Voor mij persoonlijk een nobel en volledig moreel te verantwoorden doel .Karssenberg schreef: ......strijd tegen de religie.
Wat houdt moslims gevangen in de islam ?
Moderator: Moderators
- Beagle1831
- Ervaren pen
Re: Wat houdt moslims gevangen in de islam ?
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
M Smeets
Als ..... Zou ....Karssenberg schreef:Als Jezus is opgestaan dan is dat een feit en geldt het overal. Dan zou het ook heel goed HET ware geloof kunnen zijn.

Maar me even in jouw fantasiewereld begevend, dat deze drogreden het mogelijk zou maken dat het christendom HET ware geloof zou kunnen zijn maakt nog niet dat jij geboren binnen een islamitische cultuur christen zou zijn.
Met grote waarschijnlijkheid zou je moslim zijn.
Verder zou jouw moslim zijn inhouden dat het helemaal geen feit is dat Jezus is opgestaan want de islam zou dan HET ware geloof zijn, en alle andere godsdiensten een dwaling.
En dan zou het volgens jou redenatie NIET het ware geloof kunnen zijn ..... wereldwijd.Karssenberg schreef:Als Jezus niet is opgestaan dan is Hij nergens opgestaan.
Nee die waarheid geldt dus in geen van beide gevallen.Karssenberg schreef:In beide gevallen geldt die waarheid, onafhankelijk van of die geloofd wordt, ja of nee.
Anti-theïsten gaan de strijd aan, niet atheïsten!Karssenberg schreef:Maar vele atheïsten beperken zich niet tot het niet-geloven en zoeken iets om zich te profileren: strijd tegen de religie.
En dat is geen strijd tegen religie maar een strijd tegen debiele, gevaarlijke, immorrele en wetenschappelijk idiote religieuze bullshit!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- Karssenberg
- Banned
Ja, helder. Je hebt het in je laatste zin dus over anti-theïsten, niet over atheïsten.Erik schreef: Anti-theïsten gaan de strijd aan, niet atheïsten!
En dat is geen strijd tegen religie maar een strijd tegen debiele, gevaarlijke, immorrele en wetenschappelijk idiote religieuze bullshit!
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
Knap de aandacht afgeleid van de rest van de post K, compliment, maar te opvallend.Karssenberg schreef:Ja, helder. Je hebt het in je laatste zin dus over anti-theïsten, niet over atheïsten.Erik schreef: Anti-theïsten gaan de strijd aan, niet atheïsten!

De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
- Beagle1831
- Ervaren pen
Ik denk dat K een goed voorbeeld is van wat moslims ook 'gevangen' houdt in hun geloof.Erik schreef: Knap de aandacht afgeleid van de rest van de post K, compliment, maar te opvallend.
volledige indoctrinatie gekoppeld aan een onvermogen je eigen irrationaliteit in te zien.
M Smeets
M Smeets
Dat mag je vinden, net zoals wij mensen dat van jullie vinden.Beagle1831 schreef:Ik denk dat K een goed voorbeeld is van wat moslims ook 'gevangen' houdt in hun geloof.Erik schreef: Knap de aandacht afgeleid van de rest van de post K, compliment, maar te opvallend.
volledige indoctrinatie gekoppeld aan een onvermogen je eigen irrationaliteit in te zien.
As physicist Paul Davies has said “There is no known law of physics able to create information from nothing.”4 That, is science fact.
Zo mag dat van jou?!Iam schreef:Dat mag je vinden, net zoals wij mensen dat van jullie vinden.Beagle1831 schreef:Ik denk dat K een goed voorbeeld is van wat moslims ook 'gevangen' houdt in hun geloof.Erik schreef: Knap de aandacht afgeleid van de rest van de post K, compliment, maar te opvallend.
"Wij mensen"? En wat maakt dat anderen dan "jullie" dan?
- Beagle1831
- Ervaren pen
Okee, heb je daar ook een voorbeeld van ?Iam schreef:Dat mag je vinden, net zoals wij mensen dat van jullie vinden.Beagle1831 schreef:Ik denk dat K een goed voorbeeld is van wat moslims ook 'gevangen' houdt in hun geloof.Erik schreef: Knap de aandacht afgeleid van de rest van de post K, compliment, maar te opvallend.
M Smeets
M Smeets
Jullie nemen k..als voorbeeld..hmm.. Doe ik BeagleBeagle1831 schreef:Okee, heb je daar ook een voorbeeld van ?Iam schreef:Dat mag je vinden, net zoals wij mensen dat van jullie vinden.Beagle1831 schreef:
Ik denk dat K een goed voorbeeld is van wat moslims ook 'gevangen' houdt in hun geloof.

As physicist Paul Davies has said “There is no known law of physics able to create information from nothing.”4 That, is science fact.
- Beagle1831
- Ervaren pen
Nee ik bedoel waardoor ik geïndoctrineerd zou zijn of irrationeel.Iam schreef:
Jullie nemen k..als voorbeeld..hmm.. Doe ik Beagle
M Smeets
M Smeets
Ja je moet wel duidelijk zijn beagle, een slecht verstaander heeft nu eenmaal veel meer dan een half woord nodig.Beagle1831 schreef:Nee ik bedoel waardoor ik geïndoctrineerd zou zijn of irrationeel.Iam schreef:
Jullie nemen k..als voorbeeld..hmm.. Doe ik Beagle
Als je maar begrijpt wat ik bedoel. Een overtuigde moslim is net zo zeker van zijn zaak, als jij.Karssenberg schreef: De redenering klopt trouwens niet, want dan was jij Fish niet geweest en ik Henk niet.
Daar zit echt geen licht tussen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Klopt!Karssenberg schreef: Als Jezus is opgestaan dan is dat een feit en geldt het overal.
En hoe onderzoeken we dat?
ZIE MIJN ONDERSCHRIFT!!!
En dan wil ik zo bot zijn te zeggen dat de bijbel geen betrouwbare gevalideerde kenmethode is gebleken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Als mijn tante kloten had, was ze mijn nonkel.
Als Jezus is opgestaan dan is dat een feit en geldt het overal. Dan zou het ook heel goed HET ware geloof kunnen zijn.
Als Jezus niet is opgestaan dan is Hij nergens opgestaan.
In beide gevallen geldt die waarheid, onafhankelijk van of die geloofd wordt, ja of nee.
In dat opzicht is geloof net zo weinig cultuurgebonden als de zwaartekracht.
Dat zijn dan anti-theïsten. Behoor ik ook toe.Atheïsten hebben allemaal gemeenschappelijk, dat ze niet in god(en) geloven. In dat opzicht zijn ze één. Maar vele atheïsten beperken zich niet tot het niet-geloven en zoeken iets om zich te profileren: strijd tegen de religie.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Wat houdt Moslims gevangen in de Islam?
A: Uit de islam stappen staat de doosstraf op, maar ik weet niet of dit in het westen nog vaak uitgevoerd wordt.
B: De moslims voelen zich thuis in het geloof waarmee ze geïndoctrineerd zijn en ze willen helemaal niet ontsnappen.
Geen idee hoeveel moslims jaarlijks hun geloof opzeggen. Dat ligt bij de andere religies wat gemakkelijker.
De koran is er duidelijk over:
'Niet-moslims zijn huichelaars, leugenaars, gierig, doof, stom en blind en gaan naar de hel'. Wordt hier gelukkig nog niet over de doodstraf gesproken, want dat geldt voor moslims die het ware geloof verlaten. Maar lees de hele waslijst eens op:
http://www.ex-moslims.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
A: Uit de islam stappen staat de doosstraf op, maar ik weet niet of dit in het westen nog vaak uitgevoerd wordt.
B: De moslims voelen zich thuis in het geloof waarmee ze geïndoctrineerd zijn en ze willen helemaal niet ontsnappen.
Geen idee hoeveel moslims jaarlijks hun geloof opzeggen. Dat ligt bij de andere religies wat gemakkelijker.
De koran is er duidelijk over:
'Niet-moslims zijn huichelaars, leugenaars, gierig, doof, stom en blind en gaan naar de hel'. Wordt hier gelukkig nog niet over de doodstraf gesproken, want dat geldt voor moslims die het ware geloof verlaten. Maar lees de hele waslijst eens op:
http://www.ex-moslims.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick