lost and not found yet! schreef: ↑08 jul 2025 22:39
Gerard R. schreef: ↑08 jul 2025 22:31
Wat voor opzienbarends wil je mij laten zien met betrekking tot wat ik schreef?
Niets, noem mij een land, streek of gebied waar Gazanen veilig kunnen wonen! Welke dan? Het is juist het verhaal hoe het er nu aan toegaat! Je wilt nu geen Gazaan in Egypte zijn! Dus laat maar weten waar de Gazanen naar toe kunnen.
Ligt het nu aan mij of ben ik de enige die verbijstering ervaart bij bovenstaande woorden?
Het verjaagd je van je grond, het gaat wonen in je huis en pikt je eigendommen in, en durven dan te vragen waar je moet blijven. Het zegt: jullie hebben geen plek, geen rechten - jullie probleem en niet het mijne.
Hoe zullen we dat nu noemen? Laat me even denken……
Het is victim blaming in optima forma op een hele, door hullie schuld, ontheemd geraakte bevolkingsgroep, als hullie hun zin krijgen.
En dus kunnen we spreken van: wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat vooral aan een ander.
Het is een afgrijselijke vorm waarin de dader zich als slachtoffer voordoet en het slachtoffer dat bloedend op de stoep ligt tot het probleem maakt.
Je zult maar zo gewetenloos zijn in al je egoïsme.
Ach, de onschuldige onwetendheid die daardoor meent in zijn recht te staan bij het structureel, gewelddadig, ontheemden van een ander volk ten behoeve van zichzelf, laten we het daar maar op houden, dat geeft nog iets van soelaas voor de veroorzakers van het onrecht wat we hier aan onze ogen voorbij zien trekken.
Halleluja, vrede zij met u.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.