Ik loop er tegen aan dat je een vreemde manier van redeneren hebt en bij herhaling onlogische conclusies trekt.
Ik bedoel het volgende.
De tweede zin volgt absoluut niet uit de eerste. Waarschijnlijk bedoel je hier te zeggen: “in dat geval denk je dat het universum een begin heeft”. Ja dat denk ik. Maar je gaat volledig voorbij aan wat ik eigenlijk wil zeggen: er wordt in het filmpje gelogen en daardoor is het ongeloofwaardig.DBI: "Atheists say that the universe has been here forever"
Domweg niet waar.
FUNDI: Ai, in dat geval heeft het universum een begin
Overigens is er voor mij geen 'gewenste conclusie'.
In tegenstelling tot gelovigen sta ik open voor alles, maar wel op basis van goede argumenten.
De argumenten leiden bij mij tot de conclusie en niet andersom.
Ook hier: dit is geen logische conclusie. Je gaat weer volledig voorbij aan mijn vraag: Waarom zou dat zo moeten zijn. Ik moet maar even googelen op Craig om mijn antwoord te vinden. Dat is in strijd met de regels hier. Geef aub antwoord en geen verwijzing naar waar ik het antwoord misschien wel kan vinden.DBI: "The cause must be spaceless, timeless, immaterial, uncaused and unimaganably powerful."
Hallo hallo, waarom zou dat zo moeten zijn ?
Duimzuigerij.
FUNDI: Dit is wel de logische conclusie waar je uitkomt. Zoals gezegd dit is een korte samenvatting.
Als je geïnteresseerd bent in meer uitgebreide uitleg en waarom die conclusies getrokken worden kun je zoeken naar William Craig
Waar staat dat dan ? En graag gewoon antwoord in plaats van verwijzingen waar ik het kan vinden. Volgens mij is er nergens in de bijbel een beschrijving van god te vinden. Het beeld in het filmpje is het door christenen gecreëerd beeld van hun god.FUNDI: Het komt toch wel aardig overeen met zoals God in de bijbel beschreven wordt.
Mooi beeld, maar helaas intern tegenstrijdig op meerdere punten: als iets niet bestaat in ruimte, tijd en materie, bestaat het niet.
Ook zou die god volgens het filmpje geen oorzaak (uncaused) hebben. Ook dat is tegenstrijdig met de redenatie van die vrouw. Ze stelt immers dat alles wat bestaat aan het begin een oorzaak heeft. Zij denkt dat god bestaat. Dan moet die god dus ook een oorzaak hebben. Haar redenatie klopt dus niet.
Volledigheidshalve verwijs ik nog even naar de scene met de konijntjes (0:40), waarin ze zegt dat het belachelijk is om te geloven dat iets 'zomaar ineens' bestaat. Klopt. En dat geldt ook voor goden.