Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Post-Trump periode.

Bericht door Rereformed »

Gerard R. schreef: 13 okt 2024 18:46 Ik probeer het soms met succes met 'onthechting'. Ik overdrijf het niet.
Wat betekent dat precies?
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 13 okt 2024 18:49
Gerard R. schreef: 13 okt 2024 18:46 Ik probeer het soms met succes met 'onthechting'. Ik overdrijf het niet.
Wat betekent dat precies?
Nou.. als je bij alle vervelendigheid nare emotie voelt, dan is dat in wezen een overdrijving. Dat heb je met emotie.
Als je je nou toelegt op het op zijn minst dimmen van dat effect dan wordt je leven in ieder geval lichter.

Zou je dit overdrijven dan bestaat het gevaar dat je een onmens zonder veel gevoel wordt. :)

Als je Trump bezig ziet denk je aan een (intelligente??) idioot...
Dan schiet je in de stress want zo'n figuur zal de wereld nog erger maken dan die is. We zagen al 4 jaar van hem...
Niet doen, gewoon nuchter naar blijven kijken. En stressbestendigheid 90% op z'n minst.
Dan gaat het fijn. :roll: :roll:
Zoiets. Én... met meer dingen in je leven doen.
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 13 okt 2024 18:02
HierEnNu schreef: 13 okt 2024 18:00
Ik wacht dus met voorspellen tot ná de verkiezingen, nee wacht:
  • ik wacht met voorspellen tot ná de inauguratie!
Je bent dus een aanhanger van fake voorspellingen! :twisted:
Ik durf gerust te voorspellen dat geen van die twee president wordt hoor!
Uiteraard is de kans dat jouw voorspellling uitkomt groter, nou en?
Maakt dat mijn voorspelling daarom een fake voorspelling?
Dat het onwaarschijnlijk is maakt het niet onmogelijk!
Is jouw voorspelling fake mocht Trump onverhoopt toch president worden?

Rereformed schreef: 13 okt 2024 18:22 :scissors:
Voor een ander deel (de vrienden van HierEnNu die hij een hand boven het hoofd hield)
:scissors:
Heb ik vrienden die ik een hand boven het hoofd hield?
Hmmm ... :-k ... refrase: heb ik vrienden?

Ik ben benieuwd hoor, want dan moet ik die post aanvullen:
HierEnNu schreef: 06 jun 2024 01:08
ALL mijn FBvrienden op groepsfoto

+=+=+=+=+=+=+=+=+

Dit groepsfotoke
waar al mijn vrienden opstaan
is dus niet zwart wit

. . . . . . . . . . . . . . . . Haiku Groeps Foto
+=+=+=+=+=+=+=+=+

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.msnbc.com/inside-with-jen-p ... 1631045737
Inside with Jen Psaki
‘A coming massive crisis in November’: Katyal reveals details of Trump efforts to overturn election
Ook dát zou mij niet verbazen.
De man is zó verdwaasd dat hij alles zou willen opofferen aan zijn eigen gerief.
We hoeven ons vast niet te vervelen, de komende tijd.
** ¥ **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Harris biedt in ieder geval enige hoop de verkiezingen nog te kunnen winnen -- iets dat met Biden niet meer het geval was. Natuurlijk is de kans niet enorm groot, zoals dat het geval met Michelle Obama zou zijn geweest, en ik bereid me dan ook voor op een eventueel doemscenario dat de VS in een dictatuur zal veranderen, Oekraine deels aan Rusland zal worden gegeven, de VS uit de NATO stapt, er een handelsoorlog tussen de EU en de VS zal komen en Trump de banden met Poetin en wellicht China aan zal gaan halen. Nu er nog enige hoop is dat Harris wint en ik me stap-voor-stap kan voorbereiden op het ergste, is de klap in ieder geval niet zo groot indien het daadwerkelijk plaatsvind.

Het valt me trouwens tegen dat de Obama's geen campagne voeren voor Harris, zoals ze daarvoor wel deden voor Clinton en Biden. Wellicht wilde Michelle Obama de functie eigenlijk wel, maar heeft Biden daar een stokje voor gestoken door snel zijn steun voor Harris uit te spreken. Het is in ieder geval wel opvallend.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Is Trump eigenlijk wel geschikt om een dictatuur te vestigen? Kost nog best een hoop werk een doorzettingsvermogen hoor...en constante focus...🙄
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 13 okt 2024 23:50 Het valt me trouwens tegen dat de Obama's geen campagne voeren voor Harris, zoals ze daarvoor wel deden voor Clinton en Biden.
Blijkbaar volg je vanwege je aandacht voor Israel de laatste tijd maar weinig de VS. Barak Obama voert deze laatste maand campagne voor Harris. Hij kwam in zijn eerste speech met vernietigende kritiek op Trump:
https://www.youtube.com/watch?v=xL8_nV-Q1Mk
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

B.S. schreef: 14 okt 2024 00:56 Is Trump eigenlijk wel geschikt om een dictatuur te vestigen? Kost nog best een hoop werk een doorzettingsvermogen hoor...en constante focus...🙄
Daar troost ik me ook mee. De aankomende dementie zal hem over een jaar zo ongeveer ongeschikt hebben gemaakt voor welke serieuze zaken dan ook.
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mullog schreef: 13 okt 2024 18:15
Rereformed schreef: 13 okt 2024 17:52 ...
Trump is bijna dement. En denk jij dat mensen zo dom zijn om dat niet op te merken?
Hoewel de vraag niet aan mij gesteld wordt, wil ik wel antwoord geven.

Ja, dat denk ik. Sterker nog, dat weet ik omdat ik het regelmatig in mijn directe omgeving zie gebeuren en het nu, overigens in een andere vorm, in de Nederlandse politiek ook plaatsvindt.
Marjolein Faber is niet dement, maar volslagen incompetent.
Ik wens u alle goeds
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Peter van Velzen schreef: 14 okt 2024 04:35
Mullog schreef: 13 okt 2024 18:15
Rereformed schreef: 13 okt 2024 17:52 ...
Trump is bijna dement. En denk jij dat mensen zo dom zijn om dat niet op te merken?
Hoewel de vraag niet aan mij gesteld wordt, wil ik wel antwoord geven.

Ja, dat denk ik. Sterker nog, dat weet ik omdat ik het regelmatig in mijn directe omgeving zie gebeuren en het nu, overigens in een andere vorm, in de Nederlandse politiek ook plaatsvindt.
Marjolein Faber is niet dement, maar volslagen incompetent.
Dat geldt niet alleen voor mevrouw Faber
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 254114.cms
Amid questions over fitness of the two presidential candidates Kamala Harris and Donald Trump, the former president on Monday urged his supporters to get out and vote on January 5 or before. The election day is on November 5 and the gaffe led social media users to believe that Donald Trump confused the election date with the date of Capitol Riot in 2021.
Het is ook een heel gedraaf voor zo'n oude man.
Je zou daar toch wel beduusd van worden. :lol:

ECHTER....!!:

https://eu.usatoday.com/story/opinion/c ... 584547007/
If Democrats aren't panicking yet, they might want to start. The Kamala Harris honeymoon is over, and the glow has dissipated.

In six of the seven battleground states, former President Donald Trump now shows a slight lead in the polls. An NBC News poll released Sunday shows Harris and Trump tied in the national vote.

We are three weeks out from Election Day and one thing has become clear: Trump might actually win.

A Trump win would raise a lot of questions for Republicans. He's an objectively bad candidate who doesn't represent conservatism well.

However, it would raise even more questions for Democrats. How could they have lost to such a uniquely awful opponent?
** ¥ **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Wat ik zondag al aanstipte. Nog steeds vol vertrouwen, Rereformed?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

B.S. schreef: 15 okt 2024 16:53 Wat ik zondag al aanstipte. Nog steeds vol vertrouwen, Rereformed?

De media houden ervan het spannend te houden, B.S. :D
Born OK the first time
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Is dat echt zo? In 2016 gingen ze ervan uit dat het toch wel Hillary Clinton zou worden. Niet echt de spanning er in houden, toen.
Welke Democratische kandidaat ook dit jaar, Trump blijft een enorme kanshebber.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Wilt u weer hoop? Anti-Trump kanaal The Ring of Fire met een juich-poll voor Kamala Harris, zo recent als gisteren. Maar liefst meer dan elfduizend mensen (....) zijn in de poll verwerkt, Harris 'has crossed the 51% benchmark, now leading 51 to 45 against Trump'. De margin of error is 'one percent'. Maar de kiezers 'must by no means be complacent' uiteraard. (En geen duidelijkheid over wat dit betekent in de swing states.)
https://youtu.be/R1YBJH5KDn0?si=Md3noYnfoe_WXZpm

Maar de info die ik zondag zag dan? Dit soort kanalen brengen al zo'n vijftien maanden constant 'bad to horrrible news' voor Donald Trump. Hoe betrouwbaar is dat? Is dat hele peilen niet een soort wichelroede Lopen of zoiets? Iets meer dan tienduizend personen ondervragen op een bevolking van 330 miljoen?
Gesloten