Nazi-vergelijkingen

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Nazi-vergelijkingen

Bericht door Bonjour »

Israël gijzelt duizenden Palestijnen in martelkampen. Amin overleefde dat zeven keer
https://decorrespondent.nl/16046/israel ... 1a2741e49e
Theorie en praktijk.
Israël moet stoppen met marteling en afzondering Palestijnen uit Gaza
https://www.amnesty.nl/actueel/israel-m ... n-uit-gaza
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 31 jul 2025 23:19
Israël gijzelt duizenden Palestijnen in martelkampen. Amin overleefde dat zeven keer
https://decorrespondent.nl/16046/israel ... 1a2741e49e
Theorie en praktijk.
Israël moet stoppen met marteling en afzondering Palestijnen uit Gaza
https://www.amnesty.nl/actueel/israel-m ... n-uit-gaza
Ik weet dat er nogal wat wordt gemarteld. Veel Westerse landen doen een beroep op Arabische landen om ondervragingen uit te voeren die in eigen land verboden of strikt gereguleerd zijn -- "rendition" of "outsourcing". Hierbij sturen ze soms een functionaris of inlichtingenofficier mee om de sessies passief bij te wonen en verslag uit te brengen, zonder zelf fysiek deel te nemen aan de ondervraging. Dit stelt hen in staat om formeel afstand te nemen van mogelijk illegale ondervragingstechnieken zoals marteling, terwijl ze toch profiteren van de verkregen informatie. Juridisch gezien bewegen deze landen zich zo in een grijs gebied, want hoewel directe betrokkenheid ontbreekt, roept het ethische en internationale mensenrechtenvraagstukken op over medeplichtigheid en het respecteren van het verbod op foltering. Politiek gezien wordt dit vaak gerechtvaardigd als noodzakelijk voor nationale veiligheid en terrorismebestrijding, maar het leidt ook tot kritiek van mensenrechtenorganisaties en kan schadelijk zijn voor de internationale reputatie. Maar ja, de nationale veiligheid en eigen burgers zijn van groter belang.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israël verbiedt martelen. Mag niet van de wet en Israël houdt zich altijd aan wetten, regels, afspraken, conventies en (internationaal) recht.
:lol:

Hoe gehersenspoeld kun je zijn? Ik zie nu geen vergelijkingen met nazi Duitsland, maar met Rusland en noord Korea.

P.s. klootschieten valt gelukkig niet onder martelen. Uithongeren ook niet. Dat zijn gewoon humane toegestane praktijken
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Lees ik hier over een vergelijking met Rusland, China of Iran.

Partijen in de Tweede Kamer zijn bezorgd over Israëlische pogingen om het publieke en politieke debat in Nederland te beïnvloeden. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTV) nam Israël onlangs voor het eerst op in een rapport over buitenlandse inmenging.

Naast de inmenging in het politieke en publieke debat ziet de NCTV ook dat Israël zich richt op internationale instituties die in Nederland zijn gevestigd, zoals het Internationaal Strafhof en het Internationaal Gerechtshof. Zo uit Israël 'publieke dreigementen' tegen het Strafhof vanwege de arrestatiebevelen tegen premier Benjamin Netanyahu en oud-defensieboef Yoav Gallant. In het verlengde daarvan legden de Verenigde Staten sancties op tegen het Hof. Het kan volgens de NCTV de werkzaamheden van het Hof beschadigen of zelfs stilleggen.

VERDEDIGING!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

ChaimNimsky schreef: 31 jul 2025 22:55
Die meneer heeft geen gelijk: Israel staat geen marteling toe; het is zelfs expliciet verboden onder de Israelische wet. Artikel 101 van het Israelische Strafwetboek verbiedt het gebruiken van dwang of marteling om bekentenissen te verkrijgen.
JIj hebt ongelijk.
Het hooggerechtshof heeft bepaald dat dit wel mag, wel met vergoelijkte bewoordingen maar het mag tot maar.

Ook martelen de Zionisten al tientallen jaren, waaronder zelfs kinderen.

Het Zionistische is zeker geen Oase van menselijkheid in dit gebied, integendeel ze behoren tot de ergsten..
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 aug 2025 09:03
ChaimNimsky schreef: 31 jul 2025 22:55
Die meneer heeft geen gelijk: Israel staat geen marteling toe; het is zelfs expliciet verboden onder de Israelische wet. Artikel 101 van het Israelische Strafwetboek verbiedt het gebruiken van dwang of marteling om bekentenissen te verkrijgen.
JIj hebt ongelijk.
Het hooggerechtshof heeft bepaald dat dit wel mag, wel met vergoelijkte bewoordingen maar het mag tot maar.

Ook martelen de Zionisten al tientallen jaren, waaronder zelfs kinderen.

Het Zionistische is zeker geen Oase van menselijkheid in dit gebied, integendeel ze behoren tot de ergsten..
Het is behoorlijk arrogant om keihard te zeggen dat een ander geen gelijk heeft, terwijl je of zelf de juiste kennis niet hebt of het feit probeert te verdoezelen of bagataliseren. En dan ook nog zeggen dat je een ander niet vertrouwt.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Klein zijspoor en zelf neem ik hier uiteraard afstand van.
Maar hier konden we op wachten en eerlijk gezegd verbaast het me dat nu pas (mogelijk) opgeroepen wordt tot terroristisch geweld.
Wederom wel de bekende fout dat de oproep joden zou betreffen want we weten inmiddels dat de ellende, verwoestingen, verminkingen en diefstallen van bezit niet slechts door joden wordt gepleegd.

https://share.google/lEOhj5Ru4EUHqznGo

...De aanklager in Lille heeft donderdag laten weten dat er een onderzoek is geopend naar de studente voor vermeende pogingen om "terrorisme en een misdaad tegen de menselijkheid te rechtvaardigen." Screenshots van berichten die zij in september zou hebben gedeeld op X bevatten een afbeelding van Adolf Hitler en berichten die erop lijken dat ze oproept tot moord op Joden.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Elders las ik de 5 doelstellingen van Israël.
(viewtopic.php?p=666617#p666617)

Hier zijn 5 doelstellingen van de nazi's:
1. Raciaal zuiver rijk:
. Gebieden in Israël worden meer en meer gekoloniseerd door eigen volk.

2. Territoriale expansie (Lebensraum):
. Lijkt me duidelijk.

3. Vereniging van alle Duitssprekenden:
. Ik weet niet goed wat de Palestijnen spreken.

4. Herbewapening en militarisme:
. Lijkt me meer dan overduidelijk! Militaire super-atoommacht.
5. Totalitaire controle en onderdrukking:
. Hier moet ik Israëlmisschien enig krediet geven.
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 08 aug 2025 13:26 Elders las ik de 5 doelstellingen van Israël.
(viewtopic.php?p=666617#p666617)

Hier zijn 5 doelstellingen van de nazi's:
1. Raciaal zuiver rijk:
. Gebieden in Israël worden meer en meer gekoloniseerd door eigen volk.
Er is helemaal geen sprake van een " raciaal zuiver" Israel: er wonen in Israel zelf al 2 miljoen Palestijnen en daarnaast diverse andere groepen zoals Druzen. Er liggen ook geen plannen om die mensen eruit te gooien, anders dan wat bijvoorbeeld Pakistan nu doet.

Overigens zijn Joden geen ras.
2. Territoriale expansie (Lebensraum):
. Lijkt me duidelijk.
Dat geldt voor het hele kleine snippertje Israel en omgeving, ca. 0,2% van het middenoosten. Dus niet te vergelijken met wat Duitsland wilde of wat bijvoorbeeld Rusland nu doet.

Overigens heeft Israel een groot deel van veroverd gebied uit het verleden weer afgestaan. Heel Sinai was in handen van Israel. Niet logisch als je Lebensraum wilt.
3. Vereniging van alle Duitssprekenden:
. Ik weet niet goed wat de Palestijnen spreken.
Israel probeert niet Joodse sprekende gebieden in te lijven.
Rusland doet dat bijvoorbeeld wel.
4. Herbewapening en militarisme:
. Lijkt me meer dan overduidelijk! Militaire super-atoommacht.
Zoals er velen zijn: Rusland bijvoorbeeld. Of de VS die anders dan Israel of Rusland niet eens in oorlog zijn.

Israel is niet aan het herbewapenen maarwas al bewapend. Israel is sinds haar oprichting direct aangevallen en dus gaan bewapenen.

5. Totalitaire controle en onderdrukking:
. Hier moet ik Israëlmisschien enig krediet geven.
Inderdaad, ook hier is je vergelijking meer van toepassing op bijvoorbeeld Rusland of op diverse Arabische landen die vlakbij Israel liggen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard_m

We zijn er nog niet he? Je weet hoe het doorgaans gaat met extreemrechtse regeringen. Netanyahu is nog niet klaar met de zogenaamd zielige Palestijntjes.
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 08 aug 2025 14:58 Gerard_m

We zijn er nog niet he? Je weet hoe het doorgaans gaat met extreemrechtse regeringen. Netanyahu is nog niet klaar met de zogenaamd zielige Palestijntjes.
Dus je doet een nazi vergelijking vanwege een van je eigen voorspellingen?

En dan nog niet eens zo'n hele goede voorspelling als je kijkt naar de feiten. Waar ligt het plan om de niet-Joden uit Israel te deporteren? Waarom hebben de Lebensraum zoekende Joden de Sinai afgestaan? Waarom zijn in 2006 alle Joodse nederzettingen in Gaza ontruimt?

Voorspellingen uit de losse pols zijn makkelijk.
Ik hou het liever bij de feiten, zeker op een vrijdenkersforum.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 08 aug 2025 15:13

En dan nog niet eens zo'n hele goede voorspelling als je kijkt naar de feiten. Waar ligt het plan om de niet-Joden uit Israel te deporteren? Waarom hebben de Lebensraum zoekende Joden de Sinai afgestaan? Waarom zijn in 2006 alle Joodse nederzettingen in Gaza ontruimt?

In dat laatste heb je gelijk. Echter, we wachten af. Ik persoonlijk vertrouw Israël niet. Maar dat is inderdaad niet vrijdenkerig
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 08 aug 2025 15:19
gerard_m schreef: 08 aug 2025 15:13

In dat laatste heb je gelijk. Echter, we wachten af. Ik persoonlijk vertrouw Israël niet. Maar dat is inderdaad niet vrijdenkerig
Waarom niet?? De dingen doen zich voor en elke keer worden onze akeligste vermoedens/speculaties gestaafd. En daar mag je best over schrijven. Of niet dan?
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Christenen op de Westoever worden steeds verder in het nauw gedreven, ziet deze Palestijnse bisschop - Nederlands Dagblad. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland https://share.google/gaLZOYj5mPpNUFyXE

Zelfs samenwonen wordt Palestijnen moeilijk gemaakt. Duizenden koppels leven gescheiden.’ De katholieke bisschop William Shomali ziet hoe obstakels voor Palestijnse christenen op de Westelijke Jordaanoever opstapelen.

Zoek zelf de vergelijking maar op.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 11 aug 2025 17:27 Christenen op de Westoever worden steeds verder in het nauw gedreven, ziet deze Palestijnse bisschop - Nederlands Dagblad. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland https://share.google/gaLZOYj5mPpNUFyXE

Zelfs samenwonen wordt Palestijnen moeilijk gemaakt. Duizenden koppels leven gescheiden.’ De katholieke bisschop William Shomali ziet hoe obstakels voor Palestijnse christenen op de Westelijke Jordaanoever opstapelen.

Zoek zelf de vergelijking maar op.
Wat heeft dit met Nazi-vergelijkingen te maken? Relevant is, dat Nazi-vergelijkingen gewoon mogen op dit forum, ondanks aanzienlijke en essentiële verschillen. Dan geldt dat natuurlijk niet alleen aangaande Israel, maar voor alles en iedereen dat/die enige vergelijking met Nazi's veretoont ondanks aanzienlijke en essentiële verschillen.
Zionist
Plaats reactie