Wat gezellig! Komen zeker je verjaardag vieren.
Ja, mijn huistiran is een feest, als ik er genoeg wijn ingiet om het heropvoedingskamp wat te temperen.
Moderator: Moderators
Wat gezellig! Komen zeker je verjaardag vieren.
Sorry, maar ik geloof niet dat deze tekst in de bijbel staat. Jammer, zou een leuke uitspraak zijn geweest. Heb een tijdje gezocht & vond dat Jezus in Lukas 14:26 zei dat indien iemand zijn vader, moeder, vrouw, kinderen, broers, zussen & zelfs zijn/haar eigen leven niet haat, hij/zij dan geen discipel van Jezus kan zijn. Maar hij zei ook in 1 Johannes 3:15 dat iedereen die zijn broeder haat een doodslager is, terwijl hij in Mattheus 15:4 aangeeft dat we onze ouders moeten eren.
Jezus, indien historisch, was een Jood. Ik hoorde eens een klein verhaaltje over twee rabijnen die met elkaar in gesprek waren:Maar ja, hij was dan ook geen christen.
Dank voor je compliment. Maar er zijn genoeg mensen die me ongenietbaar vinden, hoor. En wat een prachtige grap1ChaimNimsky schreef: ↑28 mar 2018 16:02Sorry, maar ik geloof niet dat deze tekst in de bijbel staat. Jammer, zou een leuke uitspraak zijn geweest. Heb een tijdje gezocht & vond dat Jezus in Lukas 14:26 zei dat indien iemand zijn vader, moeder, vrouw, kinderen, broers, zussen & zelfs zijn/haar eigen leven niet haat, hij/zij dan geen discipel van Jezus kan zijn. Maar hij zei ook in 1 Johannes 3:15 dat iedereen die zijn broeder haat een doodslager is, terwijl hij in Mattheus 15:4 aangeeft dat we onze ouders moeten eren.
Voer voor exegeten.
Jezus, indien historisch, was een Jood. Ik hoorde eens een klein verhaaltje over twee rabijnen die met elkaar in gesprek waren:Maar ja, hij was dan ook geen christen.
- Mijn zoon heeft zich bekeerd tot het Christendom.
- Wat erg! Heb je nog iets ondernomen?
- Ik heb gebeden.
- En heeft God geantwoord?
- Ja, Hij zei, 'Wees maar niet verdrietig, Mijn zoon heeft hetzelfde gedaan'.
- Heeft Hij je nog raad gegeven?
- Ja, Hij zei, 'Doe hetzelfde als Ik heb gedaan: schrijf onmiddelijk een nieuw testament'.
Sofia, ik geniet van je bijdragen & je open persoonlijkheid.
Dus Einstein zou nooit onzin hebben kunnen zeggen?De Encyclopedist schreef: ↑22 mar 2018 10:06
Ik heb me er verder niet in verdiept, maar het lijkt me niet dat Einstein zoiets gezegd of geschreven kan hebben: het is namelijk kletskoek en ik heb Einstein niet op kletskoek betrapt.
Er is niets heiligs aan intuïtie. Ik wantrouw mijn intuïtie tot op het bot. Zij heeft het vaker wel dan niet verkeerd.
Einstein zal in de privésfeer vast wel eens onzin hebben uitgekraamd, maar in zijn schrijven en interviews was hij -voor zover ik weet- zorgvuldig en daar zei -of schreef- hij nooit zo maar wat. Daaruit volgt natuurlijk niet dat alles wat E. schreef juist is.Berjan schreef: ↑29 mar 2018 22:54Dus Einstein zou nooit onzin hebben kunnen zeggen?De Encyclopedist schreef: ↑22 mar 2018 10:06
Ik heb me er verder niet in verdiept, maar het lijkt me niet dat Einstein zoiets gezegd of geschreven kan hebben: het is namelijk kletskoek en ik heb Einstein niet op kletskoek betrapt.
Er is niets heiligs aan intuïtie. Ik wantrouw mijn intuïtie tot op het bot. Zij heeft het vaker wel dan niet verkeerd.![]()
Vooral aan het schaakbord leer je intuïtief spel snel af.Berjan schreef: ↑29 mar 2018 22:54 En intuïtief denk ik dat je verkeerd zit. http://brainbasedsafety.nl/de-kracht-van-intuitie/
Misschien dat jouw intuïtie niet goed is, maar die van de gemiddelde mens is dit wel. Iets met onderbewustzijn.
Denk ik aan intuïtie dan denk ik aan buikgevoel. Meestal hoor ik het dan knorren, mijn intuïtie zegt me dan dat er vast een varkentje in m'n buik zit.De Encyclopedist schreef: ↑22 mar 2018 10:06
Er is niets heiligs aan intuïtie. Ik wantrouw mijn intuïtie tot op het bot. Zij heeft het vaker wel dan niet verkeerd.
Haha!Petra schreef: ↑31 mar 2018 03:18Denk ik aan intuïtie dan denk ik aan buikgevoel. Meestal hoor ik het dan knorren, mijn intuïtie zegt me dan dat er vast een varkentje in m'n buik zit.De Encyclopedist schreef: ↑22 mar 2018 10:06
Dat was-ie ook. Ken je zijn levensgeschiedenis?
Ik wist waar ik aan begon. dus ik beklaag me niet. Ik probeer alleen te voorkomen dat men eieren verkoopt die nog niet gelegd zijn. . .
Ga maar eens kijken bij kerkdiensten van zwarte mensen in Amerika. Dat swingt de pan uit hoor. Dominees die zichzelf voorbij lopen en in hun hun enthousiasme de bijbel met een reuzenklap op de katheter smijten en tijdens het voorlezen overgaan in een soort rap-achtige zingzang stijl. Vaak in de aanwezigheid van een koor met fantastisch stemmenIk heb me alijtd afgevraagd waarom de goden het nou nooit 's respectvol vonden als de mens in opperste verering vrolijk zou springen, of je in uiterste blijheid op de borsten trommelen o.i.d. in plaats van dat gekniel en gekruip.
OK. En och, je krijgt er een soort genoeglijkheid voor terug die in Nederland bijna niet meer te vinden is.Peter van Velzen schreef: ↑01 apr 2018 03:27Ik wist waar ik aan begon. dus ik beklaag me niet. Ik probeer alleen te voorkomen dat men eieren verkoopt die nog niet gelegd zijn. . .