PVV wil btw verlagen en AOW op 65 houden
DEN HAAG - De PVV wil volgend jaar het hoge btw-tarief verlagen van 19 naar 18 procent. Dat is goed voor de koopkracht van burgers en bedrijven, liet de partij donderdag weten. Ook wil ze een aantal voornemens uit het regeerakkoord terugdraaien, zoals het verhogen van de AOW-leeftijd van 65 naar 66 jaar in 2020. Het overheidstekort komt in de PVV-voorstellen volgend jaar uit op 4 procent. http://www.telegraaf.nl/binnenland/1200 ... btw__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
btw verlagen hoeft van mij niet per se. Gewoon zo houden.
Voormalig gedoogpartner PVV is totaal gedraaid wat betreft de plannen voor de Nederlandse economie. Als het aan de PVV ligt, daalt het hoge btw-tarief volgend jaar van 19 naar 18 procent. Dat is goed voor de koopkracht van burgers en goed voor bedrijven.
Dat zegt PVV-leider Geert Wilders donderdag. 'Een btw-verlaging is geweldig voor de economie.' Wilders tekende in 2010 met regeringspartijen VVD en CDA voor financiële verantwoordelijkheid. Hij was ook voorstander van het verlagen van het begrotingstekort. Nu komt de partij daar op terug.
Prijs
'Wij gaan de economie niet kapot bezuinigen vanwege een Brussels dictaat. De Nederlandse burger mag niet de prijs betalen voor de crisis,' zegt Wilders. Het begrotingstekort kan wat de partij betreft volgend jaar uitkomen op 4 procent.
De PVV wil ook dat andere posten uit het Regeerakkoord worden teruggedraaid. Het gaat onder meer om de Wet Werken Naar Vermogen. Dat is een wet die bijstandsontvangers moet stimuleren een baan te zoeken en voegt verschillende regelingen samen.
Subsidies
Verder is de partij tegen de verlaging van de kinderopvangtoeslag, het verhogen van de AOW-leeftijd naar 66 jaar en de huurverhoging van 5 procent.
De PVV doet ook al een aantal voorstellen om de plannen te bekostigen. De partij wil snijden in overheidsuitgaven en subsidies voor het bedrijfsleven. Daarnaast wordt een miljard euro gekort op ontwikkelingshulp, worden internationale missies beperkt en verdrievoudigt de PVV de bankenbelasting. http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... eftijd.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilders is helemaal de PvdA van vroeger geworden! Geweldig! De bankensector krijgt een koekie van eigen deeg! De burger draait niet op voor het wanbeleid van de graaiers!
Laatst gewijzigd door Loekie1 op 26 apr 2012 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
nou vind ik niet terecht ,als je goed die verklaring had gelezen van Wilders dan had je begrepen waarom hij uitt het catshuis was gelopen . ik blijf dan ook gewoon achter Wilders staan
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
En nu is de begroting voor 2013 bijna rond. Even een paar dagen babbelen door Jan Kees de Jager en er is geregeld wat daarvoor in 7 weken tijd niet kon. Niet alleen is het aardig dat dit toch zo snel kan, ook leuk dat de pvv wederom onbetrouwbaar en onverantwoord blijkt en dat de Jager nu de kar heeft getrokken, een aardige afgang voor rutte wiens tefal-imago nu toch echt helemaal afgebrokkeld is.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
En als PvdA, SP en PVV tegen dit akkoord stemmen? Dat zit er wel in want het is een ellendig akkoord.
Deze partijen zullen groeien als kool tot aan de verkiezingen.
Ik vind het gewoon oerdom dat er geen brede maatschappelijke discussie over de bezuinigingen is gehouden.
Laatst gewijzigd door Loekie1 op 26 apr 2012 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Niet mijn parij, ik heb ook geen partij, maar ik zei gisteren tegen mijn vrouw nog, dat als ik een partij zou hebben, ik best zou willen dat ik iemand met het talent van de Jager achter de hand had. Maar inderdaad, het blijft afwachten.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
BadAssChick schreef:nou vind ik niet terecht ,als je goed die verklaring had gelezen van Wilders dan had je begrepen waarom hij uitt het catshuis was gelopen . ik blijf dan ook gewoon achter Wilders staan
Ik ook, maar dat zullen de leden hier al wel geraden hebben.
En wat zei Diderik Samson zojuist? Hij kan niet accoord gaan met het hele pakket. Wie zei dat afgelopen zaterdag ook al weer? Geert Wilders.
En wat zei Diderik Samson zojuist? Hij kan niet accoord gaan met het hele pakket. Wie zei dat afgelopen zaterdag ook al weer? Geert Wilders.
Het politieke spectrum is dan ook hoefijzervormig, de uiteinden buigen weer naar elkaar. Mm, volgend kabinet, Samson I, samen met de PVV en SP..............
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
Doordat men geen rekening houdt met de mening van het volk - kijk naar eenvandaag opiniepanel bijvoorbeeld en wat daar als meest voor de handliggende bezuinigingen uit komt, o.a. ontwikkelingshulp - krijg je straks veel onvrede en veel antistemmers e.d.
Ik zie donkere wolken samenpakken boven Nederland.
Groenlinks kan in elk geval inpakken de komende verkiezingen.