputting.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Laatst gewijzigd door Trees op 29 nov 2007 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Kitty schreef
De ernst van een epileptische aanval verschilt van persoon tot persoon. Ook kunnen deze aanvallen door meerdere oorzaken worden opgeroepen.
Een epileptische aanval wordt veroorzaakt door een slechte verbinding tussen… en …. Wat jouw zoon zag mag dan geen werkelijkheid zijn in deze grofstoffelijke wereld hij zag echter een werkelijkheid die vorm aanneemt die veroorzaakt word door de gedachten en gevoelens van mensen in een ijlere vorm van stof. En dat is ook de realiteit. De realiteit maakt geen halt in de grove stof. Ook ken ik duidelijk het onderscheid tussen mensen die een storing hebben in hun denkvermogen en zij die deze niet hebben. En ja velen die een ‘gestoorde geest hebben zoals jij het pleegt uit te drukken kunnen inderdaad die storing bij henzelf niet herkennen. Feit is dat zij niet in staat zijn de stoffelijke realiteit te onderscheiden met hetgeen zich op de ijlere stoffelijke gebieden afspeelt.
Inderdaad is jouw zoon beter af zonder de ‘realiteiten' die door epilepsie werden veroorzaakt.
Een ander verhaal is als iemand zonder storingen in het brein waarneemt in die realiteit. Hij is zeer goed in staat beide realiteiten uit elkaar te houden.
Kan zeer goed onderscheid maken tussen een storing in het denkvermogen die gespaard kunnen gaan met bepaalde ervaringen, en zij die deze ervaringen hebben zonder een storing in hun breinInmiddels ben ik erachter waar Jessy, Trees en ook Antiscience aan lijden. Zij kunnen geen onderscheid maken tussen verstoringen van het brein die soms vreemde 'ervaringen' tot gevolg hebben en werkelijkheid. Uitgaande van hun denkwijze waren de zwarte mannetjes die mijn zoon uit de muur zag komen ten gevolge van de eerste verschijnselen van zijn epileptie geen waan maar werkelijkheid. Toen deze verschijnselen op den duur overgingen in grote aanvallen met schuim op de mond en hevige schokken is hij toch maar op medicijnen gezet. Waarschijnlijk in hun ogen erg zonde want wie weet wat een werkelijkheid hij had ervaren tijdens deze aanvallen. Toch is hij zonder deze 'realiteiten' beter af, want het is knap lastig zomaar onverwacht aan het schokken en schuimbekken te gaan. Niemand is meer psychisch gestoord in hun ogen, hoe gekker hoe wijzer is hier van toepassing. Het is natuurlijk wel een handige oplossing om met je 'gekte' om te gaan, en het bespaard de gezondheidszorg ook wel het nodige geld dat anders zou besteed worden aan dure medicijnen om de stoornis te onderdrukken. En is het ook niet juist het kenmerk van de persoon met de zodanig verstoorde geest dat hij zijn eigen verstoring niet meer herkent? Gelukkig worden ze nog wel herkent door mensen waarbij het brein nog werkt zoals het hoort.
De ernst van een epileptische aanval verschilt van persoon tot persoon. Ook kunnen deze aanvallen door meerdere oorzaken worden opgeroepen.
Een epileptische aanval wordt veroorzaakt door een slechte verbinding tussen… en …. Wat jouw zoon zag mag dan geen werkelijkheid zijn in deze grofstoffelijke wereld hij zag echter een werkelijkheid die vorm aanneemt die veroorzaakt word door de gedachten en gevoelens van mensen in een ijlere vorm van stof. En dat is ook de realiteit. De realiteit maakt geen halt in de grove stof. Ook ken ik duidelijk het onderscheid tussen mensen die een storing hebben in hun denkvermogen en zij die deze niet hebben. En ja velen die een ‘gestoorde geest hebben zoals jij het pleegt uit te drukken kunnen inderdaad die storing bij henzelf niet herkennen. Feit is dat zij niet in staat zijn de stoffelijke realiteit te onderscheiden met hetgeen zich op de ijlere stoffelijke gebieden afspeelt.
Inderdaad is jouw zoon beter af zonder de ‘realiteiten' die door epilepsie werden veroorzaakt.
Een ander verhaal is als iemand zonder storingen in het brein waarneemt in die realiteit. Hij is zeer goed in staat beide realiteiten uit elkaar te houden.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Re: Geestige/Geestelijke gaven.
En ja hoor, het wordt weer bevestigd, de zwarte mannetjes waren 'echt'Trees schreef:Hallo Kitty,
Vriendelijke groeten,
Trees.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Lang leven de negatieve entiteitenDaarnaast leggen ze hun slachtoffer hun wil op en dwingen hen tot het drinken van alcohol, het beleven van sexualiteit, het gebruik van drugs enz.. kortom alles wat hun leven plezierig maakt.
Beste Trees,Trees schreef: Negatieve entiteiten zorgen o.a. ook voor de slaapverlamming. Ze omvatten je dan met een ongekende kracht waar je menselijk gesproken niet of nauwelijks tegen op gewassen bent. Het is belangrijk om niet in paniek te raken en inderdaad zaak het dagdagelijkse bewustzijn weer te bereiken. Het is een uitputtende strijd. Tevens durf je daarna niet of nauwelijks meer te slapen. Dat kan o.a. leiden tot algehele uitputting.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Ben wel bekend met de zgn slaapverlamming. Vroeger wel ondervonden en ook de zwarte figuur en ook de kwaadaardige aanwezigheid zijn mij bekend. Ik heb daarover zelfs een anecdote. Niet betrouwbaar want zelf ervaren maar toch
Slaapverlamming
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Slaapverlamming of slaapparalyse is een slaapstoornis waarin spieren in het lichaam vlak voor het in slaap vallen of direct na het ontwaken verlamd zijn. De verlamming kan gepaard gaan met hallucinaties.
Het verschijnsel is relatief onbekend en er wordt nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Om deze reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van het verschijnsel. Vermoed wordt dat minstens 20% van de mensen ooit last heeft gehad van slaapverlamming.
Verlamming van de spieren treedt normaliter op tijdens de REM-slaap. Alleen de oogspieren en het hart zijn dan nog actief. Deze verlamming treedt op ter voorkoming dat bewegingen in dromen echt uitvoerd worden.
Hallucinaties
Slaapverlamming is nauw verbonden met de REM-slaap, de slaapfase waarin men droomt. Hierdoor treden er tijdens de verlamming soms hallucinaties op. Personen die gebruik maken van XTC-achtige stoffen geven vaker aan deze klachten te hebben. Het zou dus een eventueel gevolg van hersenbeschadiging door drugsgebruik kunnen zijn. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen hypnagogische en hypnopompische hallucinaties, respectievelijk net voor het inslapen en net na het ontwaken. Dit verschijnsel kan bijzonder realistisch overkomen en gaat vaak gepaard met een extreme angst. Het kan gaan om visuele, auditieve, tactiele en gevoelsmatige gewaarwordingen. Voorbeelden van hallucinaties die relatief vaak voorkomen zijn:
Gevoelsmatig
De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
Een druk/gewicht op de borst
Auditief
Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen
Tactiel
Gevoel van aanraking
[bewerk] Visueel
Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.
Het opengaan van deuren e.d.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Hallo Kitty,
Het lijkt me op zich vervelend voor je zoon dat je hem niet geloofde alhoewel je dit als moeder zijnde natuurlijk direct ontkent, want anders creëer je angst.
Ik vraag me echter af of wanneer je het hem nu hij volwassen is vraagt, hij nog steeds hetzelfde vertelt.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Het lijkt me op zich vervelend voor je zoon dat je hem niet geloofde alhoewel je dit als moeder zijnde natuurlijk direct ontkent, want anders creëer je angst.
Ik vraag me echter af of wanneer je het hem nu hij volwassen is vraagt, hij nog steeds hetzelfde vertelt.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Wacht even Trees, je moet wel goed lezen natuurlijk. Ik zeg nergens dat ik hem niet geloofde, ik heb een zeer rationele zoon en uiteraard geloofde ik dat hij die zwarte mannetjes zag. Alleen besteTrees, verklaarde zowel hij als ik dit als een electrische stoornis in zijn brein als gevolg van zijn epilepsie en niet als 'bestaande negatieve entiteiten'. Voor het benoemen van het laatste heb je namelijk nog een extra kronkel in je brein nodig, en die missen hij zowel als ik gelukkig.Trees schreef:Hallo Kitty,
Vriendelijke groeten,
Trees.
Hallo Kitty,
De medische wetenschap weigert sowieso het bestaan van (negatieve) entiteiten te aanvaarden, aangezien het alles en in het bijzonder de psychiatrie volkomen op de kop zet. Men zal zich dan ook geen raad weten wanneer dit alles duidelijk wordt.
Vriendelijke groeten,
Trees.
De medische wetenschap weigert sowieso het bestaan van (negatieve) entiteiten te aanvaarden, aangezien het alles en in het bijzonder de psychiatrie volkomen op de kop zet. Men zal zich dan ook geen raad weten wanneer dit alles duidelijk wordt.
Vriendelijke groeten,
Trees.
doctorwho schreef
Alleen een theorie wat het zou kunnen zijn en niet wat het is.Het verschijnsel is relatief onbekend en er wordt nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Om deze reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van het verschijnsel. .
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Ik denk niet dat dat de reden is dat men het niet aanvaart Trees, je haalt je voortdurend onzin in je hoofd.Trees schreef:Hallo Kitty,
Vriendelijke groeten,
Trees.
Geestige/Geestelijke Gaven.
Hallo Kitty,
Zou doctorwho zijn bericht van 3.32 pm dan ook uit zijn duim gezogen hebben?
Vriendelijke groeten,
Trees.
Zou doctorwho zijn bericht van 3.32 pm dan ook uit zijn duim gezogen hebben?
Vriendelijke groeten,
Trees.