Ze pakken het vooralsnog slim aan door het accent te leggen op het onderzoek en via de rechtsgang de tegenstribbelende Trump steeds weer wat verder in het nauw te brengen -- zaken die ze telkens winnen. Hoe meer Trump tegengas geeft, des te schuldiger hij lijkt. Volgens mij staan de slimmerikken onder de Dems helemaal niet te springen om een impeachment procedure, want die kan - zoals je al aangaf - verkeerd aflopen met een minderheid aan Dems in de Senaat. Zolang ze het maar langzaam aandoen en Trump tegengas blijft geven betreffende de onderzoeken naar hemzelf, gaat alles naar plan.Rereformed schreef: ↑23 mei 2019 14:09Het is een verloren zaak. Voor afzetting zal geen benodigde meerderheid in de Senaat te krijgen zijn. En na zo'n impeachment proces gewonnen te hebben staat Trump enkel sterker.
De stoomwals Trump is op gang gekomen.
Moderator: Moderators
-
- Superposter
Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.
Zionist
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dat is inderdaad slim, maar zal, lijkt mij, niets opbrengen.
Maar wel geweldig zoals jij de moed er in houdt. Ik ben zo teleurgesteld door die afknapper van het Mueller rapport dat ik daarna het Amerikaanse nieuws niet meer dagelijks volg, zoals ik daarvoor zo'n 2½ jaar deed. Ik word er te depressief van.
Net als die Brexit toestanden. Ik word er te depressief van.
Maar wel geweldig zoals jij de moed er in houdt. Ik ben zo teleurgesteld door die afknapper van het Mueller rapport dat ik daarna het Amerikaanse nieuws niet meer dagelijks volg, zoals ik daarvoor zo'n 2½ jaar deed. Ik word er te depressief van.
Net als die Brexit toestanden. Ik word er te depressief van.

Born OK the first time
- vegan-revolution
- Superposter
Dat was te voorzien. De Republikeinen geven niet zomaar de macht uit handen.Rereformed schreef: ↑25 mei 2019 08:36Ik ben zo teleurgesteld door die afknapper van het Mueller rapport
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
https://www.foxnews.com/opinion/marc-th ... mpeachment
Ik ben bang, dat die vent (als er niet iets heel raars passeert) hierom nog wel een jaar of vijf door kan.
Hij heeft sowieso lak aan 'alle links gekrakeel' hoor. Het is Trump tegen de wereld en voorlopig komt hij een eind hiermee. Alle balansen mondiaal zijn verstoord. Zo kan de VS weer 'Great worden', bovendrijven, is vast zijn overtuiging. Een soort eenvoudig verdeel en heers.
Ik ben bang, dat die vent (als er niet iets heel raars passeert) hierom nog wel een jaar of vijf door kan.
Hij heeft sowieso lak aan 'alle links gekrakeel' hoor. Het is Trump tegen de wereld en voorlopig komt hij een eind hiermee. Alle balansen mondiaal zijn verstoord. Zo kan de VS weer 'Great worden', bovendrijven, is vast zijn overtuiging. Een soort eenvoudig verdeel en heers.
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
Vergeet ook niet dat er al weer over een kleine anderhalf jaar verkiezingen zijn. Als ze toch een impeachment willen starten kunnen ze dat beter in zijn eventuele tweede termijn doen.Rereformed schreef: ↑23 mei 2019 14:09Het is een verloren zaak. Voor afzetting zal geen benodigde meerderheid in de Senaat te krijgen zijn. En na zo'n impeachment proces gewonnen te hebben staat Trump enkel sterker.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
-
- Superposter
Ergens tegen de verkiezingen aan. De onderzoeken tegen Trump en zijn enorme tegenstand ertegen moeten zo lang mogelijk doorgaan. Ziet er niet goed uit voor de president. Zijn daadwerkelijke schuld zal mij een biet zijn, zolang de indruk maar tot het eind toe kan worden volgehouden. Hij verliest nu al z'n rechtzaken aan de lopende band. Heerlijk. Ook het gedoe met Trump's belasting-verleden wordt binnenkort nog een leuke.
Zionist
-
- Superposter
Ik vermoed dat het aanhoudende issue de neergang van Trump zal betekenen. Ook na het uitkomen van het Mueller-rapport is het vertrouwen in de president laag gebleven. En onderzoeken zijn gaande en worden zelfs in rap tempo opgevoerd, telkens onder absolute tegenwerking van Trump. Een te vroege impeachment-procedure is het enige dat hem zou kunnen redden (het is mede vandaar dat hij in toenemende mate tegengas geeft aan de onderzoeken), maar ik acht de Dems niet zo dom dat ze Trump die gelegenheid bieden. Het enige dat ze doen is telkens met klem benadrukken dat de president zodanig tegenwerkt en zich door zijn tegenwerking zodanig schuldig maakt, dat men hem bijna wel moet gaan afzetten, zonder daadwerkelijk met een afzettings procedure aan te vangen. En als men uiteindelijk aanvangt met een afzetting-procedure relatief vlak voor de verkiezingen (wat hen het recht geeft zaken nog diepgaander te onderzoeken), zal deze indruk effect hebben tijdens de verkiezingen zelf.
Wat bij mij de moed erin houdt, zijn niet alleen de redelijk positieve vooruitzichten (als de Dems slim blijven handelen), maar eveneens de groeiende wallen onder Trumps ogen. Die wallen en de aanhoudende absolute tegenwerking aangaande onderzoeken rond zijn persoon, passen niet bij een onschuldig mens.Maar wel geweldig zoals jij de moed er in houdt.
Zionist
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Tsja, zoals je het hier neerzet is dat inderdaad slim om het zo te spelen, en zal zoiets Trump ongetwijfeld parten spelen in de verkiezingscampagne. Misschien heb je gelijk. Ik hoop het zeer!ChaimNimsky schreef: ↑25 mei 2019 13:59Ik vermoed dat het aanhoudende issue de neergang van Trump zal betekenen.
Het enige dat ze doen is telkens met klem benadrukken dat de president zodanig tegenwerkt en zich door zijn tegenwerking zodanig schuldig maakt, dat men hem bijna wel moet gaan afzetten, zonder daadwerkelijk met een afzettings procedure aan te vangen. En als men uiteindelijk aanvangt met een afzetting-procedure relatief vlak voor de verkiezingen (wat hen het recht geeft zaken nog diepgaander te onderzoeken), zal deze indruk effect hebben tijdens de verkiezingen zelf.
Born OK the first time
Voorlopig komt het niet verder dan wensdenken, mensen. Dat snijdt geen hout.
Dit is in juridisch-politieke zin macht of niet voor Democraten of Republikeinen en voor de voorman van de GOP. En daarvoor gaan ze indien nodig echt 'The Last Mile'. Ook als daarvoor wereldwijd dodelijke middelen nodig zijn in hun ogen...
Dit is in juridisch-politieke zin macht of niet voor Democraten of Republikeinen en voor de voorman van de GOP. En daarvoor gaan ze indien nodig echt 'The Last Mile'. Ook als daarvoor wereldwijd dodelijke middelen nodig zijn in hun ogen...
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
Trump lokt de poging tot impeachment nu zelf uit. Hij weet dat het weinig kans tot slagen heeft. Het zal hem juist goed helpen bij de verkiezingen. Hij zet nu Pelosi weg als een gek wijf die het persoonlijk op hem voorzien heeft. Toen de Republikeinen Clinton wilden afzetten en dat mislukte, werden ze afgestraft bij de verkiezingen.Mullog schreef: ↑25 mei 2019 12:18Vergeet ook niet dat er al weer over een kleine anderhalf jaar verkiezingen zijn. Als ze toch een impeachment willen starten kunnen ze dat beter in zijn eventuele tweede termijn doen.Rereformed schreef: ↑23 mei 2019 14:09Het is een verloren zaak. Voor afzetting zal geen benodigde meerderheid in de Senaat te krijgen zijn. En na zo'n impeachment proces gewonnen te hebben staat Trump enkel sterker.
-
- Superposter
Het scenario is vanaf dit moment een slam dunk voor de Dems: ze blijven de vinger wijzen naar Trump's onrechtmatige praktijken (belastings-gedoe, het aantoonbare beletten van de rechtsgang, etc), terwijl de narcistische president het verdere onderzoek ernaar blijft blokkeren en daarmee de rechtsgang blijft beletten, hetgeen er in toenemende mate slechter en slechter voor de almaar oranjer wordende president gaat uitzien. Zolang er geen haast wordt gemaakt met de afzettingsprocedure en men publiekelijk hoogst verontwaardigd blijft over de telkens verslechterende gang van zaken, blijven ze automatisch winnen.Gerard R. schreef: ↑25 mei 2019 18:56 Voorlopig komt het niet verder dan wensdenken, mensen. Dat snijdt geen hout. Dit is in juridisch-politieke zin macht of niet voor Democraten of Republikeinen en voor de voorman van de GOP. En daarvoor gaan ze indien nodig echt 'The Last Mile'. Ook als daarvoor wereldwijd dodelijke middelen nodig zijn in hun ogen...
Zionist
-
- Superposter
Nog meer positieve ontwikkelingen:
Mueller heeft besloten zich publiekelijk uit te spreken en vertelt o.a. dat indien Trump onschuldig was, hij dit zou hebben gezegd. Hij zag zich gedwongen de bal bij de senaat neer te leggen. Met andere woorden: meneer de president is niet onschuldig, maar het is vanwege zijn positie onmogelijk om hem via de rechtsgang te vervolgen (klik). En de eerste Republikein spreekt zich uit voor impeachment van Trump (klik).
Mueller heeft besloten zich publiekelijk uit te spreken en vertelt o.a. dat indien Trump onschuldig was, hij dit zou hebben gezegd. Hij zag zich gedwongen de bal bij de senaat neer te leggen. Met andere woorden: meneer de president is niet onschuldig, maar het is vanwege zijn positie onmogelijk om hem via de rechtsgang te vervolgen (klik). En de eerste Republikein spreekt zich uit voor impeachment van Trump (klik).
Zionist
-
- Superposter
Nu Mueller duidelijk is geweest dat het beeld dat procureur-generaal Wlliam Barr publiekelijk schetste, vals was, hoop ik dat de Dems allereerst overgaan tot impeachment van Barr. Maakt een goede indruk bij de kiezers, want de Reps zullen gedwongen zijn tegengas te geven indien men de geloofwaardigheid bij argumenten tegen een toekomstige impeachment van Trump bij de bevolking hoog wil houden. Maar aangezien Mueller zeer helder was, zal het tegenhouden van impeachment van Barr een weinig overtuigende opgave zijn, hetgeen hen electoraal ongetwijfeld verliezen zal opleveren. Het zal eveneens Foxnews voor het dilemma stellen de keuze voor het publiekelijk verdedigen Trump te heroverwegen. Ze zullen eens moeten toegeven om niet al te duidelijk te worden onthuld als onnozele verdedigers van Trump -- hun lot hangt eveneens af van publieke geloofwaardigheid, inkomsten en hun toekomst na Trump. Het geeft eveneens tijd om het impeachment-proces van Trump nog wat te vertragen tot wat dichter tegen de verkiezingen aan.
Ik hoop niet dat men meteen overgaat op een poging tot impeachment van Trump. Ik vertrouw wat dat betreft op Nancy Pelosi: een zeer slimme dame.
Ik hoop niet dat men meteen overgaat op een poging tot impeachment van Trump. Ik vertrouw wat dat betreft op Nancy Pelosi: een zeer slimme dame.
Zionist
Goed van die Pelosi.
Rustig door laten spartelen, dat ventje.
Hij komt overigens nog hierheen ook na de uitnodiging van onze Sire van een Koning en voormalig Prins Pils, Willem Alex... Tenminste als hij zin heeft, want wat is NL nou in de EU volgens zonnekoning Trumpmans.. De EU is eerder door hem getypeerd als diplomatieke history en zoveelste rangs.
Rustig door laten spartelen, dat ventje.
Hij komt overigens nog hierheen ook na de uitnodiging van onze Sire van een Koning en voormalig Prins Pils, Willem Alex... Tenminste als hij zin heeft, want wat is NL nou in de EU volgens zonnekoning Trumpmans.. De EU is eerder door hem getypeerd als diplomatieke history en zoveelste rangs.