The White House is radio silent on clarifying Trump's misrepresentation about his father's birthplace
https://edition.cnn.com/2019/04/03/poli ... st+Recent)

Moderator: Moderators
Donald Trump heeft zich de laatste tijd opvallend vaak verward uitgelaten. Van “Tim Apple” tot “mijn vader is in Duitsland geboren”. De president van de VS voedt zo de veronderstellingen van eventueel beginnende dementie en van verminderende cognitieve vaardigheden.
Wat vind jij dan beter aan Trump?Victor Onrust schreef: ↑05 apr 2019 00:09 Geen tijd om alle 1517 posts te bekijken, maar het lijkt niet erg op een discussie. Iedereen hier wijst Trump af. Heb zelf wel enige reserves en zijn optreden is nu en dan eigenaardig, maar hij lijkt me nog steeds een stuk beter dan Hillary (en Obama, maar dat mag ik hier vast niet zeggen)
Je mag best een andere mening hebben dan vrijwel iedereen, allen willen we op dit forum graag argumenten vernemen. Als Trump wordt herverkozen, iseen wereldwijde klimaatpolitiek volstrekt onmogelijk. Dus is zie niet in hoe het nog slechter kan.Victor Onrust schreef: ↑05 apr 2019 00:09 Geen tijd om alle 1517 posts te bekijken, maar het lijkt niet erg op een discussie. Iedereen hier wijst Trump af. Heb zelf wel enige reserves en zijn optreden is nu en dan eigenaardig, maar hij lijkt me nog steeds een stuk beter dan Hillary (en Obama, maar dat mag ik hier vast niet zeggen)
Een tijd niet gezien.Victor Onrust schreef: ↑05 apr 2019 00:09 Geen tijd om alle 1517 posts te bekijken, maar het lijkt niet erg op een discussie. Iedereen hier wijst Trump af. Heb zelf wel enige reserves en zijn optreden is nu en dan eigenaardig, maar hij lijkt me nog steeds een stuk beter dan Hillary (en Obama, maar dat mag ik hier vast niet zeggen)
Bij voortduring blijkt dat hij goed voor zijn aanhang is (dat denkt zijn aanhang tenminste).(...) Want hoe komt het, dat in de US Trump nog steeds zoveel aanhangers heeft? (...)
Victor Onrust schreef: ↑05 apr 2019 00:09 Heb zelf wel enige reserves en zijn optreden is nu en dan eigenaardig, maar hij lijkt me nog steeds een stuk beter dan Hillary (en Obama, maar dat mag ik hier vast niet zeggen)
TRUMP: "If Hillary got in... you'd be doing wind. Windmills. Weeeee. And if it doesn't blow, you can forget about television for that night. 'Darling, I want to watch television.' 'I'm sorry! The wind isn't blowing.' I know a lot about wind."
Donald Trump heeft bij tenminste drie openbare gelegenheden gezegd dat zijn vader in een mooi Duits stadje is geboren en Duits was. Indien je dat "eigenaardig" noemt dan is dat wel het understatement van het jaar. Het lijkt me dat je op dit punt kunt kiezen: hij is ofwel een leugenaar die zijn weergave in de presidentiële geschiedenis niet heeft, ofwel is al flink aan het dementeren. Maar goed, het kan natuurlijk zijn dat je een demente president verkiest boven Hillary en Obama. Daar valt op dit punt gekomen wel wat voor te zeggen.Victor Onrust schreef: ↑05 apr 2019 00:09 Heb zelf wel enige reserves en zijn optreden is nu en dan eigenaardig, maar hij lijkt me nog steeds een stuk beter dan Hillary (en Obama, maar dat mag ik hier vast niet zeggen)
Dat hij als verkoper goede winsten wist te behalen, was al duidelijk in 2015 en daarvoor.Victor Onrust schreef: ↑06 apr 2019 11:17 Tot die realiteit behoort ook hoe mensen over zichzelf en "de wereld" denken.
Het tweede betekent dat wat je zegt en doet een functie is van wat je wil bereiken.
Bij onderhandelingen op de markt (in NL niet meer erg gebruikelijk) is dat duidelijk: je begint met een hoger bedrag te vragen om je einddoel te bereiken. Dat hogere bedrag kan niet willekeurig zijn maar dient als boodschap aan de ander. Een belangrijke bron voor mijn visie is het blog van Scott Adams, de maker van de strip "Dilbert". Enkele links uit 2015:
Het is idd. pijnlijk duidelijk geworden, dat door de blunders die ze maakte, Hillary het bij veel van haar eigen club verbruid had.Voor mij had Hillary definitief verloren en ook voor mij persoonlijk het laatste beetje respect verloren toen ze "deplorables" zei. Op Harde Woorden is het nodige over Trump geschreven: https://hardewoorden.nl/tag/trump/ (en nog meer).
We zullen moeten aannemen dat hij intern in de VS en zijn regering nog voldoende steun heeft om aan te kunnen blijven.Trump is niet mijn type, het zal niet mijn vriend worden maar hij heeft belangrijke kwaliteiten voor een goede president. Tot nu doet hij het best goed ondanks de duidelijke tegenwerking van de MSM, de "deep state" en de "Democraten" die wat mij betreft ieder recht om zich zo te noemen verspeeld hebben.
Af en toe nieuwsgierig is ook voldoende.Dank voor je "welkom terug", Maria, al vrees ik dat mijn aanwezigheid een uitzondering zal blijven.
Hier nog één:Maria schreef: ↑05 apr 2019 16:11Victor Onrust schreef: ↑05 apr 2019 00:09 Heb zelf wel enige reserves en zijn optreden is nu en dan eigenaardig, maar hij lijkt me nog steeds een stuk beter dan Hillary (en Obama, maar dat mag ik hier vast niet zeggen)![]()
We hoeven niets zelf te verzinnen.
En natuurlijk hangt het hele nieuws van anekdotes aan elkaar.
Daily Mail
Gepubliceerd op 3 apr. 2019
'Hillary wanted to put up wind, wind,' Trump said in wide-ranging remarks at the National Republican Congressional Committee's spring fundraising dinner in Washington DC on Tuesday. 'If you have a windmill anywhere near your house, congratulations your house just went down 75% in value,' Trump continued. 'And they say the noise causes cancer, you tell me,' Trump said, gyrating his arm in the air and imitating a winding noise.