27 maanden later
Moderator: Moderators
Re: 27 maanden later
1000 Meer of minder... Zolang het geen mensen met gevoelens, gezinnen betreft....who cares?
Israëlisch leger erkent: ruim71.000 Palestijnen gedood bij oorlog in Gaza - Omroep Brabant: het laatste nieuws uit Brabant, sport en informatie uit jouw regio. https://share.google/cPvmwE43dmgycJGu4
Een paar uur geleden waren het er slechts 70.000.
Goede voedingsbodem voor antisemitisme.
Israëlisch leger erkent: ruim71.000 Palestijnen gedood bij oorlog in Gaza - Omroep Brabant: het laatste nieuws uit Brabant, sport en informatie uit jouw regio. https://share.google/cPvmwE43dmgycJGu4
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- lost and not found yet!
- Bevlogen
ChaimNimsky schreef:
Heel positief voor Israël! En voor hun economische positie! Logisch dat andere landen wapens en technologieën overnemen van landen die daar heel veel ervaring in en mee hebben! En helemaal met het vooruitzicht om het Islamitische regiem in Iran ten onder te brengen! Wat door de Europese Unie sinds kort als terroristisch regiem wordt beschouwd! En terecht! Geef de Iraniers hun vrijheid terug! En Iran is tevens het bewijs dat de Islam het tegenovergestelde is van een vreedzame religie! Wanneer gaan we dat hier beseffen?Veel landen kopen Israëlische wapens vanwege hun kwaliteit en omdat de producten recent in reële gevechtssituaties zijn getest, wat hun waarde en verkoopbaarheid sterk vergroot. Dit verklaart de stijging van exportcontracten naar zowel Europa, de VS als Azië, juist vanwege de oorlog.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Lanfy
Geef Iraniërs hun vrijheid terug.
Helemaal mee eens!
Maar de Palestijnen??????
Zelfs de 71.000 doden krijgen geen rust. Ik lees:
Om het lichaam van de laatste Israëlische gijzelaar te vinden, is een begraafplaats in Gaza-Stad volledig omgewoeld. Honderden Palestijnse lichamen zijn opgegraven, onderzocht en na afloop met bulldozers op willekeurige plaatsen weer met zand bedolven.
Geef Iraniërs hun vrijheid terug.
Helemaal mee eens!
Maar de Palestijnen??????
Zelfs de 71.000 doden krijgen geen rust. Ik lees:
Om het lichaam van de laatste Israëlische gijzelaar te vinden, is een begraafplaats in Gaza-Stad volledig omgewoeld. Honderden Palestijnse lichamen zijn opgegraven, onderzocht en na afloop met bulldozers op willekeurige plaatsen weer met zand bedolven.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
De spanningen rond Iran lopen snel op.
De militaire opbouw van de Verenigde Staten in en rond het Midden-Oosten neemt zichtbaar toe, terwijl Teheran verklaart volledig voorbereid te zijn op elk militair scenario. Tegelijk zegt Iran open te blijven staan voor nucleaire onderhandelingen, mits gebaseerd op wederzijds respect.
Donald Trump stelt dat de tijd voor een akkoord 'opraakt' en spreekt openlijk over inzet van geweld. Satellietbeelden en open-source analyses wijzen op extra Amerikaanse vliegtuigen, schepen en raketverdediging in de regio. Diplomatiek overleg met Israël en Saudi-Arabië loopt parallel; Golfstaten willen hun luchtruim niet beschikbaar stellen voor een aanval.
Binnen Iran heerst spanning en onzekerheid. De bevolking volgt het nieuws nauwgezet; naast angst is er ook woede richting het regime. Analisten schetsen uiteenlopende scenario’s: van gerichte luchtaanvallen met onzekere politieke uitkomst tot escalatie via Iraanse vergeldingsacties, inclusief risico’s voor scheepvaart in de Straat van Hormuz. De kern blijft dat één incident kan volstaan om de situatie te laten ontsporen, met regionale én mondiale gevolgen.
BRON: NOS Nieuws - vandaag, 18:55
Iran balanceert op rand van oorlog terwijl angst onder bevolking groeit
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
Tsja, dat doet wat met mensen. Als je continu in angst moet leven. Word ik doodgeschoten als ik de straat op ga? Wordt mijn huis straks gebombardeerd? Heb ik nog wel te eten en te drinken binnenkort? Wordt mijn thuis wellicht bezet? Moet ik een toque gaan dragen? Worden we misschien verdreven?HierEnNu schreef: ↑30 jan 2026 09:50
De spanningen rond Iran lopen snel op.
BRON: NOS Nieuws - vandaag, 18:55
Iran balanceert op rand van oorlog terwijl angst onder bevolking groeit
Afgrijselijke gedachten he, HierEnNu?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat onderschrijf ik sowieso. We, jij+ik, wij beseffen zulks al, nou de rest nog.lost and not found yet! schreef: ↑29 jan 2026 23:15 ChaimNimsky schreef:
Heel positief voor Israël! En voor hun economische positie! Logisch dat andere landen wapens en technologieën overnemen van landen die daar heel veel ervaring in en mee hebben! En helemaal met het vooruitzicht om het Islamitische regiem in Iran ten onder te brengen! Wat door de Europese Unie sinds kort als terroristisch regiem wordt beschouwd! En terecht! Geef de Iraniers hun vrijheid terug! En Iran is tevens het bewijs dat de Islam het tegenovergestelde is van een vreedzame religie! Wanneer gaan we dat hier beseffen?Veel landen kopen Israëlische wapens vanwege hun kwaliteit en omdat de producten recent in reële gevechtssituaties zijn getest, wat hun waarde en verkoopbaarheid sterk vergroot. Dit verklaart de stijging van exportcontracten naar zowel Europa, de VS als Azië, juist vanwege de oorlog.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Het bestuur van Gaza beweegt stevig richting een Israel-vriendelijke technocratische commissie die sterk veiligheidsafhankelijk is van Israel en onder westers toezicht; namen als Tony Blair en Jared Kushner worden daarbij veruit het vaakst genoemd. Opiniepeilingen laten zien dat ongeveer de helft van de Gazanen vertrek overweegt; deze emigratie wordt impliciet gefaciliteerd, terwijl Gaza zelf wordt heringericht als een economisch rendabel project, waaronder toeristische ontwikkeling gericht op Israelische bezoekers.
Met de terroristen van Gaza is afgerekend, ze zullen in deze fase van het akkoord de wapens overdragen en zich overgeven. Hezbollah is eveneens gedecimeerd, en het Syrië van Assad - de bondgenoot van Hezbollah en Iran - is ook gevallen. Iran is de volgende! Israel zal de arme bevolking van Iran te hulp schieten!

Al hoop ik stilletjes dat de VS het voor ons zal doen. Een regime dat tienduizenden mensen in twee dagen bewust afslacht zal Israel en de rest van de westerse wereld niet accepteren! Ben dan ook zeer verheugd te horen dat alle Europese ministers van Buitenlandse Zaken daar meteen actie hebben ondernomen, een unaniem besluit bereikten, en dat nu - naast keiharde sancties tegen Iran, uitgebreide bevriezing van tegoeden, zware handelsbeperkingen, bevriezing van tegoeden, etc., ... - ook de IRGC van het Iraanse regime direct samen met groepen zoals al-Qaida en ISIS op de EU-terroristenlijst is geplaatst!
Met de terroristen van Gaza is afgerekend, ze zullen in deze fase van het akkoord de wapens overdragen en zich overgeven. Hezbollah is eveneens gedecimeerd, en het Syrië van Assad - de bondgenoot van Hezbollah en Iran - is ook gevallen. Iran is de volgende! Israel zal de arme bevolking van Iran te hulp schieten!

Al hoop ik stilletjes dat de VS het voor ons zal doen. Een regime dat tienduizenden mensen in twee dagen bewust afslacht zal Israel en de rest van de westerse wereld niet accepteren! Ben dan ook zeer verheugd te horen dat alle Europese ministers van Buitenlandse Zaken daar meteen actie hebben ondernomen, een unaniem besluit bereikten, en dat nu - naast keiharde sancties tegen Iran, uitgebreide bevriezing van tegoeden, zware handelsbeperkingen, bevriezing van tegoeden, etc., ... - ook de IRGC van het Iraanse regime direct samen met groepen zoals al-Qaida en ISIS op de EU-terroristenlijst is geplaatst!
Zionist
Schiet mij maar lek.ChaimNimsky schreef: ↑30 jan 2026 11:56 Een regime dat tienduizenden mensen in twee dagen bewust afslacht zal Israel en de rest van de westerse wereld niet accepteren!
71.000 doden en je danst en drinkt. 10.000 en je bent zwaar verontwaardigd.
Hoe dan?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Goed nieuws! Ik lees dat Israel de bevolking van Iran wellicht te hulp schiet als de VS niet snel is: Israel could strike Iran before US, says retired IDF general
Net als Hamas, doodt het Iraanse regime met de intentie te moorden! Aantallen zeggen natuurlijk niet zozeer iets over de intentie -- ik kan probleemloos naast iemand leven wiens acties onbedoeld een miljoen slachtoffers hebben veroorzaakt, maar niet naast iemand als Jeffrey Dahmer wiens intenties dodelijk zijn, ook al heeft hij nog niemand vermoord. Het is bedoeling, niet hoeveelheid, die moreel allesbepalend maakt. Maar het simpele feit dat de Iraanse IRGC mogelijk meer dan 30.000 doden in slechts twee dagen heeft veroorzaakt - een hoger aantal dan tijdens de Holocaust! - toont de intentie.
Net als Hamas, doodt het Iraanse regime met de intentie te moorden! Aantallen zeggen natuurlijk niet zozeer iets over de intentie -- ik kan probleemloos naast iemand leven wiens acties onbedoeld een miljoen slachtoffers hebben veroorzaakt, maar niet naast iemand als Jeffrey Dahmer wiens intenties dodelijk zijn, ook al heeft hij nog niemand vermoord. Het is bedoeling, niet hoeveelheid, die moreel allesbepalend maakt. Maar het simpele feit dat de Iraanse IRGC mogelijk meer dan 30.000 doden in slechts twee dagen heeft veroorzaakt - een hoger aantal dan tijdens de Holocaust! - toont de intentie.
Zionist
Nee. Het is slechts een zeer fout excuus voor reeds bestaand antisemitisme.dikkemick schreef: ↑29 jan 2026 22:24 1000 Meer of minder... Zolang het geen mensen met gevoelens, gezinnen betreft....who cares?
Het losgaan van de Iraanse gardes op burgers of het platgooien van Oekraine dooer de russen, blijkt ook geen voedingsbodem te zijn voor Anti-Iranier of Anti-Rus sentimenten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Nou geloof mij.....ik ben inmiddels anti-Rus. En met mij velen. En dat die burgers er niets aan kunnen doen, dat besef ik helaas.gerard_m schreef: ↑30 jan 2026 17:30Nee. Het is slechts een zeer fout excuus voor reeds bestaand antisemitisme.dikkemick schreef: ↑29 jan 2026 22:24 1000 Meer of minder... Zolang het geen mensen met gevoelens, gezinnen betreft....who cares?
Het losgaan van de Iraanse gardes op burgers of het platgooien van Oekraine dooer de russen, blijkt ook geen voedingsbodem te zijn voor Anti-Iranier of Anti-Rus sentimenten.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hier sluit ik mij grotendeels bij aan.
- Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
ideologisch reservoir dat zich telkens aan nieuwe contexten hecht. Het conflict
fungeert dan niet als oorzaak, maar als gelegenheidsargument.
Dat sommige mensen hun emotionele reactie als verklaring opvoeren
- ["zo voelt het nu eenmaal"]
houdbaar zou zijn. Emotie is begrijpelijk, maar geen analyse, en zéker geen vrijbrief.
Juist daarom is het zinvol onderscheid te blijven maken tussen beschrijving van
gevoelens en inhoudelijke duiding van oorzaken en verantwoordelijkheden.
Zodra dat onderscheid vervaagt, schuift discussie ongemerkt van analyse naar affect.
- Begrijpelijke emotie is géén inhoudelijk argument.
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ik ook, maar het is wel eerlijk toe te geven inmiddels anti-Rus en anti-semiet te zijn. Heb ik respect voor.
Zionist
Ik vind het merkwaardig om te weten dat gewone russen gewone mensen zijn die niets kunnen doen aan het platgooien van Oekraine, maar toch anti-rus te zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Onderbuik. Zijn het weer "de Russen" die de stabiele situatie van na 1989 om zeep helpen.
Einstein/Mick
Einstein/Mick