Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 10 jul 2025 22:46
Al Jazeera wordt deels of volledig gefinancierd door de Qatarese overheid. Dat is wat je film zegt bij de opening. Hoezo onafhankelijke nieuwsgaring? En welke hooggeplaatste leden van wie ook al weer zitten er in Quatar, met alle mogelijke luxe omringd, terwijl ze hun broeders en zusters in Gaza laten creperen? Dat dus…….

Zoals gezegd is het is de andere kant van de medaille. Dat iemand als jij die liever ontkent, tja, wisten we wel.

En dan….

Wij zitten hier ook in luxe te kijken naar wat er in Gaza gebeurd of niet dan? De één staat te juichen want het land van tranen is straks van hun waar ze respectloos op de graven van de voorouders, vrouwen, kinderen, onschuldigen, staan te dansen en de ander probeert iets van bewustzijn te creëren bij de onwetenden die staan te dansen op de graven van de vermeende duivel.

Eén ding weet ik wel, Ik zal het niet zijn die in schaamte neer zal storten en daar mee te dealen zal krijgen. Er zijn mensen die zijn gaan beseffen dat ze zich aan de verkeerde kant van de geschiedenis bevonden. Er zijn you-tube filmpjes met getuigenissen van holocaust overlevers die de terroristenstaat, waar jij zo trots op bent, aan de schandpaal nagelen omdat zij herkennen dat deze staat geen haar beter is dan nazi-Duitsland destijds. Je moet er maar willen staan met als enig excuus je eigen pijn.

Ik zou je aanraden eens een paar van dat soort van getuigenissen te bekijk-luisteren. En dan bedoel ik echt luisteren cq voelen.

Want, jij, Lost and not found yet, weet niet waar je over praat wanneer je niet ook de andere kant ervaren hebt.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 jul 2025 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

https://www.telegraaf.nl/live/live-isra ... 89560.html

Nog meer goed nieuws!
Israël is bereid om tijdens een tijdelijk bestand te onderhandelen over een permanent staakt-het-vuren in Gaza. Voorwaarde is wel dat Hamas wordt gedemilitariseerd, zei de Israëlische premier Benjamin Netanyahu.

"Aan het begin van een wapenstilstand zullen we beginnen aan de onderhandelingen voor een permanent einde aan de oorlog" zei Netanyahu in een videoboodschap. Maar Hamas moet dan wel de wapens neerleggen en mag niet langer "bestuurlijke of militaire capaciteiten" hebben.

"Als dat kan worden bereikt door onderhandelingen: geweldig", zei Netanyahu. Maar als dat niet kan "zullen we het bereiken met andere middelen", waarschuwt de premier. "Met de kracht van ons heldhaftige leger".

Delegaties van Israël en Hamas onderhandelen sinds zondag in Qatar over een tijdelijk bestand. De Amerikaanse Midden-Oostengezant Steve Witkoff heeft een voorstel gedaan voor een zestigdaags bestand in Gaza. In ruil moet Hamas dan nog twintig levende Israëlische gijzelaars vrijlaten.
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 10 jul 2025 23:19
Mus schreef: 10 jul 2025 23:08
Gerard R. schreef: 10 jul 2025 22:13 @Mus
Tekstje van je moet zijn:

Ik schrijf dit niet vluchtig. 'Ze' zijn niet dom of onwetend.
Ik vind het een lastige Gerard R. Ik weet niet of het een bewust of onbewust niet willen is - ergens rinkelt een luide bel van herkenning - tgt vraag ik me af of men zo geïndoctrineerd is door de terroristische staatspropaganda dat men werkelijk gelooft dat de Palestijnen de duivel in eigen persoon is. Een duivel die ze kosten wat het kost moeten weren danwel afmaken. Ik zie vooral dat laatste aan de hand zijn en dat is wat mij toch steeds weer het meest tot diep in mijn hart raakt. De volstrekte onwetendheid dat men onschuldige mensen bij bosjes aan het afmaken is in veronderstelling dat het de duivel in hoogsteigen persoon is. Dat is een framing die zo diep gaat dat het als onschuldige vechten tegen de bierkaai wordt en is, maar je moet wel, en doet het ook vanuit je eigen overlevingsinstinct. Het is volstrekte waanzin, waarbij tgt onderliggend ook bewust dan wel onbewust een ontkenning ligt cq een projectie van de duivel die in hen zelf leeft en daarom gecreëerd is geworden in de buitenwereld door een ander volk te bezetten die dat natuurlijk niet zomaar lieten gebeuren en zie daar ……

Ik weet niet of er een bewust niet willen is. Denk jij van wel en waarom dan?
Je kunt nee zeggen, je kunt een paar keer nee zeggen en nog een paar keer! Maar bij altijd nee kun je uiteindelijk een hele dikke nee terug verwachten voor wat je uiteindelijk wilt. Is daar iets NIET duidelijk aan? En helaas is er altijd nee gezegd.
Laten we het eens omkeren. Ga jij alvast met de pootjes omhoog liggen wanneer de in jou ogen terroristen je met grof geweld je huis uitzetten, je van je land jagen en al je bezittingen in beslag nemen en/of vernietigen? Vertel me dat je dat zomaar over je kant laat gaan, dan praten we daarna nog even verder.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
lost and not found yet!
Superposter

Mus schreef: 10 jul 2025 23:22
Al Jazeera wordt deels of volledig gefinancierd door de Qatarese overheid. Dat is wat je film zegt bij de opening. Hoezo onafhankelijke nieuwsgaring? En welke hooggeplaatste leden van wie ook al weer zitten er in Quatar, met alle mogelijke luxe omringd, terwijl ze hun broeders en zusters in Gaza laten creperen? Dat dus…….

Zoals gezegd is het is de andere kant van de medaille. Dat iemand als jij die liever ontkent, tja, wisten we wel.

En dan….

Wij zitten hier ook in luxe te kijken naar wat er in Gaza gebeurd of niet dan? De één staat te juichen want het land van tranen is straks van hun waar ze respectloos op de graven van de voorouders, vrouwen, kinderen, onschuldigen, staan te dansen en de ander probeert iets van bewustzijn te creëren bij de onwetenden die staan te dansen op de graven van de vermeende duivel.

Eén ding weet ik wel, Ik zal het niet zijn die in schaamte neer zal storten en daar mee te dealen zal krijgen. Er zijn mensen die zijn gaan beseffen dat ze zich aan de verkeerde kant van de geschiedenis bevonden, er zijn you-tube filmpjes met getuigenissen van holocaust overlevers die de terroristenstaat waar jij zo trots op bent aan de schandpaal nagelen omdat zij herkennen dat deze staat geen haar beter is dan nazi-Duitsland destijds, je moet er maar willen staan met als excuus je eigen pijn.

Ik zou je aanraden eens een paar van dat soort van getuigenissen te bekijk-luisteren. En dan bedoel ik echt luisteren cq voelen.

Want, jij, Lost and not found yet, weet niet waar je over praat wanneer je niet ook de andere kant ervaren hebt.
Ga lekker door joh! Aan dit soort antisemitische posts van jou ga ik geen aandacht besteden! Been there, seen it and done that! Maar neem het lekker op voor je Gazaanse landgenoten! Zou ik in jou geval ook doen! Ben alleen bang dat het absoluut niet tot resultaten gaat leiden maar als jij je er goed bij voelt vind ik dat prima! En het is eigenlijk wel grappig dat je Duitsland erbij haalt!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Mus schreef: 10 jul 2025 23:37
Mus schreef: 10 jul 2025 23:08 Ik vind het een lastige Gerard R. Ik weet niet of het een bewust of onbewust niet willen is - ergens rinkelt een luide bel van herkenning - tgt vraag ik me af of men zo geïndoctrineerd is door de terroristische staatspropaganda dat men werkelijk gelooft dat de Palestijnen de duivel in eigen persoon is. Een duivel die ze kosten wat het kost moeten weren danwel afmaken. Ik zie vooral dat laatste aan de hand zijn en dat is wat mij toch steeds weer het meest tot diep in mijn hart raakt. De volstrekte onwetendheid dat men onschuldige mensen bij bosjes aan het afmaken is in veronderstelling dat het de duivel in hoogsteigen persoon is. Dat is een framing die zo diep gaat dat het als onschuldige vechten tegen de bierkaai wordt en is, maar je moet wel, en doet het ook vanuit je eigen overlevingsinstinct. Het is volstrekte waanzin, waarbij tgt onderliggend ook bewust dan wel onbewust een ontkenning ligt cq een projectie van de duivel die in hen zelf leeft en daarom gecreëerd is geworden in de buitenwereld door een ander volk te bezetten die dat natuurlijk niet zomaar lieten gebeuren en zie daar ……

Ik weet niet of er een bewust niet willen is. Denk jij van wel en waarom dan?
Je kunt nee zeggen, je kunt een paar keer nee zeggen en nog een paar keer! Maar bij altijd nee kun je uiteindelijk een hele dikke nee terug verwachten voor wat je uiteindelijk wilt. Is daar iets NIET duidelijk aan? En helaas is er altijd nee gezegd.
Laten we het eens omkeren. Ga jij alvast met de pootjes omhoog liggen wanneer de in jou ogen terroristen je met grof geweld je huis uitzetten, je van je land jagen en al je bezittingen in beslag nemen en/of vernietigen? Vertel me dat je dat zomaar over je kant laat gaan, dan praten we daarna nog even verder.
Totaal irrelevant! Onderhandelen kun je altijd, maar bij altijd NEE zeggen graaf je je eigen graf. Zoals je nu kunt zien! Laat me weten wanneer er JA is gezegd en door wie, om de slepende situatie op te lossen!
We are dancing again!
🔱
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 10 jul 2025 23:17 O, ik doe maar een gooi:
Omdat 'ze' niet dom zijn, daar ben ik van overtuigd:
Eens
Empathie wordt overboord gekeild. Ontmenselijking.
Eens. Ik zie er echter ook iets wezenlijks achter zitten. Ik noem het maar even zelfbegoocheling, een waanzin, die wat jij benoemd veroorzaakt.

Dat besef helpt me vooralsnog niet de pijn in mijn borst te verzachten wanneer de wurggreep van de waanzinnige die denkt dat ik de duivel ben mijn keel dichtknijpt en ik geen lucht meer binnen krijg.
Heb je wel eens in de ogen gekeken van een waanzinnig die jou niet meer ziet? Wanneer ik naar de anti-Palestijnen kijk zie ik mensen die zijn losgezongen van de werkelijkheid. Ze geloven zonder enige twijfel hun eigen verhaaltje, en zaaien daarmee zoveel ellende dat God zich omdraait in zijn graf.
Rhetoriek alom, terwijl te zien is voor een ieder wat voor ellendigs voorligt.
Eens
Heel veel omkeer-techniek, "zij zijn dodelijk, niet wij", terwijl je ziet dat 'wij' aantoonbaar het dodelijkst zijn.
Eens. Is ontkennen het zelfde als iets niet willen weten?
En veel meer. Dit spelletje duurt overigens al tientallen jaren ofschoon het deze keer wel heel dodelijk en destructief was.
Eens.

oorzaak: deze keer werd het trauma getriggert waardoor ze als wilden om zich heen zijn beginnen te slaan. In plaats van die luttele 1100, of wat was het, zagen ze de gebeurtenissen in de concentratiekampen van nazi- Duitsland voor zich en kwam het ‘nooit weer’ in zijn volle kracht naar boven als in het uitbarsten van een slapende vulkaan. Je moet op de zelfde plaats zijn geweest om te begrijpen wat er speelde na de aanval op 7 okt 2023. Verklaard overigens ook het gebrek aan empathie wanneer je zo verblind bent door angst, woede en haat, naar een oude vijand dat er is geen ruimte meer is voor iets anders wanneer daardoor een ondraaglijke pijn zich meester van je maakt.

Ik zie het, ik begrijp het tot diep in mijn tenen en tgt worstel ik ook met mijn eigen pijn, woede en gebrek aan overgave.

Ik, jij of wij, gaan niemand van de anti-Palestina clan op ander gedachten brengen. Ik, in elk geval, zal steeds weer opnieuw sterven zolang ik me niet overgeef aan wat ik als onvermijdelijk zie. Ik weet alleen niet langer hoe…. Dus probeer ik tegen beter weten in, met alles wat binnen mijn vermogen ligt, deze clan te laten ontwaken uit hun droom. Misschien dat juist wel mijn lot van dit moment. In elk geval blijven proberen al wordt ik niet gehoord, gevoelt, of gezien, zodat ik mezelf in elk geval recht kan blijven aankijken.
Wel een beetje ouwe koek, maar dat is niet zo vreselijk
Dit is dan toch een cynische afsluiting, of zie ik dat verkeerd?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 10 jul 2025 23:49
Mus schreef: 10 jul 2025 23:37

Totaal irrelevant!
Helemaal niet irrelevant. Want we weten allemaal dat wat de situatie is. Jij gaat niet met de pootjes omhoog liggen wanneer jij in je bestaan wordt bedreigt voelt, ondertussen verwacht je dat wel van de ander. Ik noem dat dus niets anders dan een schandevlek die duimendik op je voorhoofd geschreven staat, je moet er maar blij mee zijn.
Laatst gewijzigd door Mus op 11 jul 2025 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 10 jul 2025 23:45
Mus schreef: 10 jul 2025 23:22

En dan….

Eén ding weet ik wel, Ik zal het niet zijn die in schaamte neer zal storten en daar mee te dealen zal krijgen. Er zijn mensen die zijn gaan beseffen dat ze zich aan de verkeerde kant van de geschiedenis bevonden, er zijn you-tube filmpjes met getuigenissen van holocaust overlevers die de terroristenstaat waar jij zo trots op bent aan de schandpaal nagelen omdat zij herkennen dat deze staat geen haar beter is dan nazi-Duitsland destijds, je moet er maar willen staan met als excuus je eigen pijn.

Ga lekker door joh! Aan dit soort antisemitische posts van jou ga ik geen aandacht besteden! Been there, seen it and done that! Maar neem het lekker op voor je Gazaanse landgenoten! Zou ik in jou geval ook doen! Ben alleen bang dat het absoluut niet tot resultaten gaat leiden maar als jij je er goed bij voelt vind ik dat prima! En het is eigenlijk wel grappig dat je Duitsland erbij haalt!
Ja, grappig inderdaad…

Echter….

Het is wat het is, lost and not found yet. Er zijn holocaust overlevers die vanwege de herkenning of je dat nu leuk vind of niet, heel precies de vinger op de pijnlijke plek leggen en daarmee gehakt maken van die terroristische staat waar jij zo trots op bent. Laat dat maar eens even heel goed en diep tot je doordringen, daar kom je verder mee dan te pas en te onpas anti-semiet te roepen.

Maar goed dat is slecht het advies van deze semiet die van Palestijnse afkomst is, dus lekker laten gaan joh…
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 10 jul 2025 21:29
dikkemick schreef: 10 jul 2025 21:16
ChaimNimsky schreef: 10 jul 2025 21:06 Netanjahoe heeft het letterlijk over vrijwillig vertrek.
En jij neemt het maar al te graag met trots over. Zoveel blijkt uit je euforische toon.

Genoeg erover. Je gaat je nu eerst schamen.
Hun situatie zorgt ervoor dat ze vrijwillig zullen vertrekken.
De joden in WOII doken dan ook geheel vrijwillig onder.
Ik begrijp echt niet dat je dit (vrijwillig vertrekken) schaamteloos durft te beweren. Hoe verblind ben je dan?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 11 jul 2025 07:35
ChaimNimsky schreef: 10 jul 2025 21:29
dikkemick schreef: 10 jul 2025 21:16
En jij neemt het maar al te graag met trots over. Zoveel blijkt uit je euforische toon.

Genoeg erover. Je gaat je nu eerst schamen.
Hun situatie zorgt ervoor dat ze vrijwillig zullen vertrekken.
De joden in WOII doken dan ook geheel vrijwillig onder.
Ik begrijp echt niet dat je dit (vrijwillig vertrekken) schaamteloos durft te beweren. Hoe verblind ben je dan?
Je begrijpt er niets meer van? Ik zal het je uitleggen hoe dat komt!

Jij verblindt jouzelf doordat je voortdurend niet verder kijkt dan je eigen emo-theater en van daaruit hysterische voorspellingen doet die je zelf gaat geloven en van uit dat geloof kijkt naar de huidige situatie alsof je voorspellingen al zijn uitgekomen.

Je bent inmiddels zo door emotie verblind dat je zelfs tonen hoort komen uit geschreven woorden van Chaimsky. Ik hoor geen geluiden uit Chaimsky's woorden komen, laat staan eufororische: that;s all in your mind, its not happening outside your brain!

Chaimsky herhaalt zakelijk de woorden van Netanyahu en constateert later, in reactie op jouw hysterische emo-theater, volkomen naar waarheid zoals het zich daar voordoet:
  • "Hun situatie zorgt ervoor dat ze vrijwillig zullen vertrekken."
zonder daarbij woorden van vreugde te gebruiken, laat staan euforisch. Dus, als zich al iemand zou moeten gaan schamen dan ben jij dat vanwege de manier waarop je een medeforummer iets in de schoenen probeert te schuiven wat daar niet thuis hoort. Dat je daar melding van hebt gemaakt is uiteraard je goed recht, maar hoe Moderator daar vervolgens op reageert ...
... dat zet me pas echt aan het denken, aan het Vrijdenken :wink: zelfs!
Maar daar ben jij niet verantwoordelijk voor ...

Jij bent wel verantwoordelijk voor dat wat jij daadwerkelijk schrijft, net zoals Chaimsky verantwoordelijk is voor wat hij daadwerkelijk schrijft. Chaimsky is niet verantwoordelijk voor wat jij en/of Moderators in de daadwerkelijk geschreven woorden menen te moeten mogen leggen, vanuit een interpretatie op basis wat slechts binnen jullie eigen brein gebeurt, zoals geluiden die jullie aan de zakelijke woorden toekennen, ingebeelde 'tonen van euforie' en betekenissen die jullie tussen de regels lezen, daar waar niets staat dan blanco tekens.
Vrijdenkers die de werkelijkheid binnen hun brein die alles kleurt meer waarde toekennen
dan de daadwerkelijk geschreven woorden daar buiten op het forum?
WTF is happening mensen?

Niets te danken voor mijn uitleg! Begrijp je er nu weer iets meer van?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 10 jul 2025 20:31:scissors:
Wat ze niet doorhebben is dat ze bijna wereldwijd alle krediet verspelen en
dat ze straks doelwit zijn van heel nare aanslagen.
Israël kweekt op dit moment terroristen.

Waar baseer je op dat ze niet doorhebben dat de wereldopinie zich tegen hen keert?
Antisemitisme is van alle tijden hoor: dat ervaren Joden al eeuwen!

Waar baseer je op dat ze niet doorhebben dat ze straks doelwit zijn van heel nare aanslagen.
Dat overkwam Joden al lang voordat Israël gesticht werd, sterker, dat was één van de redenen om Israël te stichten, zodat ze zich daar beter tegen konden verdedigen en in de nabije toekomst zal duidelijk worden dat ze daar steeds beter in worden.

Israël kweekt op dit moment geen terroristen, integendeel, Israël neutraliseert terroristen, onthoofd terroristische organisaties/staten zoals Iran door hun leiders te elimineren en ontmanteld tot op de draad hun infrastructuur.

Het kweken van terroristen gebeurt door Islamisten die met hun op waanzin gebaseerde ideologie samenlevingen binnendringgen en op parisitaire wijze uitzuigen en indoctrineren, waardoor het huidige leven waardeloos wordt en het enige wat telt de waan dat men als martelaar opgenomen zal worden door AllaH. Zo ontstaan kweekvijvers en opleidscholen voor jeugd tot terroristen, gefincancierd met internationale gelden die bedoeld zijn voor hulpbehoevende onschuldige burgers. Daar is Israël niet bij nodig, dat zie je ook in Afghanistan en Pakistan.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 11 jul 2025 00:36
Gerard R.: Wel een beetje ouwe koek, maar dat is niet zo vreselijk
Ja, ik had het beter niet kunnen schrijven, maar het is allemaal zo oeverloos slecht op deze manier.
En toch halen we alles steeds weer op in onze frustratie. Dat maakt de hele wereld cynisch in mijn beleving. :(
Dit is weer zo'n afschuwelijk décivilisatie-voorbeeld voor de volkeren.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 11 jul 2025 09:50
dikkemick schreef: 10 jul 2025 20:31:scissors:
Wat ze niet doorhebben is dat ze bijna wereldwijd alle krediet verspelen en
dat ze straks doelwit zijn van heel nare aanslagen.
Israël kweekt op dit moment terroristen.

Waar baseer je op dat ze niet doorhebben dat de wereldopinie zich tegen hen keert?
Niks antisemitisme. Woede om het moorden. Elke dag weer. En afknijpen van voedsel, medicijn en vooral: water...
"Ja, Hamas"! Zou kunnen, maar wie zal de waarheid kennen?....... En burgers zat (nog) ... :roll:
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 11 jul 2025 10:27
HierEnNu schreef: 11 jul 2025 09:50:scissors:
Niks antisemitisme.
Jawel, antisemitisme is van alle tijden: dat ervaren Joden al eeuwen!
Gerard R. schreef:Woede om het moorden.
Elke dag weer. En afknijpen van voedsel, medicijn en vooral: water...
Selectieve woede gevoed door Hamaspropaganda:
dat is het emo-theater gebaseerd op Hamaspropaganda waar ik het over had.
Antisemitisme wordt gewoonlijk aangewakkerd door propaganda en
selectieve verontwaardiging, en ook dat was altijd al zo.
Gerard R. schreef:"Ja, Hamas"! Zou kunnen, maar wie zal de waarheid kennen?
....... En burgers zat (nog) ... :roll:
Precies, de waarheid wordt onbelangrijk verklaard, want de emoties, die moeten we kwijt.
Hier en nu overspoelen de emoties ons Vrijdenken en zonder dat we het merken gaan we ons denken baseren op die voortdurende stroom emoties uit de onderbuik die ons overspoelen in plaats van juist nu die mooie manier van denken genaamd Vrijdenken toe te passen. Jammer!

En dat bedoel ik dus. Hamas&Co die blijven weigeren de gegijzelden terug te geven en weigeren zichzelf onvoorwaardelijk over te geven, te ontwapenen en te capituleren, waardoor deze oorlog onnodig lang gerekt wordt met onnodig leed tot gevolg, want als Hamas&Co capituleren is de Gaza oorlog voorbij. Door die Hamas activiteiten te ontkennen, kan er een andere schuldige worden aangewezen. Dat onderdelen van het slachtoffer, onderdelen van de Gazaanse bevolking, zelf actief meewerken aan die Hamasactiviteten? Ojeetje, dat ontkennen we dan ook maar meteen!

Jij blijft net doen alsof jij echt gelooft dat alle inwoners van Gaza onschuldige vrouwen, bejaarden en kinderen zijn, ja dan moet het toch ook wel waar zijn wat de wereldopinie verkondigt.

Nee,
  • de wereldopinie verkondigt geen waarheden,
    de wereldopinie is een veralgemeniseerde mening!

Zodra we de wereldopinie als waarheid accepteren,
    dan moeter we ook accepteren dat er Goden bestaan en
    mijn mening blijft, ondanks de wereldopinie:
    • Goden bestaan niet!
Want mijn mening wordt niet bepaald door de wereldopinie!
Weet je waarom niet? Omdat ik de manier van denken, genaamd Vrijdenken toepas!
Zouden meer mensen moeten doen ...

---------------

Gerard R. schreef: 11 jul 2025 10:21
Mus schreef: 11 jul 2025 00:36
Gerard R.: Wel een beetje ouwe koek, maar dat is niet zo vreselijk
Ja, ik had het beter niet kunnen schrijven, maar het is allemaal zo oeverloos slecht op deze manier.
En toch halen we alles steeds weer op in onze frustratie. Dat maakt de hele wereld cynisch in mijn beleving. :(
Dit is weer zo'n afschuwelijk décivilisatie-voorbeeld voor de volkeren.
Jullie maken er weer een apocalips van, maar ik moet me gaan schamen?
  • A great paradox of our physical senses is that your brain
    actually shows you what you believe, not what you see..
Dus sluit ik mijn ogen en geloof ik dat de zon schijnt,
dat als ik dadelijk buiten kijk ik leven zie in volle bloei en
als ik dadelijk een terrasje ga pikken ik veel gelukkige blije mensen zie.

Wat denken jullie dat IK te zien krijg als ik dadelijk mijn ogen open doe?
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

@HierEnNu
En toch heeft het volgens mij geen enkele zin om rond te blijven toeteren dat het antisemitisme is.

O, dat is er ook in de wereld hoor, maar als je ziet wat een disproportionele puinhoop Israël heeft geschapen na vroegere 'oefeningen' van mindere intensiteit, dan is de reactie verdriet, woede en ontzetting. Dat hoeft helemaal niet antisemitisme te zijn. Dat is het veroorzaken van inflatie van een heel zwaarwegend begrip...[/u]

Ach.. mensheid op het planeetje van de oorlog. Je kunt niet maar zo tienduizenden burgers ombrengen, land inpikken, de hele regio in de fik zetten en een of meer humanitaire crises veroorzaken, elke dag te moorden vooral bij ziekenhuizen, en dan zeggen, dat dat komt door Hamas, Hezbollah, Iran, Syrië, Libanon zonder redelijk bewijs naar de wereld. Zonder aan te tonen dat wat je doet in redelijke mate klopt. Deze operatie zou Hamas hebben gedecimeerd. Paar maanden... Duh... Dit alles wordt mondiaal 'niet gewaardeerd' en het kan tegen je gaan werken.
Gesloten