21 mei vergaat de wereld

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Re: 21 mei vergaat de wereld

Bericht door collegavanerik »

http://nos.nl/artikel/242328-teleurstel ... alyps.html
Teleurstelling over uitblijven Apocalyps

zondag 22 mei 2011, 10:06

De klok sloeg 18.00 uur en de wereld verging niet. Terwijl atheïsten wereldwijd vierden dat de voorspellingen over de aanstaande Apocalyps vals waren, moeten enkele duizenden gelovigen leren omgaan met iets wat ze niet verwachtten: het voortbestaan van de planeet aarde.

"Ik kan je niet zeggen wat ik nu voel", zei de 60-jarige Robert Fitzpatrick, die besloten had op Times Square in New York het einde af te wachten. Omringd door joelende sceptici keek hij vertwijfeld op zijn horloge toen het uur U passeerde en er niks gebeurde.

"Ik begrijp het gewoon niet. Dit is het jaar. Het moet 2011 zijn. Ik begrijp niet waarom er niets gebeurd is. Ik moet het verkeerd geïnterpreteerd hebben."

Spaargeld
Fitzpatrick had zijn spaargeld van 140.000 dollar aangesproken om billboards en flyers te kopen om de mensheid te waarschuwen voor het naderende einde. Tot op het laatste moment stond hij in New York bijbels uit te delen.

Samen met duizenden andere volgers van predikant Harold Camping geloofde hij dat 200 miljoen gelovigen door God van deze aarde gehaald zouden worden, voordat de Apocalyps zou uitbreken. Aardbevingen en andere rampen zouden de achterblijvers teisteren totdat het definitieve einde van de wereld op 21 oktober later dit jaar.

Alleen voor de VS al huurde Camping 5000 billboards om zijn onheilsboodschap te verspreiden. Ook in Nederland verschenen de borden op NS-stations. Met twintig campers reisden volgelingen de VS door om ter elfder ure nog mensen te bekeren.

Camping heeft nog niet gereageerd op het uitblijven van de eindtijd. Op zijn website wordt er met geen woord over gerept en journalisten die bij zijn huis verhaal gingen halen, troffen niemand thuis. Campings radiozender zond gisteren alleen spirituele muziek uit.
after the rapture:
http://www.youtube.com/watch?v=f9KlMWzKj4s
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
a.r.

Bericht door a.r. »

Terwijl atheïsten wereldwijd vierden dat de voorspellingen over de aanstaande Apocalyps vals waren
Huhhhh? Atheisten wereldwijd hebben gevierd? Alsof er ook maar één atheist zou zijn die die toch met de kriebels in de buik zat, dát het misschien toch wél een waar zou kunnen zijn! Belachelijke onzin.
Samante

Bericht door Samante »

Ik ben blij dat ik geen aandelen heb in die tent van Camping, het hemelreisje is niet doorgegaan.

Het kan natuurlijk best zijn dat ook Camping met zijn volgelingen niet goed genoeg bevonden werden. Misschien is God zo teleurgesteld in ook die vrome christenen, dat Hij misschien dacht dat Hij het beste nog een meute gezellige nichten zou ophalen. (Je moet schrale nichten natuurlijk niet boven hebben en achterlaten). Die planten zich niet voort en zo blijft het aantal op 144.000 staan. Dat was toch het maximum aantal zitplaatsen in de hemel?
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

PietV. schreef:Of mag hij nog een keer een voorspelling doen?
Vast wel, net als die talloze anderen die in het verleden een verkeerde voorspelling hebben gedaan.
Samante schreef:Het kan natuurlijk best zijn dat ook Camping met zijn volgelingen niet goed genoeg bevonden werden. Misschien is God zo teleurgesteld in ook die vrome christenen.
Dat zal het zijn. God heeft besloten de atheïsten en materialisten hun zin te geven en rustig op de ontploffing van de Zon over een paar miljard jaar te wachten. De Eeuwige heeft tenslotte de tijd.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

MNb schreef: Dat zal het zijn. God heeft besloten de atheïsten en materialisten hun zin te geven en rustig op de ontploffing van de Zon over een paar miljard jaar te wachten. De Eeuwige heeft tenslotte de tijd.
Dat moet veel gelovigen tevreden stellen. Ze zijn ondertussen al gewend geraakt aan de grote getallen. Ontstaan van het heelal bijna 15 miljard jaar geleden. Ontstaan van de aarde 4,6 miljard geleden en nu dus het einde over drie miljard jaar. Het zal wel iets sneller gaan, de mens doet verschrikkelijk zijn best om de planeet onleefbaar te maken. Dus misschien is het wel over 200 jaar.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Wat we moeten vieren is dat we weer een prachtig argument erbij hebben in discussies met gelovigen. Namelijk, meestal zijn religieueze uitspraken niet te toetsen omdat ze geen uitspraak doen over de te observeren wereld. "Je moet bidden voor het naar bed gaan, anders kom je niet in de hemel" is daar een voorbeeld van. De uitspraak over 21 mei was op 20 mei ook niet te toetsen. Maar doordat hij wel een concrete uitspraak over de echte wereld gaf, was de uitspraak op 22 mei wel te toetsen, en werd dus duidelijk als niet waar bestempeld. En daarmee brengt deze voorspelling alle religieuze uitspraken in discrediet.
Natuurlijk wisten we dat allemaal wel, maar een nieuw voorbeeld is nooit weg.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

@ Bonjour.

De christenen in NL ( op een handvol na ) hebben niks op met Camping.
Ze zeggen en 'terecht" dat we de eindtijd niet weten. Staat nl in de bijbel.
Geen argument voor de bijbelaars hier.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:@ Bonjour.

De christenen in NL ( op een handvol na ) hebben niks op met Camping.
Ze zeggen en 'terecht" dat we de eindtijd niet weten. Staat nl in de bijbel.
Geen argument voor de bijbelaars hier.
Imagoschade wordt wel genoemd. En men is bang dat er weer een groep afvalligen bij komt. Maar het is wel een argument wat lang gaat nadreunen. Op het moment dat er weer iemand opstaat die het heeft over de "dag des oordeels". Dan krijgt hij de boemerang in zijn gezicht. Ook de dief in de nacht hypothese is uiterst merkwaardig. Waarom zou Jezus stiekem infiltreren. En het aloude grapje komt dan bovendrijven. Waarom zijn christenen zo tegen abortus; omdat het zou kunnen gebeuren dat Jezus de klos is".
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ze zeggen en 'terecht" dat we de eindtijd niet weten.
Staat nl in de bijbel.
:lol:

Dat we de eindtijd niet weten is natuurlijk NIET het gevolg van het feit " omdat het zo in de bijbel staat " (1)
Er staat ook in de bijbel dat god bestaat( ik ben die ben ) en dat is zo omdat de bijbel gods woord is, dat is neergepend door (minstens door die godheid ) geinspireerde schrijvers ...

Net zoals de scribenten( zij die het moeilijke hierogliefen en andere schriften en vreemde talen , konden lezen en schrijven in de tijd der analfabeten ) de woorden van farao ( de zoon van de godvalk -horus )moesten opschrijven ... misschien kon de god-farao zelf ook niet zo vlotjes schrijven ? ( wie weet )
of slechts een beetje ceremonieel aanvaardbaar cryptisch wauwelen ?
Natuurlijk waren velen van die scribenten ooggetuigen = ze waren namelijk de secretarissen van die goddelijke inteelt-produkten

Tsja ,die voorspelling over 21 mei hebben die christelijke platlanders rond de bijna dementerende Camping en co OOK "gevonden in de bijbel ..."
( Dergelijke rare kwasten als die Camping , zijn bij primitieve volkeren ook al altijd als " heilige(=onaanraakbare ) mannen" beschouwd : Maar het schijnt dat die Camping wel miljonair is geworden ondanks zijn prettig gestoorde capaciteiten )

Het staat in de bijbel en daarom is het waar ....is natuurlijk kompleet onbetrouwbaar
Wisten we allang maar dat is nu juist wat hier nog eens ten overvloede werd aangetoond( en niet het feit dat de ( "slimme") christenen weer een andere interpretatie of zelfs een letterlijke tekst kunnen vinden in de "ware " autentieke (?) bijbel van hun keuze ) =

Wat is opnieuw ( voor de zoveelste duizenden keer ) gediskrediteerd ? :
.... dat de bijbellalalarie op geen enkele manier absoluut betrouwbaar is als orakelboek waaruit je voorspellingen over de werkelijkheid kan maken ...(2)

Als je dus iets leest in de bijbel kan het waar of niet waar zijn( hangt er ook vanaf op welk niveau of kennisniveau (= welke ideologie je aanhangt ) je jouw bijbels leest , schijnt het ) ... Het is niets anders dan overbodige zwatel als je het voor iets anders neemt dan voor een mythologisch werk
en het leidt dan op een of andere punt altijd tot cirkelredeneringen en het aanvaarden van de hoogste autoriteit , nml de goddelijke scibent( en het eigen begrijpend lezen al naargelang het(meestal dommige en gemakszuchtige ) begripsvermogen van de interpreet

PSt...stt...tss ....

(1)
B'sh-t : Het komt omdat we de juiste "kalender" niet weten te gebruiken
De Maya kalender dan maar ?

(2) en natuurlijk ook :
dat je uit die bijbels nooit eensluidende interpretaties kunt destilleren (afgezien van het aanvaarden van de bijbel als gods woord ...want ook dat schijnt erin te staan ? ) ... vandaar de vele verschillende sekten die allemaal de bijbelteksten "anders gaan interpreteren " )

Bij het grof huisvuil die rommel ...
en
laat dat verzamelde geld van die sekte en die profetische knuppel maar dienen voor die gasten die hun hele hebben en houden hebben opgeofferd en nu niet meer weten van welk hout pijlen maken ...
Maar jou dat soort bedriegerijen moet natuurlijk wel ongestraft blijven ;want anders tast je de godsdienstvrijheid aan ... zo gek is die oude knar nog niet ,blijkbaar

Oh ja .... Andere kerken gaan de "nazorg "organiseren ?
Tuurlijk want die ruiken nu al nieuwe te reddden "zieltjes "/klantjes voor hun eigen mallemolentjes

Overigens een Lekker model-land dat land der " vrijen "
NL ( op een handvol na )
Zal wel zo zijn
Maar een antwoord op de hamvraag of er ook alleen maar een handvol Nederlandse ( non-Camping) bijbelaars zijn .... is wat ik graag zou willen weten ....ik ben nml ook nogal nieuwsgierig naar hoeveel gelovigen van het YEC - merk er nog rondlopen bij jullie ....

:D
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

@ Tsjok

Ik speelde even advocaat van de duivel....Ik meen dit niet.

het is imho een non-argument voor de bijbelaars in NL.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

@ Biemer
......speelde advocaat van de duivel

Ja dat vermoede ik al
Je gaf een mooie voorzet en ik pikte dat op

groet
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

De soap gaat verder. Harold Camping vindt dat hij nog steeds gelijk heeft gehad. Hij heeft nu als excuus dat er op 21 mei 2011 kennelijk een "spiritueel" einde der tijden moet hebben plaatsgevonden. De echte "Big Boom" komt pas op 21 oktober 2011. Nog ongeveer 5 maanden geduld dus voor een nieuwe kolderieke (of moet ik zeggen: tragische?) toneelopvoering.

Zie bijvoorbeeld hier en hier.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

De voorpret naar de apocalyps is natuurlijk belangrijker dan het gebeuren zelf. Dus gun ze hun verzetje :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Samante

Bericht door Samante »

vegan-revolution schreef:De soap gaat verder. Harold Camping vindt dat hij nog steeds gelijk heeft gehad. Hij heeft nu als excuus dat er op 21 mei 2011 kennelijk een "spiritueel" einde der tijden moet hebben plaatsgevonden. De echte "Big Boom" komt pas op 21 oktober 2011. Nog ongeveer 5 maanden geduld dus voor een nieuwe kolderieke (of moet ik zeggen: tragische?) toneelopvoering.

Zie bijvoorbeeld hier en hier.
Misschien dat Harold Camping zelf niet meer op deze aarde is dan. Die ouwe seniele christen heeft misschien zijn eigen houdbaarheidsdatum uitgerekend, zonder het misschien zelf te weten.
Plaats reactie