Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Hebben freethinkerforummers ook genoeg van de islam in Nederland?

Ja
37
60%
Nee
16
26%
Weet niet / geen mening.
9
15%

Totaal aantal stemmen: 62

pallieter
Bevlogen

Re: Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Bericht door pallieter »

Ik denk echter niet dat dit een teken is dat de Bijbel gelijk heeft, maar gewoon van het feit dat wij veel te tolerant zijn geweest naar dit soort extremisten (en ook wel van een paar andere dingen)! Toch?
Dat is nu het probleem met terrorisme. Het is bijna onmogelijk om er tegen te vechten. neem bijvoorbeeld China, toch niet direct gekend voor zijn zachte aanpak, krijgt het probleem met oegoeren niet onder controle.

Pas op het kan:
Tsjetsjenië, zet een onwaarschijnlijk monster van boven dat alles martelt, verkracht en vermoordt wat nog maar een beetje in zijn weg komt.
Rusland: Hezbollah ontvoerd USSR amabassade personeel in Libannon. De kgb castreert de broer van de leider van Hezbollah en stuurt het lijk en de ballen appart naar Hezbollah. Gijzeling? Iedereen dood.
Zijn daar niet in geslaagd in Afghanistan.
Siri Lanka: 70 000 doden na 26 jaar, maar ze hebben gewonnen!

Tenzij je richting volledige uitroeing gaat werkt geweld niet Lucy. En dus moet je jezelf afvragen hoever wil ik gaan. En wil je dit "hard" aanpakken dan zullen we de dreiging neutraliseren. Dit ten eerste door zoveel angst te creeren bij de vijand dat hij niet meer durft aanvallen. Hiervoor hebben martelen, doden familieleden van strijders (incluis kinderen anders geven die later problemen), wraakacties na aanslagen (dorpen vernietigen), ...

Natuurlijk is dit niet voldoende. De beweging zal ondergronds gaan. En dan denk ik dat als je de Turkse oplossing voor Armenië in die tijd bekijkt, werkt een genocide idd vrij goed.

Of wat denkt de rest hier dat hard optreden inhoudt?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Lucy schreef:Mag ik even iets tussendoor zeggen: over de islam gesproken, veel mensen denken dat we nou in de Eindtijd zitten. Bijvoorbeeld omdat islamitische terreurorganisaties de wereld nou terroriseren, kun je wel zeggen. Je zou kunnen zeggen dat het wel een beetje op een Derde Wereldoorlog lijkt! (Er kwam laatst ook op het nieuws dat de Paus dat in een toespraak heeft gezegd: http://www.nu.nl/algemeen/3876898/paus- ... orlog.html" onclick="window.open(this.href);return false;). In de Bijbel staat ook dat er in de Eindtijd een soort Derde Wereldoorlog zal plaatsvinden!
Ik denk echter niet dat dit een teken is dat de Bijbel gelijk heeft, maar gewoon van het feit dat wij veel te tolerant zijn geweest naar dit soort extremisten (en ook wel van een paar andere dingen)! Toch?
Terrorisme bestrijd je niet zo 1-2-3. Malloten lopen overal. En het vervelende is: Ze hebben niet door dat ze malloten zijn!
Ze geloven dat ZIJ Islam juist interpreteren, zoals de paus gelooft dat hij de bijbel juist interpreteert. En dat voelen ze zo. Dat weten ze! Met een bom krijg je dit niet weg.
De enige optie ligt bij de jeugd. En in westerse landen zou dit te bewerkstelligen kunnen zijn, ALS religie een vast onderdeel in het seculiere onderwijs wordt. En dat is dan ook het enige onderwijs dat gegeven wordt. GEEN speciale (religieuze) scholen meer. De jeugd moet weten dat iedereen gelooft dat hij/zij het ware geloof heeft en dat DAT dus niet kan. Ze moeten begrip krijgen voor elkaars overtuigingen en bescheiden kunnen kijken naar de eigen geloofsovertuiging. Religie is in dit geval een grote bron van ellende. Hoe voorzichtig moet Obama zijn om over de Islam te spreken! Maar de Moslimwereld MOET hierin betrokken raken en zij moeten zich ook fel uitspreken tegen dit extremistisch geweld (met de Koran in de hand).

de eindtijd: Ach die is al vaker voorspeld. En we leven, geloof het of niet, in een tijd waarin minder oorlog wordt gevoerd dan ooit tevoren.

Gezien uit menselijk oogpunt moet er toch wel iets gebeuren. Zeker als je al die mensen ziet vluchten richting Turkije.
Ze worden gewoon hun land uitgejaagd en daar mag de wereld (!!!) best een stokje voor steken. De vraag blijft alleen HOE?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Soms is het een probleem om een bericht in het juiste topic te plaatsen.
Uiteindelijk heb ik dit topic uitgekozen omdat de hoofdrolspeler van de link ook al lang genoeg heeft van de islam en daar zelfs een boek over heeft geschreven.
Afbeelding
Hier de link naar een artikel van Trouw.
Er staan een paar feiten in die de meeste moslims/moslima's en islamtolerantisten zeker niet zullen bevallen, maar de realiteit is zoals die is.
Daarna begon Al-Husseini aan een zoektocht waarbij hij zich door alle heilige teksten en zoveel mogelijk commentaren werkte. "Wat ik ontdekte was dat de islam helemaal geen godsdienst is van vrede, vergeving en barmhartigheid zoals mij altijd was verteld. Vanaf het begin draait het om oorlog, bloedbaden en vrouwenonderdrukking. Ik wil met mijn boek moslims aanmoedigen zelf na te denken over hun religie zodat ze daadwerkelijk vrij kunnen worden. Wie tegen geweld en voor gelijkheid en rechtvaardigheid is, ontkomt er niet aan de islam kritisch te ondervragen." .
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 »

pallieter schreef: Of wat denkt de rest hier dat hard optreden inhoudt?
De dood zegt ze niks, die angst wordt weggenomen door hun geloof dus ze daar mee 'straffen' helpt niet.

Nee we sturen Geert, zetten we hem tijdens de hadj in een snackstalletje vlak bij de moskee.
Mag ie lekker koteletjes, frikandelletjes en hamburgers aan de hongerige bedevaartgangers verkopen om de partij kas wat te spekken terwijl hij in het arabisch vertaalde standpunten van de pvv reciteert. dat zal ze leren !
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
Iam
Forum fan

Bericht door Iam »

http://twitter.com/APechtold/status/555 ... 89/photo/1" onclick="window.open(this.href);return false;
As physicist Paul Davies has said “There is no known law of physics able to create information from nothing.”4 That, is science fact.
Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 »

Ik zou een beetje oppassen voor je achter een drol als Pechtold aan loopt ...

http://www.politicsforum.org/forum/view ... 5&t=124185" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit staat er bijv. in het pdf van interpol zelf uit 2009:

"During 2008, 359 individuals were tried on terrorism
charges in the member states in a total of
187 proceedings. Of 384 verdicts which were
pronounced in 2008, 50 percent were related to
Islamist terrorism
, and 39 percent to separatist
terrorism."
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
A. T. Jist
Ervaren pen

Bericht door A. T. Jist »

ja
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik weet niet waar meneer Pechtold zijn cijfers vandaan haalt, maar ik zie andere (en recentere) cijfers van europol:

https://www.europol.europa.eu/content/t ... eport-2014" onclick="window.open(this.href);return false;

Bijlage 2: de grootste groep arrestanten voor terrorisme betreft religieus terrorisme. Of zijn dat allemaal boeddhisten?

Wanneer je alleen al de laatste paar weken aan islamitische aanslagen neemt, zouden volgens de cijfers van Pechtold tegelijkertijd honderden niet-islamitische aanslagen gepleegd moeten zijn. Blijkbaar halen die het nieuws niet?

Zolang er binnen de grachtengordel niets gebeurt, zullen feiten Pechtold niet in de weg zitten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Het zojuist verschenen Interpol-raport dat je hier kunt downloaden, bevat nogal wat tegenstrijdige informatie:

Enerzijds wordt beweerd:
European Union (EU) Member States reported no terrorist attacks specifically classified as religiously
inspired terrorism for the 2013 period. However, in at least two attacks, the role of religious radicalisation
appears to be evident.”.
Op 152 terroristische aanslagen, is dat dus 1,3 %.

Anderzijds wordt beweerd dat van de 535 in 2013 gearresteerde personen er 216 religieus geinspireed waren.Dat is 40%. Dat is een factor 30 meer!

Blijkbaar zijn de criteria voor het religieus geïnspireerd zijn van aanslagen en voor het religieus geïnspireerd zijn van de verdachten, niet dezelfde.

Ik kan geen gegevens vinden over het aantal Moslims onder de 216 “religieus gïnspireerde” verdachten, maar uit de tekst meen ik wel op te kunnen maken, dat zij het leeuwendeel van deze personen uitmaken. Andere geloofsrichtingen worden – op het eerste gezicht niet genoemd.

Van de 56 miljoen moslims in Europa worden er dus jaarlijks minder dan 216 verdacht van een terroristischer aanslag. Dat zijn er minder dan 15120 in een mensenleven oftewel niet meer dan 1 op de 3.700.

Houdt dat laatste cijfer in de gaten! Het is nogal van belang als je een willekeurige moslim ontmoet in Europa.
Ik wens u alle goeds
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Peter van Velzen schreef:Van de 56 miljoen moslims in Europa worden er dus jaarlijks minder dan 216 verdacht van een terroristischer aanslag. Dat zijn er minder dan 15120 in een mensenleven oftewel niet meer dan 1 op de 3.700.

Houdt dat laatste cijfer in de gaten! Het is nogal van belang als je een willekeurige moslim ontmoet in Europa.
Een andere vraag is welk percentage van die moslims (ook al plegen ze zelf geen aanslagen) die aanslagen goedkeurt. Dat gegeven zou wel eens veel verontrustender kunnen zijn!
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

De vraag is of de islam alleen moeten beoordelen op wat haar aanhangers doen in Europa of dat we ook mee moeten nemen wat haar aanhangers doen in landen buiten Europa, inclusief het Midden Oosten en Zuid-West Azië.-
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Of : hoe verhoudt zich gemiddeld het leefklimaat in landen waar moslims de meerderheid vormen tot het leefklimaat waar moslims de minderheid vormen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
A. T. Jist
Ervaren pen

Bericht door A. T. Jist »

Vilaine schreef:De vraag is of de islam alleen moeten beoordelen op wat haar aanhangers doen in Europa of dat we ook mee moeten nemen wat haar aanhangers doen in landen buiten Europa, inclusief het Midden Oosten en Zuid-West Azië.-
Jazeker moet je dat de Islam toerekenen, het zijn geen incidenten meer. Daar is TE veel en te vaak voor gebeurd. Het zijn niet enkel de grote aanslagen, het is vooral de stelselmatige haatzaaierij en verdeeldheid zaaiende voedingsbodem die zorgt dat men door een soort religieuze hypnose een beeld vormt van de wereld waarin eigenlijk weinig tot geen ruimte is voor anders denkenden, geaarden, gelovigen, etc.

Het is een opvoeding/hypnose/hersenspoeling waarbij een vrouw bij voorbaat al minder is. Waarbij andersgelovigen(vooral joden) bij voorbaat al je vijand zijn. Waarbij rede geen rol speelt maar je je moet onderwerpen aan een totale dictatuur.

Waarbij je gestraft moet worden wanneer je kritiek uit of twijfel hebt over je opgedrongen hypnose, en zelfs met de dood moet bekopen mocht je besluiten het niet meer te willen.

De Islam is een geestelijk levenslang bij voorbaat waaruit praktisch geen ontsnappen mogelijk is zonder grote gevolgen.

Je kunt eigenlijk maar 1 ding, meedoen. En dat roept waarschijnlijk bij velen ook veel frustratie op. Die frustratie wil men kwijt , maar durft men vaak niet kwijt of te uiten op de Islam. Dan is het een kleine stap voor velen (die daar gevoelig voor zijn) om die af te reageren op anderen(zo zit een mens helaas vaak in elkaar). Ook levert dit afreageren je bij anderen vaak veel aanzien op, ok. Niet bij andersdenkenden of gelovigen. Daar wekt het enkel afschuw op, maar dat waren bij voorbaat toch al je vijanden, en daarbij mag je je bij voorbaat toch al niet begeveven. Waardoor je status hoger wordt bij diegenene waar je bij voorbaat bij moet blijven. De next best thing als vrijdenken onmogelijk lijkt. Vandaar dat je ook ziet dat daar radicaliseren erg vaak voorkomt. Het is maar een kleine stap, veel kleiner als in vele andere situaties. Als je in een geestelijke gevangenschap vol frustratie leeft, en er is geen ruimte om jezelf te zijn dan maakt dat het leven misschien ook wel veel minder waardevol. Misschien geeft het je wel meer grond om er uit te stappen. Maar zelfmoord mag niet, en wat nou als het wel Allah is die daar op de troon zit? Hmm, dan maar een zelfmoord aanslag en zoveel mogelijk van die vieze vrijdenkenden(jalouzie?) of anders gelovigen meenemen. In deze geestestoestand kun je alleen maar winnen met een zelfmoordaanslag. Why not go out with a bang?

De Islam creeert een geestestoestand waarin zelfmoordaanslagen een redelijke uitweg lijken. Anders krijg je amper iemand zo gek!!

Je ziet het vaak ook bij slachtoffers van een zware geweldadige jeugd of bij misbruikslachtoffers. Niet iedereen gaat afreageren of misbruiken, maar in veel gevallen gebeurd het wel en dat was veelal waarschijnlijk niet gebeurd wanneer er een goede jeugd was geweest.

Daarom vindt ik ook dat Wilders absoluut gelijk heeft als hij zegt "Niet alle moslims zijn gevaarlijk, maar de Islam is wel erg gevaarlijk" ,. Helaas begrijpen mensen vaak totaal niet wat hij zegt.

Je kunt niet bij voorbaat alle moslims afrekenen op hun geloof, omdat men vaak gevangen zit daar in. Je kunt WEL de bron ervan aansprakelijk stellen, en dat is de Islam zelf.
Laatst gewijzigd door A. T. Jist op 15 jan 2015 10:07, 2 keer totaal gewijzigd.
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

vegan-revolution schreef:Of : hoe verhoudt zich gemiddeld het leefklimaat in landen waar moslims de meerderheid vormen tot het leefklimaat waar moslims de minderheid vormen.
Tevredenheid en geluk van mensen is uiteraard te "meten". Dan is de vraag: Waar zijn mensen doorgaans het meest gelukkig? In streng islamitische landen of in westerse democratieën? Weet ik alleen niet of de eerste groep zich eerlijk zou durven/kunnen uitspreken.
Of: Waar zijn moslims doorgaans meer gelukkig? IN islamitische landen of in (geseculariseerde) westerse landen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

De dood zegt ze niks, die angst wordt weggenomen door hun geloof dus ze daar mee 'straffen' helpt niet.
Voor de extremisten inderdaad niet. Daarom zul je, als je voor geweld kiest, moeten doorgaan tot je elke potentiële extremist hebt uitgeroeid. Ben ik niet zo voor.
Nee we sturen Geert, zetten we hem tijdens de hadj in een snackstalletje vlak bij de moskee.
Mag ie lekker koteletjes, frikandelletjes en hamburgers aan de hongerige bedevaartgangers verkopen om de partij kas wat te spekken terwijl hij in het arabisch vertaalde standpunten van de pvv reciteert. dat zal ze leren !
:lol:

Even de naam van wie de quote is erbij?
Als het niet te moeilijk is en/of de link naar het bericht.
Ik ben veel te lui om lang te moeten zoeken. :wink: - Maria
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Plaats reactie