Geestige/Geestelijke gaven van Trees

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jessy schreef:Socratoteles schreef
Rereformed had gelijk, ik kan beter guru worden. Wie wil er nu zo discusseren?
Verliezers van het leven, kom tot mij! Wat zegt u? Begrijpt ge de betekenis mijner woorden niet? Dan is dat omdat de onmetelijke wijsheid ervan u verre te boven gaat. U wilt zich aan de hand laten leiden naar vreugde en verheven dingen, o kleinen van geest? U verlangt naar het inzicht dat u boven uw dagelijkse soapseries en bruine bonen uit zal tillen? Volstoppen zal ik u met suggesties, dronken voeren met de uitzinnigste dromen, want in de realiteit zou u toch geen betekenis vinden. Trots zal ik u maken op uw napraterijen, doen neerkijken op wie nog niet tot uw niveau van inzicht is doorgedrongen en een weg wijzen die alsmaar hoger voert.. Hebt u iets van de kilte en zinloosheid des levens aanschouwd? Benauwd het onnavolgbare voortrazen van de wereld u? Ik wijs u de Weg, de Waarheid, het Universele Leven! Als koningen zult gij zijn, edel uw trekken, en gehuld in schitterende lichte gewaden zult u hogere werelden doorkruisen.. Op aarde zal men wel naar u steken, maar u niet raken, moeiteloos ontwijken zult u hun pogingen om u terug te trekken naar hun eigen jammerlijke staat van oppervlakkig denken. Vrees en vijandschap is wat hen drijft, zij begrijpen uw boodschap immers niet en ergeren zich (keken zij niet altijd op u neer?). Goden zult u zijn, uitverkoornen in de kosmische hiërarchieën! Engelen zullen u naderen en over u waken, overspoeld zult u worden door warmte en frisheid, tintelen zult u van energie, en allesvervullende liefde zal u doorstromen.
In een vlaag van menslievendheid zult u het grauw wat kruimels van uw kennis toewerpen, en hoe bedroeft zult u zijn door hun stugge weigering zich open te stellen voor het waarlijk geluk. Niet iedereen is in staat te doen wat u deed, velen zijn te gehecht aan de stoffelijke wereld. Ach, niet u. In eeuwige harmonie zal uw ziel haar stoffelijk omhulsel verlaten. En om het sterfbed zullen uw verwanten staan, met tranen op de wangen. U zweeft over hen heen, zonder emotie, alsof u voor een schildering in een museum staat. Zij zien u niet. Dan zult ge heenvlieden, naar waar ge uw ganse leven reeds vertoefd hebt.
Dat stuk is ontstaan in je nuchtere spottende ratio met een lik heimwee naar vergane glorie.
Ja de napraters de simpelen van geest zullen zich in uw stuk kunnen herkennen.
In de eenzaamheid van hun ratio vervuld het hun met vreugde, hen treffend in het brein als een blikseminslag, onthult het de waarheid, geschreven in woorden, bij elkaar geraapt tot een spottende ironie.
Het zij zo.
Best wel fijn om te lezen, zo'n druipende moddervette onderstreping.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

och cluny je verteld niets nieuws.
Had niet anders verwacht in de harmonieuze werkelijkheid waarin je leeft beweegt en je bestaan hebt. Heb alleen even moeten wachten of mijn gedachten omtrent juist was. Ik hou niet zo van invullen weet je, mijn verstand te verduisteren met andermans gedachten. Je hebt me in deze niet teleurgesteld.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Jessy schreef:mijn verstand te verduisteren met andermans gedachten.
Aan je eigen gedachten heb je al meer dan genoeg, zeker?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

cluny schreef:
Dit schreef ik een tijdje terug. Herkenning?
Ja, Je geeft het heel goed weer eigenlijk. Ik denk ook dat mijn episodes eerder seconden dan minuten duren maar ik heb wel het gevoel dat het veel langer duurt meestal. Het is inderdaad ook leuk dat je het koppelt aan de vraag of een geest die los van het lichaam kan bestaan. Ik denk dat een toestand als slaapverlamming daar inderdaad heel dicht in de buurt komt.

Als het reincarneren een uurtje zou duren zou je ziel kaskrankzinnig zijn daarna vermoed ik. Luttele seconden in het niets zijn al genoeg om me de rest van de nacht wakker te houden.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

The Prophet schreef:
Jij niet dan?
Of vul je jezelf graag met andermans gedachten zodat je niet meer zelf hoeft na te denken.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Jessy schreef: Dat stuk is ontstaan in je nuchtere spottende ratio met een lik heimwee naar vergane glorie.
Ja de napraters de simpelen van geest zullen zich in uw stuk kunnen herkennen.
In de eenzaamheid van hun ratio vervuld het hun met vreugde, hen treffend in het brein als een blikseminslag, onthult het de waarheid, geschreven in woorden, bij elkaar geraapt tot een spottende ironie.
Het zij zo.
Ja socrateles:

Je zit er zo dicht bij; je legt zo goed de vinger op de zere plek. Maar aangezien je karma nogal in het rood staat moeten we het doen met posts van je hand waar ik me iig af en toe helemaal rot om lach ipv de zalvende waarheden van jessy. Nog enkele honderden keren reincarneren zielevod dat ge zeit; mischien ben dan ook jij in staat om de werkelijkheid te zien door onstoffelijke ogen van gene zijde en de waarheid te doorgronden met persoonlijke wetenschap.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus
Bevlogen

Re: Geestige/Geestelijke gaven.

Bericht door Marinus »

Trees schreef:Hallo Marinus en Cluny,

Misschien herinneren jullie je dat The Prophet een tijd lang een avatar heeft gehad van een zwart wezen dat zich vastklemde om de aarde.
Het lijkt er op dat iets dergelijks zich in jullie slaap in de wurgende greep heeft.

Tenzij je het op een ‘computerstoring’ houdt natuurlijk.

Vriendelijke groeten,

Trees.
Ja Trees ik weet het,
mijn atheisme en homoseksualiteit wijzen op een jonge ziel. Anders dan jouw zweverige geblaat wat duid op een oude en dus dementerende ziel die mij de weg kan wijzen naar de orgasmes van de dood.

Toch besluit ik mij te wentelen in mijn karmaschuld en groepskarmadefecten. Het monster van de profeet is waarlijk angstaanjagenend en verontrustend maar koppig geef ik me over aan de duistere klauwen van de realiteit.

Na mijn dood zal satan zelf dineren van mijn ziel als ware het een sappig karbonaatje en waarom ook niet? Zowel mijn ziel als Satan zijn dan aan gene zijde en ik heb er geen last meer van dus
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Jessy schreef:
The Prophet schreef:
Jij niet dan?
Of vul je jezelf graag met andermans gedachten zodat je niet meer zelf hoeft na te denken.
In de psychologie noemt men dit wel projectie Jessy; dat betekend dat je je eigen fouten in anderen ziet onder andere.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Marinus schreef:
Jessy schreef:
The Prophet schreef: Aan je eigen gedachten heb je al meer dan genoeg, zeker?
Jij niet dan?
In de psychologie noemt men dit wel projectie Jessy; dat betekend dat je je eigen fouten in anderen ziet onder andere.
O ja, mama mia toch.
Verschrikkelijk als men zijn eigen fouten in de ander herkent.
Och nee dat was het niet je projecteert je eigen fouten op de ander. Och ja daar is adam al mee begonnen. Wat maakt het uit zolang je er geen last van hebt.
Het valt mij echter op dat de meesters, in het projecteren van hun eigen gedachten op anderen daar totaal geen weet van hebben. Integendeel zij wijzen de ander op hun eigen projectie, als onschuldige lammeren.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Jessy schreef:O ja, mama mia toch.
Uw moeder is hier niet of is da met enig toeval trees?
Ja klotuh is dat heh? kan me ook bijzonder ergeren als ik mijn eigen fouten in mijn partner terugzie om maar wat te noemen. Jij denk dan aan gedachtevervuiling van gene zijde die de je persoonlijke wetenschap bezoedelt met karmavlekken en reincarnatievertragingen ik denk: ondanks alles hou ik toch nog van hem. (Dat laatste is niet helemaal rationeel, maar dat heb je met liefde hellaas.
Och nee dat was het niet je projecteert je eigen fouten op de ander. Och ja daar is adam al mee begonnen. Wat maakt het uit zolang je er geen last van hebt.
Ja Jessy het is allemaal erfzonde. Op het moment dat ik je van projectie beschuldigde deden 666 engeltjes aan gene zijde een zelfmoordpoging.
Het valt mij echter op dat de meesters, in het projecteren van hun eigen gedachten op anderen daar totaal geen weet van hebben. Integendeel zij wijzen de ander op hun eigen projectie, als onschuldige lammeren.
Oeps Jessy: dat waren nog eens 666 engeltjes. Een beetje zuinig omgaan met je karma heh? Alleen de geestelijk ontheemden als ik hebben zo'n hedonistische kijk op karma.

Marinus

PS sind wanneer projecteren lammeren hun fouten op mij?
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Jessy schreef:
Marinus schreef:
Jessy schreef: Jij niet dan?
O ja, mama mia toch.
Het is treurig te zien dat iemand zo ver heen is dat zij anderen beschuldigd van zelfbedrog terwijl zij zelf niet met enig bewijs komt om haar overtuiging te onderbouwen en alle symptomen heeft van iemand met cognitieve dissonantie.
Laat ik duidelijk zijn dat ik volledig achter de rationele denkers sta die hun zegje al hebben gedaan.
Je kunt blijven herhalen dat je kritisch naar je zelf kijkt en dat je je zelf niet mag verlochenen, maar zonder enig bewijs zul je ons niet kunnen overtuigen met hersenspinsels.Het blijkt dat je lijd aan emotionele of psychische afhankelijkheid van geruststellende (zelf) verzonnen mentale fantasiën.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Primaat schreef

.Het blijkt dat je lijd aan emotionele of psychische afhankelijkheid van geruststellende (zelf) verzonnen mentale fantasiën.
Je projecteert je eigen emotionele of psychische afhankelijkheid van je eigen geruststellende gedachte en fantasieën op mij .
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Jessy schreef: Primaat schreef

.Het blijkt dat je lijd aan emotionele of psychische afhankelijkheid van geruststellende (zelf) verzonnen mentale fantasiën.
Je projecteert je eigen emotionele of psychische afhankelijkheid van je eigen geruststellende gedachte en fantasieën op mij .
Je "jij!" "nee jij!" spelletje maakt op mij geen indruk. Je doet er beter aan om een echte oplossing te zoeken voor, wat gezorgd heeft voor de psychische staat waaraan je lijd. Misschien kun je dan nog wat berijken met de eventuele kennis die je daarmee opdoet zodat je anderen kunt helpen met hun mentale schade om te gaan.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

primaat schreef
Je "jij!" "nee jij!" spelletje maakt op mij geen indruk. Je doet er beter aan om een echte oplossing te zoeken voor, wat gezorgd heeft voor de psychische staat waaraan je lijd. Misschien kun je dan nog wat berijken met de eventuele kennis die je daarmee opdoet zodat je anderen kunt helpen met hun mentale schade om te gaan.
Wie speelt er een spelletje?
Maar wederom projectie misschien is bovengenoemde jouw redding?
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Jessy schreef:primaat schreef
Wie speelt er een spelletje?
Maar wederom projectie misschien is bovengenoemde jouw redding?
Je valt in herhaling. Teken van intellectuele zwakte misschien?
Plaats reactie