(25) Vragen over de evolutie theorie
Moderator: Moderators
Off-topic bericht verwijderd door Devious. Kaffer, jouw stokpaardje kun je hier berijden http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 98&start=0
Mesnen komen uit zee???Kaffer schreef:Chimpansees zijn bang van water , mensen niet.martien schreef:Kortom, de verwantschap tussen chimpansees en mensen is kennelijk niet alleen genetisch maar er zijn ook hogere geestelijke functies die beide soorten hebben. Alweer een mooie illustratie van de gemeenschappelijke voorvader.
Punt in het voordeel van de evolutietheorie.
Mensen komen uit zee , chimpansees niet.
Walvissen wel.
Wat een logica , gelijkenissen vinden waar je ze wil vinden.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Kaffer speelt bliksemafleider en trol.theoloog schreef:Kaffers argumentatie wordt steeds zwakker, net als zijn grappen steeds slapper worden.
Kaffer heeft GEEN argumentatie maar probeert slechts het voor te laten komen van wel.
Kaffer is de enige die lacht om zijn domme grapjes.
Kaffer heeft in dit hele topic GEEN enkel wetenschappelijk bewijs voor evolutie kunnen weerleggen en dat frustreert hem zodanig dat hij ALLEEN nog maar domme grapjes kan maken.
Kaffer is zielig.
Kaffer heeft ook GEEN enkele alternatieve verklaring kunnen geven voor de waarnemingen en voorspellingen die de evolutietheorie doet.
Kaffer heeft ook GEEN wetenschappelijk onderbouwde alternatieve verklaringen.
Kaffer heeft enkel een religieus fopspeen.
Kaffer wenst GEEN Inhoudelijke discussie over de wetenschappelijke bewijzen VOOR evolutie want hij WEET dat hij daar NIETS tegenin kan brengen.
Conclusie: Kaffer is jullie simpelweg aan het bezighouden.
Onder het fundamentalistische religieuze mom van "zolang er vragen worden gesteld over evolutie is er niets bewezen" denkt hij dat daarmee zijn dogma automatisch zegeviert.

Kaffer is het niet waard om enige kennis en/of tijd aan te besteden.
PS.
Beste Kaffer,
Je antwoord weet ik al dus bespaar je de moeite!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Als Kaffer niet bereid is serieus in discussie te gaan, maar alleen zijn stokpaardje berijdt (evolutie klopt niet want alle griepvirussen komen uit Guangdong), wordt het tijd voor de mods deze trol terug te duwen in de babbelbox, waar hij thuishoort.
Zijn posts zijn gewoon draadvervuiling en afleidingsmanoeuvre (het discussiepunt op dit moment was of alle dieren in de ark passen, niet of evolutie klopt en of de VRT ermee verlegen is - lekker steekhoudend argument trouwens)
Zijn posts zijn gewoon draadvervuiling en afleidingsmanoeuvre (het discussiepunt op dit moment was of alle dieren in de ark passen, niet of evolutie klopt en of de VRT ermee verlegen is - lekker steekhoudend argument trouwens)
- Sebastiaan
- Bevlogen
Terug sturen naar de babbelbox? Is een gedeeltelijke site ban mogelijk dan?Theoloog schreef:Als Kaffer niet bereid is serieus in discussie te gaan, maar alleen zijn stokpaardje berijdt (evolutie klopt niet want alle griepvirussen komen uit Guangdong), wordt het tijd voor de mods deze trol terug te duwen in de babbelbox, waar hij thuishoort.

De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Was het zoet water of zout water wat de aarde overspoelde?Uit Genesis blijkt dat dieren die direct gevaar liepen voor de zondvloed en die zich op de aardbodem bewegen in de ark moesten. Dus waterdieren, veel insecten en amfibieën en de meeste ongewervelde dieren hoefden er niet in de ark.
Beide antwoorden hebben nogal wat gevolgen voor de waterhuishouding op aarde.
Stel dat het zoet water was. Zout water is zwaarder (zeewater bijvoorbeeld),dus al het zoete water dreef op het zoute water. Een walvis moet ademen en om de zoveel tijd naar de oppervlakte; hoe kan een walvis door vele honderden, mogelijk duizenden meters zoet water zwemmen, ademhalen en weer terugduiken?
Hoe konden alle zoutwatervissen overleven door de immense plotselinge druk van al dat zoete water op het zoute water. Vissen die normaal gesproken vlak onder de oppervlakte zwommen, moesten nu plotseling zien te overleven op honderden meters diepte.
Stel dat het zout water was. Dat betekent dat het zoute water vermengde met het zoete water en dat alle zoetwater dieren gedood zouden worden.
Wat te denken van het zoete drinkwater op aarde? Na de zondvloed zou geen mens of dier kunnen overleven omdat er geen schoon drinkwater meer zou zijn.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Hoe zit het overigens met de fauna, een paar kilometer zoutwater kan er welSebastiaan schreef:
Niet alleen dat maar vleeseters hebben direct na de zondvloed een enorm voedsel probleem, zo mogen immers niet aan de andere dieren peuzelen anders sterven die uiten zullen dus noodgedwongen op een vegetariërs dieet moeten overschakelen, maar wacht, planten zijn ook verdronken! dus ze zullen de komende weken zonder eten moeten overleven totdat er voldoenden vegetatie is en kunnen pas maanden later weer overschakelen op vlees wanneer gids dieren weer voor voldoende nageslacht hebben geproduceerd.
eens voor zorgen dat veel plantjes het niet meer doen ?
edit: shit, net twee minuten te laat

-
- Ervaren pen
Ja goed idee, laten we hem gewoon lekker negerenErik schreef:Kaffer is het niet waard om enige kennis en/of tijd aan te besteden.
PS.
Beste Kaffer,
Je antwoord weet ik al dus bespaar je de moeite!

Exodus 12
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.

Hier ben je slechts een stoorzender. Off-topic berichten van jou, zullen we zonder pardon verwijderen.
Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Re: (25) Vragen over de evolutie theorie
Eerst maar eens beginnen met de definitie van evolutie:Evolutie is verandering in tijd van allelenfrequenties in het genoom van organismen door middel van (natuurlijke) selectie. Niet meer, niet minder. Nu gaan we kijken naar je vragen.
Geen moeite, graag gedaan.
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Astronomie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.Lichtone schreef:1) Als het universum begon als een grote explosie, waarom draaien dan niet alle planeten en sterrenstelsels dezelfde kant op?
Dat heeft met evolutie niets te maken, de vraag is een non-sequitur. Ik stel voor dat je een boek 'Filosofie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest.2) Als evolutie waar is, hoe kunnen we dan onderscheid maken tussen goed en kwaad?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Bovendien vind ik ruim 6 miljard niet weinig. Het is zelfs veel en veel te veel. Ik stel voor dat je een boek 'Bevolkingsgroei voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest.3) Als de evolutietheorie waar is, hoe komt het dan dat we met zo 'weinig' mensen op aarde zijn?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Astronomie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.4) Als sterrenstelsels miljarden jaren oud zijn, waarom hebben ze dan nog steeds een spiraalvorm?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Astronomie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.5) Ongeveer elke 30 jaar vindt er een supernova plaats (dood van een ster). Hoe komt het dan dat er minder dan 300 supernova's zijn? Als het heelal miljarden jaren oud is, zouden dat er toch miljoenen moeten zijn?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Astronomie voor beginners' (geologie mag ook) aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.6) Als het heelal miljarden jaren oud is, waarom zijn er dan nog steeds planeten die aan het afkoelen zijn?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Astronomie voor beginners' (geologie mag ook) aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.7) Hoe komt het dat sommige planeten en manen nog steeds een hete kern hebben en dus een sterk magnetisch veld? (bijvoorbeeld Jupiter's maan Ganymede)
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Astronomie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.8 )Als het heelal miljarden jaren oud is, waarom heeft Saturnus dan nog steeds ringen?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Astronomie voor beginners' (geologie of natuurkunde mag ook) aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.9) Als het heelal miljarden jaren oud is, waarom staat de maan dan nog zo dichtbij?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Astronomie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.10) Als het heelal miljarden jaren oud is, waarom zijn er dan nog steeds kometen?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Geologie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.11) Waarom heeft het aarde nog steeds een magnetisch veld?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Geologie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.12) Als de aarde miljarden jaren oud is, waarom is de grootste woestijn dan de Sahara? Zou heel Afrika dan onderhand niet één grote woestijn moeten zijn?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Geologie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.13) Als de aarde miljarden jaren oud is, hoe komt het dan dat er nog steeds olie met een grote druk in de grond zit?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je je hersens eens gebruikt om het antwoord te bedenken.14) Als de aarde miljarden jaren oud is, hoe komt het dan dat de oudste boom slechts 4300 jaar oud is?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je je hersens eens gebruikt om het antwoord te bedenken.15) Als de aarde miljarden jaren oud is, hoe komt het dan dat het grootste koraalrif dat we kennen minder dan 4200 jaar oud is?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Geologie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.16) Als de aarde miljarden jaren oud is, waarom bestaan de Niagara watervallen dan nog steeds?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je je hersens eens gebruikt om het antwoord te bedenken.17) Als de aarde miljarden jaren oud is, waarom is deze dan nog niet plat?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Archeologie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.18 ) Als de aarde miljarden jaren oud is, waarom zijn er dan geen historisch betrouwbare overleveringen van meer dan 5000 of 6000 jaar oud?
Er ontstaan wel degelijk nieuwe soorten. Wat jij bedoelt is waarom er zomaar ineens geen schapen met vijf poten rondwandelen. Dat wijst op een sterk onbegrip van wat evolutie is en zegt. Ik stel voor dat je een boek 'Evolutie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.19 ) Waarom sterven diersoorten uit in plaats van dat er allemaal nieuwe soorten ontstaan?
Ruimte lijkt me niet bepaald een plek voor hogere organismen. Bovendien is er geen positieve selectiedruk op die omgeving. Misschien dat het feit dat niets leeft in een vulkaan ook al een hint is? Ik stel voor dat je een boek 'Biologie voor beginners' (evolutie mag ook) aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.20 ) Hoe kan het dat er nog geen dieren zijn die de ruimte in kunnen? (zo vanuit de zee het land op klimmen, vervolgens gingen ze vliegen, en nu willen we nog verder toch?!)
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je je abonneert op de New Scientist en om de week wel een nieuw idee over dit grote wetenschappelijke probleem kunt aanschouwen.21 ) Hoe kan veel ontstaan uit niets, dat gaat immers tegen alle natuurwetten in.
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Abiogenese voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest. In tegenstelling tot de meeste andere vragen is deze vraag zinnig.22 ) Hoe kan leven ontstaan uit niets?
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Biochemie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.23 ) Als er dan toch leven uit het niets kan ontstaan, waarom kunnen we mensen die 20 uur dood zijn niet meer levend maken? alle onderdelen zijn toch aanwezig?...
Dat heeft met evolutie niets te maken. Ik stel voor dat je een boek 'Geologie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.24 ) Waarom steken er versteende bomen door aardlagen heen van 'miljarden' jaren oud?
Dat zijn ze niet. Ik stel voor dat je een boek 'Paeleoanthropologie voor beginners' aanschaft of leent uit de bieb en dat grondig doorleest voor je met onzinvragen aan komt zetten.25 ) Waarom zijn de hersens van de 'oermensen' hetzelfde als die van ons en zijn ze niet veranderd in die miljarden jaren?
Geen moeite, graag gedaan.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli