Een Goddelijk dilemma!

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

wahlers schreef:En je moet het de mensheid niet kwalijk nemen dat de mensheid niet almachtig is!
Wie heeft jou dat wijs gemaakt!?! Mensen zijn faalbaar en in sommige gevallen [of misschien zelfs vaak] traag!
"Goed nieuws. Ik ben God!" Ben in ieder geval blij dat jezelf ook de beperktheid van dergelijke bijdrages inziet.
Ik neem automatisch aan dat God veel sneller dan een mens kan rekenen...zoals een goed 'designer' betaamt!
Verder neem ik automatisch aan dat God rechtstreeks en zonder beperkingen de 'geest' van de mens kan aanspreken!

Hij heeft al die lastige en trage telefoonverbindingen dus niet nodig!
Maar helaas...Gods bericht naar de mensen op het strand schitterde in afwezigheid!
We hebben geen recht van spreken, Wim maar we vervallen in herhaling.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Tamara schreef:We hebben geen recht van spreken, Wim maar we vervallen in herhaling.
We hebben geen recht van spreken.
Hoort u het, wereld? De kern van het geloof wordt hier blootgelegd.
...En dan beweren christenen in de volgende zin dat ze in vrijheid leven, in een liefdevolle relatie blablabla.

Christenen zijn de grootste leugenaars die er bestaan. Ze merken zelfs hun eigen leugens niet op.

Bovendien is de christen altijd de laatste die humor doorheeft. Heel triest.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Deze discussie lijkt op die van de twee kinderen van 5 en 7 die het hadden over het bestaan van Sint Nicolaas, waarbij de gelovige 5 jarige alleen argumenten kon inbrengen die hij tot voor kort van zijn ouders en opa gehoord had. Het lukte de 7 jarige dat jaar niet zijn broertje van 5 te overtuigen, maar twee jaar later stond opnieuw een 7 jarige een jonger kind te “overtuigen” van zijn dwaling.

:?
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Plaats reactie