Even hier op terugkomen.
1) Dat is niet waar. Ik ontken niet dat dit een manier is om die wisselwerking te bestuderen ik ontken wel dat het de enige manier is om die te bestuderen.
2) Is deze vraag in zekere zin naast de kwestie. De vraag die je nu stelt is een epistemologische vraag. Hoe kunnen we ergens kennis over verkrijgen, terwijl of het geheel meer is dan de som van de delen een ontologische kwestie is.
Voor zover ik daar zicht op heb is een reductionistische visie niet in tegenspraak met de visie dat het geheel meer is dan de som der delen, in de betekenis dat het geheel eigenschappen kan hebben die geen van de onderdelen heeft.
Als jij wil beweren dat Sabine beweert dat het geheel op deze manier niet meer kan zijn dan de som der onderdelen, dan wil ik graag een redelijke argumentatie hoe je vertrekkend van een van haar standpunten tot het besluit moet komen dat het geheel enkel eigenschappen kan hebben die één van de onderdelen ook al heeft.
Dus niet: Hoe een interpretaties van haar woorden op die manier uitgelegd kan worden.