*
Bedankt voor je advies, fijn(?) dat ik bij jou niet meer in de negeer modus sta,
althans, hopelijk voor jou vindt dat niet zijn oorzaak in vergeetachtigheid?
*
In je advies ga je voorbij aan Heecks openingsverzoek in zijn reactie. Heeck wil namelijk een vervolg over Reiki in een ander topic. Wellicht vindt hij een fenomeen als Reiki ...
waarbij Reiki (al dan niet bestaand) alles te maken heeft met "Energetisch voelen!"
... wellicht vind hij zulks off topic in een topic met de titel "Energetisch voelen ???? Wat is dat????"
*
Maar ik voldoe graag aan zijn verzoek, althans, in zo verre dat ik hiero in dit topic verder niet meer inga op Reiki gerelateerde zaken. Enerzijds omdat naar mijn mening Reiki vooralsnog bepaald niet bij "Wetenschap" thuishoort behalve misschien de controleerbare kenmerken, en anderzijds omdat Reiki wat mij betreft niet thuishoort in een topic waar het als on topic en dus wetenschappelijk(?) wordt ervaren om te discussiëren over een gekookte wortel van dertig graden
die geblinddoekt voor de neus wordt gehouden.
Ik ga niet mee in Heecks strategische poging om mij in de verdediging te drukken. Ik hoef helemaal niets te weerleggen. want Heeck verhaspelt eerst wat ik schrijf en gaat vervolgens op zijn eigenste verhaspelerei reageren alsof hij op mijn schrijfsel reageert. Thanks, but no thanks!Cluny schreef:<< >>
Mijn advies.
De opmerking die je zelf ervaart als belediging middenin een lange tekst gewoon eerst verder negeren en de rest van de reactie van Heeck weerleggen om zo aan te tonen dat zijn bewering onterecht is.
Dat lijkt mij veel nuttiger.Heeck schreef:Gayah,
Vervolg over Reiki graag in apart nieuw topic
<< >>
*
Die opmerking 'befoefelarijen' is mijns inziens een gidswoord en daar wilde ik kort en krachtig op reageren, maar ik ben niet zo goed in treffende one-liners en
bovendien vind ik het achterbaks om mij indirect poroberen te beledigen door
nog vlug ff Gerard-M over de hekel te halen. Dat wilde ik toch nog ff duidelijk hekelen!
*
In dit topic ga ik het dus niet meer hebben over Reiki of andere fenomenen die met "Energetisch voelen!" te maken hebben want Heeck heeft gelijk: discussie over "Energetisch voelen!" hoort niet thuis
in een 'Wetenschappelijk' topic met als titel "Energetisch voelen ???? Wat is dat????"
*
Afsluitend mijn conclusie:
Vooralsnog bestaat, wetenschappelijk beschouwt, 'energetisch voelen' niet!
-