- Je kan dus niet laten vallen dat onder de miljarden mensen sinds het ontstaan van de mensheid op heel onze planeet maar één persoon rond de middellandse zee 2000 jaar geleden de enige zoon van god is, de enige die volledig god maar ook volledig mens is geweest.RobbertVeen schreef:Ik belijd dat Jezus Christus Gods Eniggeboren Zoon is. Dat is mijn geloofsovertuiging, dat predik ik, dat geloof ik. Dat geeft voor mij aan Zijn leer gezag en consistentie.bonifacius schreef: Ik heb maar één korte vraag Robbert, kan je de idee dat Jezus de enige zoon van god is ook laten vallen als het nodig is?
.........
Wat ik kan laten vallen is de overtuiging dat dit het enige en belangrijkste is, dat we met elkaar moeten uitwisselen. Geloof jij dat niet? Jammer, maar verder geen probleem.
- Je kan wel laten vallen dat dit het belangrijkste is.
Ok, bedankt voor je antwoord.
Daarom noem ik Christenen gelovigen in hun Bijbelse god dewelke niet de universele godheid is.
Want voor de universele godheid zijn alle mensen zijn zonen en dochters. Daar steekt er niet slechts één bovenuit. Dat is een exclusiviteit die Christenen ervan gemaakt hebben en niet willen loslaten.
Naar jouw evangelie kom ik dus niet luisteren.

Ik zou toch maar in slaap vallen net als tijdens de mis van de dominee in mijn dorp.