Gaza

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

siger

Re: Gaza

Bericht door siger »

Chronos schreef:
siger schreef: Wanneer mag ik een Konijn genoemd worden?
Als je in een gevangenis ongegeneerd voortplant...... :lol:
Welke wel denkend intelligente wezen doet dat nu in een gevangenis?
Gevangenis is toch de term die je gebruikt voor Gaza?
Je zegt alleszins wat je denkt. Erg makkelijk.
siger

Bericht door siger »

Zo zie je maar, zolang Israël bestaat raakt het niet opgelost.

Nog een paar jaar en veel miserie voor er voldoende mensen dat begrijpen.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Dee dee ramone schreef:
Chronos schreef: Gevangenis is toch de term die je gebruikt voor Gaza?
Amnesty noemt het een blokkade;

Malcolm Smart, hoofd Midden-Oosten en Noord-Afrika bij Amnesty International, zegt dat Israël claimt dat de blokkade van Gaza het land beschermt tegen raketaanvallen vanuit Gaza op Zuid-Israël. 'De realiteit is dat de blokkade zich niet specifiek richt op gewapende groepen, maar de hele bevolking treft door restricties op de toevoer van voedsel, medische hulpmiddelen, onderwijsmaterialen en bouwmaterialen. Het gaat om een collectieve straf, die zo spoedig mogelijk moet worden opgeheven.'

http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nie ... beeindigen" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben geen voorstander van het beleid van Israël en ik zit niet hun beleid te verdedigen.
Er zijn altijd consequenties van de handelingen van groepen mensen/individuen/regering etc.
Dat wil ik slechts laten zien en niet alles van een zijde.
Ik sta boven de partijen.
Als ze elkaar willen uitroeien dan gaan ze maar hun gang.....
Ik lig er niet wakker van...
Morgen is er wel ergens een nieuw conflict.
En zo gaat het wereldtoneelspel verder.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Chronos schreef: Nogmaals: Waarom moet Israël zich wel houden aan de VN resolutie en de arabieren niet of wanneer ze uitkomen?
A) Ik heb aangetoond dat de PLO met Arafat de staat Israel WEL heeft erkend hetgeen aldoor wordt ontkend door pro zionisten.Jij gaat er weer andere zaken aan vastknopen.

B) Beide partijen behoren zich te houden aan de VN Resoluties . Vraag: Aan welke VN Resoluties heeft de PLO zich niet gehouden? Israel heeft er > 60 genegeerd waarvan Resolutie 194 wel 28 keer

C) Eén van de resoluties (194) tegen Israel bepaalde dat alle vluchtelingen terug zouden mogen komen naar hun oorspronkelijke plek waar zij woonden in 1948. Dat wilden Israel en grote broer de VS afkopen met 30 miljard dollar staat er te lezen. Dat is koehandel. De PLO werd gesticht juist om te vechten voor het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen. Arafat kon dus niet anders dan de voorstellen afwijzen.

D) Arafat accepteerde de voorwaarden niet omdat de vluchtelingen niet mochten terugkeren en omdat de westbank er na teruggave uitzag als een Goudse kaas vol gaten en waarvan dikke korsten waren afgesneden. Die "gaten "waren dus die illegale nederzettingen.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

gerard_m schreef:
Cactus schreef:Het is een logische reaktie van de Hamas.
Volgens dit soort redeneringen is élke misstand de schuld van Israel. En zo niet, dan toch. De overbevolking, het moslimfundamentalisme, het ontbreken van behoorlijk bestuur, het lynchen van mensen...
Palestijnen hebben geen enkele verantwoordelijkheid, blijkbaar.

Volgens dit soort redeneringen, zouden we dezelfde misstanden ook moeten zien in alle andere bezette gebieden op de wereld. Zoals Tibet. Ik zie ze daar niet.
Ik zou zeggen: Begin jij dan een topic over Tibet !

Israel beschouwt zich als een westers en democratisch land. Welnu, gedraag je dan als zodanig! Volg de VN resoluties op en trek je bewoners terug van gebieden die aan de Palestijnen werden toebedeeld door diezelfde VN .Dan is dat conflict ook uit de wereld.
Dee dee ramone
Geregelde verschijning

Bericht door Dee dee ramone »

Chronos schreef: Als ze elkaar willen uitroeien dan gaan ze maar hun gang.....
Ik lig er niet wakker van...
Morgen is er wel ergens een nieuw conflict.
En zo gaat het wereldtoneelspel verder.

Je weet het niet meer en dan blabla.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Palestinian sources tell Al Jazeera that Egyptian Presidency will announce a ceasefire agreement between Israel and Hamas within two hours.
Laten we het hopen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

http://www.nu.nl/buitenland/2964208/wap ... -gaza.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is een wapenstilstand maar de gevangenis blijft op slot. Of de bewoners daar genoegen mee gaan nemen en hun tijd nu gaan vullen met spelletjes en lezen dat moeten we maar afwachten.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Als je je geld aan wapens besteed ipv van voedselproductie, wiens schuld is het dan?
toon mij eens de landbouwgronden in gaza? met google maps zou dat moeten lukken
dankzij de blokkade is zelfredzaamheid onmogelijk.
De Gazanen beschouwen zichzelf NIET als Israëlische onderdanen dus waarom moet Israël dan voor ze zorgen?
omdat ISrael de gaza en heel palestina bezet. volgens internationaal recht, mensenrechten en andere internationale verdragen moet Israel voor hen zorgen.
ze doen dit niet dus is Israel per definitie een schurkenstaat.
Google op barak clinton arafat.
de akkoorden van 2000? dat vraag ik niet.
jij claimt dat Israel grond wou geven voor vrede

2000 was een klassiek scenario
Over jeruzalem werd niet gepraat, over vluchtelingen werd niet gepraat, de westbank zou gefragmenteerd worden (wat 12j later de facto gebeurd is) waardoor een palestijnse staat onmogelijk zou worden.
over een ISraelische terugtrekking binnen de grenzen van 48 werd NIET gepraat.

probeer nog eens.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Cactus schreef:Ik zou zeggen: Begin jij dan een topic over Tibet !
Je gaat voorbij aan mijn punt dat de palestijnen ook enige verantwoordelijkheid hebben voor hun eigen toestand. Jij vindt de situatie in Gaza volkomen logisch. Maar men kan ook anders reageren als je zelfbestuur en een pak hulp (vanuit de UNRWA alleen al 1 miljard per jaar) van andere landen krijgt.
Israel beschouwt zich als een westers en democratisch land. Welnu, gedraag je dan als zodanig! Volg de VN resoluties op en trek je bewoners terug van gebieden die aan de Palestijnen werden toebedeeld door diezelfde VN .Dan is dat conflict ook uit de wereld.
Hoe naief. Ik neem aan dat je de grondvesten van Hamas, en nog extremere clubs ook wel kent. Daarin is geen plek voor Israel of Joden, ook niet als Israel een keurig braaf land zou worden.

Siger heeft gelijk: het probleem is pas opgelost als Israel verdwenen is. Voor hamas althans.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

siger schreef: Nog een paar jaar en veel miserie voor er voldoende mensen dat begrijpen.
Een paar jaar? Ik help het je hopen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

gerard_m schreef:
Cactus schreef:Ik zou zeggen: Begin jij dan een topic over Tibet !
Je gaat voorbij aan mijn punt dat de palestijnen ook enige verantwoordelijkheid hebben voor hun eigen toestand. Jij vindt de situatie in Gaza volkomen logisch. Maar men kan ook anders reageren als je zelfbestuur en een pak hulp (vanuit de UNRWA alleen al 1 miljard per jaar) van andere landen krijgt.
Hoe naief. Ik neem aan dat je de grondvesten van Hamas, en nog extremere clubs ook wel kent. Daarin is geen plek voor Israel of Joden, ook niet als Israel een keurig braaf land zou worden.

Siger heeft gelijk: het probleem is pas opgelost als Israel verdwenen is. Voor hamas althans.
Eigenlijk behoort Israel voor Gaza te zorgen omdat het een volledige blokkade heeft uitgevoerd waardoor dat stukje land niets kan doen. Het wordt stelselmatig economisch gewurgd en als je dit doet dan ben je verantwoordelijk voor de gevolgen. Nu moeten de westerse landen al vele decennia de Gazanen in leven houden terwijl Israel met miljarden hulp van Uncle Sam dik loopt te doen.

Voordat Hamas bestond was het precies zoals het nu is. Hamas kon juist ontstaan omdat die economisch gewurgde Palestijnen geen uitzicht meer hadden. En ja, dan krijg je handvesten die extreem zijn. Ook in Israel hoor je stemmen die zelfs oproepen tot het nuken van Gaza of het deporteren van alle Palestijnen. Ik heb enige citaten op het forum gezet waaruit blijkt hoe de zionistische leiders toen al dachten over het toekomstige "Beloofde land" For Jews only ! Nee, ik ben echt niet zo naïef als je denkt. Je ziet hetzelfde in onze landen. Mensen gaan op extreem links of rechts stemmen omdat zij menen dat die vleugels het wel ff kunnen oplossen. Dat is pas naïef!
Nee, ik heb een andere kijk op dat conflict. Geef de Palestijnen wat hen is toebedeeld met VN Resolutie 181 en ga dan om de tafel zitten om betere grenzen te bepalen en wel zo dat de verdeling ongeveer 50/50 blijft.
Zo, en nu ff een Nespresso tot mij nemen. :)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cactus schreef: Nee, ik heb een andere kijk op dat conflict. Geef de Palestijnen wat hen is toebedeeld met VN Resolutie 181 en ga dan om de tafel zitten om betere grenzen te bepalen en wel zo dat de verdeling ongeveer 50/50 blijft.
Zo, en nu ff een Nespresso tot mij nemen. :)
Mijn simpele kijk is: "Erken Palestina wereldwijd". Trek de lijnen van 1967 op de kaart en geef hen dit terug. Dat is dus minder dan 50% volgens mij. Inclusief Oost-Jeruzalem als hoofdstad. Gewoon als hoofdstad en niet als religieuze metropool. En dwing Israël tot terugtrekking. En laat de internationale gemeenschap dit betalen. Maar die erkenning is al een moeilijk punt. De VS ligt dwars en sommige Europese landen volgen. Zelfs een resolutie die een onmiddellijk staakt het vuren voorstelt, werd getorpedeerd door de VS. De tekst was weer een keer niet goed. Lang leve Obama 2. Het probleem ligt niet in het Midden Oosten maar in de Verenigde Staten.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

gerard_m schreef:
Appelfflap schreef:gaza stad bestaat al duizenden jaren en is altijd zelfdredzaam geweest. dat het dit nu niet meer is ligt dus NIET aan godsdienst, hamas maar aan Israel.
Dat de bevolking in 50 jaar tijd vervijfvoudigd door het hoogste geboortecijfer ter wereld, zal er meer mee te maken hebben. En dat ligt niet aan Israel. Misschien wel aan de godsdienst.
Correctie Appelflap! Wie zorgt er voor de elektriciteit en watervoorziening in de Gaza strook?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ik denk dat het al ter sprake is gekomen, maar waarom horen, zien en lezen we alleen over Gaza, en niet over de Westbank?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plaats reactie